Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Érdekességek
 
Témaindító: Gatery, idő: Szept 5, 2006
Lapozás: OK   171 / 584
(#) elektroncso válasza david10 hozzászólására (») Máj 22, 2017 /
 
Na most kaptam a második sokkot!
(#) Frankye válasza elektroncso hozzászólására (») Máj 25, 2017 /
 
Mondtam én, hogy máshol sem mindenki normális... No de az élethez kell egy kis őrültség!
(#) Frankye válasza elektroncso hozzászólására (») Máj 25, 2017 /
 
Hiába no, a minőséget meg kell fizetni. Ha pedig az élet/egészség múlik valamin, az nem fejezhető ki forintban...
(#) Gafly hozzászólása Máj 27, 2017 /
 
Ez tényleg rettenetes
Persze mostanság szinte mindent ki lehet tenni a hálóra...
A hozzászólás módosítva: Máj 27, 2017
(#) csajtifajt hozzászólása Máj 27, 2017 /
 
Sziasztok!
Van valakinek TPMS rendszerrel szerelt autója? Nekem egy ford s-maxom van és szeretném végleg kikapcsolni a keréknyomás érzékelő rendszert. Folyton elromlik valamelyik a 4-ből és 30 ezer egy darab.
A vizsgán meg nem szeretik a világít a műszerfalon az ikon. Köszi a válaszokat!
(#) sanaxx válasza csajtifajt hozzászólására (») Máj 27, 2017 /
 
Fordhoz való diagnosztikai kábellel bármikor megteheted.
(#) csajtifajt hozzászólása Máj 28, 2017 /
 
Köszi a választ! Gondolom akkor egy autoelektronikai szakinak nem okozhat gondot?
(#) Gafly hozzászólása Máj 28, 2017 /
 
Az ilyeneken mindig el szoktam gondolkozni
(#) pucuka válasza Gafly hozzászólására (») Máj 28, 2017 /
 
Te (is) elgondolkozol, csak az nem, aki elköveti. Pedig igencsak tudni lehet, hogy ahol sín van, ott előbb utóbb jön is egy nagy vasaló. Ennél csak az szomorúbb, hogy ha valaki nekimegy a vonat oldalának. Mi a bánatot nézett, amit nem látott?
Ezzel kapcsolatban csak azt nem értem, hogy miért kell félnapokat helyszínelni, leállítani mindent, mikor a helyzet meglehetősen világos. Az ilyesmire mentség úgy sincs. Tudni kell, hogy a vonattal megállni nem lehet, ha már látszik a baj. ezer óvintézkedés, és mégis.
(#) gernerakos válasza pucuka hozzászólására (») Máj 28, 2017 /
 
Azért állítanak le mindent, mert meg kell állapítani, hogy ki halt meg, plusz az autót össze kell szedni. Ez gyakran nem egyszerű, tekintve hogy 120-ról a legmodernebb motorvonat gyorsfékkel is 300m alatt áll meg, hagyományos szerelvényeknél ez akár a kilóméteres távot is elérheti. Ezen a távolságon ott van szétszórva az autó. Lehet hogy az autót az átjáróban ütötte el a vonat, de mire megállt, már nehezen megközelíthető helyre került a roncs.
Aztán közlekedésbiztonsági okoból a mozdonyt is át kell vizsgálni, sosem lehet tudni, nem-e károsodott például a fékrendszer. (Egyes típusoknál a főlégtartály közvetlen a pályakotró mögött van, ha ez kilyukad, nincs fék.)
Fura, de valahol érthető, hogy a halál beálltát csak a mentő állapíthatja meg, holott az gyakran egyértelmű. Hogy ezeket a dolgokat végző emberekkel ne történjen hasonló, gyarkan mindkét vágányt kizárják, és mire a pótlást megszerezik, már vége is a helyszínelésnek. Addig viszont se előre, se hátra.
(#) pana-papa válasza gernerakos hozzászólására (») Máj 28, 2017 /
 
Idézet:
„a halál beálltát csak a mentő állapíthatja meg, holott az gyakran egyértelmű.”
Soha nem egyértelmű! Huszon évvel ezelőtt még rendőr voltam (csak tovább tanultam) és egy ügy kapcsán találtunk egy élettelen testet. A rendőrnek nem kompetenciája, hogy eldöntse az a test halott, vagy sem ezért kihívtuk a helyi orvost (örült neki hajnal 2-kor). A doki megállapította a halál beálltát. Alig ment el 20 m-re, amikor a delikvens megmozdult. Úgy kiáltottunk a doki után, hogy "Doktornő, jöjjön vissza, mert ez a halott még él!"
(#) pucuka válasza gernerakos hozzászólására (») Máj 28, 2017 /
 
Jó, jó, de azért nem vagyok biztos abban, hogy a halál beálltát a síneken kell megállapítani. Amúgy a mentők szoktak leghamarább odaérni. Az is rendben van, hogy a roncsokat is el kell távolítani, de azért annak sem kéne több mint fél napig tartani. Ha a vasút társaság pótlóbuszai is már járnak, gondolom egy darut hamarább oda lehet szervezni. (de legalább a katasztrófa védelmet)
(#) Massawa válasza pucuka hozzászólására (») Máj 28, 2017 /
 
Ez mindig a körülményektöl függ. Minden balesetet aprolékosan ki kell vizsgálni, hiszen meg kell állapitani a felelöséget, illetve annak mértékét ( ügyészség meg a biztositok részére) és csak azután lehet nekifogni a romeltekaritásnak.
Gyakran van olyan eset, ahol egyik másik részlet nagyon bonyolult lehet, pl. bebizonyitani egy kitört (összetört) átjáro jelzön (vörös fények), hogy azok világitottak-e a baleset pillanatában.
Egy megfelelö vasuti daru nem biztos, hogy valamelyik közeli állomáson van, igy annak meg kell szervezni az utját, ami bizony orákig is eltarthat. Amennyiben a sin is megsérült, az extra feladatokat gerjeszt - különleges gépeket kell odavezérelni - azok ritkán vannak készenlétben, igy hozzájuk embert, mozdonyt stb kell szerezni. (Bécsben nemrég egy kis baleset majdnem egy honapos vágányzárral járt, a vágányzat is megsérült meg a vasuti biztberröl is kiderült ez az.)
A mezei gumikerekes daruk meg megfelelö terepelökészitést igényelnek, nem ritkán 100tonnás mozdonyokat kellene emelgetni.
A hozzászólás módosítva: Máj 28, 2017
(#) gernerakos válasza pucuka hozzászólására (») Máj 28, 2017 /
 
Baleseti daruról én 3 darabról tudok, de biztos van több is. Nevén szólítva a gyereket Székesfehérváron, Ferencvárosban és Szolnokon van egy biztosan. Ezeknek a használatuk szintén furcsa, pl a tavalyi soroksári úti sikláshoz felküldték a szolnoki darut, holott ott volt Ferencvárosban sokkal közelebb is egy. Gondolom (remélem), hogy ezt szakmai döntés indokolta...
Meg az se úgy van, hogy ott a daru, rajta tartalék mozdony, történik egy baleset, telefonálás, aztán mozdony beüzemelve és indulhat a daru, hanem a daru számára is (mint minden vonatnak ) menetvonalat kell kérnie, az pedig röhejesen hosszú idő.
Mondok egy példát:
Történt hogy a nyugati pu. előtti utolsó állomáson (Rákosrendező) leszakadt a felső vezeték. Meglepő gyorsasággal tájékoztattak mindenkit, hogy a vác felé közlekedő vonatok Rákospalotáról fordulnak. (Rákospalota Rákosrendező előtti állomás, köztük csak egy megállóhely van)
Idáig rendben is van a történet, csak az a vonat, amik Rákospalotán fordulna, a papír szerint nem egyenlő az eredetileg nyugatiig közlekedővel, tehát új vonatszám, új menetvonal kell nekik.
Ezek igénylése úgy néz ki, hogy a Máv kötelékében közlekedő összes vonatot a közlekedési minisztérium rendeli meg a mávtól, hogy közlekedtesse le az adott állomások közt a vonatot. Ez a procedúra annyira hosszú, hiába rendelték meg a rákospalotáról forduló vonatot amint eldőlt, hogy 'rendezőről se ki se be, hogy mire az első rákospalotáról forduló vonat elindult, addigra a vezetéket helyreállították, és előbb indult meg a közlekedés a nyugati pályaudvar felől, mint ahogy a rákospalotáról forduló vonat megkapta volna vonatszámát, menetvonalát, stb...
De ilyen példát tudnék még írni...
Ez röhejes, és egyben szánalmas, hogy így a 21.században, az internet és a telefon világában több idő összeszedni egy vonat leközlekedéséhez szükséges engedélyeket, mint anno a 20. század "vad" világában.
Ez a menetvonal/vonatszám igénylés az, ami ennyire elhúzza az időt, egy esetleges baleset, meghibásodás, vagy bármi egyéb esetén, mert a vonatokat nem lehet dinamikusan "visszaforgatni" a legközelebbi elérhető állomásról, míg nincsenek meg a szükséges engedélyek. Régebben ez teljesen máshogy ment.
(#) Massawa válasza gernerakos hozzászólására (») Máj 28, 2017 /
 
Régen ez máshogy ment az igaz, de semmiképpen nem gyorsabban. Akkor is orákba tellett egy (szám szerint) uj vonat inditása. A vasut már ilyen szerte a világon.
(#) gernerakos válasza Massawa hozzászólására (») Máj 28, 2017 /
 
Ezért furcsa, hogy a technológia és a kommunikáció ilyen gyors fejlődése mellett sem lett gyorsabb ez a művelet.
(#) Massawa válasza gernerakos hozzászólására (») Máj 28, 2017 /
 
Ez szerintem nem igen lehet gyorsabb, hiszen ugyanazokat a feladatokat kell elvégezni mint 100 éve ( söt lehet, hogy többet). Ezen feladatok egy része emberi, azaz az érintett személyeknek kell megkapniuk a helyes utasitásokat stb. A mai világban, ahol mindenütt sporolni kell, lehet, hogy ezek az emberek nincsenek kéznél (személyzet a darura, menetrendfelelösek stb) ami csak késlelteti a dolgot. Az uj átmeneti menetrendet végig kell futtatni a belsö rendszereken, ahol az uj rendszerekben senki sem meri igen vállalni ( vagy ehhez nincs jogosultsága) a felelöséget, igy további szereplöket igényel a változtatáshoz stb.
( sajnos a multban kiderült, hogy sok átmeneti rendelkezés balesetben végzödött, igy most mindenki "a biztonságra megy" nehogy az ö aláirása legyen az utolso az engedélyeken.)
(#) sonajkniz válasza Massawa hozzászólására (») Máj 28, 2017 /
 
Vagy 30 éve láttam egy filmet.
"A nagy amerikai forgalmi dugó" volt a címe.
Híven tükrözte a Massawa álltal leírtakat.
Végül valaki a filmben, a saját szakállára döntött. Megbontotta a szalagkorlátot, és a szántóföldön át kerülték el a baleset helyszínét.
(#) pucuka válasza gernerakos hozzászólására (») Máj 28, 2017 /
 
Azért egy autóroncs eltávolításához nem feltétlen kell vasúti daru, már ha nincs siklás is.
A felelősség meg eléggé egyértelmű, legalábbis számomra. Ha működik a fénysorompó, ha nem, vagy ha nincs is, akkor sem a vonat a híbás, hanem a kresz megsértése, és a józan ész elhagyása.
Mióta van a telefonomon a vonatinformáció, csak azt látom, hogy biztosító berendezés, meg gázolás, nagynéha komolyabb vezeték probléma. De leginkább az első kettő. Nem tök mindegy hogyan gázolta el a vonat a szerencsétlen flótást? Attól még a vonatnak sem lesz semmi baja, csak az IC, vagy EC áll több, mint félnapot.
(#) Massawa válasza pucuka hozzászólására (») Máj 28, 2017 /
 
Ez igy van, de ennek ellenére rögziteni kell mindent a rendöröknek, mert a szerencsétlennek is lehet biztositoja, aminek majd fizetnie kell. Azok meg igen szörszálhasogatok tudnak lenni, ha pénzröl van szo.
(#) kameleon2 válasza gernerakos hozzászólására (») Máj 28, 2017 /
 
Az emberi butaság sebessége éppen olyan, mint 200 évvel ezelőtt.
(#) Massawa válasza kameleon2 hozzászólására (») Máj 28, 2017 /
 
Söt lehet, hogy lassabb, csak amikor te vagy érintett (sértett) a terjedés eredményében egészen másképp látod a dolgokat...
(#) kameleon2 válasza Massawa hozzászólására (») Máj 28, 2017 /
 
Az emberi butaság mindenhol jelen van. Vagy megtanulja az ember kezelni, vagy dühöng rajta - de ettől létező fogalom. Én lassan megtanultam kezelni és már nem dühöngök. Persze teszek ellene amit tudok - csendben. Volt egy igazgatónk aki mindenáron meg akarta erőszakolni a természetet. Évek óta szereztünk be dolgokat vámszabad területről és mindenki tudta, hogy rack szekrényt nem lehetett 2 hétnél előbb beszerezni adott méretben, mert tokozott levegő. Senki nem tartott összeszerelve, csak alkatrészeket. Az igazgatónk azt mondta ő majd jól megmutatja, hogy 2 napon belül megoldja helyettünk. Én elindítottam a rendes rendelési procedúrát. Ő elkezdte végigtelefonálni a várost, kinél van elfekvőben. Meg is ígérték neki, hogy 2 nap múlva megkapja. Az ígéret megvolt, de az általam rendelt szekrény beért időben, az övé 1 nap késéssel és sérülten.
(#) gernerakos válasza pucuka hozzászólására (») Máj 28, 2017 /
 
Nem mindegy, hogyan gázolta el. Az sem mindegy hogy kit. Hogy az ő hibája volt, az biztos.

Egyébként mind a felsővezeték-szakadás, mind a biztosítóberendezési hiba elkerülhető. A felsővezetéket rendszeresen át kellene vizsgálni, évszaknak megfelelően utánállítani a súlyozást, esetleg a vezetéket cserélni. Ezek mind olyan dolgok, melyeket egy éjszakai kizárás során meg lehetne tenni.
Biztosítóberendezés detto.
Találkoztam egy biztber. műszerésszel, (ha jól megy, talán a hatvani biztosítóberendezésról tudok is képet hozni) mesélte, régebben folyamatosan járták a területükhöz tartozó állomásokat, folyamatos ellenőrzések voltak, nem is volt hiba. Ez mára megszűnt, plusz hozzájön az eltelt sok év, öregedik a rendszer, és egyre több a hiba. Például mint múltkor, hogy Pécelen nem tudtak vonatokat fogadni... A folyamatos ellenőrzésekkel gyakran előre láthattak egy-egy hibát...
(#) kameleon2 válasza gernerakos hozzászólására (») Máj 28, 2017 / 1
 
Biztosítóberendezésekről... 90 éves berendezések tökéletesen dolgoztak. Most "korszerű" elektronikus biztberre cserélik, ahol a berendezésről a felelősséget áttolták a forgalomirányítókra, többet fogyasztanak a berendezések, megbízhatatlanabbak és külföldi logikára épülnek, nem a magyar KRESZ-re. Nem csak az ellenőrzések szűntek meg, de feláldozták a megbízhatóságot a fiskális politika oltárán.
(#) gernerakos válasza kameleon2 hozzászólására (») Máj 28, 2017 /
 
Ezzel teljesen egyetértek, sajnos manapság ez a divat. Lassan egy Wc ülőkét nem lehet eladni LCD kijelző nélkül, vagy mondjuk úgy, hogy amiben nem fut program, az nem is létezik.
(#) Massawa válasza gernerakos hozzászólására (») Máj 28, 2017 /
 
Söt ehhez jön egy ujabb agymenés. A müszerésznek csak akkor van munkája, ha van hibajelentés.
Azaz sok helyen teljesen megszüntették a preventiv hibaelháritást.
Sok helyen beszerelnek mindenféle monitor rendszereket, amik állandoan figyelik a dolgokat és minden változást joval a hiba elött jeleznek. Sajnos ilyen adatok alapján sok cégnél nem lehet kiszállni, mert a drága könyvelök nem tudják a "bejelentett hibára" rátelhelni a költségeket. Igy a müszerészek csak nézhetik gépeiken a felügyelt rendszerek állagának a romlását, és várnak a hibajelentésre ( ami sajnos már késön lehet).
(#) Johnycorp hozzászólása Máj 28, 2017 /
 
Csak bele vau-vau én is, ezért:
<OFF>
Az autópályán semmilyen szinten nincsenek toppon sem az üzemeltetők, SEM a rendőri szervek.
Röhejes, hogy a mai informális világban képtelenek normális autópálya információkat adni.
Egy baleset esetén csak néznek ki a fejükből. Azt, hogy lezárnák és leterelnék a forgalmat, nem képesek megoldani, csak iszony hosszú idő után. Szánalmas az egész.
Az meg külön szomorú, hogy az "értelmes" közlekedők egy része a leállósávon próbált meg előrejutni!
Így mikor jött a tűzoltó és mentő, azok nem jutottak oda, ahova kellett volna nekik.
Mi, a két sávban állók húzódtunk ahogy tudtunk és köztünk araszolt el mindkét autó. Lejjebb menni nem lehetett, a korlát és a "telített" leállósáv miatt! Ez is szégyen a közlekedők részéről.
Igen, lehet az OFF hozzászólásomat sértőnek ítélni és egyéb, de egyetlen hivatali szerv sem volt ez időben sehol, a leállósávban lévőket nem vették elő!
Eset: pár napja, az M5 Budapest felé, Kecskemét előtt felborult kamion.
</OFF>
(#) _BiG_ válasza Johnycorp hozzászólására (») Máj 28, 2017 /
 
Ha már autópálya, akkor teljesen friss, mai (28-a) tapasztalatom, a német Autobahnról (A6-os). Három sáv, sokan vagyunk, de haladunk azért, majd beáll az egész. Araszolás. Gondoltam, valami baleset. Látom, hogy a belső sáv elfogy, az ott tötyörgők mennek át az addigi középsőbe. Vánszorgunk tovább, majd a külsőből (ebben voltam én is) mennek át a már belsővé vált középső sávba. A pálya szélén világító tábla, jelzi, hogy a külső sáv lezárva, alatta a felirat: "Ölspur". Nézek előre, a külső sáv szabad, mindenki a belsőben szorong a tábla után (az "elvágólag precíz" németek, ha utasítják őket, mennek akár a szakadékba is ). Gondoltam, nem megyek be (letojom, nem vagyok német ), eleget vacakoltunk, megyek a külsőben tovább, majd ha odaérek az akadályhoz, bemegyek. Addig is haladok és szellőzik a kocsi - meleg nap volt ma. Megyek-megyek, sehol semmi. Kilométereke mentem és nem láttam semmi olyat, ami miatt be kellett volna mennem a belsőbe (aztán a németek is kezdtek kiszállingózni). Tök szívatás volt az egész
(#) Massawa válasza _BiG_ hozzászólására (») Máj 28, 2017 /
 
Sajnos ez mindennapos eset. Néha még van pofájuk kiegésziteni, hogy további info a www.xyz. cimen olvashato. Mintha az autos menetközben is a PC-t bámulná.

Következő: »»   171 / 584
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem