Fórum témák
» Több friss téma |
Sajnos azt nem tudom, mekkora áramot vesz fel a motor. Hőkioldót rendeltem újat, de járattuk egy kicsit a motort, a hőkioldó ki iktatásával, és utána meg néztük a tengelyt elég meleg volt kézzel.
Szia! Nem akarlak elszomorítani de minden javítási kísérlet és a vele való foglalatosság ablakon kidobott pénz. Ja, ha új motort veszel bele stul-stül akkor is, mert az meg annyiba kerül mint egy új fűnyíró. Próbálkozni azért lehet, hátha ideig óráig, néhány nényzetméter lenyírásáig jó lesz a barkácsolt megoldás egyike. Bővebben: Link
Ismét én ... Jófogáson találtam egy koppra ugyanilyen gépet 8eFt-ért. A motor többe lett volna és szinte újat tudtam így venni. Így most van egy tartalék berhelhető fűnyíróm. Ami érdekesebb, hogy az új társa mintha egészen más motort és mechanikát tartalmazna, így lehet, hogy valaki előttem már régebben beleberhelt, vagy alverzió lehet talán? Az újban van vészfék rendszer is, így amint elengedem a kart, azonnal blokkol a motor. A régi, elnyűtt változaton csak egy felirat volt, hogy kikapcsolás után a penge még sokáig forog ( így is van ). Szóval ugyanaz, de mégis más. Pedig egymás ikertestvéreinek néztek ki (Ventura 2030).
Kedves Hozzáértők! 1600W-os Castelgarden fűnyíróm útszegélyt ért, búg, nem indul. A kést leszedve indul, de mindig abba az irányba, amerre megforgattam a tengelyt. Visszaolvastam a kommentekben, hogy vagy a segédfázis tekercse vagy a kondenzátor a problémás.
A kondenzátor biztos, hogy rossz (levált fedő, kiszakadt forrasztás). De mielőtt újat vennék megnézném, nem sérült-e az indító tekercs. Megmérném a tekercsek ellenállás értékeit, de nem tudom, milyen pontokon mérjek! Az álló részből 2-2 kábel jön ki: 2 az áramhoz, 2 a kondenzátorhoz. Gyanítom, hogy a fő- és a segédfázis tekercse belül össze van kötve, de nem értek hozzá, nem bontanám ki. Van módszer, amivel multiméteres méréssel bontás nélkül ki lehet logikázni a tekercsek ellenállását? Vagy legalább annyit, hogy a segédfázis tekercse sérült-e… Köszönöm a segítséget!
Hello! Nem ismerem a motorodat, de ha mérsz valami ellenállást akkor jó. De ha meglököd és forog, akkor jó az a motor. Vegyél kondit és működni fog.
4 drótvégen mérj ellenállást.
Először mérd meg a multi saját hibáját (mérővezetékeket összezárva mutatott érték) R_null Majd elnevezed a drótokat A B C D nek (pl: A a fázis, B nulla, C és D a kondi) Méred az R_AB R_AC R_AD R_BC R_BD R_CD értékeket és beírod ide (az R_null értékét ne vond ki).
Üdv, és köszönöm a tanácsokat.
A mérés: R_null= 0,5 R_AB= 3,3 R_AC= 11,7 R_AD= 0,5 R_BC= 9 R_BD= 3,3 R_CD= 11,7 Ahol A fázis (kék), B null (barnás) és C, D a kondenzátor kábelek A mértékegység gondolom Ohm, a multiméter legkisebb (200)-as tartományára állítva mértem. Érdekes, hogy A(C+D)=B(C+D)
Köszönöm! Én is ezt remélem, de azért szétszedtem a motort, mert a rövid járatásnál meleg lett a tengelyvég, és látni akartam a csapágyakat meg a fékpofák állapotát. A forgórészen nem látszik súrlódásnyom.
Egy kicsit nem értem.
AD közös. AD-B főtekercs AD-C segéd. Kondenzátornak B és C között kellene lennie. Táp B és AD között. BC nem lehetne 9Ω, a két tekercs összegének kellene lennie,~15Ω A hozzászólás módosítva: Feb 5, 2024
Megmértem újra, ugyanaz az eredmény…
Ja ez normálisnak tűnik. Új kondit neki, esetleg új csapágyat is, ha már szét van robbantva.
Arra figyelj hogy a motor vastestet ne fejjel lefelé tedd vissza, mert akkor hátra irányba fog forogni. |
Bejelentkezés
Hirdetés |