Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kandósok
 
Témaindító: mspike, idő: Jan 17, 2006
Lapozás: OK   29 / 51
(#) Isti válasza Sir-Nyeteg hozzászólására (») Máj 12, 2010 /
 
Azt a csigahajtásosat csak azért mondtam mert becsapós amúgy én sem tudok csigahajtást tervezni, de ugye mindig abból kell csinálni valamit ami van...Nem lehet levegőbe tervezni... Szal impulzusban túl kell hajtani a motrot, hogy azért ne melegedjen túl. Talán ennyiszeres nyomatékkülönbség azért kihozható...

Egyébként milyen elméleti alapokra gondoltok? Vagy kb milyen mélységűre? Én pl mondtam példákat...
(#) bankimajki válasza Sir-Nyeteg hozzászólására (») Máj 12, 2010 /
 
Ezzel én is teljesen egyetértek, mondok egy egyszerű példát hogy mindenki értse. pl.: programozás, van pl. 100 programozó aki tudja az alapokat és mindenki egy részét jobban tudja, mint a másik. Ők összeállnak és készítenek egy olyan szoftvert mondjuk 1 hét alatt, amit egy egyén élete végéig tanulna ill. készítene. Manapság errefelé tartunk. Mindeninek megpróbálják leadni elméletben az alapokat, majd elküldik szakirányra, azon belül modult választ. És még azon belül is amikor elmegy majd egy céghez csak egy részfeladatot fog ellátni a komplex rendszerben. Én is azt hittem eleinte hogy milyen jó is lesz villamosmérnökként mindent fogok tudni. (Nem, de ha tisztában vagyok az alapokkal akkor van mire építeni.) És gyakorlatból tudom hogy a cégeknél az is elég ha van egy megfelelő alap. Majd ők megtanítják neked 1-2 hónap alatt azt a cél specifikált dolgot, amire felvesznek. És ezt addig csinálod, amíg vagy te meg nem unod, vagy ki nem rúgnak.
(#) Sir-Nyeteg válasza Isti hozzászólására (») Máj 12, 2010 /
 
Én Folyamatautomatizálás Modulon vagyok. Nem automatizáláson, így a gépészet messze áll tőlem!
Példákat nem írnék, mert nálam nem nyomatékot kell számolni, hanem egyenleteket. Sokat. Ha gyakorlati példa kell, akkor hőmérséklet nyomás, szint, ph, stb szabályozása, értéktartó, avagy értékkövető.
Atomerőmű hőmérséklet és teljesítményszabályozása, stbstb.
Minden szabályozandó szakasznak van egy saját egyenlete Ez tele van integrálokkal és differenciál egyenletekkel. Ezt matekon tanulod meg. Nem a tantárgynál.
És így tovább.
(#) Sir-Nyeteg válasza bankimajki hozzászólására (») Máj 12, 2010 /
 
Ez így van!
Kicsiben:
Megtanítanak számolni, olvasni, írni, énekelni, történelmet, irodalmat, stb. Általános iskolai tárgyak. Innentől már te döntöd el, hogy utcát sepersz, vagy operaénekes leszel, vagy matektanár. Mindenképpen jó tudni a többit is, de amit dolgozol, azt fogod továbbtanulni, azt fogod fejleszteni. A tranzisztort feltalálták jópár éve. Ezt szorozd meg az elektronikában dolgozó párszázmillió emberrel. Ez ennyi évi tapasztalat és tudás. Ezt nem tudja egy ember megtanulni, ezért kell szakirányt választani. Ha kevésnek tartod, akkor válassz az elvégzése után mégegyet.
(#) gulyi88 válasza Isti hozzászólására (») Máj 13, 2010 /
 
Az amiről te beszélsz az a szakmunkásképzés kb.
Jó szakmunkásnak álltalában meg van a becsülete, na de hány jó szakmunkás van? (közeli szakmunkásképzőbe legtöbben azok járnak, akiket sehova nem vettek fel/ kirúgtak, tehát az önszorgalom kb nagyon nulla, nagyívből tesznek rá a sulira, züllenek..., és kb átcsordogálnak a rendszren.
senki ne vegye magára, vannak kivételek!)

Az oktatás hasznosítása rajtad múlik, bejársz és a cél a görbülős, vagy esetleg otthon szütymörögsz valami szakmával kapcsolatos dolgon (rengeteg gyakorlati tapasztalat (minden téren), ÉS sok elméleti is, már ha veszed a fáradtságot utánaolvasol, megpróbálod alkalmazni az addig szerzett ELMÉLETI tudásodat, az új ismeretek megértéséhez).
Majd egyszer az oktatásban is találkozol ezekkel az elméletekkel, és akkor ha már megértetted királyság van, ha pedig nem, akkor több esélyed van rá, mintha sosem hallottál volna róla.
Nem beszélve arról, hogy ha képben vagy, akkor aktívan részt tudsz venni az órán (realtime), és nem csak a füzetbe körmölsz, úgy hogy lövésed nincs az egészről.
(#) Norberto válasza Sir-Nyeteg hozzászólására (») Máj 13, 2010 /
 
Idézet:
„Kb 20 év alatt és 30-40 munkahely-váltással meg tudnád tanulni a gyakorlatban azt, amit az iskolapadban elédrakják.”


Fizikailag elém csak 1-2 féle dolog került, de 8 semmiképp sem.

Szerintem ez csak álom, vagy valami irtó pénzes suli kell legyen, hogy ilyen különlegességeket is láthasson halandó ember, viszonylag kicsi, laboratóriumi méretben. A Kandó szerintem nem ilyen, bár lehet, hogy valahol valakinek valamikor ilyesmi céljai voltak vele.
(#) Isti válasza gulyi88 hozzászólására (») Máj 13, 2010 /
 
Egyetértek... Minden az egyénen múlik. Ha jóképességű az egyén, és alázatos a kísérletezéssel, és nem csak összeforrasztja a dolgokat hanem utána is számol, megnézi, hogy működik, stb... Aztán sajátot próbál készíteni, ezek nem csak a gyakorlatot fejlesztik, hanem az elméletet is...

Ha rosszképességű (agyban) akkor sokkal több próbálgatásra van szüksége, hogy észrevegye a rendszert...
minden ember egyenlő, tehát nincs rossz és jó képességű ember, nincsenek genetikai betegségek, hajlamok stb, üdv egy ideális világban

De ebben az iskolarendszerben nem kell, hogy értsd az egészet, elég ha szerencséd van, vagy bemagolod... Na én ettől vagyok kiakadva. Pedig, ha nem érted hogy minden gány, nem léteznek ideális alkatrészek, előbb- utóbb* (*attól függ milyen területen vagy...) bele fogsz bukni ebbe az ideális elméletbe...
(#) Sir-Nyeteg válasza Norberto hozzászólására (») Máj 13, 2010 /
 
Erre két dolgot mondanék:
- azért nem gondolod, hogy a paksi atomerőművet elédrakják padban ülve Én sem így értettem, de a suliban az atomerőműtől a szennyvíztisztítón keresztül a tejpasztörizálásig mindent be tudnak mutatni modelleken, elméletben, videókon, stb.
- 2 hete elvitt minket az egyik tanár a csepeli szennyvíztisztítóba! Mindent bemutattak, és még fényképezni is lehetett! Volt Kandós diákok által mehettünk be.
(#) Norberto válasza Sir-Nyeteg hozzászólására (») Máj 14, 2010 /
 
Akkor te ott voltál a levelezősök között?

Mert én a nappalis részleggel mentem, jó volt szerintem is, marha nagy technológia és jó büdös.
(#) Sir-Nyeteg válasza Norberto hozzászólására (») Máj 14, 2010 /
 
Igen. Én voltam az, aki kocsival ment...
(#) Isti hozzászólása Máj 18, 2010 /
 
Ha már vannak itt jó matekosok is, valaki elmondaná parasztul, hogy hogy kell kiszámolni a kimeneti jelet, ha a bemeneten 10V-os ugrás van t=0-ban?

Jó lenne onnan kezdve, hogy hogy kell felírni a mátrixot, vagy milyen szempontok szerint.

Ha valaki tud segíteni, annak köszönöm.

(elektronikailag tudom milyen jelalakra kell számítani, de mivel programmal számolom az ilyet, kézzel nem tudom kiszámolni, és suliba majd ez fog kelleni)
Integrálni, deriválni tudok.

Segítségetek előre is köszönöm.

példa.GIF
    
(#) levi18 válasza Isti hozzászólására (») Máj 19, 2010 /
 
Szia!
Itt nem átviteli függvény kell elősször?
Elég bonyolult de lehet egyszerűsíteni Bode alakra, és aztán tagonként megszerkeszteni az átmeneti függvényeket, majd ezeket grafikusan összegezni.
Nekem ez jutott eszembe.
(#) jdani hozzászólása Máj 19, 2010 /
 
Hali!

Kandósok, mármint Kandó Kálmán villamosmérnöki kar?..
(#) Norberto válasza jdani hozzászólására (») Máj 19, 2010 /
 
Jó reggelt, igen! :yes:
(#) bankimajki válasza jdani hozzászólására (») Máj 19, 2010 /
 
Ez most kérdés akar lenni? Mert ha igen, akkor igen a válasz. Kandósok=Kandó Kálmán Villamosmérnöki Kar hallgatói. ÓE (KVK)
(#) jdani válasza Norberto hozzászólására (») Máj 19, 2010 /
 
Na jó, hát nem tudtam, nem voltam benne biztos azért kérdeztem Kérdeztzem a BME-t, és azt mondták hogy inkább KVK, mert itt több a gyakorlat mint elmélet. Lenne még egy pár kérdésem, de előbb kaja.. nemsoká itt.
(#) Norberto válasza jdani hozzászólására (») Máj 19, 2010 /
 
Idézet:
„mert itt több a gyakorlat mint elmélet”


Manapság már elkezdett sajnos itt is elméletiesedni a tanítás, ennyit tudok elmondani hirtelen. 1. - 2. évfolyamon karcsúsítottak a laborok számán, de óraszám az maradt kb., tehát arányaiban több az elméleti oktatás (az ugyanis olcsóbb, mert tanáronként egy tanórán nem csak 15-20-30 hallgató van oktatva, hanem esetenként pl. 250).
(#) jdani hozzászólása Máj 19, 2010 /
 
Szóval.. ÓBUDAI EGYETEM - KANDÓ KÁLMÁN VILLAMOSMÉRNÖKI KAR. Ezt ajánlották nekem. Azon belül viszont van még 5 intézet. Zárjuk ki ami nem érdekel. Híradástechnika, Villamosenergetika. Műszertechnika és automatizálás, hát sokat nem tudok róla, elég gyér az oldaluk. Mikroelektronika és technológia, ami érdekelne, és az automatika. Az automatika fotógalériáját nézve, szerintem én ezt akarom. Digitális elektronika, programozás, és stb. Viszont nyákkészítésről itt nemigen halottam. És miről szól a mikroelektronika és technológia? - Világítás és környezet modul
- Szenzor és minoség modul
amit én találtam, de ez valahogy nem köt le. Énem ami érdekel, amit szeretnék tudni: rosz elektronikai berendezések javítása, mérése. digitális elektronika, programozás. nyákkészítés, forrasztás...
(#) bankimajki válasza jdani hozzászólására (») Máj 19, 2010 /
 
Ha eljössz az Óbudai Egyetemre, akkor 3. félévben lesznek ilyen tárgyaid és ezek után kell majd kiválasztanod a szakirányt. (Ezeken az előadásokon és laborokon egy szolíd képet kapsz arról, hogy mi mivel foglalkozik.) És ha már szakirányt választottál, akkor utána ha jól tudom egy fél évre rá kell modult választani. pl. Automatikán belül. PIR (Programozható irányítástechnika), teljesítményelektronika, épület automatizálás.....stb. Én ennyit tudok tanácsolni.
(#) jdani válasza bankimajki hozzászólására (») Máj 19, 2010 /
 
Kösz. nemigen vagyok még tisztába az egyetemekkel, mi hogyan, még csak középben a 3. húzom, de ide szeretnék majd jönni. Hogy is van? 3. félévben..??? Az meg hogy? 2 évet lehúzok , és majd a harmadik év felénél válasszak? szerintem valamit nem jól értelmezek.
(#) Norberto válasza jdani hozzászólására (») Máj 19, 2010 /
 
A felsőoktatás félévekre bontja a tanulmányokat. A 3. félév tehát a 3. megkezdett fél évet jelenti, tehát másfél évet összesen.
(#) jdani válasza Norberto hozzászólására (») Máj 19, 2010 /
 
Értem. írtam nekik e-mailt, csak nem sietik el a választ. Szlovákiából mehetnék oda tanulni, mint szlovák állampolgár? ... És ha már ott vagyok, akkor Kandó Kálmán villamosmérnöki karra jelentkezzek, és nem fogják kérdezi hogy azon belül hova, csak másfél év után, ugye?
(#) gulyi88 válasza jdani hozzászólására (») Máj 19, 2010 /
 
így van 3. félév végén kérdezik a szakirányt, 4. félév végén pedig a modult. Annyit fognak kérdezni először, hogy melyik telephelyre szeretnél menni (józsefváros vagy óbuda).
Óbudán van az energetika és automatika szakirány, a többi meg józsefvárosban.
Gyakorlatilag mindegy melyik telephelyet választod.
Én úgy vettem észre, hogy a telephelyeken a saját szakirányos alapozótárgyakat kicsit jobban oktatják, bár ez tanárfüggő, mindenhol vannak jó tanárok!
(persze nem mindegy hogy kapásból egy egész "tanárcsoportot" lecserélsz, vagy sem, eltart egy pár hétig mire hozzászoksz az új tanárokhoz.)

Szóval ha már előre látod hogy automatikára jönnél (én is itt vagyok, de másik telephelyen kezdtem, nincs jelentősége, ha aktívan foglalkozol a szakmával), akkor célszerű lenne óbudán kezdened, de nem fontos.

sok sikert és kitartást a tanulmányidhoz
csá
(#) FMSound hozzászólása Máj 19, 2010 /
 
Sziasztok Kollégák!
Én pécsen a polláckon szívok, integrálok differenciálegyenleteket oldok meg....!!! Az agyam eldobom ezektől a hülyeségektől...És mikor villanytanon a tanár-nő :S azt mondja hogy vágjuk félbe a négy pólust és helyettesítsük a félbevágott ellenállást kettő soros vagy párhozamos taggal...... na ilyenkor kiakadok!!

Itt folytatom a következő bosszantó dologgal!! villanytan zh-ra készültünk segít egy gimnáziumból jött csoporttárs, oda ér egy másik elszánt, gyakorlati, gondolkodású, hangtechnikában jártas csoporttárs és mondja hogy vett fóliakondit egy hangváltóba.... erre aki eddig segített a villanytanban megkérdezi a fóliakondi az mi? két fólia és közte szigetelő? :eek2: kérdezem tőle ezek után hogy ez mi, előkaptam a táskámból 10000µF-os elektrolit kondit, arra sem tudta mi az. Utána szóba jött áramkörök építése, azt mondja hogy utoljára technikaórán általánosban épített villogót (astabil multivibrátor) . Azóta nem tud építeni mert nincsenek szerszámai..... Mibe kerül össze tenni egy alap kis szerelőkészletet, akár tescos fogóval, még pillanat pákát is lehet venni ott ha nem jár műszaki boltban, de én szinte minden nap bemegyek egy boltba mindig kell valami apróság, egy mérnökhallgatónak így kéne, és főiskolában nem villogót akarni építeni, jó néha az is kell mondjuk ledes index vezérlőnek vagy stoboszkóphoz....

Bocsi kicsit hosszú lett!!
(#) Norberto válasza FMSound hozzászólására (») Máj 19, 2010 /
 
Kicsit lesújtó, amit írsz, de ezeket én is alá tudom támasztani sajnos. A Kandón se abból áll ám az élet, hogy 100-ból 100 hallgató szeret és tud is bütykölni. Jó, ha a 10-et eléri ez a szám, 100-ból...
(#) FMSound válasza Norberto hozzászólására (») Máj 19, 2010 /
 
A villanytan zh-m 56% a 60 helyett, mert az első nem sikerült a másodikkal kellett volna a 60 hogy az átlag 30% legyen, most mehet még javítani,de kitudja sikerül-e.... a tanárnő kedves azt mondja hogy aki el is jut a vizsgáig annak egy hétig legalább napi 10 órát a villanytannal kéne foglalkoznia....
És tényleg azt hiszi hogy a villanytan nélkül nem lehet valaki jó villamosmérnök! Pedig ez annyira elméleti hogy bőven elég lenne az elektronika, a mérés technika, stb stb és azon tárgyakból tudni az alapokat...
(#) Collector válasza FMSound hozzászólására (») Máj 19, 2010 /
 
Idézet:
„Sziasztok Kollégák! Én pécsen a polláckon szívok, integrálok differenciálegyenleteket oldok meg....!!! Az agyam eldobom ezektől a hülyeségektől”

Ezek az egyszerűsített feladatok, amiket leadnak a tanárok azért nem olyan vészesek. Én is gyakoroltam kb 67 A4-es oldalnyit csak matek 2-re, de meg is hozta az eredményét.
(#) pucuka válasza FMSound hozzászólására (») Máj 19, 2010 /
 
Pedig nem kellene kiakadnod. Hidd el, nem lehet mindent "pákával" megoldani. Ha az elméletet legalábbis ha nem ismered, féllábú óriás leszel. Meglehet, hogy pályafutásod alatt egyetlenegy diff egyenletet sem kell megoldanod, mégis jó ha tudod mi az, mikor kell(ene) előkapni. Gondolj bele, Te legalább már rendelkezel gyakorlati tapasztalatokkal sokkal könnyebben megérti a hozzá tartozó elméletet is, mint azok, akik csak magolnak, aztán mindent elfelejtenek. (bár leginkább belőlük lesznek majd főnökök)
Azt hogy amit csinálni, tervezni akarsz, igen is tudnod kell, hogy mi mitől függ, mikor mit tekinthetsz elhanyagolhatónak, és mit nem. Ha ebben nem vagy biztos, a terved sem ér sokat, ehhez pedig számolni kell. A számoláshoz meg egyszerűsíteni kell a dolgokat, mégpedig úgy hogy pl. félbevágod a négypólust, és a másik felét helyettesíted valami kezelhetőbb formulával
(#) bankimajki válasza Collector hozzászólására (») Máj 19, 2010 /
 
Én már az 50.-nél járok a A/4-es oldalakban és holnap lesz az aláíráspót. Remélem nekem is meglesz az eredménye. (Amúgy a matek 2-ről beszélek.) Még át gyakorlom az éjszakát utánya vizsga, azután meg alvás. :yes:
(#) FMSound válasza pucuka hozzászólására (») Máj 19, 2010 /
 
szerinted ha megcsináltam a matek2-tőt emlékezni fogok?
Ti emlékeztek? nekem a matek1ből is csak a deriválás az ami még kell, hogy tudjam az integrálást ellenőrizni, kb ennyi. Különben bele vagyok nyugodva a dolgokba, nem agyalok ilyeneken, megcsinálom diplomám lesz pár év múlva, szakdolgozatot most is tudnék írni, ha kéne az nem lesz gond, témám lenne a hobbim és ami ugyan az mint családi vállalkozásunk profilja.... Diplomás leszek, de csak azért nem elégszem meg a már megszerzett technikusi végzettségemmel mert a technikusokat nem becsülik meg....



De még egy költői sor: ami még egy kis lázongás azt mondja pár tanár hogy egy villamosmérnöknek a kedvenc tantárgyának legalábbis a középiskolában a matek és a fizika kéne hogy legyen.... Hát ez sem semmi
Következő: »»   29 / 51
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem