Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Generátor működés
 
Témaindító: Csabadi, idő: Feb 20, 2021
Lapozás: OK   1 / 1
(#) Csabadi hozzászólása Feb 20, 2021 /
 
Sziasztok új vagyok itt és amatőr
Szeretnék kérdezni tőletek.Szóval volna egy passat generátor( bosch 028903028E) 120A.Furcsa nekem valami és nem tudom, hogy rosszat jelent vagy természetes dolog, hogy gerjesztést nélkül felgerjed a generátor. Namost feszültségszabályzó lett cserélve(bosch) és akkor nem lett vissza dugva a csatlakozó(L DF). Ennek ellenére normálisan működik a generátor.Fesszabalyzó csere előtt is előfordult, hogy nem került vissza a csatlakozó, de akkor jelzet is a töltés lámpa.
Szóval ez így jó vagy a fesszabályzóvál van valami?Nem szeretném, hogy gondot okozzon hosszútávon. Köszönöm
(#) Csabadi hozzászólása Feb 20, 2021 /
 
Nincs ötlete senkinek? A lényeg annyi, hogy előgerjesztés nélkül is felgerjed a generátor, alapjárati üzemben. Normális jelenség vagy nem?
(#) Peter65 válasza Csabadi hozzászólására (») Feb 21, 2021 /
 
Szia!
Nem ismerem részleteiben a gépkocsi generátorok rendszerét, így a passat generátort sem a hozzá tartozó elemekkel, így az L DF csatlakozó sem tudom, hogy mit mivel köt össze.
Amit hozzá tudok szólni, hogy a már korábban üzemelt generátorok általában fel tudnak gerjedni maguktól, ha az állórész feszültsége valamilyen módon vissza van vezetve a forgórészhez (szinkron és DC gépeknél egyaránt). Ennek oka a forgó rész vastestének visszamaradó mágnesezettsége, úgynevezett remanenciája.
Az, hogy a konkrét esetben ez történik-e, vagy valami más, esetleg hiba következménye ez, nem tudom.
(#) StMiklos válasza Csabadi hozzászólására (») Feb 21, 2021 /
 
Szevasz!

Bármelyik "hagyományos" generátor felgerjed (tud áramot adni) előgerjesztés (pl. visszajelző izzón keresztül, ez azért a korábbiakra jellemző) nélkül, persze ehhez nagyobb generátor fordulat kell (egy gázfröccs).
A kulcsszó: remanens mágnesség, azaz ha egy vasat (elektromossággal) felmágnesezek és kikapcsolom az áramot, a mágnesmező (a mágnesség) megszűnik, de nem teljesen, lesz egy kevés (visszamaradó > remanens) mágnesség.
Ez elég nagyobb fordulat mellett (mert az indukált feszültség: mágneses mező nagysága*a fordulatszámmal) a felgerjedéshez.
Nem mindig a pontos szakszót használtam.

Üdv: StMiklos
(#) Csabadi hozzászólása Feb 21, 2021 /
 
Nagy szépen köszönöm! Csak érdekes a jelenség mivel eddig nem gerjed föl lehúzott csatival. (hibafeltaras miatt lett lehúzva több alkalommal)
Így néz ki a bekötés
(#) Csabadi válasza StMiklos hozzászólására (») Feb 21, 2021 /
 
Köszi, igen azt tudom, hogy nagyobb fordulaton felgerjed magától, de itt alapjáraton megtörtént.
Mint hibát szeretném kizárni, ha ez egyáltalán gondot fog okozni, hosszútávon.
Minden nap használva van a kocsi, viszont mondjuk egy hét állás alatt esetleg leszívhatja az akkut.
Persze nem mértem még nyugalmi áramfelvételt.
Mert egy hibás feszültségszabályzó miatt le tud merülni az akku.
(#) StMiklos válasza Csabadi hozzászólására (») Feb 21, 2021 /
 
Szevasz!

1. Remanens mágnesség nagyságának kérdése a felgerjedési fordulatszám.
2. Annak is függvénye, hogy mekkora a terhelés az indulni készülő generátoron.
3. Ha netán ez egy diesel üzemű kocsi generátora, akkor az alacsonyabb fordulatú felgerjedés mindenképpen feltételezhető.
Az izzó bekötésének egyik "sarka" hiányzik, ha nekem kéne bekötni nem tudnám hova kötni..
Az izzó más bekötése lehetséges, de úgy nekem nem áll össze, hogy az egyik már így van bekötve.
Ezek árnyalják a képet..

Üsdv: StMiklos
(#) Csabadi válasza StMiklos hozzászólására (») Feb 21, 2021 /
 
Igen ez egy diesel autó.Csak furcsa volt mert a régi fesszabályzóval lehúzott csatlakozó esetén nem volt töltés indítás után alapjáraton.Ezzel a a szabályzóval lehúzott csatlakozóval simán felgerjed indítás követően.Mivel lehúzott csatlakozóval is felgerjed ezért a töltés lámpa kialszik, mivel van töltés. A régivel fordítva volt. Szóval ez lett volna a fő kérdés, hogy ez így normális működésre utal, vagy a régi szabályzónál volt gond?
(#) brichy76 hozzászólása Feb 3, 2024 /
 
Sziasztok! Autóba szeretnék utólagosan ampermérőt beépíteni. A generátor melyik kivezetésére kell kötni?
Következő: »»   1 / 1
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem