Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum
Szia!
Nézd meg a chiped adatlapját (vagy esetleg írd meg nekünk), hogy hol vannak a Timer1 oszcillátor lábai. Pl. fejből tudom, hogy 16F877-esnél a T1OSO (RC0=11) és a T1OSI (RC1=12). A programot tekintve a TMR1CS (clock source) bitet 1-re kell állítanod, hogy "extern" üzemmódban legyen. T1OSCEN is 1 kell hogy legyen, hogy menjen az inverter. Lényeges lehet még a szinkronizáló bit, amit T1SYNC-nek hívnak és invertált.
Meg egy par1..
2x 100w amp (aztmondjak STK alapu erosito modul, de en nemnagyon hiszm.. szerintem a kis jamcsik dobtak ossze az orszag fele jovet valamelyik halaszhajon.. ![]() Drotnelkuli mikrofon (mar regebben epitettem volt, na vajo miert?..) Kisse bummos a kicsike de muxik.. 500w inverter (egy 500w inverternek a szaggatoja, csak meg a tranyos reszre nem utotte az allam ![]() Fan cooler speed (ez egy cooler forgasi sebesseget kijelzo ketyere, amibol aze hianyzik az ice mert kellet mashova.., az ice melle egy 10 -es ledmodul jar..)
Hááát ha ennyire szretnél fejleszteni, szerintem probáld meg azt.... Van itt a forumtémák közt egy inverter kapcsolás 500W. ami ugy müködik hogy 50Hz-el megszaggatják a 12V-ot és ez belemegy egy hagyományos trafóba csak fordítva van bekötve ahol kijönne a 12 a trafón oda kötöd a megszaggatot 12V-ot és a 220V-os felén pedig ott a nagy villany amiröl járathatod a végfokokat hagyományosan is.....vagy számolgatsz egy kicsit és olyan trafót teszel az inverterbe aminek a szekundere nem 2*12V hanem mondjuk kétszer 36 akkor a primer oldalon kb 70Vlesz és a primernek is olyannak kéne lennie hogy van egy közepe a tekercsnek és azt már csak egyenirányitanod és pufferelni kell és 2*35-40V-ról simán megy a QVAD. Ez igy még elég nyers de kicsit utánna kell nézni simítgatni és szerintem összelehet hozni.
Hááát ennyi ![]()
Hazakerült a fényképezőgép, felrakom a képet az osztópanelról. A felső oldalon látható az utólag beépített 74HC14-es inverter.
Közben kiderítettem hogy a LF357-nek a sávszélessége 10×-es erősítésnél csökken le 4MHz-re. Ez eddig végülis jó lenne, de csak 5×-ös erősítésnek lesz szerintem jelölve, mivel a neminvertáló kapcsolás miatt alapból 2×-es az erősítés és azt nevezném 1× esnek....
Szia!
Talán még a mux sem kell a megosztáshoz (csak agyalok) Szerintem mind a 2 IC-nek van CE (chip enable) bemenete. Ha erre van még 2 szabad portbited, illetve elég lehet 1 is és egy inverter, akkor meg tudod oldani, hogy az 1 db hardware SPI-d melyikkel kommunikáljon. Persze ha nem egyforma paraméterekkel beszélgetsz velük, akkor a bitrátát, és egyéb dolgokat mindig át kell állítgatni az éppen aktuálisra az Atmel procin. Egy jólnevelt IC-nél a chip select deaktiválása általában tri-state be teszi a lábakat. (de ehhez még böngészd a katalógust), igy mindig azzal tudnál beszélgetni amelyik éppen aktív. Lehet hogy a reset láb tiltása is ugyan ezt csinálja. A 2 mutiméter nálam is csak kósza ötlet volt, ezért is írtam az építés örömét, és a smiley-t a végére. Sok sikert, és várom az eredményt...
Ugyanolyan áramkör kell hozzá a nyomtatóportra, mint amivel a piceket lehet égetni. Ezen a képen az a rész kell hozzá, amelyiknél látod a Data és a Clock feliratokat, tehát három nyitott kollektoros vagy nyitott drain-es inverter vagy puffer (pl. 74LS06, vagy 74HCT06), és három ellenállás. A program pedig csak megfelelő sorrendben billegteti a párhuzamos port lábait, és olvassa be a láb állását.
Nagyon rossz ábrát rajzolt a szkóp. Már mindent átvizsgáltam hogy jól működik-e(logikai IC-ket, megfelelő szinteket adják-e), de minden jó volt. Aztán arra gondoltam, hogy talán nagyon lassan tér át olvasásról írásra, és ez okozhatja a problémát. Ezért párhuzamosan kötöttem a tranzisztor bázisellenállásával egy kodenzátort, hogy nagyobb áramot adjon a bázisnak, gyorsabban nyisson ki. Ez megoldotta a problémát. Fentebb írtam hogy kiváltottam tranzisztorral egy 74HC14-es IC-t, mert csak egyetlen kapu kellett volna belőle, de nem jött be mert olyan lassan működik, hogy egy mérési periódus kel kb míg átváltson... És ezt javítottam ki egy utólag felforrasztott inverter IC-vel.
Más: Nekiláttam az analógpanelnak, kultúrált légszereléssel. De nem sokáig jutottam mert az egyetlen max477 1x-es erősítéssel invertáló módban az AD konverter előtt máris rendes zajgenerátor. Ki kell találnom valamit, majd még átnézem a földelést hogy lehet hogy az zavar be. De most újra megírom bele a trigger részt, mert elég rossz a zavart figyelni ha összevissza ugrál a kép (képet nem tudok mellékelni, nincs itthon a gép ![]()
Összeraktam, persze nem akart menni normálisan. Hoszas keresgélés után arra jutottam hogy túl lassú a tranzisztoros inverter. Párhuzamosan kötöttem a bázis ellenállással egy 100nF-os kondenzátort ekkor megjavult. Erre már megint nem gondoltam
![]() Majd háttal felragasztok egy 74HC14-et a nyákra és oda drótozom, a nyáktervet kijavítom, de újra nem építem.... ![]()
Harmadik, s egyben utolsó felvonás:
Az 5V beadása után, még a LED se világított. Na mondom, jól tönkretettük.. utána már sehogyse csinált semmit. Méregettem a panelon a feszültségeket, volt ahol megvolt, de volt ahol hiányzott. Azt azért hozzá kell tennem, hogy ez az első LCD monitor, amihez életemben hozzájutottam, és még sohase szedtem szét, pláne nem javítottam ilyet! Aznap már nem is jutottam semmire, hagytam a francba ott ahol van... Ma ismét nekiugrottam, találtam pár tápfeszültség-kapcsoló SMD hexfet-et, amik le voltak zárva. Ezeket pár ellenállat segítségével kinyitottam, de akkorse semmi.. ![]() Fénycsöinverterek sem működtek, egyiket se tudtam elindítani... mert arra is gondoltam, hogy a kép az megvan az LCD-n, csak éppen átvilágítás hiányában nem látom. De sehogyse indul egyik inverter sem. (kettő van..) Na mondom, szétszedem az egészet darabokra. Szét is szedtem.. Kivettem az LCD üveget, és gondoltam, megpróbálok vmit. Összeraktam a szétszedett cuccokat elektromosan, kihagyva a 2 invertert, felkapcsoltam a plafonvilágítást, és ráhúztam a fejemre az LCD üvegét. Ez átlátszott, szépen láttam a fénycsöveket a plafonon. Táp bekapcs. És elsötétült az üveg, majd megjelent az angol nyelvű kábelellenőrzésre buzdító szocialista jelmondat!! ![]() ![]() ![]() ![]() Kihívtam az öreget, hogy hozzon egy zseblámpát, hozott is, majd rádugtuk a felbarkácsolt VGA csatira a műhely-PC-t, és azt is bekapcs. Egyszercsak megjelent az üvegen a winfos, az öreg meg a zseblámpicskuval világított át az LCD-n! ![]() Szóval működik. Mégse ment tönkre teljesen a ráadott 5V-tól, a lényeges részei túlélték a kiképzést! Ezért is vigyázzatok, ezek a szutykok kényes jószágok, ha nem a saját tápját használod hozzá, akkor legalább szaxerűen kókányolj! ![]() Most el van dobozolva a panel meg az LCD, rövidesen elviszem haza, és felteszem az írásvetítőre. Eredményről majd beszámolok. És a végeredmény: Kicsi kínai hétezerért eladott nekem egy hibásnak hitt moncsit, aminek igazából valszeg semmi baja se vót, csak kicsi kínai lenni s*gghülye... ![]() ![]() Uraim! Mindenkinek hasonlóan olcsó és szerencsés LCD-beszerzést kívánok!
Ha villogtatni kell 1,5 V-ról:
Battery night lamp Ha folyamatosan kell világítania, akkor C1 értékét csökkenteni kell (vagy ha a két vezetősáv a nyákon egymás mellett fut a C1-nél, elég kihagyni a kondit, a nyák "káros" kapacitása bőven elég). Meghajt kék és fehér LEDet is! A fényerő nem túl nagy, a fogyasztása viszont figyelemre méltó: 600 uA 1,5 V-on; kevesebb, mint 1 mW! Januárban próbaképpen építettem egyet, azóta villog egy R03-as kínai elemről. Egyéb megoldások: step-up, inverter+trafó ![]()
Azért földelni kell, úgy szabványos.
![]() Megrajzoltam eagle-ba a kapcsolást, meg megterveztem a nyáktervet hozzá. A kapcsolásról annyit hogy van benne néhány szinkron számláló(74HC161, illetve 163, bár a rajzon nem ez van ...), ezek osztják a bemenő órajelet. multiplexerekkel lehet kiválasztani közülük az aktuálisat. A kiválasztást egy soros->párhuzamos shift regiszterrel végzem, mert annó elfogyott az IO láb az AVR alól ![]() A 2. multiplexer után van egy jumper amivel az Y és a W kimenete közül lehet válastani. A W-vel ment a próbapanel jól de babonából benne hagyon a jumpert. Ezután ott vannak a 3 állapotú bufferek ezek választják a memória írás/olvasáskor a megfelelő órajeleket. Illetve a WE láb innen kap jelet. Persze amikor olvasás van, ekkor egy 10k-s felhúzó ellenálláson kap feszültséget hogy az írás le legyen tiltva. Kellett bele egyetlen darab inverter, erre meg sajnáltam feláldozni egy egész 74hc14-et, ezért azt tranzisztorból csináltam meg, nem kell ide úgyse sebesség. Az órajel osztásnál, az alap 1MHz-et osztja, tehát ennek a peiódusa 1us, tehát 1000ns, a HC-s ICk tökéletesen megfelelnek, még a 2 multiplexer egymás után se zavar bele... Remélem jó lesz, a jövő héten fogom megépíteni, most nincs itthon alkatrész hozzá...
Bővebben: Link
Ezt már biztos láttad... De ha nem akkor mégjobb, hogy belinkletem. Ebben is úgy van ahogy a 2. kapcsolásodban! Hátha ad valami ötletet! Mondjuk ez szerintem komolyabb masinának is tűnik!
Én most erőteljesen gondolkodok hogy a bemenetre rakok egy FET-es előfokot mint a bitscopeban és azzal megpróbálom az ofsetet tolni. Kísérletezni lesz hol, mert megpróbálom kultúrált légszereléssel fellépíteni az analógfokozatot, mint az LT application note-ban.
6Hz-et XR2206-os jelgenerátorral hoztam létre. Hogy most 6Hz vagy 3 azt nem tdunám megmondani. Kéne egy normális frekimérőt építenem Nagyon érdekes hogy semmit sem kellett szórakozni az időzítésekkel direktben van minden kötve, most nincs egy darab buffer, inverter stb kapu késleltetésnek, most jó. 244Hz-től 40MHz ig szépen írja a memóriát. A 100pF az oké emlékszek, de itt most egy darab műveleti erősítő nincs az áramkörben ![]() Most csodával határos módon nem zajos a föld. Bár nincs rajta a szkópon a földelés még, és nincs rajta a dobozának a teteje, de a műhelyben a rádióban lehet hallani hogy dolgozik.... Ebből még akár gondok is lehetnek... Ez egy jó nap volt, újra erősödött bennem az az érzés hogy még lehet ebből a szkópból valami.. ![]()
A PC TX fele megy az AVR RX lábába, és fordítva.
A TXD,RXD, a fontos, továbbá a GND, a többit nem kell bekötni. A megfelelő portot, baudratet, és az átvitelvezérlést ki kell kapcsolni. Milyen kvarc van az AVR-en? [off] Amúgy egy síma inverter IC-vel is lehet kommunikálni sorosan pl 74HC14. De 57600baudnál nagyobb sebességet nem tudtam elérni vele. Bár az a bekötés nem szabályszerű, meg nem a legmegbízhatóbb
Sziasztok!
Tervezgetem egy inverter építését, sokfélét találtam az interneten. Mindenképpen szabályozható kimeneti feszültségűt akarok, de az áramkörét megoldom, ez nem gond. Csak azon gondolkodtam el, hogy hogyan is kell számítani a kimeneti teljesítményt. (Itt nem az ohm-törvényre gondolok) Van ez a kapcsolás, ez teljesen érthető, a trafó átviszi az egyik oldalról a másikra az U*I teljesítményt. Tehát mondjuk 200W kimeneti teljesítményhez (ideális alkatrészeknél) kell egy 200VA-os trafó, és 12V-on kb. 17A (ez folyik át a trafón egyik ill. másik irányba is) és ez eredményez 230V-on kb 1A-t. DE: Van a másikfajta megoldás, szimmetrikus trafóval, pl. ez A gond ezzel csak annyi, hogyha 200W-ot akarok kinyerni belőle (maradva az eredeti példánál), akkor nem elég a 200VA-es trafó, mert ugyan a vasmag bírná, de a két 9V-os primertekercs teljesítményének összege az a 200VA, tehát egy primeren mindössze 8A folyhat 12V mellett és nem több, különben leég a trafó... Tehát ehhez a fajta inverterhez dupla akkora trafó kell, mint amekkora teljesítményt ki akarunk venni belőle, mert nem egy primeren "folyatjuk" oda-vissza az áramot, hanem az egyiken oda, a másikon vissza. Idáig logikus is, de mégis sok helyen 200VA-es trafót javasolnak. Ez nem fér nekem össze. Kérlek segítsetek, hogy én nem tudok számolni, vagy azok, akik ilyen javaslattal adják közre kapcsolásaikat! Üdv, Tom
Igen vezérlőelektronika tápja renden van egy 12V-os trafó van rajta az vezérli a dolgokat, két IC van rajta egy LM3845-ös ez szerintem valami PWM szabályzó lehet meg van rajta egy LM324-es ez nem tudom hogy milyen IC még nem néztem. IC, maga az inverter részt egy relé kapcsolná az egyenirányított feszültséghez. Az a két dióda van párhuzamosan kötve az IGBT lábainál. Az IGBT típusa 12N60A4 ebből 6db van rajta 1 hűtő bordán van három darab, és 2db párhuzamosan kötött SMD tranzisztor(BC807) vezérli őket. Fényképet majd holnap este majd csinálok róla képet. Ja és még van rajta 3 opto csatoló is, meg a nagy trafóból jön ki két vékony szál az megy a vezérléshez.
Sziasztok.
Segítségeteket szeretném kérni egy RFT EO-213 típusú oszcilloszkóp javításában! (A szkópról dokumentációt itt találtok.) Az első és legnagyobb probléma, hogy a képernyőn nincs sem pont, sem vonal. A szkópban most cseréltem elkókat (szinte az összeset) és a tápegység -12V-ja ennek ellenére is ingadozik,a feszültség állító potit (R517) hiába tekergetem nem hagyja abba az ingadozást, bár a feszt állítani lehet. Az ingadozás azt jelenti, hogy eleinte megvan a körülbelüli -12V de pár másodperc múlva elkezd ingadozni a fesz és nem is hagyja abba csupán -3V környékén ingadozik tovább. A másik probléma amit szerelés közbe észrevettem, hogy a 4 db végfoktranyó közül 2 db jelentősen melegszik (T309 és T308; nem tudom hogy ennek így kell-e lennie avagy sem). A képcsőben a fűtés jó, mert látszik hátulról, hogy ízzik a fűtőszál. A tápegység többi feszültsége megfelelő szinten van, a stabilizálatlanok még magasabbak is mint kellene (de csak egynéhány volttal). A szkópban van még egy inverter is ami a magasfeszültséget állítja elő, de azt megmérni nem tudtam mivel, csupán hallani lehet a magas kapcsolási frekvenciát, ebből gondolom hogy az működik rendesen. Még olyan jelenség tapasztalható kikapcsolás után néhány pillanattal, hogy a képernyőn megjelenik a pont és végigmegy, de nem vízszintesen, hanem a jobb alsó "sarokból" indul és a bal felső "sarokban" (vagy korábban, félúton) kialszik. Milyen módon tudnám orvosolni ezeket a problémákat?Sajnos a gond nem kevés, de a javításhoz rendelkezésre áll egy kisebb szkóp (EO-201) és egy multiméter. A segítségeteket előre is köszönöm.
De sokat írtatok, nem volt netem egészen mostanáig
![]() A sorkimenővel megfogtál.. Jelenleg amim van az egy régi orion 3,2kV-os sorkimenő, full műgyantába öntve, szerintem ez valaha színes tv-ben volt, bár sosem láttam a gépet egészben. Nagyfesz kivezetése is a nyákba megy, még a lábait is be kell azonosítanom ha használni akarom, mert van neki bőven ![]() Amúgy: telós kép is jó lenne ha kivehető a dolog, az én képeim ezekről szintén telefonosok voltak, és elég jók! Üdv!
Régebben nyitottam egy témát PC neon inverter címmel.... Most ugy néz ki h sikerült egyet összehozni a kapcsit fejből terveztem (bár tudom hogy létezik és van a neten...) Nah lényeg jól bírja a jószág. Bár a mérete a gyári inverteréhez képest kicst kemény. De legalább hazai termék. Remélem nem 2 napig fogja bírni
![]()
Most hallottam a TV1-en:
"Az inverter az, ami az akkumulátorban lévő energiát alakítja elektromos árammá." Weheheeeeee. ![]()
Hello!
Nézd meg ezt valahogy így müködhet a te hangszóród is.Itt a 2ohmos a legfjobb megoldás ha a végén az érzékenységét nézed.Amúgy én ezt szobai mélybe akarom csak még nemtom milyen erölködővel nah mind1.... Amúgy vhol olvastam hogy az autó akubol inverter nélkül csak 2x20Wattot lehet kiszedni de ezt nemtom igaz e?
Hello, a megoldás jó, az inverter erősítése legyen nagyon pontosan egységnyi. (kis tűrésű ellenállások)
Huhuu említi a gyári adatlapon szereplő kapcsolást, az is megfelelő, de sajnos van benn pár hiányosság. Pl. kimeneti kompenzáció hiányzik, több helyen DC leválasztás hiányzik, nagyfrekis szűrés sincs. Én a legjobb megoldásnak egy differenciál meghajtón ( pl. DRV134 a Texas -tól) való hajtást találom, csak nehéz ilyet szerezni, de lehet mintát rendelni belőle. Ha hídban hajtod az IC -ket 8Ohm -os közös terhelésnél a tápfesz +-25V körül legyen MAX. Így hídban kivehető kb. 120W@8Ohm elfogadható THD mellett. üdv.: MarcoH
hello!szeretnék majd két db. tda7294-et hídba kötni.van egy inverter ic-m(tl071), és ezzel szeretném a bemenő jelet invertálni,ezt az egyik tda erősítené, a másik tda pedig a normál jelet hajtaná,és így szeretném a két ic-nek a kimenetére kötni a hangszórót.Van valakinek vélmenye erről?
(Ezt egyébként itt olvastam valahol,így sokoldalúbb lesz az erősítő(mondjuk 2*70 vagy 1*140)) Köszi
Sziasztok!
korábban kérdeztem itt, hogy tudtok -e olyan helyet Magyarországon, ahol lehet nem zöld háttérvil. 2x16-os kijelzőt kapni, amiket írtatok ott sajnos sehol nem találtam.. Van esetleg valaki, aki már vásárolt ilyet valahol? Amúgy milyen alternatív lehetőségek vannak a háttérvilágítás színét illetően? Hallottam bizonyos EL-fóliáról, de nem tudom érdemes-e, meg hogy egyáltalán mi fán terem, mekkora erőforrást igényel, meg ha jól láttam ahhoz valamilyen spec. inverter is kell. Mindezt a jó drága Conrad-nál olvastam... (Ott láttam kék 2x16-os LCD-t 9990Ft-ért ![]() A legjobb szín számomra a piros lenne.
Mivel általában a ,,,házi áram fogyasztás,,, csak ritkán lépi tul az 1Kw-t,és ebben benne van a tv,a Pc,a hütő, és mondjuk 4-5 db.takarék égö,még mindig marad tartalék egy hajszáritó idöszakos használatára,stb.Az inverter nem én készitettem,mivel házi készitése különösen a szinuszos változata eléggé,,,nehézkes,,,.(már akinek).Ami a rendszer alap feszültségét illeti,normál házi használatra minim a 24 volt ajánlott,de ha van lehetöség a 48 voltos generátor+akkuk+ 2.2kw-on felüli inverterek ,már több mint elégendő áramot szolgáltatnak egy családi ház szükségleteihez.Például a hütő indulási árama kb 6-7 száz watt ami pár másodpercen belül vissza esik 80-90 wattra.Egy hagyományos nomál szines tv inditási árama kb 250-300 watt ami szintén pár másodperc után vissza esik valahol száz watt alá(tipustol függöen).A Pc.nél szintén ue.A világitást csak SÁRGA fényő takarék égökkel oldottam meg.Itt még megjegyezném hogy FÜTÉSRE, a megtermelt áram messze nem elegendő.Mivel tölem nagyon messzire van a villany hálozat,a hálozatra termelést ,,,ejtettem,,,.
Nosza... ne fogd vissza magad... érdekel a téma
linkelj minden hasznosat! Az inverter is házi? Én most azon gondolkodom, hogy hogy kellene szinuszos invertert csinálni... 1,8Kw az elég mindennek? pl hűtő tv meg ilyenek egyszerre az nem sok neki? Nálunk nem biztos, hogy elmenne róla minden, ugyhogy azt is meg kellene oldani valahogy, hogy rátermeljen a hálózatra...
igaság szerint inverter be van és megy rendesen minden töltöm meritem, azt dur zárlatos, oldalba rugum várok vele 1-2órát és megint mőködik, ezt mindig csak töltés közben jáca el.
és ha új aksit veszek akor egy 66ah-s zselés kéne mert azal van sorbakötve és ezeknek már elég húzós áraik vanak. biztos hogy nem az a baj hogy egy savas meg egy zselés van öszekötve mert 3napja van igy és ez a baj már vagy fél éves viszont az aksi kb 3hónapja nem volt használva esetleg igy valami 5let mit csinájak vele vagy tényleg marad az új, és valaki nemtud egy 5-éves 66ah-s zselés akut olcsón (a másik is öt éves ![]() novarobot
napelemről felejtsd el, legalábis közvetlenűl, de aksin keresztűl már lehet valami töltöelektronikával. inverter is megoldás lehet de szerintem egyszerüb veni egy tesco aksis fúrót és kész, persze hátrányai is vanak:
-nem szereti a fojamatos 2-3 percnél hoszab használatot de azért talán elviseli ki kel próbálni. -majdnem biztos hogy sokal kiseb lesz a tejesitménye. -a gyári aku semiképen sem lesz elég, veni kel egy nagyobat. amúgy már 3-4e ért is vanak kiseb nagyob aksis fúrók, egy próbát megérhet. persze hány vatos most a fűnyíród mert szerintem max 600-900w-ot dudsz kihozni belöle és akormár sokat is mondtam. novarobot
Én hirtelen egy olyan fűnyíróra gondoltam,amihez nem kell venni üzemanyagot,és azon se kell idegeskednem,hogy valamibe beleakad a vezeték!
(amugy nekünk villamos fűnyíró van) Szolár modul,inverter,akksi... Van valakinek ilyen fűnyírója? Tudom,olyan motor is kell hozzá,és annyi energia is a meghajtásához
Kösd be deltába és kiderül
![]() ![]() |
Bejelentkezés
Hirdetés |