Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum
A valóságban ez úgy működik, hogy az akksi feszültsége lassan esik, de amikor elkezd merülni, akár csak egy cella is, akkor az egész akksipakk feszültsége gyorsan fog csökkenni, és csak nagyon rövid ideig lesz alacsony feszültségen, mert vagy a BMS, vagy az inverter le fog kapcsolni (ha jól van beállítva).
Mikor feltöltöd 3.60V-ig, akkor idővel visszacsökken a cellafesz. olyan 3.4-3.5V-ra, amikor meríted, akkor meg beállítod mondjuk 3.00V-3.20V-ra a lekapcsolási feszültséget, és kész. Terhelés alatt úgyis alacsonyabb lesz a cellán mérhető feszültség, tehát ha 3.00V-nál lekapcsol a BMS, abban a pillanatban vissza fog a feszültség mondjuk 3.20V-ra ugrani, aztán idővel még feljebb kúszik. Nem kell ezt annyira szigorúan nézni. Aki jobban akarja az akksiját védeni, az magasabb lekapcsolási feszültséget állít be. De őszintén, nem hiszem, hogy egy pl. 16S BMS kalibráltan századvoltos pontosságot tudna... mert 20 és 30% között 0.02V különbséget ír a táblázatod. És akkor még nem is beszéltünk a terhelés alatti cellafesz. csökkenésről, ami a 0.02V-hoz képest igen csak számottevő! A hozzászólás módosítva: Nov 2, 2023
Szép jó estét. Valahogy ma nem igazán voltam itt. A gyerekek lefoglaltak egy kicsit. Munka mellett csak az ilyen napokon tudom elhozni őket.
Van pár fejlemény az aksi körül. Mint írtam használatba vettem bms nélkül. Némi merítés és töltés került bele. Másfél 2 napi leszerelt állapot után mértem rajta nyugalmi feszültséget. Egy aksi kivételével mindegyiken egyforma volt. Ami más volt az 0.01v. Gondolom ez így már jó lesz topp balansznak. A másik érdekes dolog hogy kész csomagokban van rakva az aksi amire fel volt címkézve hogy mennyt is is tudnak. 961Ah az összes kapacitás. 230Ah aksinak vettem őket lett belőle 240Ah/doboz. Eddig jónak tűnik. Ezen felül aki smartess nevű programmal használja az inverterét annak ajánlom a Dessmonitor oldalt. A smartess név és jelszóval lehet belépni oda és figyelni mit is csinál az inverter.
Igen, vannak róla rajzok. Bár a komplett rajzok nem publikusak, de bármelyik táprészt lerajzolom neked. Az önrezgő inverter rajzának vázlatát csatolom is, ez is két tranzisztoros.
A kapcsolási frekvenciát a transzformátor szabja meg, de nyilván egy ilyen tranzisztoros invertert 20...100kHz között célszerű használni. Mivel kis teljesítményről van szó (kb. 1W), én egy rossz fénycső inverterből vagy kompakt fénycsőből bontott kis gyűrűmagra készíteném a trafót. Lehet számítással is méretezni, de mivel úgy sem ismered a vas pontos jellemzőit, lehet vaktában próbálkozni, és azután korrigálni. Elsőre mondjuk 120 menetet a szekundernek, és 2x24 menetet a primernek. A bázis körben lévő kondenzátorok úgy tűnhet, hogy tönkretehetik a tranzisztorokat, hiszen akár -24V-ra is próbálhatnák kényszeríteni a bázist kapcsoláskor, de valójában a kapcsolás lassúsága és az ott folyó áramok miatt ez nem következik be, viszont a tranzisztorok kikapcsolását hatásosan gyorsítja. A zavarási probléma kivédése nem egyszerű. Az RF zavarás kettő féle lehet leginkább tudtommal, vezetett és sugárzott. Magam részéről valamilyen fém dobozba építeném a tápot, hogy a sugárzott zavaroknak elejét vegyem, és a be és kivezetéseket átvezető kondenzátorokkal oldanám meg, hogy vezetett zavarás se legyen. A kialakuló zavarás nem csak a kapcsolástól függ, hanem legalább annyira befolyásolja a kialakítás. Legjobb lenne smd alkatrészekből kis felületen még kisebb hurkokkal felépíteni az áramkört, és az elrendezésből adódó pontokon hidegíteni, szűrni az áramkört. Te tudod a lehetőségeidet, azok mentén kell megoldanod a felépítést. A csatolt rajz csak egy vázlat, nincs benne semmilyen védelem. Ezeket is hozzá kell még tenni.
Azért egy rossz bekötésnél már az elején eldurran nem amikor már minden is JÓL be van állítva és akkor szál el. Még a túltöltés sem lehetett. Az inverter 20A lett korlátozva napelemről hálózatból meg csak 2A(kisebb nincs) de az meg ki is lett kapcsolva.
Megtaláltam a rajzott sőt mi több azt is hogy kell bekapcsolni. Az alapján lett bekötve sikerült is belépni a beállítás menüben. Majd ahogy a 16 cellásra át lett állítva le lett okézva egy szép kattanás után elcsendesedett örökre. Gondolom ekkor akart bekapcsolni hogy áramot adjon le. Hiába próbáltam bekapcsolni újra. A tesóm mondta hogy már szaga volt neki mikor kibontottam a csomagból, kicsi kínai elektronika szagra gondoltam de nem az volt. Én hiába szagolom még most is csak halványan érzem mert orrsövényes vagyok.
[i][/i]Én is ezt mondom. Az a rendszer rendesen túl lesz árazva aztán a tulaj meg köhöghet rendesen mikor ott lesz az aksi de veheti a szolgáltatói áramot mert beszipkázta az állam (BR/nettó?)5ft áron.
Jelenleg 1.4 milliónál járok. 7x 410w panelek aksi 11kwh. 5.5 hármas isolar inverter. A bms most nem tudom hogy lesz. De még akarok felrakni még 7 panelt 400.000ft rögzités az egész alá 280.000ft. 2.320.000ft mindennel együtt. Ja még a biztosíték és a aksi lekapcsoló nincs beleszámítva ami kb 30.000ft. De ha pályázni akarsz legyen 2 millió ft, pályázatíró 200.000ft. Aztán reménykedjél hogy nyersz. Az hogy nincs idegeskedés az meg felejtős. Mire mindent beadsz 3x is na majd akkor azt mondják hogy TALÁN megkapod. Legalább 3-4 nap szabi elmegy rá mire elkészül meg 10 év az életedből mikor már 3x mész leadni ugyan azt a papírt. Ha már kifizetek 200.000ft ot nem akarok a szerencsére hagyatkozni. Ma ilyen volt a termelés úgy hogy az aksi tele volt és a bojlerben is a víz már majdnem teljesen forró volt. Holnap szebb lesz. 12 órától volt rajta az aksi. Magában a 11kwh aksi is másfél millió forint itthon. A hozzászólás módosítva: Okt 28, 2023
![]() Amúgy egy 10kwh aksi csomag magában másfél millió forint. A napelem és a beszerelés még másfél millió ft. Tehát már 4.5 milliónál járok mire van egy ilyen rendszerem. Ennyit a szolgáltatóról. Na az nem fog sosem megtérülni. A másik dolog az hogy a tulaj(50%) nem adja az aláírását hozzá. Pedig kértem párszor a pályázat miatt. Nem hobbi de annak is . Az hogy felpaprikázott egy kicsit nagyon is az a szétéget bms ott egye meg a fene. Fáradt voltam mert 48 óra alatt mindösszesen 6 órát sikerült aludnom azt is részben. Amúgy nekem nem most fog sokat termelni a napelem hanem majd akkor mikor a saját vállalkozásomban dolgozom. Átlagosan napi 16kwh fog elfogyni csak a vállalkozásomban naponta amit nem akarnék kifizetni amíg csak lehet beszerzem napelemből. Nem a teljes éves fogyasztás kiváltása a cél hanem a nagy része. Ez kb az év 3/4 részében 100% sikerül is. A hozzászólás módosítva: Okt 28, 2023
Ha szaga van az nem jó. Ha nem hobbi akkor miért vágtál bele? Egy egyszerű számolással is kideríthető hogy nem éri meg, mert olyan hosszú a megtérülési idő ami alatt akkupakkot biztos, de lehet hogy már invertert is cserélni kell, szóval jóval olcsóbb a szolgáltatótól vételezni mellette nulla a macera.
Azt is leírtam mit csinálj az akkukkal. Hozd őket egyenlő feszültségszintre, áramkorláton keresztül (izzó) kötsd párhuzamosan az összeset és adj neki egy kevés töltést mondjuk labortápról akármiről. Utána amikor már századra egyforma a feszültségük kötsd őket sorba és rá az inverterre. Ahogy az inverter tölti/meríti egyből látni fogod hogy egyformák-e a cellák vagy sem, mert ha nem akkor szétmászik a feszültségük, meg tudod őket egyenként mérni. Ekkor el lehet dönteni hogy halva született ötlet az egész, vagy használható, csak mondjuk elvesztesz 2-3 tized voltot a teljes feszültségből és ezzel együtt némi kapacitást a nem egyforma cellák miatt. Mert ugye csak addig töltheted majd őket, hogy a legnagyobb feszültségű cella se töltődjön túl. Ennyi a titok. Úgy sem ez lesz mostanában a legnagyobb gondod hanem az, hogy nincs annyi napsütés napközben hogy vissza tudja tölteni az akkuból kivett töltést. Tegnap csak 26,5V-ig töltötte nekem, ma már van 27,3V-om de ahogy látom ettől több nem lesz, innen indul az "éjszaka" a 28V helyett.
![]() Menjél igyál egy sört, és inkább ne gyere vissza!! ![]() Egyébként: mivel az inverter az óra után bárhol elhelyezhető, de a szükséges kiegészítés pedig közvetlen az óra után kötendő be, így KÜLÖN KÉSZÜLÉKKÉNT árulják!! Te lennél a legjobban felháborodva, ha ide-oda kellene a mért fővezetékkel kábelezned!!
Idézet: „Valamire való on grid inverter tudja” Idézet: Tehát akkor mégsem tudja... „megfelelő kiegészítéssel!!” ![]()
Idézet: „Ha on grid, azaz direktben össze van kötve a hálózattal, akkor máshova nem tud termelni mint rá. Ha meg nem rá termel akkor nem on grid, akkor viszont értelem szerűen nem fog termelni ha nem süt a nap, ergó át kell kapcsolnia a hálózatra.” Még egyszer leírom: VISSZ-WATT VÉDELEM! Olvass utána ha nem tudod mi az!! Valamire való on grid inverter tudja megfelelő kiegészítéssel!! Pl. az SE is, itt van hozzá a szekrényen a smart meter, ami végül nem lett beüzemelve.
Idézet: „A solaregde komplex rendszer, az inverter azért olcsóbb, mert le van butítva” Szerintem q nem olcsó!! Cserébe még egy fél inverter árát rá kell költeni a optikra! Majd 2m volt a 12,5kW...
Emlékszel mit írtam neked pár hónapja? Azt, hogy ne vágj bele mert nem éri meg, pláne úgy nem éri meg ha ennyit ruházol be rá. Nekem is sokára térül meg, igazából nem is éri meg, de én nem is azért csináltam hanem mert érdekelt a dolog (hobbi). Ennek okán nem is költöttem rá sokat, illetve ha úgy nézem még ez is sok, mert hiába vettem olcsón invertert meg akkut, még a sallangokra (sín, kampók, kábelek, kismegszakítók stb.) is elment több mint százezer.
Az akkuval kapcsolatban is megírtam hogy hol és mit vegyél de nem hallgattál rám. Most reggel kimentem mert féltem a tegnapi egész napos sötétség okán, hogy reggelre bypass-ban lesz az inverter de nem volt, 52,2V-on állt a pakk (most kevés fogyasztó van rajta éjszaka). Mondom ha már itt vagyok végig mérem. A multiméter szerint is 25,2V a pakk, és minden cellapakk kivétel nélkül 3,60V! BMS nélkül! Most már azt is tudom hogy miért. Azért nem másznak szét, mert 3 cella van párhuzamosan és a párhuzamos cellák nem engedik szétmászni egymást. Ebből azt a következtetést vontam le a jövőre nézve, hogy ha netán vennék is valaha foszfátosat, biztos hogy nem 1 cellasorból csinálnám meg, mert az csak akkor lenne jó, ha nagyon egyformák a cellák amire nem sok esély van. Inkább kisebbeket vennék, és legalább kettőt de inkább hármat összekötnék párhuzamosan is, és ha sikerül úgy összeválogatni, hogy minden pakkba kerüljön jó cella is meg kevésbé jó cella is, akkor nem másznak szét, nem kell BMS, nincs szívás. Megnéztem tegnap a magad uram videóját, hát, még a BMS-sel együtt is 1-2 tized volt eltérések vannak a cellák között. Nálam meg századon belül vannak BMS nélkül is.
Sikerült végre belépni oda is lifepo beállítva 16 cella leokézva vette a jelet egy szép kattanás után se kép se hang. Azóta ha próbálom bekapcsolni kattan egyet az inverter vagy a bms nem tudom eldönteni és kialszik a led. Én is adtam fel. Eladom a fenébe az össze dolgot nem kell nekem már.
A hozzászólás módosítva: Okt 28, 2023
A SolarEdge gyorsan betört a piacra, annak ellenére hogy a jellege miatt mindig drágább egy rendszer, de korántsem annyival, mint ahány előnye van:
1. Plusz eszköz de annyira mégsem kell félni tőle: 25 év gyártói gari van az optimalizálókra 2. Egy hagyományos inverter általában két MPPT-vel rendelkezik, vagyis csak két eltérő tetőt tud kezelni, a solaregde kvázi bármennyit, mert akár 20-ből egyetlen panel is lehet teljesen ellentétes tájolású, ha csak ott volt hely... 3. Nagyságrendekkel rugalmasabb a méretezés és az évekkel későbbi bővítés is. Hagyományos rendszerben két párhuzamos sztringnél csakis kettesével tudod bővíteni a rendszert, ráadásul csak ugyanolyan típusú modulokkal, pár év múlva nemcsak típust nem kapsz, de ugyanolyan teljesítményűt sem fogsz, pl. hol vannak már a 275-ös poly modulok? Itt a bővítésnél csakis az optimalizáló bemeneti paramétereit kell betartani és olyan modullal bővíted egyesével a rendszert, amivel csak akarod, mono, poly, HC, 300-500W nem számít... 4. Van aki rákattan a monitoringra, a napelemek teljesítménye, paraméterei egyenként követhetők online, excelbe letölthetőek a feszültségek stb., több száz napelemnél nem kell egyenként végigmérni az összes modult hibakeresésnél, egyből látszik még az alulteljesítés is (akár kosz, árnyék miatt). Voltak más próbálkozások is pl. a Tigo, de az invertergyártótól független volt. Így meg kellett venned a normál 2 MPPT-s invertert plusz az optimalizálókat, igaz azt nem volt kötelező mindegyik modul alá rakni, lehetett csak a problémás, árnyékos helyen lévőkhöz. A solaregde komplex rendszer, az inverter azért olcsóbb, mert le van butítva. Fix bemeneti feszültségre készül (3 fázisú:750VDC) és nem kell bele semmilyen munkapontkövetés, tényleg csak átalakít. Az optimalizálókra megadják, hogy mennyi kell sorosan minimum és maximum egy sztringbe, onnantól ők mindig 750VDC feszültséget adnak ki a két vezetéken. Ha csökken a sztring teljesítménye, egymás között megy a kommunikáció hogy mi legyen az eredő sztringáram. Legnagyobb előnye, hogy minden egyes napelemet a legnagyobb teljesítményű munkapontján üzemeltet (modulonkénti MPPT), vagyis a jól teljesítő leadhat 350W-ot a mellette lévő árnyékos meg 100W-ot egy időben, míg hagyományos rendszernél a teljes sztring teljesítményét visszafogná egyetlen napelem, pl. a 300W névleges helyett mindegyik 100W-ot adna, vagyis harmad teljesítményt, ami már nem kis veszteség. Az optimalizálók hatásfoka 99,5%, vagyis 300Wp esetén kb 1,5W fixen elveszik. Ugyanakkor sosincs két egyforma modul, még az újakra is Pstc+5W gyártási szórást adnak meg. Már az önmagában termelési veszteséget okoz egy hagyományos rendszerben, hogy a névlegesen 300Wp-s modulokból az egyik 301W, a másik 305W, a harmadik 303W amikor kijön a gyárból. Arról nem is beszélve, hogy a tetőn poros-koszosak lesznek, valamelyik árnyékot kap, nem ugyanolyan mértékben degradálódnak a 30 év alatt... A HD inverterek 99,2% hatásfokúak, vagyis max 98,7% az eredő. Egy fronius primo még max hatásfokban is kevesebb: 98%, súlyozottban is veri! Úgyhogy ez nem lehet kifogás. És még valami: 2018 körül jelent meg a HD-Wave széria, ami nemcsak kompakt lett, hanem talán elsőként főként fóliakondenzátorokkal volt szerelve, mert több kapcsolóelemmel magasabb frekin állította elő a szinuszt. Gyanítom az inverterek nagy részébe a félvezető vagy valamelyik elektrolitkondi száll el, kíváncsi vagyok ezek hány évvel élnek túl egy régi jellegű invertert... A hagyományoshoz képest, 2-3 milliós átlagos rendszernél kb. 2-300 ezer forinttal volt drágább 4-5 éve egy ilyen rendszer. Ha tényleg csordultig teli akarod rakni a tetődet és 4-5 tájolásból áll akkor ez nem pénz a lehetőség kiaknázásáért. U.i: Nem akarok eladni senkinek semmit ![]()
Ekkora méretben van olyan inverter, ami beállítható a visszatáplálás tiltására. Nem értem, mit akarsz oda-vissza kapcsolgatni? A hálózat megy, az Ongrid inverter termel vagy nem termel. Semmit nem kell kapcsolgatnia.
Évekkel ezelőtt a helyi kórháznál építettek ki napelemes rendszert úgy 270 kW körüli teljesítménnyel (első lépcső). Az egész úgy készült, hogy nem fognak visszatáplálni. Netfantom: Ha úgy kéritek a tervezőtől, hogy ne táplálhasson vissza, olyan invertert fog kiajánlani. ![]() A hozzászólás módosítva: Okt 27, 2023
Idézet: „on grid inverter okafogyottá válik,” Idézet: „Akku nélkül sehogy sem fog menni,” Lee ne vadítsd már a népet! Egy ekkora méret már nem HMKE méret, pontosabban annak a felső határa! Erre egyedi szerződést kell, és lehet kötni az áramszolgáltatóval! A székesfehérvári Alföldi tej tetején is van egy kb 100kWh rendszer, nekik sem engedélyezték a visszatáplálást, de on-grid inverterekkel, és vissz-watt védelemmel üzemel!!
Olvasgass még picit a témában, szerintem minden kérdésedre választ fogsz kapni, az első lényegi része a dolognak egyből az, hogy olyat, hogy visszatermelni nem fogsz tudni, mert azt az új telepítéseknek már nem engedik. Ha meg ugye nem tudsz visszatermelni mert az állam nem engedi, onnantól az on grid inverter okafogyottá válik, meg egyébként is, van már valós hibrid is, ami mindent (is) tud. Az egészben meg a leglényegesebb információ, hogy ez egy kb. több száz év alatt megtérülő beruházás lesz, vagyis sokkal olcsóbban jössz ki ha továbbra is a szolgáltatótól veszed az áramot. Akku nélkül sehogy sem fog menni, mert ahogy beúszik egy felhő, onnantól az inverterek leállnak, vagy kapcsolgatnak bypass-ba (azaz a napelem és a hálózat között) és vissza ide-oda ameddig bírják. Tehát akkupakkban mindenképpen gondolkodni kell, legalább annyiban, ami át tud hidalni néhány óra napsütés mentes időt.
Sziasztok,
Milyen inverterrel és hogyan lehetne megoldani a következő feladatot: 50kW-os három fázisú napelemes rendszer kiépítése lenne a cél. A fogyasztás jelentős de csak nappal munkaidőben. Off-grid inverterekkel nagyon drága lenne és nem is lenne és nincs szükség akkumulátorokra sem. On-grid megoldást nem akarunk mert nem akarunk visszatermelni viszont az On-grid inverter lényegesen olcsóbb. Lehet-e valahogy úgy megoldani On-grid inverterrel hogy ne legyen visszatermelés, ha igen hogyan milyen kiegészítő eszközök kellenek hozzá? Előre is köszönöm a segítséget.
App a telefonon Bluetooth bekapcsolva új eszköz nem található LED nem világít nem csipog nem füstöl. Egyáltalán nincs életjel. Aksi feszültség megvan inverter bms bekötve csak 21 voltot mutat. Bms nélkül 53v látható. Ennyit mér a multimeter is.
Nem biztos, hogy az a BMS hibás. Rakd vissza, és engedd, hogy az inverter elkezdje tölteni()vagy legalább is próbálkozzon), néha 20-30 perc is kell, hogy a BMS engedélyezze és akkor minden egyből menni fog. Tapasztalat!
Jó reggelt.
Tegnap este összeraktam az aksit és a bms-t. Többször is ellenőriztem mindent hogy minden csatlakozás jó helyen van és jól zárt. Ezután próbáltam bekapcsolni nem jött össze. Se kép se hang. Majd egy teljes szét és összeszerelés után sem volt életjel annak ellenére hogy többször is ellenőriztem mindent. Selejtes Bms kaptam. Az inverter működik csak aksirol is. Direkt kötés volt bms nélkül. Mindösszesen pár percig használtam így az aksit amíg a kép elkészült és kipróbáltam mit csinál ha van hálózat és ha elmegy. Egyszerűen csak aksit használ amikor van hálózat. Jó lesz ez ha lesz egy új bms. Jelenleg várom a választ a forgalmazótól. De nem hiszem hogy sikeres lesz a csere
És a többieknek is.
Ez nem hibrid, nem ongrid, hanem egy mezei, olyan mint a kamionos inverterek csak bírja az évekig tartó folyamatos üzemet. Nem tud semmire sehova szinkronizálni és nem lehet semmi paraméterét állítani. Bővebben: Link Egy 25 amperes 1-0-2 ipari forgókapcsolóval váltok át az inverter és a hálózat között. Ezt akartam automatizálni de letettem a projektről. Biztosan meg tudnám csinálni 4 darab 800V/35A triakkal meg egy kis vezérlővel de ez így nem 100% és nem galvanikus. Helyette már tervben készen van a 23,5V/10A töltő, ami alacsony akkunál elindul, rásegít és szintentart, és így nem kell átkapcsoló, online dupla konverziós lesz így és garantáltan elválasztva a hálózattól. Ha mégis lecsusszan 21 voltra, akkor áll le az inverterem, akkor ki kell battyogni a sufniba átkapcsolni de szerintem ez a 240W töltés elég lesz mert a házam alap fogyasztása 50-60W éjjel, átlagba meg 200W. Köszönöm mindenkinek a segítségeket.
Szünetmentes tápot javasolnék, amikben amúgy szintén relé szokott átkapcsolni, persze azokban szinkronban van a hálózat és az inverter.
A hozzászólás módosítva: Okt 24, 2023
Az inverter szinkronban megy a hálózati feszültséggel?
Nekem tavaly ősszel mikor hálózat bővítést kértem új óraszekrény áthelyezés,ránézett a napelemekre kérdezte sziget?mondom ja.Aztán rá se bagózott pedig az inverter ment folyamatosan látta is mert égtek a villanyok.Honnan vetted hogy a sziget űzemet kötelező ellenörizniük?Nem kötelezö mert egyáltalán nem foglalkoznak vele teljesen független áramtermelés a renszerüktől.Nem kekeckedhetnek semmi közük hozzá.
Idézet: Ez meg minek?Benne van az inverterbe.Vagy te fogod kapcsolgatni?az szép lessz,nem vagy otthon elfogy az aku,leolvad a hűttő. „és hálózati kapcsoló ami leválaszt a hálózatról ha van elég napelem és akkumulátor.” A hozzászólás módosítva: Okt 24, 2023
Nemrég volt kint nálam az eonos blomba pótlás miatt. Átnézte a napelemes rendszert is mert ilyenkor kötelező. Rendben találta azok után hogy elmondtam neki hogy nem visszatermelős az inverter és hamarosan fel fog kerülni rá az a napelem és hálózati kapcsoló ami leválaszt a hálózatról ha van elég napelem és akkumulátor. Adott egy tanácsot is. Hogy 6mm2 vezetékkel végig húzzam ki vagy egy földszondával erősítsem meg a földelést és arra kössem rrá a házat és az invertert egy földelő szondával. Amúgy meg a biztosítékok lekapcsolva olvadó kihúzva mert számoltam rá hogy kekeckedni fognak.
Annyira nem vagyok balfék úgy tűnik ha egy ellenőr is jónak találta. A kábel kuszaság az viszont nem tetszett neki de hát kérem szépen nem a végleges helyen van az inverter. Akksival együtt a véglegesre kerülnek.
Beállítás kérdése hogy töltsön e hálózatról,meg az is hogy mikor és hány amperrel.Ez a biszti már benne van az inverterben minek mégegy?Az inverter letilt a névleges felett vagyis ez nem fog kimenni csak ha tönkremegy a bele.Nekem is ilyen 3KW volt.de váltottam nagyobbra 6,4KW ra és 48V ra.
Igen elkérik rendesen az árát. Méghozzá 2 darab kell belőle. Bár nem baj ha le van zárva rendesen. Hamar megrázza az ember lába szárát ha összeér. De ez már játék a vezeték árához képest. 48v 100A mellé kell a 35mm2 vezeték. Nézd meg annak az árát. Dobsz egy hátast. Nálam 2x2 méter kell minimum. A fűtött helyre kell raknom az aksit és egy dupla főfalon kell áttolni. Az inverter meg beköltözik a padlás-feljáróba a hűtők mellé. Ott nincs fagypont még akkor sem ha kint -10 fokok repkednek.
1. Saját veszteség: két napja teszteltem egy Legrand szünetmentest egy közepes állapotú akkuval (amit korábban egy intelligens töltő kb. 5Ah kapacitásúra mért). Egy 3W-os LEDes lámpa volt csak rádugva, hogy lássam, mikor lekapcsol. Bő 1 órát ment.
APC su1000inet 2x7Ah (nem pont belevaló, de vadiúj) Genezis akkuval üresen, terheletlenül kb. másfél órát ment. Esetleg nézd meg majd te is a tiedet, szerintem azon is látható lesz, hogy az inverter bizony fogyaszt. 2. Napelem ![]() 3. Nem rúgózom a problémákon, a javaslataiddal kapcsolatban írtam, hogy melyik miért nem megoldás az én esetemben. De köszi az ötleteket, némelyiken elgondolkodtam ![]()
Idézet: „Milyen kábel kell az aksi és az inverter közé?” Minél vastagabb, főleg ha nagy a távolság. Én mostanában cseréltem le a 10-es akku kábelt 32-esre (2 x 16-os párhuzamosan). Nekem kb. 2-3 méter hosszú kell. Elkezdtem számolgatni, hogy mekkora feszültség esik 100A (töltésnél 50A) esetén a kábelen, és az jött ki, hogy a 10mm2-esen túl sok. Az én rendszerem 24V-os, nem mindegy, hogy leválik az akkuról 23V-nál, pedig még 24V van benne. Töltésnél kisebb az áram, kisebb a feszültségesés, de ott is van vagy fél volt. Nekem főleg azért volt gond, mert a hűtőkompresszorok "megrántották" az akkut, az inverter túl kicsinek érzékelte az akkufeszültséget, és átváltott hálózatra, és ott is maradt... Ha nem ilyen nagy induló áramú fogyasztó lenne, nem lenne akkora gond a vékonyabb vezeték. |
Bejelentkezés
Hirdetés |