Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Fordulatszám szabályzó tirisztorral 200A-ig
Lapozás: OK   1 / 1
(#) sanyo hozzászólása Jún 24, 2007 /
 
Hello! Egy olyan fordulatszám-szabályzó kapcsolási rajzot keresek ami egy 200A triakot is tud vezérelni, 12V-on. Előre is kössz minden válaszért!
(#) ciw válasza sanyo hozzászólására (») Jún 25, 2007 /
 
Üdv !

Ha jól sejtem ez 400V-on 110kW-nak felel meg.
Mivel neked 12V-ra kell el sem tudom képzelni, hogy mit akarsz vele hajtani, pedíg az lényeges.

Mondjuk nem írtad, le, hogy ac-vagy dc hajtásra gondolsz, mert ez is egy lényeges momentum.

AC-nál jó a triak, vagy igbt, viszont DC-nél ezek nem jók, mert nem fognak kioltani, ha egyszer begyujtottad őket.

12V-on mi vehet fel ekkora áramot? Egy kamion önindítója, vagy hasonló.
(#) ha6pc válasza sanyo hozzászólására (») Jún 25, 2007 /
 
Gyakorlatilag bármelyik működő triak vezérlőt tudom javasolni.
A triakoknak nincsen bétájuk,mint a tranzisztoroknak.
Van ugyan olyan,hogy a 200A-esnek nagyobb gyújtóenergiát kell adni,mint egy 20A-esnek,de alig valamivel nagyobbat.
Én is kíváncsi lettem,mi a manó lesz ez??
(#) sanyo hozzászólása Júl 10, 2007 /
 
Hali! Elnézést kérek mindenkitől, de nem működött a netem és ugyebár a "MESTEREKNEK" idő kelett megjavitani a server hibáját! Ez egy DC meghajtás lenne és egy elektromos autót szeretnénk építeni ahoz lenne a vezérlő!
(#) ciw válasza sanyo hozzászólására (») Júl 10, 2007 /
 
Üdv !

Nos, akkor én a helyedben keresnék egy IGBT-t ami elvisz vagy 250-300A-t és PWM-el egyszerüen meghajtanám.
Hirtelen jobb nem jut eszembe. Annak még utána kell néznem, hogy az IGBT működik-e 12V-ról. Merthát ugye ezek az alkatrészek álltalában nem éppen 12V-ot szoktak kapcsolgatni.

Küzben megnéztem, meghajtónak 3db IRF3205-öt ajánlanék.
Ennek annyi hátránya van, hogy az adatlap szerint 20V
kell a begyujtásához. Ettől kisebb feszültségűt nem találtam ekkora áramra.

Ha nincs 20V-od, akkor kissebb áramú meghajtóból kell többet berakni.
(#) László zs hozzászólása Júl 10, 2007 /
 
Én mindenképpen nagyobb feszültségben gondolkodnék, mivel túl nagy lesz a veszteséged a rendszeren illetve ha növeled a feszültséget akkor kisebb áramú eszközöket kell alkalmazni. Jó példa minderre a villamos targonca is de pl. az autókban is kezdenek áttérni nagyobb feszültségekre.

Motort honnét szerzel hozzá?

Egyenfesznél és 12V-nál én sem ajánlom a tirisztort, bár a kikapcsolását meg lehet oldani kondival és segédtirisztorral. Vagy IGBT vagy MOSFET.
(#) ferci válasza ciw hozzászólására (») Júl 10, 2007 /
 
Ha ajánlasz valamit . jobban nézz utána...
Az IGBT nem való ide.

Az IRF3205 nem tirisztor, hogy begyújtson, hanem FET, annak nyitófesz kell, és nem 20 voltnál nagyobb, mert meghal.
20 volt a MAX.... ( határadat ), tehát a 12 volt még okés.
(#) László zs válasza László zs hozzászólására (») Júl 10, 2007 / 4
 
Találtam tirisztoros rajzot, de javaslom az átépítését (legalább a vezérlőáramköröknek), illetve továbbra is fenntartom az előbb leírtakat.

Illetve egy link: kisautó építés.

Kisautó.pdf


legközelebb linkeld!--szabi83
(#) ciw válasza ferci hozzászólására (») Júl 11, 2007 /
 
Tc ferci !

Nem vagyok hülye ! csak van aki néha dolgozik is, és munkaidőben, mikor a főnök 2m-re figyel tőlem akkor nem nagyon van időm a halálpontos kifejezéseken agyalni.
Ez csak egy lehetőség (ötlet) volt. Nem emlékszem, hogy azt írtam volna hogy "öreg ezt csináld, mert ez a tuti módszer", hanem azt írtam, hogy azért nézzen utána.

Nem nagyon értem, hogy mi a baj az IGBT-vel, de én legalább ajánlottam egy lehetőséget.
(#) zoltan29 hozzászólása Aug 19, 2007 /
 
sziasztok
szerintem ezt a kapcsolást érdemes megnézni.
BUZ11 párhuzamossan kötni

555pwm.jpg
    
(#) Pafi hozzászólása Aug 20, 2007 /
 
Én nem értem! Ti tényleg ennyiből tudjátok, hogy valójában mit akar a srác? Tényleg biztosak vagytok benne, hogy 12 V a fő táp, és nem a vezérlőé? Biztos, hogy nincs szükség visszatápláló fékezésre? Biztos, hogy potival akarja szabályozni a feszültséget? Egyáltalán biztos, hogy a feszültséget kell szabályozni, és nem az áramot? Biztos, hogy nem kell túláramvédelem? Biztos, hogy nem negatív testelésű a motor?

Ti tényleg rábíznátok az építést egy olyan emberre, aki DC tápnál és kis feszültségnél triakot, meg tirisztort akar vezérelni?
(#) Pafi válasza ciw hozzászólására (») Aug 20, 2007 /
 
Idézet:
„Nem nagyon értem, hogy mi a baj az IGBT-vel,”

Az, hogy nagyon nagy rajta a feszültségesés egy kis feszültségű MOSFET-hez képest. Viszont sokkal drágább.
Következő: »»   1 / 1
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem