Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum
Hi!
motoról hiányzik az adat tábla de 3X200V ról üzemel. az eredeti kötést nem láttam nem én szedtem szét az inverter 3 fázisú 3X200V betáp
Milyen a motor?Lehet deltában üzemeltetni 380-rol?Ha 380Y akkor csak csillagba 3fázisról,ha 380Y/D akkor deltába kösd mert
![]() ![]()
Az inverter meg tudtommal DC-ből csinál AC-t, nekem meg 24V DC kell, szoval most nem értem hogy miért?
![]()
de miért felelne meg nekem jobban az inverter ilyen célra?
Úgy tudom, hogy DC-DC konverter egy induktivitással tölt egy kondit, és itt nagyobb lessz a fesz, de az inverter megszaggatja az áramot, és egy trafóval növeli a feszt.
Úgy tudtam hogy a DC-DC konverterek is hasonló elven működnek mint az inverterek, vagy tévedek? Miért lenne jobb nekem egy inverter? Méretek miatt, vagy ár miatt?
![]()
Hali!
Ez a link amit beírtál, hát nem sokra megyünk vele, mert akkutöltőt, stabilizátort itt szinte mindenki tud építeni, ez nem kunszt! A D2S égőhöz való inverter, na az az igazi kihívás, ott tudni is kell valamit, és ráadásul nincs is közkézen kapcsrajz ezekhez, ha ilyet találsz, az engem is érdekelne! Bár van egy, de az túl bonyolult, bár a működési elv ismeretében lehet hogy tervezek majd egy full saját konstrukciót. Van még egy amerikai website, amin van egy rajz, de az lósz*rt sem ér, bár biztos van olyan hülye aki megcsinálta..de minek??
Van egy autos erősítő nálam (SAL2070) full mosfetes, 2db IRFZ44 az inverter részben, a végfokok pedig IRF540-el mennek, a tulaj szerint egy fordított táp után halt meg. Az inverter TL494 alapú, kicseréltem de ugyanugy világít tovább a piros protection lámpa. a műszer szerint a tranyók jók benne( a TL494 körül a védelem meg nemtom mien tranyok 2N3904,2N3906-ok.) Mi lehet a probléma? a fetek a gate-re nem kapnak vezérlést. Gondolom ez a protection tiltás miatt van. Please segítsetek elég sürgős lenne
Szia!
Azt hiszem nem te vagy az első akinek ez a gondja. Keresve sok ilyesmit találnál. DC-DC konverter az amire neked szükséged van, egy kapcsolóüzemű táp. Autós erősítőkben is ezt használják. Vagy ha nem vagy otthon a kapcsolóüzemű tápok tervezésében, akkor egy inverter, 12V/2X50V trafóval Üdv, Tom
Tudomásom szerint az inverter az egy DC-AC konverter, amellyel feszültséget növelünk úgy, hogy a DC feszültséget megszaggatjuk.
Ellenben megtudjátok mondani, hogy teljesítményre és egyéb paraméterre vonatkozóan mi az a legkisebb trafó, ami alkalmas hegesztési feladat ellátására?
Sztem működni fog a dolog, bár a kapcsoló frekit semmiképpen se állítsd nagyon magasra. Itt is a meghajtó áram hánya elég lassú a felfutás ami rfekvenciától függő veszteséget okoz. Másrészt pedig a 4n25ök olcsók de lassúak is.
Arra is figyelj, h a felső feteknél a source nem tud feljebb menni a draineknél, azaz VBATT-nál, így ha a gatet 2*VBATT-tal hajtod meg akkor VBATT lesz a gate-source feszültséged, ami nem haladhatja meg a (IRF1010N esetén, de a legtöbb fetnél is) a 20V-ot. Azaz nem használhatsz 20Vnál nagyobb tápot, az fesz-inverter átalakítása nélkül. Summa szummárum müxeni fog, ha alcsony kapcsoló frekit használsz, és mondjuk 15Vnál kisebb tápfeszt.
A progit át tudom írni, azzal nem lesz baj, csak időm legyen rá.
A második rajzról mi a véleményed? Abban már van egy fesz inverter, ami minimum a diplájára emeli a feszt. Ennek a optocsatik utáni részét használnám fel. És így még 2 lábat meg is spórolnék a picen, amit lehetne másra használni.
Szia Siraly12!
Egy kis kiegészítés, éppenséggel piccel is közvetlenül meg lehet hajtan feteket, de nem túl szerencsés:a nagyáramú feteknek általában nagy a bemeneti kapacitásuk (nagy áram -> nagy gate csatorna), így ha nagyobb kapcsoló frekit szeretnél használni, azaz kritikus a felfutási időd, akkor igencsak nagy áramokkal kell meghajtani, még ha csak egy tranziens idejére (ez nem ritkán több amper, míg a pic 30mA tud magából kiadni). Az 5Vos meghajtó fesz megteszi mert általában a kapcsoló feteket úgy tenyésztik, h 1-3V körül már bekapcsoljanak. A gond a 4 db n csatornás fet kapcsolással, h a p helyére berakottak földelt drain kapcsolásban müxenek, magyarul a kimenete (source) max a bemenet (gate) mínusz treshold fesz (1-3V). Ezen a maradékfeszen meg áram is átfolyik azaz melegszik => annyi a jó kis hatásfokodnak. Ezt úgy tod (/szokták) kivédeni, h a tápfesznél (ahova a fölső fet drainjét kötöd) nagyobb feszültséggel vezérled, ott is legalább 5V-tal. Így sajna mindenképpen kell egy legalább 17Vos segéd táp is (12Vos táp esetén). Azt se felejtsd el h akkor a vezérlés pont fordítva müxik, azaz vagy a progit kell átírnod vagy egy plussz inverter is kell (lletve 2, mert tranzisztoronként egy). Inkább P csatornás fet felkutatásába fektetném az időt ![]()
Sziasztok
Én most kezdtem el ujra inverterel foglakozni, és szeretnék végre egy működőt is csinálni, mert eddig akárhányszór próbáltam csak katasztrófa lett belőle ![]() A HobbiElektronika "500w olcsó inverter"-kapcsolását is kipróbáltam,de az se jött be... És most a segitségeteket kérném szépen ![]() Idézet: „A 4x5 cm-es panelon nincs más mint pár kondi, egy dióda ...” Az a nincs semmi, az egy inverter. 12V-os fénycső inverter. Megnézed az áramkört, és megpróbálod kitalálni, hogy melyik a bemenet és a kimenet. Bemenetnél a DI437 az egy tranzisztor. Valamelyik lába tutira a tápra vagy a földre van kötve. Azután van egy trafó, és a trafó másik oldala pedig magára a fénycsőre fog menni.
Lehet kapni 12V-230V invertereket, egész jó árban vannak...
![]() Most teszteltünk egy 1800W-osat, vitte a villanyrezsót is, igaz pár perc alatt leszopta a 88Ah-s akkut... Autóerősítő méretű, korrekt kivitelnek néz ki, egy földelt és két lapos 230V-os aljzat van rajta, a bemenet meg 2db 12mm körüli aranyozott csavar. 6db 30A bizti van a bemeneti oldalon. Folyamatos 1800W, csúcsban 3600W. Hatásfok: 90%. Dolgozik benne 2 venti, nem igazán melegedett. Ja, és 80eFt körül van az ára. Van belőle 2500W-os is, és 80W-os a legkisebb. Erősítőt táplálni róla nem kifizetődő, arra nagy inverter kell és így drágább, mintha autóba valót használsz. A DVD-t még megérteném barkács szinten, egy asztali 10eFt alatt van, a kocsiba való meg 60eFt körül. De a DVD tápját is ki lehet váltani, abban is törpefeszültség van, +-5/+-12, vagy ilyesmi. Van erről már topic talán itt is... Üdv Inhouse
Sziasztok!
Olvasom ezt a forumot és nekem a kondis megoldásokon kívűl nem esett le semmi ![]() ![]() A motoron azért van 380/220V mert gondoltak arra hogy valaki 1fázisú invertert használna akkor be tudja kötni hisz az 1fázisú inverterből csak3x220 nyerhető! Ekkor a motort DELTÁBA kell kötni . Van 3 fázisú inverter de ez 3x380 ról gurul de 3x380 is jön ki belőlle!!! így a motort Csillagba kell kötni. Naszóval ha 1fázisról inverterrel a következő a megfejtés: -zavarszűrő frekiváltó beköt -a motor és a frekiváltó közé árnyékolt vezetéket használj -Motor deltába rakod és Go! Előnyők: Omron vs mini V7 nem drága Könnyen programozható Irányváltás funkció akár külső kijelző is potis fordulat szab felfutás lefutás állítás alacsony fordulat nagy nyomaték Motorvédelem stb. Hát kb ennyi
Nem az a gond hogy veszélyes (nem kell ekkis nagyfesztől besz*rni), hanem hogy nem lesz megbízható, esetleg szétkúrja a drága égőt! Meg kéne próbálni bontóból szerezned elektronikát, hátha úgy óccób, és akkor beleteheted motorba is! (én is beletenném, jó az, nemcsak hogy gizda, de jobban is látni a fényénél..)
Ha egy meglevő után csinálnál másikat, az is szívás, még ha nem is processzoros vezérlésű. A 2 lépcsős átalakítás, meg a soros gyújtóegység két olyan pont, amit nagyon meg lehet szívni, ha még nem építettél invertereket, garantáltan szopni fogsz vele! ![]() Sajnálom, ez van.. Ha mégis bele vagy izgulva a témába, akkor szerezz be egy UNITOR (hazai) gyártmányú SON-Plus elektronikus előtétet, ami 70w-os nátriumlámpához való, szedd szét, és kezdd el nagyon alaposan tanulmányozni a felépítését, működését, különösen a gyújtórész és az önrezgő inverter illesztését! Ha u.ezt a berendezést el tudod készíteni sajátkezűleg, akkor LEHET NÉMI ESÉLYED a xenon inverter elkészítésére! üdv: Ödönke
No kérlek:
Hová akarod használni azt a xenonégőt? Mert ha járműbe, akkor valóban nem úszod meg az invertert, aminek a megépítése nem eccerű dolog ám! Ha csak otthon baromkodni, akkor ki kell próbálni a fénycsőfojtó + 3 pontos gyújtó összeállítást, oszt hátha beválik! ![]() Hogy milyen legyen az égő táp-váltóárama? Szinusz vagy négyszög, de az egyenáramú összetevőket lehetőleg kerülni kell, éppen ezért a nagyon beteg vagy nagyon aszimmetrikus jelalak nem ajánlatos. A TV-sorkimenő a gyújtáshoz egy elvileg jó elgondolás, de szigorúan csak elvileg. Mivel nem könnyű párhuzamosan a tápellátásra feltenni egy 60kV-os impulzust, tekintettel a sok kényes elektronikai alkatrészre! Itt is a soros rendszerű gyújtás válik be, ügyesen elkészített soros gyújtótrafóval, aminek a szekunderén átfolyik a lámpaáram is. A nagyfesz impulzus pedig egyx alkalmas kondenzátorral leválasztható az inverter teljesítmény-tekercséről. Nem kispályás meló, ha kezdő vagy, inkább ne ugorj bele. Az autós xenon invertereket pölö 2 lépcsőből építik fel, az első lépcső feltolja a 12V-ot 100-150V körüli értékre, és ebből állítja elő egy önrezgő, vagy mikroprocesszor vezérelt második inverter (olyasmi mint a kompaktfénycsőben) a xenonizzó tényleges tápfeszültségét, ellátja az áramkorlátozást, + még a gyújtóegység! Hidd el, nem egyszerű eset!
nemrosz a leírás amit küldtél.
prexis: ismerem a strobi működését más sokat építettem. Őrült Ödön hát akkor nincs szerencsém mert kell az inverter. Nem nagy gond de csak egy résszel több. Amúgy a váltóáramnak milyennnek kell lenni? POntosan szép sinus vagy ha csak torz akkor jó. Illetve mekkora frekin mert ez nem elhanyagolható. Az ujrayujtásos rendszer akkor nem egyszerű. Ott van pl a TV sorkimenő az adna le ugye akkor a feszt de azt nem tudom elképzelni ott mert egy külön téska lennea xenon meghajtó az meg már...
A fordultát a motornak nem tudod szabályozni, de nincs is értelme. Azért írtam, ha már magad akarod összeépíteni vegyél egy 24l-es hidrofortartályt és egy nyomáskapcolót meg pár db réz idomot és építsd össze.
Ez a legolcsóbb megoldás. Házi használatra túl drága megoldás lenne egy nyomásfüggő szabályzás. Kelene hozzá: 3 fázisú szivattyú inverter Nyomástávadó Ezek egyik sem olcsó dolog. ![]() ![]() ![]()
Ha már ennyi napelemed van, én sorba kötném (24 - 36 - 48V) igy kissebb az áram és inverter is egyszerűbben építhető. A hálózati akkutöltöt nem tartom jó megoldásnak. A napelemek tudomásom szerint áramgenerátor jellegűek ezért nem az áram szabályozása az elsődleges feladat, hanem a túltöltés, visszáram, mélykisütés megakadályozása, ez más működést követel mint a hálózati töltők.
Az gondoltam valaki tud valami értelems dolgot mondani, de eddig "perlaci " hozzászólása volt az ami használható valamire.
Ha számoltok kicsit :150wattos napelem kb 17v fesz mellett 8,8 Ampert ad le. Ha én 4 db-ot párhuzamossan kötök az 8,8X4=35,2 Amper. Ezért szeretnék 30-40 Amperes töltőt csinálni, és ezért kell nagy akkumlátor,mivel az akkut kb a kapacitásának a 10-15%-val kell tölteni. Ha ezt kiszámolom hogy pl:400Ah akkut rákötök egy inverterre amit 500Wattal terhelek az (500watt / 12volt)*1,1 inverter vesztesége=45,8Ah 400Ah akkuval 400/45,8=8,7 óraán át működik kb. (Nem hegesztőt akarok csinálni, és nem is QUAD 405-öt, csak a lakásomra napelemes rendszert!)
A témához egy gondolat. Láttam gyári villanypásztor kapcsolási rajzát, nagyon egyszerü. 12 V 6Ah akkuról ment, és kb. 1 hónapig müködött egy feltöltéssel napi 6 órában. Úgy emlékszem 5Kv-ot adott le, és pár száz méter vezetéket lehetett rákötni. Ügy müködöt: egy fazékvasmagos, egy tranzisztoros inverter állitott elő nagyfeszt (kb 100V) ezzel töltöttek egy 50 u 160 V kondit (!! nem elkó) egy két tranzisztoros multivibrátorral vezéreltek egy thirisztort, ami kisütötte a kondit egy sima autó gyujtótrafora, kb 0.5-1 mp-ként. Sziktaköz nagyon fontos kb. 1-2mm. Még annyi nagyon régi darab, még germánium tranzisztorral készült, de nagyon jól müködött. A használatáról, a vezetéket úgy kell elhelyezni, hogy kb fejmagasságba legyen, mert a szőrön nem biztos, hogy átüt.
Üdv. mindenkinek
Fel lehet de az a feladat, hogy a töltőről menjen az inverter ha megvan a tápfesz a konnektroban és töltötten tartsa az akkumulátort. Így semmi hálózati zavar soha nem fog átjutni. Ha áramkimaradás van, akkor meg váltási idő nélkül ott az akku.
A 3-400W-os inverter kb. ott lesz, mint egy szünetmentes táp. De egyébként is szeretnél egy rakás cuccot egy szép kis kompakt szünetmentessel szemben? Gondold meg, jobban jössz ki a szünetmentessel.
De ha a külön alkatrészek mellett döntesz, akkor sem kell nagyáramú töltő. A nagy akksit fel lehet tölteni kis árammal.
Szerintem többe fog kerülni.
A legegyszerűbb, hogy veszel egy invertert egy nagy akkumulátort és egy nagyáramú akkutöltőt. Az akkutöltő a konnektorba az inverter az akkumulátorra és így egy kettős konverzióval működő szünetmentesed lesz persze nem túl olcsón, de atombiztosan.
Az inverter, az inverter. A vezérlésen múlik, hogy a kimenő jelalak milyen lesz. És a legtöbb szünetmentes, amit számítógéphez használnak, nem színuszos. Azon egyszerű oknál fogva, hogy a színusz előállítása bonyolultabb, mint egy nögyszög előállítása, és a számítógép (vagy monitor, tv, bármi, aminek a tápja nem trafóval, hanem pufferrel kezdődik, és nincs benne pfc) nagyonjól elvan BÁRMILYEN jelalakról. Persze vannak drágább UPS-ek, pl. APC Smart sorozat, de ha nincs a színuszos jelalakra szükség, akkor felesleges beruházni bele.
És a színuszt is csak az Online rendszerű UPS követi (a kettős konverziónak köszönhetően), nem véletlenül van az atx specifikációban, hogy 17ms hálózati kimaradásra elegendő pufferrel kell rendelkeznie.
Az inverter szolgáltatja a nagyfeszültséget a háttérvilágításnak. Ahogy olvasom, ez logikusnak tűnik, hiszen ha az inverter oszcillátora leáll vagy csak nagyon leterhelődik (pl. zárlat miatt), akkor nem megy a háttérvilágítás!
Készen lett végre a monitorom, Bp-n a Profi Szervíz javította meg, azt írták a munkalapra, hogy inverter javítás. Ugyan nem tudom az mi, de egy év alatt már másodszor romlott el. Köszi mindenkinek a hozzászólást.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |