Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum
Híd vezérlővel meghajtva nem működik megfelelően mert ez a meghajtás úgy működik, hogy amikor a FET/IGBT-t le kell zárni, akkor a megszűnő pozitív vezérlő impulzus átmegy egy negatív impulzusba (a vezérlés meghajtása miatt) és ez a negatív impulzus nyitja ki az IRFD120-at ami meg gyorsan kisüti a FET/IGBT gate kapacitását és gyorsítja a lezárást.
A hidas vezérlő meg úgy hajtja meg a vezérlést, hogy minden polaritásváltás között (a kitöltési tényezőtől függő, de legalább a holt ideig tartó) nulla szint van a kimenetén, és csak a holtidő után vált polaritást, tehát a vezérlés megszünte után csak egy idő eltelte után működik a lezárás gyorsítása (de akkor meg már minek). Ez a vezérlés neked csak úgy működne hogy két vezérlőtrafót is alkalmaznál ellen-ütemben meghajtva pontosan úgy (FET meghajtás és lemágnesező tekercs) ahogy az eredeti (hegesztő inverter) vezérlésben van. Üdv: P István
Hát az inverter az bonyolult. Nem tudom mennyire egyszerűre gondolsz de tartok tőle ,hogy olyat nem találsz.
Igen, jól érted. Az inverter is ilyen alapokon működik, nem? Amúgy már kerestem és csak ilyen bonyolultakat találtam.
Na, de létezik-e egyáltalán ilyen áramkör? Kapcsolóüzeműt nem fogok építeni!
Szevasz ! Csak így magyarul ! Ha jól értem 12 voltos gépkocsi akkumulátorról akarsz egy szines TV-t működtetni. Jól gondolom ? Akkor Neked egy inverterre van szükséged. Nos nem jó helyen keresed a megoldást. A keresőbe írd be ,hogy inverter és meg fogsz lepődni hány találatot kapsz.
Jó dolog olvasni az ilyen vélekedéseket, magam is padlólól kezdtem, és nem internettel, először csak az elemekről akartam remix kondikat világításra bírni (gondoltam, az a szép sárga a tetején világít is), majd a mindent szétszedek időszak után kezdődött a kezdem összerakni is. Astabil multivibrátor, szunyogriasztó, ilyenekkel. Balázs Lajos műhelyvezetőnek köszönhetek sok alapot és elméletet, meg szakközépiskolában az elektornikus áramkörök tanáromnak. Ezzel megvolt a szükséges beoltás és az az alapvető konklúzió, hogy egy jó hozzáértéshez kínkeserves és hosszú út vezet. És tervezni, az micsoda élmény. Elképzelni, kigondolni, megrajzolni, majd elkezdeni csinálni és látni, hogy üzemel, vagy épp rájönni homlokracsapva, hogy de igen, számít az a hurok a panelen, de talán lehet még fogni fél W felesleges disszipációt, mert nem kell stabil táp. Javítani rengeteg dolgot javítok, olykor olyat is, amihez nem érzem magam hozzáértőnek, de mégis sikerül az alapvető működést megérteni, rájönni és hatékonyan orvosolni. És olykor a teljes mellszélességgel és hozzáértésből érzett önbizalommal javított táp nem akar indulni, miután a felét kicseréltem és műszerrel mindenki jó.
Van erősítőm is. Igen, ez olyan snassz, egyszerű dolog, pláne, hogy nem csöves és nem is én terveztem a végfokot. De a többit igen: Védelmet, vezérlést, kábelezést, tápellátást. 8 év után most (igaz, ebben az idő is benne volt) érzem késznek az egészet. Nincs földhurok, zaj, csak gyönyörű, érett hangzás, maximálisan működő védelem és vezérlés. Benne van az elmúlt sok év tapasztalata, enyém és másoké is. Biztos nem is állt meg a fejlesztése, de most úgy érzem, egyben van a gép. Nem, nem csak technikailag, hanem fülre is végre. Na én is kerítek sört. Az inverterre visszatérve, ez érdekes dolog, ugyanis a PC-táp megannyi másik kapcsolóüzeműt (oké, mégsem igazán inverter, jogos ![]()
Benéztem, négy csatorna, akkor 4x25W. Bolond kínai bennefelejtett egy 7-est a számozáskor. Lehet, hogy inverter sincs benne
![]()
20A-es biztosítéknál a szokásos paradigma szerint kb. 14A lehet a maximálisan elfolyó áram. Normál 14V-ra ez 196W felvett maximális teljesítmény, amiből az inverteren elmarad kb. 30-40W, marad durván 150W, amiből a végfokok hatásfoka és egyéb apróságok miatt kb. 100W lesz a valós. Kétfelé osztva. Tehát van egy elméletileg 2x50W-os végfokod (gyakorlatilag elárulom, az inverter gyengébb lesz) , amihez szeretnél valami tápot mókolni. Én hagynám a fenébe és vennék valami TDA/STK IC-t, de ha belekezdek, akkor az invertert mondjuk kihagynám belőle és akkor nem kéne 12V-on szenvedni ekkora áramokkal.
Van egy F5 is az alaplapon, de ha 16V-ot mértél a csatlakozón, akkor nem ott lesz a baj. Az inverterre összesen 3 jelet kell kimérned üzem közben: Táp, engedélyezés, fényerő. A táp 16V lesz ennél a modellnél, a másik kettő azt hiszem, 3,3V-os logikára dolgozik rá (az inverter PWM IC típusa kéne ugye, nem emlékszem most, de talán az OZ960 lesz az). A panelen az IC adatlapja szerint kikövethető a dolog csatlakozóig, és kimérhető a kábel az alaplapig. A 16V elképzelhető, hogy folyamatosan jelen van, vagy az alaplapon egy FET kapcsolja, valahol a csatlakozó közelségében.
Köszi a választ. Pillanatnyilag úgy van beállítva a rendszer hogy 13,4-nál kapcsol be az inverter és 12,4 nél ki, bízom benne hogy ezzel sikerül kímélőbben használni az akkukat. Az akkupakk pillanatnyilag 720Ah, de jön hozzá még hamarosan 500Ah. Ezen kívül van egy régi pakkom 680Ah, ennek alacsonyabb már az üresjáratija (11,9V) ezért arra gondoltam hogy erre ráteszek egy-két régebbi (repedt üvegű, de jól működő) napelemet, meg az egyik szélgenerátort, és csak akkor kapcsolódna rá az új pakkra ha már elérte annak a töltöttségét. Így talán azt is tudom használni a nélkül hogy az újakat leszippantaná. A napelemeket még be lehetne úgy kötni hogy 48v-os legyen a rendszer (gyárilag 12v-osak) de a szélgenerátorokkal nem tudnék mit kezdeni, és 5 db szélgenerátort nem szívesen tennék lapátra. Na szóval nem egyszerű az eset. Szerintem sokak dilemmája ez, mert aki apránként építgeti a rendszerét az nem azzal kezd hogy 4 akkut vesz a 48V-os rendszer miatt, meg hát az olcsóbb szélgenerátorok is 12V-osak.
![]() ![]()
Ok kössz megnézem a biztiket.Az inverter olyan tipusú nincs letörve.Azt irtam 3V a mérésre,de még egyszer megmértem és találtam 16V-ot az utolsó érintkezőn,viszont kikapcs. a gépet aztán vissza és megint csak a3V maradt a 16V nem mérhető megszűnt.
![]()
Ezeket a biztiket láttam meg, nézd meg kikapcsolt gép, esetén, hogy vezetnek-e, ellenállásméréssel,szerintem.
Nincs letörve az inverter panel széle?
Szevasz!
Ne haragudj, ennél érthetőbben leírni már nem lehet. Egyetlen szakszó van csak benne: inverter Ez egy olyan áramkör, amely csak annyit csinál, hogy a bemenőfeszültséget valamilyen ettől eltérő kimenőfeszültségre alakítja. Ez lehet nagyobb vagy kisebb, mint a bemenő, és lehet váltóáram be-egyenáram ki, egyenáram be-váltóáram ki. Aztán variációtól függően hívják ezeket: inverter, konverter, transzverter. És akkor mégegyszer: az erősítő tápfeszültséggel történő ellátása úgy "kezdődik", hogy bemegy 12V DC, abból egy inverter csinál 2*/mondjuk/ 50V-ot, azaz közös földponttal +50-et és -50-et, /igy tudsz mérni műszerrel 100-at is!/, és tulajdonképpen ez táplálja az erősítőt. Erre mondtam, "kerüld meg", azaz hagyd ki az inverter, így lehet direktben beleküldeni 2*50V-ot. Konkrétan, hogy a Te erősítőd milyen "belső" feszültségekkel jár, nyilván nem tudom, de nagyot nem tévedhetek . Üdv: StMiklos Ha hobbiból megguglizod az inverter szót, úgy 2 perc alatt megtudhattad volna mi az.
Igen! Azt nézd meg,hogy van e 12V az inverterpanelon! Ha nincs keresd meg visszafelé hol a bizti az alaplapon! (ha lefényképezed esetleg jobb minőségben akkor tudunk szerintem bent segíteni) Ha megvan a 12V akkor az inverteren is lehet bizti (típustól függ) azt is ellenőrizd! Ha jó mindegyik és megkapja az inverter a feszt akkor valószínű az a rossz bár a cső is lehet de arra kicsi esélyt látok!
Nem, hanem az inverter paneljarol es csatijarol van szo.
Ha van multimetered: A foldeles az barmelyik femresze a notinak, celszeruen mondjuk a soros port femresze. Az inverteren belul szokott lenni egy kulon foldkabel, mondjuk a csavar ala beszoritva, az is fold. A masik csuccsal vegigmered mind az ot (kb.) erintkezot, ahol latsz 12V-ot, az a tap. Az smd biztositek kicsi, lapos, altalaban feher, de van zold es atlatszo is. Amirol azonosithatod: az inverter panelen F1 a jelolese. Annak mindket oldalat merd le, mindket oldalon ott kell lennie a 12V-nak. Ha csak az egyiken van: rossz a bizti. Ha egyiken sincs: aramot sem kap, igy tovabb kell menned az alaplapi biztositek fele... Ha nincs multimetered: vegyel egyet ![]()
Először is kössz aválaszokat mindenkinek .Az alaplapi szalagkábel csati körül van a bizti?Ha kap áramot az inverter a szalagon akkor mérhető az inverter másik csatián fesz igaz?Bocs a tudatlanságomért de igazábol nem tudom h is néz ki az smd bizti azért kérdeztem az előzőt.
Szia!
1.: A kétszer 12v azért lett/lenne jó mert akkor 2 autóerősítőt tudnék vele hajtani. 2.: nem kocsiba kéne! Régen ott volt de kocsi elment erősítő maradt és most 2 hagfalat hajtok vele + 1 mélyládát. (2x80w-os erősítővel) Ez nem az az erősítő amit említettem korábban. 3.: 4x275w egyértelmű hogy ez nem az tényleges teljesítmény amit az erősítő lead. Én csak azt írom le amit látok az erősítő fedelén. Ezt az erősítőt is bent a szobában akarnám használni.(egyelőre ameddig nem lesz verda) A 2x80w-os erősítőt egy akkutöltővel hajtom meg. Lehet nevetségesnek hangzik de működik és nekem megfelel minden szempontból. 4.:Válaszodat köszönöm de nem nagyon értem ezt a "kerűld meg az inverter" stb leírásodat. Kezdő vagyok én ehhez. Hobbyként fogom fel. Szeretem magam megépíteni a dolgokat. Ha van rajzom megtudom építeni (ha semmi nem jön közbe) de ilyen szakszavakat nem érti az én agyam. ![]() Pacsi
Szerinted ez az dupla inverter jó megoldás lehet? http://www.panelectron.hu/datasheets/sw2000_synchron_inverterek.pdf kb.350000ft lenne az ára, de lehet hogy menne olcsóbban is. (Ragaszkodom a 12v-os rendszeremhez, mert a szélgenerátoraim is , meg minden más is ehhez passzol)
![]()
Szevasz!
Sok mindent nem értek, van néhány dolog amit tudok, most "hangosan" gondolkodom. Hol van egy autóban 2*12V, hogy arra van szükséged? Ha 12V "megy be" egy erősítőbe, és nem lesz belőle más, akkor abból sose jön ki 275W, fizikailag lehetetlen. A szokásos megoldás: bemegy 1*12V, belül van egy inverter ami csinál 2*/30-60/V feszültséget, tulajdonképpen ez táplálja az erősítőt. Ha ez így van, akkor keresd meg tulajdonképpen hány V a tényleges tápfeszültség /biztos, hogy +- szimmetrikus lesz/, "kerüld meg" az invertert, kösd oda a 2*42V-ot, /ha nem több, mint az eredeti/, aztán használd! A 4*275W -ot mai szokás szerint négyszögjeles teljesítményként adják meg /na ilyet sose kap az erősítő/, a színuszos ennek fele /ez már a valóságban létező jelalak/, ez akkor összesen ca. 550W, ez még a valóságos autóban 14V-on is majd 40A, és akkor hatásfokról még szó sem esett. Mire elég a 20A-es biztosíték, Te hány Wattosnak hiszed ezt az erősítőt?? Ettől függetlenül ettől még lehet halláskárosodást szenvedni! Üdv: StMiklos
Legelőször az inverter tápellátását kell ellenőrizni! Van egy smd bizti az alaplapon külön az invertercsati körül! Sok esetben csak ez a baj!
ahogy az előttem szóló is írta, valószínű az inverter hibás.
viszont tudod tesztelni, hogy a fénycső jó-e! ha van otthon "modding csöved", akkor ideiglenesen annak az inverterére rákötheted a fénycsöveket, és ha világít vele, akkor nem a ccfl cső a ludas. és nem kell megijedni, annyira nem nehéz kicserélni, csak óvatosan kell vele bánni ![]()
Marpedig az inverter lesz vagy a fenycso.
Szerezz egy bontott csovet, ha az vilagit az uj invertereddel, akkor a kijelzoben levo a rossz (ovatosan lehet ugyan cserelni, de konnyu eltorni, igy a szerviz kijelzocseret fog javasolni). Ha azzal sem vilagit, akkor az inverter a rossz. Nezd meg a biztositekat, hatha csak az a hibas. Feszultseget kap az inverter egyaltalan?
Sziasztok. Van egy IBM T20-asom és az a problémám vele hogy halvány a kijelző.Csak oldalról megvilágitva látni rajta valamit.Javaslatra kicseréltem az invertert de nem lett jobb,igaz nem biztos hogy az is jó.Abban kérném a segitségeteket hogy hogy lehet megállapitani h mi a rossz inverter,kijelző,szalagkábel vagy más.Ha kiveszem az invertert akkor is halvány ha berekom akkor is.Segitség. Mi lehet a baj?Előre is köszönöm a segitségeteket!!
![]()
Hali. Lenne gy nagyon gyors kérdésem. Egy inverter trafót rendelnék, ehez a kapcsoláshoz. Egy 1:4 arányú inverter trafó elég hozzá? ..
![]()
Üdv
Ismerősöm autós dvd lejátszójának elment a háttérvilágítása. A hiba okozója az inverter részben egy STM 8306 tipusu IC amiben nincs más mint 2db fet. Ahonnan tudnék szerezni ott kb 4000Ft-ért árulják. Ennyit nem akarunk adni érte ezért a kérdés a következő: hol tudok ilyet reális áron beszerezni vagy milyen tipusú fetekkel lehetne ezt helyettesíteni (jó volna valami TO92 tokozású)? ![]()
szerintem
Mivel duál az inverter, és beindul, de ha rossz, elmegy mindkettő neon, ezért szerintem a neonok jók, a trafók jók, ami rossz lehet a : a trafómeghajtó áramgenerátor, vagy a táp ami a panelre megy... melegedés hatására elszáll (áthúz) mérd a tápot bekapcsoláskor amikor működik és amikor rossz lesz.
Én is az inverterre menő 12v ra kötnék egy műszert és nézném menet közben ,hogy mikor elmegy a világítás mennyit változik a feszültség! Ha nem változik sokat akkor az inverter a rossz,ha változik nagyobb mértékben akkor a táp a rossz! Elkókat nem árt cserélni! Azt is mi az inverteren van!
Valószínű az inverter rossz! Ami a 12v-ot átalkítja!Bővebben: Link
Sziasztok.Nem tudom jó helyen kérdezek-e.Csinálni akarok egy plazmavágót és ehez kellene egy kis segítség.Van három darab SKM254F típusú Semikron gyártmányú igbt modulom vezérlő egységgel egy panelon.Nem találok adatokat az igbt-ről de szeretném hasznosítani őket. Jó lenne a hegesztő inverter plazmavágónak?Elsőre szűken ennyi--és még valami :nem vagyok elektronikai szakember csak az elektromos cuccok látványa "elbűvöl" meg néha belenyúlkálok.
Kérdésem a következő: 2 db 12 voltos napelem hozzávaló 2 db 12voltos töltésvezérlő 2 db 12 voltos akkumulátor az inverter viszont 24 voltos az akkumulátorok sorbakapcsolásával használható-e igy a rendszer? Aki tud segitsen.
Hány literes láda kell 2db 100w mélynyomónak?
Mekkora erősítőt lehet használni 12v-on inverter nélkül? |
Bejelentkezés
Hirdetés |