Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » FIAT elektromos hiba
Témaindító: Peti.Janka, idő: Máj 11, 2007
Témakörök:
Sziasztok!
Ez nem elektromos hiba, de hátha tud valaki segíteni. Az a gondom, hogy amikor balra befordulok az úton kb 20-30 km/h sebességgel, akkor a bal hátsó lengéscsillapítóm picit zörög, olyan mintha ugrálna benne valami. De csak ennél az esetnél. Már 2 éve meg van az autóm, szinta a kezdetektől csinálj. Talán szét van hullva valami benne? Köszi!
Talán egy szerelőhöz kellene elvinned, nem? Annyit nem ér meg az életed, hogy otthon barkácsolj ilyesmivel?!
![]()
Hát csak gondoltam, valaki szedett szét már UNO lengéscsillapítót és esetleg járt így vagy hasonlókép.
Zörög vagy kopog? Ha kopog tipikusan silent.
Szintén erre tippelnék első körben...
De benne van a pakliban, hogy csak a lengéscsillapító rögzítésével van baj. Esetleg a gumi rögzítője kikopott, mint a lengőkar silent blokkjánál... Sajnos ez szoftveres úton nem állapíható meg. ![]() Alá kell mászni ! ![]()
Ha hidegüzemben, indítás után szinte azonnal leáll a motor, majdnem biztosan az alapjárati elektronika a hibás, megoldás csak a csere.
Lengéscsillapítót nem igazán szoktak szétszedni, ha rossz akkor cserélik, én úgy jártam muter Puntojával (tudom nem Uno) hogy ki volt kopva a lengéscsillapító szára, és kopogott, ezt úgy tudod megnézni, hogy megfogod a felső és alsó rész, és elkezded oldalirányba mozgatni, erőteljesen (azért ne akard kiszakítani a helyéből) ha érzed hogy van neki oldalirányú mozgása akkor érdemes lenne kicserélni.
Kopog inkább.
Ugye mikor fordulok balra, jobbra kifelé billen az autó így megemelkedik picit a bal hátsó fele és ilyenkor produkálja ezt.
Sziasztok!
Van egy marea-ám 97.es 1.6-os. Üzemanyag befecskendező hibát jelez ki! Csak ugy tudom elinditani, hogy a gázpedált lenyomom 1-1.5 cm-ert és "köszörültetetm"... Ekkor beindul de az alapjárat olyan 400körül van épp hogy csak forog..., bemelekszik akkor beáll az érték a gyárira, produkál még olyat, hogy megyek 100km/h-val és a fordulatszám kijelző leesik 0-ra, azt elkezd ugrálni, pedig a mocija egyenletesen jár, de ez a hiba csak akkor lép fel, ha gyorsitok, vagy picivel nagyobb gázt nyomok, ha gurulok 80-vannal, akkor mutatja a megfelelő fordulatszámot... Kicseréletem az üzemagyag nyomásszabályzot, szivattyút, injectorokat, szivattyú relét, alapjárati motort, pillango szelep jeladóját de semmi... Van egy másik autom is és abbol cserélgettem a cuccokat ebbe, de semmi... Ha valaki tudna nekem segiteni ebben, azt nagyon megköszönnel! Üdv.:Lacko
Szia!
Most ennyit tudok róla mutatni, de megnézem a kódjait is, hogy arra mit ír. Most megyek és "dobok a lónak".
Szia!
Gondoltam rá én is, de ha szerinted ez is okozhat ilyen problémát kicserélem... ![]() Amugy ecu-ra gyanakszom... Annyit elfelejtettem megirni, hogy az üzemanyag szivattyúnak le kéne állnia, ha nem indittom be csak gyújtást adok, de nem áll le... Köszi a segitséget kicserélem azt is! ![]()
Próbáld meg kicserélni egy másik ilyen autóból a lambda szondát. az adhat rossz jelet.
Ami még lemaradt és valószínűsíthető hiba forrása lehet.
Szia!
Kicserélni nem probáltam, csak lehuzni a csatit, mert ha jól tudom, akkor bizonyos gyári értékre be kéne állnia az ecu-nak... Megprobálom ezt is kicserélni, hátha megjavulna... Köszönöm segitséged!
Szia!
Lemértem az ellenállást, desajna megegyezik a másikkal, nem ez a hiba forrása, de betekertem egy másikat, de azzal is ezt produkálja! Szerinted az lehetséges, hogy ecu meghibásodott, vagy valami kábel okozta probléma lehet? Kontakt spray-al minden csatit befujtam, hátha valami korozió lehet... Amugy nem egy szétesőfélben lévő autó. Köszönöm a segitséget! Üdv.:Lacko
Szivocső nyomás érzékelőt is bemértem, biztos ami biztos alapon azt is cseréltem, de semmi...
![]() ![]() ![]()
Mi a pontos motorkódod? Ha valami rossz volt benne és kicserélted az attól még nem javult meg, mert a hibatárolóból ki kellene törölni a beíródott rossz értéket. Szerintem a Te esetedben segíthet az akku saru levétele egy-két órára. A rádióra figyelj oda a kód miatt.
Ezt is probáltam! 40percet tudtam, de levettem egy éjszakára! Leveszem megint, hátha azóta változott valami!!!
de amikor ráadom a gyujtást ugye világitanak a hibajelzők, majd sorban elalszanak a befecskendező jel is elalszik, de csak kb 1 másodpercre... (akkor elenőrizné le a megfelelő műkődést, de valami hibát észlel)
Elolvasva a gondokat, és az eddig átnézett dolgokat, én megnézném a felső holtponti jeladót.
Gyanús hogy onnan megy a fordulatszám mérő is. De egy ECU cserét is megejthetsz ha van..
Szia!
Ecu-m is van csak annak a cseréje nem 5 perc mert a kulcsban lévő id-t is kéne cserélni... Azt csak ugy tudom megoldani, hogy berakok egy másik imo vevőt és belerakom annak az ecu-nak a csipjét... Hát ezeket csak holnap probálom ki, mert a holtpont jeladó, ha jól emlékszek a vezérmű burkolat alatt fut... Köszi a segitséegt!
Ect sensor cseréltem!
Cpm az pontosan melyik lenne? a vezérmű pozició? Bocsi hogy ilyeneket kérdezek (motort is cseréltem már az egyikben, de igy soha nem szivtam meg egyikkel sem) Köszönöm!
A szinkronizáláshoz segít a leírás.
Az a baj se gyári kulcsot nem kaptam a kocsihoz, se code kártyát... jelenlegi ecuval kód nélkül megy...
Van itt egy kis rajz, talán segít. A CKP az a forgattyús tenegely jeladója, a CMP pedig a "bütykös" (főtengely végén lévő fogazott tárcsa) tengely jeladója.
CMP= felső holtponti jeladó
Látom vannak itt profi emberkék is! Nekem Fiat Punto 1,7 TD '98- hoz kellene valami elektromos rajz ami szemlélteti a motortérben lévő jeladók/szenzorokat is. Tud valaki segíteni?? |
Bejelentkezés
Hirdetés |