Fórum témák
» Több friss téma |
Szervó/uC/PID, szerintem. Mondjuk ha én csinálnám turbó vnt aktuátort használnék, mert az automotive cucc na meg mert van itthon Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Jan 5, 2024
Egy lap a szélcsatornába és egy rugó, ami ellentart neki. Aggregátorok millióinál bevált.
Valóban ez a legegyszerűbb, hogy ez nem jutott eszembe..
Ez nem valamiféle hőmérséklet szabályozó?
A régebbi hőmérséklet szabályzók lassú folyamatokra voltak kihegyezve. Az univerzális digitális szabályzók már elég gyorsak ahhoz, hogy 50-100ms vagy még gyorsabb változásokat lereagáljanak. Egyébként a szabályzónak tök mindegy hogy nyomást, hőmérsékletet vagy mondjuk a bolhák számát szabályozza, ha megvan a hozzá szükséges érzékelési és beavatkozási pontja. Persze azért van még "néhány" kritérium aminek a ragozásába inkább nem mennék bele. Tehát ha van egy fordulatszámmal arányos ellenőrző jeled és a szabályzónak olyan kimenete amelyet tudsz beavatkozásra használni akkor nyert ügyed van.
Idézet: „Persze azért van még "néhány" kritérium aminek a ragozásába inkább nem mennék bele.” Például, hogy nem csak a frekvenciát, hanem a feszültséget is kordában kellene tartani.
A feszültségszabályozó a generátoron van az teszi a dolgát, csak a fordulatszám tartása a megoldandó feladat.
Adott egy jeladó most fejből nem vagyok biztos benne de ha jól emlékszem 42 jel/fordulat.
Akkor ebből pl. 0-10V kell csinálni. Ha a jel "szélessége" fordulattól független és a tápja stabil akkor elég egy kondival "kiintegrálni". Éppen csak annyira hogy a szabályzó nagyjából DC-t kapjon.
Eddig megvagyok már
Akkor hajrá...Még itt is megnézheted:szabályzók egyszerűen lehet válogatni
És ha ez is megvan mit teszek a kimenetére és mi fogja húzni és tartani a gázt?
"Kimenetre DC erősítő DC motorral. " Gondolom rugóval ellentartott motorra gondol. Esetleg hasonló megoldás szervóval: 0-10V 1-2mS átalakítás. Ő is modell szervót használt bár nemtudom mennyire strapabíróak ezek.
A csöves megoldást tudnám javasolni.
Egy csövet kell dugni a küllők közé, mert pláne a négyüteműeknél igen nagy a lendítő tömeg. Gondoljunk bele! Minden második fordulatra esik egy robbanás. Na jó. Semmibe ne gondoljunk bele, csak dobálózzunk a mikroszekundumokkal.
Volna épp egy DC motorom erre a célra viszont attól tartok túlmelegedne mert nem tud forogni. A nagyfrekvenciás ki be kapcsolgatás pwm vezérléssel nemtudom segítene e a problémán.
Túl kell méretezni szerintem és bírnia kell. Elektronikus (autó) pillangószelepekben is dc motor van.
A hozzászólás módosítva: Jan 11, 2024
|
Bejelentkezés
Hirdetés |