Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kandósok
10 db alapkapcsolás különböző kombinációjával majdnem mindent meg lehet oldani... IGBT-s vezérelt egyenirányítók, ez meg szerintem csak szakirányon van. Vagy ott sem...
![]() Na nálunk meg a digitális technika van szórótárgynak megcsinálva. A vizsga maga nem nehéz... De a beugró részén táblázattöltögetés van, és ugye ha hibázol 0 pont... elég hamar összejön az a levonás, aminél már meg sem nézik a vizsgádat. Ez ugye szintén velem nem kompatibilis, ugyanis nem olyan agyam van hogy 16db 1-0-t pontosan töltsek be egy táblázatba pl... akarva, akaratlanul elnézed... Persze még 5 fajta hazárd is van, minden adott ahhoz, hogy megszívjad... Megint az jár jól, aki szolgalelkű... Mert az nem érti miről van szó, nem is tudja mi az a kapu, de jól begyakorolta és minimális hibát követ el...
Ha már tanársorolás, akkor lehetne még Meszlényit is említeni, Kucsera Pétert, Vajda Sándort, Lendvai Mariannát, illetve Molnár Ferencet, aki elképesztő memóriával rendelkezik.
![]() Idézet: „Megint az jár jól, aki szolgalelkű...” Ezzel vitatkoznék azért. Nem kéne ilyen szinten sarkítani a dolgokat szerintem... Egy Karnaugh táblás feladat azért nem a világ vége. Ehhez kizárólag odafigyelés, logikus látásmód, precizitás, higgadtság, és normális átgondolás szükséges. Azt hiszem, a mérnöki szakmának erről kéne szólnia, nem csak az ónfüstről és a dugdosós próbapanelről...
Sztem, akik itt beszélgetünk, pont nem azok, akik nem tudják, hogy töltődik a kondenzátor, meg mi az az adjungált mátrix...
Megkockáztatom... Tudom, nem nekünk szólt, de ezt most a többiek nevében is írtam...
Egyetértek!
Valahol itt különül el a mérnök és a technikus: ha túléled az órákat az első 4-5 félévben, és túljutsz valamiféle adatrögzítési hiba folytán, akkor már megindultál a mérnökök útján. Ha csendben tűröd a béna tanár semmittevését heti 3 órában, akkor te is az átlaghoz tartozol. Nem egy kiemelkedő aktív egyén vagy, hanem egy a tömegből, aki megy a másik után. Szakközépben 4 tanárt cseréltünk le 6 év alatt. Erre itt nem volt szükség. Rengeteg jó tanárt nem említettem, akikre büszke vagyok! A szolgalelkület meg a betanított munkásoknak való Levelezőn rengeteg osztály társam van, akik már idősebbek, és semmi közük nem volt eddig a pákához. Belőlük rettentő jó elméleti szakember lesz, mert ők nem értik az elektronika logikáját, így ők bemagolták a tananyagot. Ők nem tudnak majd megcsinálni a nulláról egy áramkört, mint mi, de pl egy 5 tengelyes ipari robotkart lazán összeszerelnek, vagy programozzák, stb. Sokat hallottam a Műegyetemről is. Sokan át akarnak jönni a Kandóra, mert keveslik a gyakorlatot. Eltekintettem azoktól, akik nem bírják megtanulni a rengeteg elméletet. A Kandón nagyon jó a labor! Ne az anyagismeret labort hozd fel példaként, mert annak még nincs jelentősége! Tényinél a méréslaborban minden mérés hasznos! És mindet alkalmazhatod egy mikrokontrolleres kapcsolásban is. Folyamat szabályozás labor is nagyon jól fel van szerelve! Mihez képest? Ahhoz képest, hogy nem gyártanak ilyen szelepeket ilyen kis méretben
Gondolom az, hogy élek, az eléggé a higgadtságomon, normális átgondolásomon múlik... ugyanis feszültség alatt szerelni, vagy nagyfeszültséggel kísérletezni (nem a piezo gázgyújtóra gondolok) vagy pl egy olyan problémát megoldani hogy teljes hídnál, ég a befolyó vezetéken lévő 60W égő, holott a teljes hídon semmi terhelés nincs, csak kapcsolod 60kHz-en, na ehhez kell azért ész... Hogy rájöjj, miért van így...
Én feltételezem Collectorról, hogy nem mindenben kapott segítséget, mégis csomó mindent meg tudtak csinálni, még ha hülyének nézték őket akkor is... Ezért tisztelem őket...
Csak próbálok lelket önteni a most kezdőkbe.
Arra akartam rámutatni, hogy semmi nem felesleges, max nem te fogod használni! (Lehet hogy a padtársad fogja)
Na szerintem kár is erről vitatkozni... Úgyis mindenki csak addig lát, amit tapasztalt... Nyilván akiket jobban szivat az élet, meg csomót kísérleteznek, azok közelebb állnak a valósághoz...
Itt arról van szó, hogy van egy kevés ember aki hivatásának tekinti ezt a valamit amit csinálunk... Na ebben a világban ővelük van kitolva... De ez mindenhol így van. korunk oktatásának a lényege: "mindegy mit tanulsz, csak okos ne legyél", minél hülyébbek vagyunk, annál több mindent meg lehet velünk csinálni. Idézet: „Én feltételezem Collectorról, hogy nem mindenben kapott segítséget,” Ez leginkább az anyagiakra vonatkozik Egyébként pedig 'későn' kezdtem gyakorlatban foglalkozni dolgokkal, alig több, mint 5 éveEgyébként pedig a legszebb, hogy amikor én kezdtem a főiskolán, akkor jött be ez az új C tanterv. Namost, senki egyetlen szót nem ejtett arról (és pedig nem hiányoztam sehonnan), hogy mi is a követelménye a szakirányválasztásnak. Aztán megtudom 3. félév végén, hogy akinek nincs meg a villany2 vagy matek2 vizsgája (2. féléves tárgyak), az nem mehet szakosodni, 1 évet kell várnia. Hát nekem a matek2 nem volt meg (a tanár azt mondta lesz keresztfélév, így nem törtem magam matek tanulással 2. félévben), de hát nem lett meghirdetve a keresztfélév. Így most 2 féléven keresztül ilyen tölteléktárgyakat kell, hogy felvegyek. Ebben a félévben ismét direkt figyeltem, és megint nem esett 1 szó sem róla, hogy miért is fontos, hogy meglegyen a matek2 valakinek. Sok embert ismerek, aki pontosan úgy járt, ahogy én. Mondhatni nyugodtan, hogy agyonhallgatják a feltételeket, majd vigyorogva közli a neptun szakirányválasztás előtt, hogy "háhá, megszívtad, nem tudsz menni szakirányra, majd próbálkozz 1 év múlva'. Most emiatt csúszok 1 évet.
Sziasztok
Én első éves vagyok a Kandón és nekem nagyon tetszik. Sajnos nem nappalis vagyok, mert nem tehettem meg, így a labor órákról nem igen tudok mit mondani még, majd csak a nyári labor után, de az biztos, h ha jó a tanár akkor meg lehet érteni. Vannak piszok jó tanárok, mint a Szini és a Baróti, ők aztán értik a szakmát. Meg azzal is egyet értek, hogy ehhez a szakmához nem elég az iskolai elmélet.....hanem az otthoni építgetés próbálgatás stb. Személy szerint én szeretek építeni ha van időm, de a szakmám is műszerész. Én pl úgy vagyok a sulis tanulással, hogy szeretek leülni és elfilózni h hogyan is kell kiszámolni azt az áramkört, szal nem mindenki csak magol h átmenjen. A BME-ről annyit, hogy a vonaton utaztam 2 BME-villamosmérnök uccsó évesekkel és mikor kérdeztem tőlük a Bode-t, azt mondták h nekik nem is kellet így számolgatni és rajzolni, csak valamit a gépen...aztán h mennyire igaz vagy nem.....ezt nem tudom, de akkor is megdöbbentő.
A fontosabb tárgyaknál a magolás egyébként eleve rossz út, mert van, amit nem lehet (vagy nagyon nehéz) csak betanulni. Bár azt sem hiszem, hogy a maxwell egyenleteket valaki elsőévesként már teljesen átlátja (ezeket én nagy nehezen bemagoltam, vizsga utáni napra pedig el is felejtettem mindegyiket
)
A maxwellt el is felejtettem megtanulni
.Amúgy igen, valamit nagyon nehéz megtanulni, de ha kell a vizsgára akkor nincs mese, de sajna attól még nem fogja érteni az illető.
A tanultak egy részét csak később érti meg az ember, mikor már megvan hozzá a megfelelő körítés.
Collector!
Te melyik szakon vagy, netán modulon, ha nem titok? üdv!
Ja hát az anyagiak... én is alig izzadom ki. Sokszor költséghatékonyan étkezek, kevés alkalomkor iszom alkoholt, azt is költséghatékonyan... nem drogozok, nem cigizek, barátnőm sincs, bár ez lelkileg szar, de pénzügyileg előnyös
, mind azért hogy értsek is valamit a világból... Ez az áldozatom saját magam számára...
Én emiatt mentem levelezőre.
Viszont ha elvégzed a sulit, életed hátralevő része...
Én csak simán melózok a suli mellett. De jó lenne egy jó ösztöndíjat csinálni, de azt elég nehéz megcsinálni. (Én sem a magolós típus vagyok.) Meg szeretek bulizni, ha tehetem.
Ne várj egyik egyetemtől se használható szakmai rutinokat, mert ezek csak nagyon alapismereteket adnak, ami maximum arra jó, hogy adott probléma esetén el tudd dönteni, hogy merre indulsz el. Használható tudásra ne nagyon számíts, ezeket akkor szerzed be, ha aktívan foglalkozol a szakmával.
Akik olyanokat írogatnak, hogy mennyire jó a suli laborja, és hasonlók, azok ott láttak először szkópot életükben. Akinek van valamennyi szakmai előélete mielőtt odamegy, az mosolyog egyet az egészen.
Szerintem ez nem teljesen fedi a valóságot, mármint a laboros dolog. Mert a laborok igencsak fel vannak szerelve. Ahhoz képest amiket mérnek. (Túlzottan is.) (Na jó én az óbudai telephelyről beszélek, a józsefvárosiról semmit nem tudok.) Ha pedig olyan műszer kell, ami a képen nincs, azt általában külön a tanár ad. De én (jelenleg) nem nagyon tudok olyan dolgot említeni, amit egy Kandós műszerparkkal ne lehetne mérni. (Persze nem célspecifikált alkalmazásokra gondolok.)
Azért egy logikai analizátor még hasznos lehetne, ha digitális áramkört mértek. Általános célra megfelel persze így, de nagyfrekis méréseket nem itt végzitek el valószínűleg.
Én beméréssel foglalkoztam mielőtt idekerültem és a műszer az vagy tektronix vagy fluke (és nem hameg és hasonlók). Beméréskor ezek teljesítik a követelményeket, amiket a folyamat igényel, nem mérnek hülyeséget, ha merül a telep, tartják a megadott paramétereiket, ahogy kell.
Persze iskolai laborba tökmindegy, ott nincsen semmi kalibrálva, nincs is nagyon arra szükség.
Engem nem érdekel h mit tanítanak, ha nem szivatnának... Lehetne egy másik út is a diplomához... Pl gyárba felvennének alkalmas embereket pl gyakorlati* felvételivel, és ott ha jól végeznék a mérnökök mellett a munkát, akkor megkapnák a végzettséget... Nem is érdekelne a felsőoktatás...
Vagy valami ilyesmi. Persze ez csak álom...Itt az a baj, h titkárnőt is csak diplomával vesznek fel... Személyzetis hülyék...( elnézést a kivételtől) Ezt a folyamatot ők gerjesztették fel. Vagy nem tudom, de biztos, hogy van felelős, akit meg lehetne büntetni... Én azt tapasztalom, hogy büntetés nélkül semmi sem működik... a szép szavak nagyon kevesek. *gyakorlat alatt nem azt értem(azoknak írom, akik nem értik a lényeget), milyen szépen tudsz forrasztani, hanem egy gyakorlati műszaki problémát hogy tudsz megoldani... Pl: adott egy 10NM-es motor, meg egy olyan csigahajtás 20NM- nyomatéknál indul el... Nincs fogaskerék... na ilyenkor mit tenne az ember? Mert szerintem ez az alapja a mérnöki szakmának, és nem az hogy ideális tranzisztorral meg ideális tekerccsel mit tudsz kezdeni... Idézet: „nekik nem is kellet így számolgatni és rajzolni, csak valamit a gépen...aztán h mennyire igaz vagy nem.....ezt nem tudom, de akkor is megdöbbentő.” Egyrészt Rómába több út is vezet, másrészt ne vonj le messzemenő következtetéseket egy ilyen beszélgetésből. Íratkozz be hogy pontosan lásd.
A végzettség jogosítvány valamihez és arról szól, hogy az illető már hallott erről-arról, képes felismerni mélyebb összefüggéseket és rendelkezik valamennyi elméleti-gyakorlati alappal a szakmában való induláshoz.
Ezt egy mérnök mellett sosem tudnád elsajátítani. Amit ő nem tanult meg, de fontos lenne, azt hol fogod megtalálni? Ha dolgozik, nem fogja neked Ádámtól Éváig elmagyarázni a részleteket. Ha mégis, mi a biztosíték hogy megértetted? Próbáld ki, ülj be egy pilóta mellé és gondolj bele mennyi idő múlva fogod tudni mindenben utánozni. Ha nem rendelkezne kellő elméleti-gyakorlati háttérismerettel, nem lenne képes gyors döntéseket hozni.
Remélem annyit azért felismersz, hogy ez így nem jó, ahogy most van...
Ha van vmi alaplátásmódod a villanyhoz, mezőkhöz, programozáshoz, meg kicsit több matematikai ismereted, mint amit átlag középsuliban oktatnak és tudsz gondolkodni, sztem el lehet sajátítani a szakmát egy gyárban... Persze csak szerény véleményem szerint
Az iskolában csak próbálkoznak ezzel-azzal. Van amikor ez jól sikerül, van amikor kevésbé.
Azért fontos hogy legyen fogalmad az ideálisról, hogy hatékonyan tudd kezelni azt, ami nem ideális. Ha iskolába jársz, meg kell szokni, hogy azt tanulod meg, amit ott kérnek. Nem azt ami érdekel, vagy kedved van hozzá. Pontosan úgy, mint egy munkahelyen. Hogy egy adott iskolában folyó oktatás jó, vagy rossz, most nehéz eldönteni. Egy gyárban találkozhatsz pár dologgal, de a szakma nem erről szól. A gyárban hajtás van. Nincs pénz tévedésre, nincs idő elméletre. Legyen kész tegnapra. Hogy hogyan, az a Te balhéd.
Én csak arra utalok, hogy valaha a kapitalizmus hajnalán is így lettek a mérnökök... Ennek ellenére, szerintem a kor technikai színvonalához mérten elég jó gépek születtek
![]() Nyilván, ha nem lenne nyomás, hogy mindenkinek diploma kell, hanem pl a szakmunkásokat is megbecsülnék a multiknál, cégeknél stb..., akkor szerintem ez a felsőoktatási probléma megoldódna, és a tanárok jobb, értelmesebb dolgokat tudnának a kevesebb embernek tanítani. Erre utaltam a fentebbi hozzászólásomban is...
Azért egyikőtök se felejtse el, hogy egy gyárban egyvalamivel foglalkoznak, esetleg tízzel. De a világ végtelen problémát ad naponta. És ezeket nem lehet megoldani az elméleti alapok hiányával, hiába tudsz csigahajtást méretezni.
Például nem villamos mennyiségek mérése: szint, tömeg, viszkozitás, zavarosság... könnyen mérhetőek. Melyik módon? Szintmérésnek van legalább 8 féle módja. Ismered mind? Megismerheted a gyakorlatban mind? Persze! (Megnézném amikor megmutogatja neked a mérnök a gyakorlatban a radioaktív szintmérést.) De ehhez minimum kell 4-5 cég, 4-5 gyártelep. Kb 20 év alatt és 30-40 munkahely-váltással meg tudnád tanulni a gyakorlatban azt, amit az iskolapadban elédrakják. És ne felejtsd el a veszélyes technológiákat, mint pl: atomerőmű! Ahol nem lehet hibázni. De nincs is gyakorlati oktatás, mert nincs rá lehetőség. Amire ti gondoltok, az olyan szakmunkás-oktatás jellegű, mint az esztergálás, amikor a Béla bá' megmutatja hogy is kell. Na de ő papíron nem is tudná elmagyarázni ![]() A világ változik és ontja magából az új dolgokat, amiket nem lehet már megmutatni, és belenyúlni. (Digitális kommunikáció, plazma tv, stb.)
Tetszik- nem tetszik, a kereslet-kínálat farkastörvényei alapján működik a világ. Ha nem lenne kereslet mérnökökre, senki sem tanulná.
Ha Béla 'bá -nál lehetne mérnöknek tanulni, ő nem érne rá mérnökként dolgozni. De nem lenne képes felvállalni sem előírt színvonalon. Legfeljebb néhány speciális részterületet. |
Bejelentkezés
Hirdetés |







