Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos fűnyíró probléma
 
Témaindító: Vadmagyar, idő: Jún 28, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   16 / 16
(#) VIM válasza aramis hozzászólására (») Jún 1, 2020 /
 
Szia! Azt tudnod kell, hogy ezek a motorok szakaszos üzemre készülnek és nincs rajtuk ventilátor lapát sem. A másik pedig az, hogy mit szeretnél 400 wattal csinálni? Egy jóravaló pisztolyfúró többet tud ennél.
(#) aramis válasza VIM hozzászólására (») Jún 1, 2020 /
 
Így már nem érdekes csak próbálgatok. elég erőteljesen dolgozik és arra gondoltam talán meghajtja a kést a fűnyíráshoz
(#) aramis válasza erbe hozzászólására (») Jún 1, 2020 /
 
Ennek a meghajtó tengely végén még rajta van az ékszíj persely ami rá van préselve azt hogyan lehet leszedni.
(#) erbe válasza aramis hozzászólására (») Jún 1, 2020 /
 
Hidraulikus préssel vagy pirosra melegítve.
Más megoldás, hogy vágókoronggal óvatosan belevágsz, annyira, hogy még ne érd el a tengelyt. Vágóval egy ütésre elszakad a maradék és lejön.
(#) aramis válasza erbe hozzászólására (») Jún 1, 2020 /
 
Köszönöm levágni azt már gondoltam csak honnan veszem ilyen dörzs perselyt
(#) Busz hozzászólása Jún 7, 2020 /
 
Fűnyíróknak mi a jobb, a szakaszos üzem vagy bírniuk kellene ha egész nap nyírok vele?

Van aki a fűnyűjtőzés miatt rengetegszer leállítja, de én pl az nélkül van hogy 4 órát nyírok szinte megállás nélkül. Bár igaz akkor csak 20 fok volt, 30 fokban már nem biztos hogy kibírja.


Agrimotor 1600W-os van. Használati nem ír időbeli korlátozást.

Szóval úgy általában ha nem nagy a fű akkor kell pihentetni a gépet?
(#) VIM válasza Busz hozzászólására (») Jún 7, 2020 / 1
 
Szerintem igen, bírniuk kellene a folyamatos üzemet, mert "S1" üzemre készülnek nem "S2"-re. A lényeg, hogy ne nagyon legyen vizes a fű, mert akkor a kés széle mindig akadályoztatva van a lerakódások miatt és jobban igénybe veszi a motort áramterhelés szempontjából. Ha időnként leveszed a felső borítást és az ott található pitypang pihéket kiszeded a tekercslábak közül az is sokat segít az élettartam meghosszabbításában, jobban hűlik a tekercs ha átjárhatóak a tekercsközök. Nekem is volt egy 1600W-os Agrimotoros, eladtam de még mindig panaszmentesen használja a mostani gazdája. A most használatos az Fevilles csak az 1300W-os amit feltámasztottam a "halottaiból", mert a tekercsek össze voltak melegedve. Bővebben: Link
(#) Busz válasza VIM hozzászólására (») Jún 7, 2020 /
 
Csak olvastam hogy sokaknak leég úgyis hogy se erőltetve nincs, csak simán melegben használják.

Vagy gyakori indítás, leállítás nem tesz neki jót. Hallom a szomszéd is 3 percenként ki/be kapcsolja, én meg akkor sem állítom le ha üresen tolom mondván az üresjárat jobban hűti mint ha leállítom majd újraindítom fél percen belül.


A motor tetején nincs venti, így szereltem oda egy PC ventit 24V-ról járatva, leállításkor ha mégis meg kell állni az még tovább hűti a motort ha áram alatt van.
(#) fecameca válasza Busz hozzászólására (») Jún 7, 2020 /
 
Azt motorja is válogatja, mit bírnak, és mennyire melegszenek? Körülbelül 20 éve vettünk egy ilyet a TESCO-ban 8000 Ft körüli áron akciósan. Most rákerestem, és 2018-as hirdetést találtam 25000 Ft-ért ugyanarról a gépről (Lejárt hirdetés.). Ennek az 1 kilowattos aszinkron motorja még a hüvelykullyamnyi gallyakat is simán vitte, 2000 négyzetméteres telket pihenés nélkül derékig érő gaztól megszabadítottam vele, csak a kerekeket kellett álandóan szerelgetni, mert azok mindig kiestek. Apósom halála után a fiaméknál szolgált, most a nászasszonyomékhoz költözött, és még mindig működik.
(#) VIM válasza Busz hozzászólására (») Jún 7, 2020 /
 
Mondtam, hogy "S1" az üzemére vonatkozó meghatározás de a ventilátor hiánya az mindenképpen élettartam tervezésre vall. Ha gondolod és van hely a burkolat alatt akkor csak simán a tengely végére tegyél egy oda illő átmérőjű ventilátor lapátkereket. A motortengely végébe fúrjál egy hatos vagy nyolcas menetet kb. 10-15mm mélyen és ha kell hézagolva applikáld rá a lapátkereket amit már ezer forint alatt lehet kapni. A forgásirány éppen rá fogja húzni a csavarkötést aminek amúgy sincs nagy jelentősége csak keverje a levegőt ott a burkolat alatt, hozzájárulva ezzel a jobb hűtéshez. Bővebben: Link
(#) Atyafi hozzászólása Jún 9, 2020 /
 
T. VIM!
Egyik hozzá szólásodban ezt írtad. ,,Ami nálad meghibásodott az a biztonság fék és a ferrodol betétek hibája, esetleges hiánya okozta asszimetrikus befeszülés. Ezt egyszerűen lehet hatástalanítani a féktárcsa és a pajzs közé tekert zsineggel, amivel fel kell szorítani a tárcsát a felső helyzetébe és ott ezzel a módszerrel rögzíteni. Csak annyit kell feltekerni a rögzítő anyagból amivel távol lehet tartani a pajzsban lévő betétektől a tárcsát."Ezt csináltam.
Így sem indul. MTD FF 7842 tip. a fűnyíró. Előtte a fenti ventilátort mozgattam meg. Le állítás után mindig meg szorult, szerintem fogott a fék. Mozgatáskor volt olyan pont, hogy fel lazult és akkor elindult. Később hiába mozgattam nem lazult. Régebben találtam egy banán alakú ferrodol szerűséget amiről kiderült, hogy a gépből esett ki. 4 darab van eredetileg benne. Ezeket kivettem. Lehet, hogy nem jól raktam össze pajzsot? A tengelyt kézzel könnyen lehet fogatni. Búg, zörög, kattog de nem indul. Előre is köszönöm a rám fordított idődet!
(#) VIM válasza Atyafi hozzászólására (») Jún 9, 2020 / 1
 
Szia! Ha zörög és kattog akkor nem sikerült jól felszorítanod a féktárcsát. Jobb ha leveszed, mert lehet, hogy a rugó is eltört és félre rántja be a tárcsát. A másik probléma a kondenzátor kapacitás vesztése lehet amit ki kellene mérni, hogy megvan e az értéke. A pajzs helyes vissza szerelése, központosan úgy lehetséges, hogy kartonból hézagolókat kell vágni és azokat az összerakáskor a forgórész és állórész közé kell tenni majd a szorító csavarok meghúzása után kivenni és ellenőrizni az akadálymentes forgórész forgást.
Következő: »»   16 / 16
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu