Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum
Szia!
Ugyan az a probléma egyik haverom fusijával is. Másik fórumon egy rendes szaki válaszolt nekem: "Az általad leírt karakterek fölött milyen számok vannak? Valószínű 4606 pld. Ez megfelel az AO4606 complementer fet-nek. Helyette esetleg IRF7319, HQ Videónál van. http://www.hqvideo.hu/info/hu/irf7319.html Ha szétégett az smd fet, valószínű elvitte az inverter vezérlő ic-t is, no az viszont nem beszerezhető (ha BIT3193) Ma megyek veszek helyettesítő FET-et! Zoli Azért sok sikert a javítási kisérlethez."
Helo!
Vagy a relé egy segédérintkezőjét használva (ha van ilyen). Vagy a reléhajtó tranyó kollektorába egy emitterkövető tranyót, és annak emitterébe egy ledet és egy soros ellenállást kötsz. (De inverter tranyó is jó, csak az több alkatrész) üdv! proli007
A NGC-n láttam, hogy fogtak egy generátort, és egy felbakolt bicikli hátsó kerekéhez rögzítették. Majd jött egy akksi és egy inverter és voila, ott a 230
![]() És ha jól emlékszem (ami nem biztos) 20 percnyi tekeréssel 1 órát tudta használni valaki a laptopját. Ez csak egy példa. Egyébként, nem tudom milyen gyakran vagytok a házban, de ha nem túl gyakori az ottlét, akkor hazahordanék 1-2 akksit, feltölteném, és amikor kell elvinném. Meg egy kérdés: Egy generátort (autóból) mennyire nehéz megforgatni?? Mekkora erő kell hozzá? Uli
Szia!
Nem tudom miért szenvedsz itt dB-ekkel, erősítéssel tranyópárral, és főleg mélyfrekis torzítással? Nem ultrahangról van szó és négyszögjelről? Te nem egy hangfrekis erősítőt keresel, hanem egy impulzuserősítőt. Az összes kapcsolóüzemű vacakok ebből épülnek fel. Pédául, itt van egy IC, amivel meghajthatod a Fet-eket. Ha hídkapcsolásban akarsz üzemelni, akkor a két végfokozat közé, egy inverter kell csak. (tranyó CMOS...) Az IC bemenetére egy tranyós inverter, ami illeszti a 3V-os négyszögjeledet. Itt egy inverter rajz okulásul. Persze a kimeneti tekercs szűrő és az IC meghajtása nem kell, de látható, hogyan készül el egy ilyen fokozat. üdv! proli007
Szia vtnagy,
Isten hozott a PIC vilagaban ![]() A JDM programozokrol nagyon sokan itt ugy gondoljuk nem egy jo dolog. Mar azon is gondolkodtunk megkergetjuk Topit amiert bele vette a cikkebe ![]() Masik gond, hogy az RTS/CTS labakkal operal, es ha az nincs jol implementalva az RS232 atalakitoban akkor nem mukodik a programozo kielegitoen. Tipikus ellen pelda a Prolific chipes atalakitok, amik olcsobb eszkozokben talalhatoak meg. FT chipesek altalaban jobban viselkednek. Erdekes meg az is, hogy Express Card -nal is az USB interface-t hasznaljak RS232 atalakitonak, es sok gyarto a Prolific-et hasznalja - ugye olcsosaga miatt. Nos, normal kommunikaciora jol is mukodnek azok, csak nem mikor az RTS/CTS biteket rangatva probalnak meg vele kommunikacios szoftvereket irni. Summa summarum en amondo lennek gyagyd a JDM-et es epits inkabb Watt vagy Szilva fele PicKit2 klont ![]()
Nem tudom, hogyan mondjam el, először nekem is megfordult a fejembe a 220V, be is mentem az illetékes áramszolgáltatóhoz, akik megnyugtattak, hogy sose lessz ott áram, hacsak nem befizetünk 1,5 milliót, az egész minden nem ér annyit am a környék inkább lakatlan terület, a miénkel együtt 3 ház van összesen. csinálok nekik is 12V-ot oszt begyüjtöm a villany számlát
![]() ![]() ![]()
Sziasztok!
Tud valaki, olyan elektronikai üzletet, ahol be tudom szerezni ezeket a FET-eket? (2SK2956 , 2SJ471) vagy (2SK2498 , 2SJ295) vagy (2SK2529 , 2SJ323) inverter építéséhez lenne szükségem valamelyik kombinációra. Innen néztem ki a kapcsolási rajzot: http://fenykapu.free-energy.hu/pajert6/Hazinverter,html
sziasztok lenne egy kérésem lcd monitorhoz keresnék inverter adatokat, ha lenne valaki aki hozzáfér egy Fujitsi-Siemens scenicview A17-2 monitorhoz és az inverter oldaláról a kondik értékeit kiirná azt nagyon megköszönném vagy csak infógyüjtés miatt pár monitor inverteréből a kondik értékei összehasonlitás végett nincs meg az eredeti alkatrész és nem tudom a pontos értékét
köszönettel !!!!
Lehet mégjobb hatásfokot elérni a dióda helyett FET használatával, csak az már bonyolultabb áramkört kíván meg, és nem olyan egyszerű a méretezése, mint a diódás változatnak. Így inkább csak alacsony kimenő feszültségnél és nagyobb áramoknál éri meg, mint pl. processzorok tápja (1-1,5V-80-100A).
Itt egy kapcsolás RosCo-tól: Link A hatásfokot a használt kondenzátorok, tekercs, és még az elrendezés is befolyásolja. A gyári adatok általában nagyon ideális elrendezésre és alkatrészekre vonatkoznak. Persze a 66% nekem is kevésnen tűnik...
másik!
inverterel felesleges házilag bajlódni szerintem! hacsak ingyen be nem tudod szerezni az anyagokat hozzá és baromira vágod a műszaki oldalát is! ![]() nos ha belemélyülsz a dolgokba egy igazán jó inverter gatyatépő! én előszőr vettem egy 275W invertert 24V volt a kicsike,és figyelj...7kilógram volt a súja!! ![]() ![]() nos jelenleg egy MGE PULSAR 22+ (37Kg)invertert használok 1540W vatos halál stabil és megbízható! bár az árát ennek sem a magyar fizukhoz álítoták be ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
kicsit jobban számolj utána ha pl a teáltalad belinkelt napelemből tenél össze egy durvám 1.5KW rendszert csekély 1.8millába kerülne
én egy aprolékból összerakott celákból öszeteszem 1.2millából! miért mert nem számolsz azzal az áramal ami huladékba megy neked,nem használod ki a napelemek max tudását amit belinkeltél napelemeket nagyon jók!! de nem mindig hasznosak! pl 37,38V töltőáramot mire tudsz használni?12V-24V rendszerhez! nézük csak a napelem lead 37V 8A ami ugye 296W lenne! LENNE!! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Az ábra hibás; akkor lenne D-tároló, ha az egyik ÉS-kapu bemenetét az inverter elé kötötte volna, nem pedig mindkettőt az inverter után (aminek így még szerepe sincs).
A leválasztás nélküli tápegységet semmiképpen sem javaslom, ha az a hálózati feszültséggel galvanikus kapcsolatban lehet. Némi spórolás nem éri meg az esetleges életveszélyes áramütést.
No persze ha másra kell a kapcsolás, mert mondjuk valami szélsőséges kimeneti feszültségű forrásod van (pl. szélgenerátor) akkor szóba jöhet. De ez a 15...325V akkor is nagyon sok. Az a baj, hogy ekkora "lépcsőt" nemigen fog tudni egy step-down konverter (mert így hívják) . http://www.powerdesigners.com/InfoWeb/design_center/articles/DC-DC/...r.shtm Azért nem, mert ahhoz hogy már 15V-ról is működni tudjon megfelelően kis soros ellenállású fojtó és FET kell bele. Igen ám, de ha túl kicsi a fojtó, akkor nagy bemeneti fdeszültségnél iszonyú keskeny impulzusok kellenek, amit a félvezetőeszköz nem fog tudni teljesíteni. Ez egy jó hatásfokú, step down konverter, 24 ill. 48V-ra. Ez nem trafós. http://www.hvlabs.hu/inverter/step_down_48V.gif Több megoldás is van a problémára ha mindenképp széles tartomány kell. Én egy trafós megoldást csinálnék, félhíd kialakításban, amit annyival egészítenék ki, hogy a bemenő feszültségtől függően több lépcsőben kapcsolnám a primer tekercs leágazásait. (relével) Nem szép megoldás, de jó hatásfokú lehet.
aha hát elnézést a képekért mobillal tudom csak csinálni majd próbálok jobbat kis türelem
szóval az inverter két nagy fesz kondija az nem is kettő hanem négy legalábbis négy hiányzó jelölés van ahol szemmel láthatóan kiszedtek valamit hátoldalon nincs rózsaszinhasáb csak smd alkatrészek gondolom a vezérlése az inverternek a felrobbant alkatrész egy nagy hütőbordán volt csak kiszedtem hogy jobban hozzáférjek a kimütéshez van egy kisebb hid is és van három dióda kettő kisebb és egy picivel nagyobb de nem axtra nagy és a félvezetőre van ötleted ezekszerint, az mi lehet??mérés és kép készül kösz az eddigieket is merre vagy helyileg ha közel elvinném inkább én zala ![]()
Amit maris latok ezeken a KITUNO minosegu fenykepeken (az elso kivetelevel hasznalhatatlanok), hogy az inverter ket nagyfesz kondija hianyzik. Ha a hatoldalon van ket rozsaszines hasab, akkor nem szoltam, csak semmit sem lehet latni rendesen.
Ezen a felrobbant alkatreszen volt-e hutoborda korbe? De elsokent merj ra az egyeniranyito diodakra (hidat nem latok, szoval negy diszkret diodat keress), szerintem minimum zarlatos lesz az egyik, ettol szoktak elszallni a felvezetok. Aztan megnezem, hogy van-e nekem ilyen, mert ha jol emlexem, akkor anno rendeltem negyet. 1500 Ft/darab.
nos ez egy beépitett tápos változat ugy néz ki hogy van egy panel ez vezérli vagyis ezen van az inverter is erről kap áramot a jelfeldolgozó egység is a hálózati dugalj utáni közvetlen alkatrészek egyike olyasmi mint egy fet csak 6 lábu szerintem olyasmi hogy jelre ez inditja a kapcsolóüzemü tápot ilyen szempontból a kisfrekis résznél vagyunk viszont az inverter csatlakozói környékén is fedeztem fel hiányosságot onnét is szedtek le valamit felirat szerint kondikat. képeket próbálom amint tudom
Az L297 18-as lábára megy a "step", a 17-esre a "DIR jel.
Az ENABLE lábára +5V-ot kell, hogy forogjon, vagyis a JP3-as csatira az inverter miatt már L szintet kell adnod...Ha egyről beszélünk...
Pár apróság:
1., trafó ... szerintem ilyent csak tekerni lehet; 2., az akkuid valszín 4 amperórásak ( és nem amperesek !), ha sorbakötsz 3 db 12 voltost, az amperóra marad 4 !!! 3., minek inverter? pákát tudnál működtetni 24 voltról, erősítőt 12-24-36 voltról, 12 voltos izzókat 1-1 akkuról; 4., a hatásfokot is számítva ( ha nagyon jól meg tudnád csinálni az invertert...) 230 volton talán lenne 0,5 amper... arról nem is beszélve, hogy 50 Hz előállítása bonyolult - úgy kell "összerakni" a félhullámokat szeletekből (pwm).
Semmi gond, így rendben.
Ha hálókártya nem, akkor 555, esküszöm láttam ehhez kapcsolást, de most nem találom. A másik tippem még a 34063, ehhez a gyári datasheetben is van példa inverter kapcsolás, igaz itt éppen +5V-ból csinál -12V-ot, de a komparátor bemenetén levő 2 ellenállással lehet beállítani, fel lehet emelni. Üdv Inhouse
Magyarul a villanypóznára akarsz visszatáplálni. De ha 230 volt mellett több ezer ampert elő tudsz álítani inverterrel akkor az egész települést el tudod látni árammal.
![]()
igazából, szerintem most fogtok igazán nagyot nevetni, hát de azért álmok is kellenek (szerintem).
naszóval, nekem 50hz-es áram kéne akkukról...szóval több akkuról lenne szó, 3 bd 12voltos és 4 amperes összesen: 36volt és 12(,2) amper 439(,2) watt végeredményül: 220volt 2amper (igazából az 1-ik 4,2amperes de szerintem tekinthetjuk 4 ampernek is...). naszóval, én arra szeretném ezeket használni hogy csinálok 220volt 50hz-et, azért mert sokszor van olyan hogy elmegy az áram 1-2 másodpercre...vagy 12 percre is...most én ezt megszeretném előzni, valahogy úgy képzeltem el ezt az egészet hogy az akkukat folyamat tölteni fogom, és a kimenő áramot feltranszmormálom 220voltra, és rákötöm a hálozatra, mikor elmegy az áram, ezek átveszik a feladatot, és mikor visszajön, újból elkezdenek töltődni.valószínű még fogok szerezni akkukat, hogy ne csak 1-2 percik esetleg másodpercig bírják, hogy mit szeretnék használni az akkukról? csak a létfontosságú dolgokat (sötétben) egy két magas fényű 12voltos autólámpát,1 pákát, nameg lehet csinálok valami 1-2Wos alacsonyfeszültségű erősítőt, (meg ehhez hasonlókat fogok akkuról használni). én szerintem most megint ugyanott tartunk hogy kéne egy 50hz-es inverter. remélem tudok segíteni! ![]() és kössz hogy elolvastad ![]()
Hali!
A legegyszerűbb megoldások: a gyüjteményben van egy 12/230as inverter, ha azt akarod hogy váltó áram maradjon akkor csak a trafót kell kihagynod, vagy van egy másik megoldás inverter az utóbbit egy hideg katódos neon csőhöz terveztem, bár a frekvenciája nem 50Hz. De szerintem az első is megfelel a célra.
Eszembe se jutott, pedig logikus. Egyúttal megmagyarázza miért délben volt "retkes" a jel és estére miért tisztult ki. Amúgy a szinusz teteje sose volt meg felénk
![]()
Huhh! Szépek... az elsőről hirtelen egy 1F inverter jutna eszembe, de lehetne egy vezérelt áramiránító "nyoma" is. Nincs a közelben valami ilyesmi jellegű berendezés?
A második is hasonló az elsőhöz, az utolsó pedig már egész korrekt az előző kettőhöz képest. Gondolom a helyi trafó még 3×380/220V-os, nem cserélték a 3×400/230-as átálláskor. Szépen levágja a szinusz "sapkáját", telitésbe megy a vasmag.
Ellenőrizted a fűtő feszt? A cső tápokat nagyfrekvenciás (20~40kHz) inverter állítja elő így annak vagy valamelyik egyenirányító hibája teljesen fel tudja borítani a beállítást.
Gyakori volt a tápegység hiba ezeknél a régi szkópoknál, ráadásul csak valódi effektiv értéket mérő műszerrel lehet helyes értéket kapni. A cső fűtése névlegesen 6.3V egy 6V 0,2-0,5 A -es izzót a fűtés helyére kötve annak fényerejéből lehet következtetni az eltérésekre. A szkópcső katalógust sajnos már kidobtam az évek folyamán. ![]()
Ezen csak azt látod, milyen gyorsan forognak, de a kis áram miatt alig van veszteség a félvezetőkön - nem nagyon látsz különbséget a max pwm és a direkt között.
A frekit mérd meg ... de ne felejtsd el, nem mindegy, milyen motorhoz mit használsz - akármit nem rakhatsz fel, mert más lesz az eredmény. Ha átolvasol sok hsz-t inverter témában is , láthatod, hogy különböző frekikre nem célszerű pl. ugyanolyan tekercseket, trafókat rakni, mert meglepetésben lesz részed - vagy fordítva: ha lassú feted van csak, ahhoz kell megválasztani a frekit és az induktivitást. Sokszor kompromisszumot is kell kötni; mi van, mennyibe kerül, mennyi lehet a veszteség, stb...
Nem akarok belemenni felesleges vitába. elhiszem, hogy jópár cuccot javítottál, stb., és van sok tapasztalatod is. ..
![]() De: régen, amikor még csak marék ASZ1016-tal ment sok inverter, akkor sem állt meg a világ ( ez a "csak" fet-hez..). Akármekkora induktivitású motorhoz nem érdemes relatíve nagy frekit használni; ezt azért hozzá kell illeszteni. Dolgoztam elég sok fajtával forgórész szempontból is. Pl. nyilván olyan motort, aminek a forgórésze csak egy tárcsa, gyakorlatilag rézszalag van rápréselve és az a "kollektor" is, nem célszerű alacsony frekin hajtani. Na, ez a téma aztán hosszú lenne. Pwm... ha pl. 96%-os kitöltéssel megy a motor, akkor mi van?... 24 voltos motor már kb. 48-at kellene, hogy kapjon? áááá...vagy ha ott direktbe kapcsolom, hogy kiiktassam a szabályzót ( megtehetem..) mi lenne? Nem értem ezt a kitételt, hogy ott "az idő felében van bekapcsolva a motor". Ez csak cca. fél fordulat is. A rendszer meg nem a diódákért van, hanem fordítva... a diódák biztosítják, hogy a szabályzó által megszakított áram ugyanabban az irányban ( tekercs) tudjon folyni a periódus "üres" szakaszában, ezáltal védve a kapcsolgató rendszert is, + kihasználja a tekercsben tárolt energiát is. Ez sem 1 perces téma. Tehát, sok mindenben egyetértünk, csak másképp fogalmazunk.. ![]()
Az N 20 az porvas,nem pedig ferrit. Jellemzően kicsi Al értékkel,ami nem baj,mert az eredeti maggal mért induktivitások alapján ~100-as Al érték jön ki. Próbatekeréssel határozd meg az Al értéket (gondolom még mindig tudod mérni) és viszonyits a régihez.
De első közelitésben a légrés nem is annyira fontos,az inverter frekvenciáját úgyis a primeráram figyelés határozza meg,nem pedig a vas telitődése. Nameg a keresztmetszet is nagyobb az eredetinél. Szóval nyugodtan megtekerheted,de a tekercsek kezdet-végeire,illetve a menetirányokra nagyon ügyelj.
hát még igazából nem látom, mert nincs még itthon az öcsém és vele jön majd az óra is.
Egyébként az ott kapható inverter szerűségek tudják a 60hz-t?
Látom jól kigondoltad mit akarsz. Meglátjuk mi sül ki belőle.
Amúgy nekem se csak az akksi van rákötve mint terhelés, hanem ott az inverter is. Amikor a FET lekapcsol akkor minden terhelést lekapcsol. De ennek az az oka, hogy ha áll a rotor, ne legyen rajta az összes terhelés, tehát ne fogja vissza a generátort. Így könyen elindul. Neked milyen terhelésen van, akkor amikor nem forog? És mennyire fogja visza? |
Bejelentkezés
Hirdetés |