Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Egyfázisú villanymotor fordulatszám szabályozása
Lapozás: OK   36 / 36
(#) proli007 válasza lithium hozzászólására (») Jún 10, 2020 /
 
Hello! Elsőként azt tudni kellene hogy a tacho milyen jelet ad. De például TDA1085-el?
(#) lithium válasza proli007 hozzászólására (») Jún 10, 2020 /
 
köszi!ez bíztató! Holnap megnézem milyen jeladó van a tengelyen.
(#) pipi válasza lithium hozzászólására (») Jún 10, 2020 /
 
A tda1085, u211b tud tekercses jeladot, trükközéssel optót
(#) lithium hozzászólása Jún 11, 2020 /
 
Tekercses jeladó van rajta.(ld. foto)
Melyiket megoldást javasoljátok? esetleg valaki már épített ilyet? Egy egyszerű kapcsolási rajz?

jelado.jpg
    
(#) pipi válasza lithium hozzászólására (») Jún 11, 2020 /
 
Tda1085-höz van nyákom, ha kell, de én még nem szereltem meg.
Szerintem ez az, a kapcsi rajza is itt van: Bővebben: Link de picit módosítottam rajta, kétoldalas lyukgalvános lett.
Azért kicsit lutri, hogy a jeladód megfelelő lesz-e neki, jelszint, impulzusok, lehet kell valamiket módosítani
(Van még "mókolt" u2008b-hez nyákom, ami optó jeladós is tud lenni)
(#) pipi válasza lithium hozzászólására (») Jún 11, 2020 /
 
Ebayon is láttam TDA1085-ös cuccokat...
(#) lithium válasza pipi hozzászólására (») Jún 11, 2020 /
 
Érdekel, ha meg tudsz válni tőle!..Mi az ára?
Igen , az Ebay en van egy-két Orosz aki ugyanezt árulja. Ic-t pedig csak távolkeletről...?
(#) pipi válasza lithium hozzászólására (») Jún 11, 2020 /
 
Magánban
(#) dil válasza balint730 hozzászólására (») Jún 11, 2020 /
 
Szia balint730!
Sikerült-e megoldani a nyomatékcsökkentést? Csak kíváncsiságból.
Üdv: dil
A hozzászólás módosítva: Jún 11, 2020
(#) sector99 hozzászólása Jún 15, 2020 /
 
Sziasztok !
Nem tudom jó helyen kérdezek-e, majd eldöntitek. Egy Bosch MUM 4655 robotgéppel van gondom. Kefés motor van benne és egy PIC16C621A vel felépített, 4 fokozatú fordulatszám szabályzó. A hibajelenség hogy bármelyik fokozatra kapcsolva 2-3 másodpercig forog majd megáll. Nullára kapcsolva majd újra fokozat, ugyanez ismétlődik. Egyenlőre annyi mérést csináltam - leválasztó trafóval(!) - hogy a PIC tápfeszt megmértem megvan az 5 V. Akkor is ha megáll a motor. Továbbá a kimeneti - Gate-re menő - jelet mértem, egyenlőre csak multimérettel. Az kb. 250Hz, de csak addig a 2-3 másodpercig, utána megszűnik.
A mellékelt rajz csak vázlat, nem a valós értékeket tartalmazza.
A hozzászólás módosítva: Jún 15, 2020
(#) moltam válasza sector99 hozzászólására (») Jún 15, 2020 /
 
Próbáld meg a kondit/kondikat kicserélni, talán túl zavaros a táp és resetel a pic. Esetleg szikrázik a kommutátor és az zavarítja meg a kontrollert. (kefegond vagy azon a tájon valami) A 250Hz érdekes, elvileg fázishasítással kéne menjen a cucc, ott félperiódusonként egy impulzusnak kéne lenni. Végig is lehet méregetni mindent, úgylátom nem sok alkatrészből áll.
A hozzászólás módosítva: Jún 15, 2020
(#) sector99 válasza moltam hozzászólására (») Jún 15, 2020 /
 
Köszi, majd hétvégén lesz időm foglalkozni vele. Egyébként egy 100 mikrós elkó - C1 - van benne, egy zavarszűrő a 230 bemenetnél a tekercsek után, meg pár hidegítő SMD a PIC lábainál. Ez utóbbiakat nem rajzoltam be... A kefék eredeti gyáriak, szinte új állapotban, a kollektor szép.
A frekit egy Fluke multival mértem, az talán a valóságot mutatja. Majd 24 V váltóval megtáplálom és végigmérem.
A hozzászólás módosítva: Jún 15, 2020
(#) proli007 válasza sector99 hozzászólására (») Jún 16, 2020 /
 
Hello! Anélkül hogy tudnám mi ez..
A rajz meglehetősen rossz, de mindegy. Azt kell kideríteni, hogy van-e visszacsatolás, tehát valamilyen fordulatszámmal arányos jel, pld. tacho vagy opto. Mert ha nincs, akkor a PIC-nek nemigazán lehet fogalma "mit tesz", tehát csak vezérli a motort. Ha van fordukat érzékelés, akkor valahol ott keresném a hibát. Ha nincs, akkor kérdés hogy mi tud megváltozni 2-3 másodperc alatt. Táp, hőfok, valami ilyesmi tud ennyi idő alatt megváltozni. Tehát valahogy ilyen irányba terelném a keresést. Mert ha a táp összeesik. Pld. a gyújtóáram hatásától, akkor a PIC újraindul. Mást nem igazán tud érzékelni a PIC.
250Hz azért is lehet, mert esetleg a PIC csoportimpulzus gyújtást alkalmaz, az induktív terhelés miatt. Tehát nem egy "hosszabb" gyújtóimpulzus van, hanem több rövidebb. Vagy a Fluke az impulzusokat "nézi el". (Egyébiránt a Motor, a Triac A2-re megy, máshova nem mehetne.)
(#) ferci válasza sector99 hozzászólására (») Jún 16, 2020 /
 
Szia!
+ még a 17. lábat se jó helyre kötötted..- majdnem a 230-at kapja a gnd-hez képest.
(#) sector99 válasza proli007 hozzászólására (») Jún 16, 2020 /
 
Szia !
Bocs, kicsit elkapkodtam a kérdésemet... És a visszarajzolás sem az erősségem. Szóval ahogy írtam ez egy Bosch MUM 4655 robotgép szénkefés motorral. Fordulat érzékelé - visszacsatolás - nincs, semmilyen formában. Amit eddig mértem, az a tápfesz. Az 5.3 V ami nem változik - legaláébbis a multiméteren nem látszik - akkor sem ha a motor forog addig a pár másodpercig.
A rajzot majd újra átnézem, kijavítom a hibákat és a valós értékekkel újra fölteszem.
Addig is köszönöm a hozzászólásodat és a javasolt hibakeresési tippeket.
(#) sector99 válasza ferci hozzászólására (») Jún 16, 2020 /
 
Köszi az észrevételt ! Bocs a hibákért, majd átnézem újra és javítom a hibákat.
(#) proli007 válasza sector99 hozzászólására (») Jún 16, 2020 /
 
Leginkább az AN0 és AN1 bemeneteket kellene megnézni, honnan jön és mit érzékel. Az egyik a hálózati szinkron lesz, de a másik milyen infót hoz? Mert a PIC működik, tehát a leállást a szoftver valami érzékelés megléte vagy hiánya miatt dönt így. De ezek csak mezei spekulációk..
(#) Kinka István válasza sector99 hozzászólására (») Jún 17, 2020 / 2
 
Szia!
Valószínűleg van benne visszacsatolás. A motor végén van egy mágnesgyűrű, a panelon meg egy induktivitás mint érzékelő.(A zöld alkatrész)
Az induktivitás szokott megszakadni, értéke:470 uH, ez hasonlóval pótolható.
(#) sector99 válasza proli007 hozzászólására (») Jún 17, 2020 /
 
Átnéztem -többször - a panelt és kijavítottam a rajzon a hibákat. Ezen mostmár az ellenállások értékei valósak. Annyi még, hogy az R4 és R5 is 1W-osak. (Azt mondjuk nem tudom hogy az R7 miért 1W...) Mérni majd csak vasárnap tudok.
(#) Kinka István válasza sector99 hozzászólására (») Jún 17, 2020 / 1
 
Szia!
R7 nem a forgásérzékelő induktivitás?
(#) sector99 válasza Kinka István hozzászólására (») Jún 17, 2020 /
 
Azta, lehet hogy igazad van. Most ugrott be, hogy ez a "valami" , a burkolaton belül van -a hajtómű és a motor közelében - a panel többi része meg kilóg. Tehát ha nem a helyén van az elektronika (vagy szakadt a tekercs) akkor pont ez a hibajelenség amit leírtam... Na ezt -is(!) - benéztem...
Köszi !
(#) sector99 válasza sector99 hozzászólására (») Jún 17, 2020 /
 
Köszi mindenkinek ! És BOCS a félrevezető infók és a baklövéseim miatt !
(#) sector99 válasza sector99 hozzászólására (») Jún 19, 2020 /
 
Jelentem, MŰKÖDIK ! Mindenkinek köszönöm - akik válaszoltak a kérdésemre !
(#) JZoli válasza sector99 hozzászólására (») Jún 21, 2020 /
 
Szia! Csak sikerült megjavítanod. Gratulálok hozzá! Azért leírhatnád, hogy mi volt a konkrét baja. Ha esetleg valakinek ugyanez lesz a gondja akkor ez segítene neki!
(#) sector99 válasza JZoli hozzászólására (») Jún 21, 2020 /
 
Szia ! Kinka István fórumtársunk vette észre a butaságomat. Konkrétan én a fordulatszám érzékelő induktivitást 1W-os ellenállásnak néztem. Ez volt szakad, igy a PIC nem kapott bemenő jelet, így csak egy pár másodpercig forgott a motor.
(#) JZoli válasza sector99 hozzászólására (») Jún 21, 2020 /
 
Köszi, hogy megírtad! Ez segítség lehet a jövőben más fórumtársnak is.
Következő: »»   36 / 36
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem