Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Érdekességek
Régen minden jobb volt, ma fogyasztói társadalom van. Kész.
A szerzőtől pedig nagyobb látóteret.
Ne folytasd mert akkor sosem fogja abbahagyni!
Hidd el jó nagy látotere van.
De kimondtad az igazat! Idézet: „ma fogyasztói társadalom van. Kész.” ![]() A hozzászólás módosítva: Dec 12, 2017
Azért él még, mert ért hozzá és tudja, hogyan lehet olyan kamu videókat készíteni, ami látszólag veszélyes, a valóságban pedig nem az. Mára már kicsit unalmas...
A hozzászólás módosítva: Dec 12, 2017
Mindenesetre látványosan adja elő a dolgait.
Hogy ért ahhoz amit csinál az tiszta volt elöttem, nem tételeztem fel róla, hogy szándékosan akar kamera elött kipurcanni. ![]()
Pedig nagyon hajt a Darwin-díjra
![]() Idézet: Nagyon látszik a színészkedés, erősen túljátssza. „látszólag veszélyes”
Az veszi észre, aki ért hozzá. A többség? Fene se tudja, mit gondolnak... Már csak CGI által támogatott trükkök hiányoznak.
![]()
500 $, 500 W LED: YouTube.
A hozzászólás módosítva: Dec 14, 2017
Motorra éppen nem lenne rossz, amikor rámsötétedik
![]() Bámulatos hogy pár cm2-nyi felületen nagyjából 50ezer lumennyi fényáram keletkezik. Egyébként sosem érettem, hogy vonatokon miért nem alkalmaznak legalább 50watt körüli ledes fényszórókat.
Tudtommal alkalmazzák, például a Máv összes Flirt motorvonatán ledes fényforrás van. Meg még jópár típuson is, elsősorban az újabb gépeken.
Igy van és folyamatosan cserélik a régebbi gépeken is. Egyben viszont a vasut eltér a közuttól. A vonatokon a fények elsösorban nem arra valok, hogy lásson a mozdonyvezetö ( arra csak egy kapcsolhato fény szolgál), a 3 viszont csak jelzöfény ( állandoan világit menet közben), azaz csak arra szolgál, hogy lássák és megkülönböztessék a vonat elejét. Ezért ezek fényereje sokkal kisebb, azaz elég egy-két tucat jobb LED is a lámpatestben.
A Flirt-ön az alsó kettő biztosan ledes. Viszont nekem normál 5mm-es ledekből kirakott lámpának tűnik. Azért léteznek ma már ennél jobb technikák. Látszani látszik messziről, fénye azonban nem tudom mennyi van, már ami előre világít. Persze ezt egy vezér jobban meg tudja ítélni.
Idézet: „a 3 viszont csak jelzöfény ( állandoan világit menet közben), azaz csak arra szolgál, hogy lássák és megkülönböztessék a vonat elejét.” Még pontosabban: Hogy ami szembe jön, az vonat, és nem fog kitérni ![]()
Nem tudom, ha mozdonyvezető lennék, engem zavarna hogy nem sokat látok előre. Tudom más mint közúton, mert nem kell kerülgetni semmit stb de akkor is.
Felénk Szabolcs megyében a V43 mozdonyok csak pislákolnak, igaz látszani látszik már 1-2 km távolságnál is. Mostanában párszor utaztam újabb fajta Credo stb buszokkal, amiknek a lámpája kb d=60mm körül van. Egy éjszaka elől ültem, tompított állásban volt a fényszóró de szó szerint annyit világított be mint anno a robogóm a 15w-os izzójával. A távolsági már el-el ment egy gyengébb tompítottnak is. 40 km/h fölött tompítottal gyakorlatilag "vakon" vezetett. Mindenesetre furcsának találom hogy egy buszon ahol 50+ ember is utazik hogy hagyhatták ezt jóvá.
A vasuton más a helyzet.
Ott a mozdonyvezetönek elsösorban ( meg másodikban, meg harmadikban.....) a jelzöket kell látni, mert azok szerint közlekedik. ( amugy sem tudna sokat tenni, ha látna valamit sötét éjjel a sineken a több 100 méteres féktavolság semmi esélyt nem adna neki a reagálásra.). Ha viszont erös fénnyel járna, elnézhetné a jelzöt, vagy ami rosszabb, a reflektorfényben hamisat is láthat - reflektor átvilágit a lencsén és a foncsor meg visszaveri a sötét jelzöböl a hamis fényt. A legujabb mozdonyokon ( Vmax >160 km/h) meg teljesen felesleges a sineket figyelni, még fényes nappal sem látsz oda ahol esetleg meg tudnál állni. ( több km a mozdony elött). A vonatot viszont jobb ha látják a többiek, ezért vezették ott be már nagyon régen a nappali világitást is ("A" fények), de az csak mint jelzö szerepel azaz csak láthato, de nem szolgál világitásra. Mielött ezt az "A" világitást bevezették bizony naponta ment a morgás, hogy a sötét ( göz-) mozdonyokat alig látni meg rajtuk csak 2 petroleumlámpa pislogott. Idézet: Hátrafut, ha látja, hogy jön vele azonos vágányon szembe másik vonat. Nem vicc, így úszták meg valahányan a balesetet. „amugy sem tudna sokat tenni, ha látna valamit sötét éjjel a sineken a több 100 méteres féktavolság semmi esélyt nem adna neki a reagálásra.”
Igen, igazad van. Az hogy a reflektor átvilágít a lencséken, és a foncsor visszaverheti a fényt erre nem gondoltam. ( ledes jelzőfénnyel esetleg ) de az meg milliárdokba kerülne.
Viszont arra hogy a mozdonyvezető esetleg 1-2km-t is beláthasson egy nagy zoom-al rendelkező kamera pl egy nikon coolpix P900 + egy 10 coll kijelző sokat segítene szerintem.
"A mozdonyvezetőenk nem kell látnia." (Hajdani vasútforgalmi oktatóm egyik aranyköpése volt.) Persze a jó értelemben, ugyanis - ahogy Massawa is írta - nem az alapján közlekedik az esetek döntő többségében, hogy mi van előtte, hanem hogy mi van a jelzőkön. Azt pedig a vezetőállásra visszajelzik neki. Mellékvonalakon, ahol nem fény, hanem alakjelzők vannak, persze más a helyzet, ott ugyanis - adott esetben - még sötétben sem fényekkel kap jelzést, hanem a jelzők fényvisszaverő fóliás alkatrészei által. Ám ott a sebesség is arányosan alacsonyabb.
Higgye el mindenki, a vasút "úgy van megkonstruálva", hogy a biztonság mindenekelőtt való. Ha a mozdonyokra (és más járművekre, pl. motorkocsik, vezérlőkocsik, munkagépek, stb.) erősebb fényű világító testek kellenének, akkor azok lennének. @nagym6: Idézet: „Hátrafut, ha látja, hogy jön vele azonos vágányon szembe másik vonat.” Ez annyira így van, hogy anno, még "vonatvezető" koromban (nem mozdonyvezető, nem ugyan az!) én is úsztam meg így balesetet. (Útátjáróban a ragasztóval rakott kamiont ütöttük el nemzetköz gyorssal.) Ha a fülkében maradunk a mozdonyvezetővel együtt, akkor most nem írnék itt...
A kamera addig jó, amíg egyenes a pálya. Kanyar esetén állítgatni kellene, ami elvonja a figyelmet a jelzésektől.
A hozzászólás módosítva: Dec 15, 2017
A LED jelzöknél kevésbé kritikus a helyzet, mert ott nincs vagy csak kisebb foncsor van. Az izzos jelzöknél van a baj, mert ott nagyon különleges és pontos optika van.
Még egy szuper coolpix kamera sem lát be a kanyarba, márpedig egy-két km távolságban akár több is lehet, és akkor mi van? Ráadásul az alatt a kb 1-2 perc alatt (mire a vonat az akadályhoz érne) az akadály már el is vánszoroghat a sinekröl. Azaz a mozdonyvezetönek szinte állandoan fékezni kellene, ha minden látott akadályra reagálni akarna. (Ezért marhaság minden idevalo érvelés a "jol értesült" médiában, ahol a vonatnak kellene reagálni mások hülyeségére). Idézet: „Hátrafut, ha látja, hogy jön vele azonos vágányon szembe másik vonat.” Egyrészt, akkor valaki igen súlyosat hibázott. Másrészt, ekkor sem a saját reflektor hasznos, hanem a szembejövő "helyzetjelzője". És visszajutottunk oda, hogy a lámpák arra szolgálnak, hogy lássák a vonatot, és nem arra, hogy a mozdonyvezető lássa, ami előtte van.
Amugy ehhez a hátrafutáshoz egy kis anekdota a korai diesel korszakbol:
Az amerikai mozdonyvezetök kikötötték amikor megjelentek az elsö dieselek, hogy nekik bizony kell valami a mozdonyállás elé - akkoriban a gözösökön ott volt a hosszu kazán. Ezért az amerikai diesel mozdonyok eleje a hosszabbik motorház, és csak az utobbi idöben jelentek meg ott a két vezetöállásu gépek. Csak mostanában fordul a helyzet és a legujabb mozdonyokon már a rövidebb motorház jelzi a gép elejét. (Ahogyan a képen van) A hozzászólás módosítva: Dec 15, 2017
A vadonatúj gépeknek a vezetőállása "gyűrődő", energia elnyelő zóna, ráadásul oldható kötésekkel rögzítve a könnyű, egyszerű javítás érdekében, viszont a hátfala acéllemez Ez mögött van a biztonsági zóna, egyúttal védi a gépteret is.
Én nem tudom mit szeretnek az amerikai dízelekben a mozdonyvezetők, oldalt ülnek, kitekert helyzetben, jó cúgos kabinban.
Az uj kabinok már egész jok, csendesek és klima is van bennük. Az tény, hogy a mozdonyvezetö még mindig szokatlanul ül, de hát náluk ez a szokás.
![]() Az uj konstrukcikban az un Safety Cab van, ami szinte független a mozdonytol és balesent esetén kinyomodik felfelé a masinisztával együtt. ( a katapult vasuti verzioja ![]() Hogy ez jobb vagy nem, még nem lehet tudni. Az a gyürödö rész ( Europában már régebben divat) viszont csak nagyon alacsony sebességeken hatásos, amilyen hatalmas tömegek vannak mozgásban, ahhoz a fél mozdonynak harmonikásnak kéne lennie. |
Bejelentkezés
Hirdetés |