Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Ki mit épített?
 
Témaindító: Dióda, idő: Jan 26, 2006
Ez a téma ha úgy tetszik a mi "kiállítótermünk", nem pedig a ki mit csinált volna másképpen, mások helyett, és legfőképpen nem javítós téma. Minden készüléknek van saját témája, ott kell kitárgyalni a részleteket!
FONTOS! A kapcsolási rajzok keresésére is van saját téma, ott keressetek rajzokat!
Lapozás: OK   1415 / 1672
(#) Lamprologus válasza Zoli_bácsi hozzászólására (») Jan 14, 2017 /
 
Bátran neki kell állni!!! Sikerülni fog!
Eleinte én is tartottam tőle, hogy hogyan tudok beforrasztani egy 64 lábú PIC-et, ami 1x1cm-es? ... Sőt! Hogyan tudok legyártani hozzá panelt? ...
De megrendeltem a PIC-et, legyártottam a panelt, megnéztem youtube-on pár videót, hogy is megy ez az SMD forrasztás, aztán nekiálltam és beforrasztottam... na jó, elsőre pár láb még összeért, de pákahegy törlés, kis folyasztószer, és oldalirányba szépen kihúztam a lábak közül a felesleges cint.
És lehet a folyasztószer minősége sem annyira sarkalatos kérdés, nekem pl ilyen van, és ezzel is siman megy a beforrasztás.
(#) olahtamas hozzászólása Jan 14, 2017 / 6
 
Üdv!
Eddig eléggé passzív voltam, azonban sikerült összerakosgatnom a saját erősítőmet, ami még erősen félkész, de már élvezhetően hallgatható/használható.Az alap egy fekvő HP számítógépház, feketére fújva. Az erősítő NYÁK rajzát reloop kollégától kaptam(TDA7294). Jelenleg csak sima sztereóban üzemel, később jön majd a hidalt verziója. Kapott egy tisztességes puffer mezőt (10x6800µF/63V). Jelenleg 2x35V-ról üzemel. Szinte teljesen csendes, ha a hangszóró elé teszem a fülem akkor hallok némi cicergést. ~6Ohmos hangszórók vannak rákötve, eszméletlen hangerőt produkálnak egy kis szobában, a szomszédok örömére. Melegedés még ekkor is csak minimális. Kapott még egy kínai hangszínszabályzót is. Szerencsére kertes házban lakom így nyugodtabban hallgathatom. Egyetem mellett elég lassan haladt az építése, de talán beleférek az 5 éves tervbe. Tanácsokat, kritikákat szívesen fogadok!
A hozzászólás módosítva: Jan 14, 2017
(#) KBal76 válasza olahtamas hozzászólására (») Jan 15, 2017 /
 
Mi célt szolgál ez a bitang-erôs zöld megvilágítás a belsejében?
(#) Karesz 50 válasza olahtamas hozzászólására (») Jan 15, 2017 /
 
A pufferkondik bal oldalára kötjük a Gaetz-et, a jobb oldaláról kivezetjük a megszűrt tápfeszültséget.
(#) olahtamas válasza KBal76 hozzászólására (») Jan 15, 2017 /
 
Csak látvány céljából van, és ha netalán tán túl lenne vezérelve, rögtön elkezd halványulni.
(#) olahtamas válasza Karesz 50 hozzászólására (») Jan 15, 2017 /
 
Köszönöm az észrevételt! Javítani fogom.
(#) BarnaPili válasza KBal76 hozzászólására (») Jan 15, 2017 / 1
 
Természetközelibb a hag tőle....
(#) Helios válasza olahtamas hozzászólására (») Jan 15, 2017 /
 
Szia!

Én a szabadon "mászkáló" vezetékeket majd összekötegelném, továbbá ha a réz szalag a trafón fog maradni, akkor ügyesen össze tudod forrasztani. Igaza van az előttem szólónak, hogy a puffermező egyik oldalán az egyenirányítás a másik oldalán pedig a szűrt DC kimenet legyen. Továbbá tennék kisütő ellenállást a puffer mezőre. De egyébként frankó kis berendezés lesz.
(#) olahtamas válasza Helios hozzászólására (») Jan 16, 2017 /
 
A puffermező kisütésére tervben van egy relés megoldás. Minden meg van hozzá, csak be kell építeni.
A trafó néha elkezd ok nélkül zúgni, erre még nem tudtam rájönni, hogy miért. De emigy nagyon szépen dolgozik.
(#) teddysnow hozzászólása Jan 16, 2017 /
 
Sziasztok
Miért kell kisütni a puffereket?
(#) olahtamas válasza teddysnow hozzászólására (») Jan 16, 2017 /
 
Hello.
Azért kell mert ha ki is kapcsolod akkor még tud szólni ekkora puffermező esetén( nálam kb 20mp-ig), és utánna elég csunya hangokat ad ki a hangszóró. Az erősitőnek sem jó, sőtt ilyenkor akár elmászhatnak a feszültség értékek is.
(#) teddysnow válasza olahtamas hozzászólására (») Jan 16, 2017 /
 
Köszi, világos. Nagy méretű puffert ki kell sütni, a sima átlagost nem kell, mert annál gyorsan kisül és nem jelentkeznek az általad írt problémák. Nem is gondoltam volna, értem.
(#) proli007 válasza olahtamas hozzászólására (») Jan 16, 2017 /
 
Hello! Erre valók többek között, a hangszóróvédő kapcsolások.
(#) olahtamas válasza proli007 hozzászólására (») Jan 16, 2017 /
 
Tudtommal van alapból az IC-ben. De persze az ördög sosem alszik, ezért ajánlott beleépíteni.
(#) proli007 válasza olahtamas hozzászólására (») Jan 16, 2017 /
 
Én csak rövidzár védelmet látok az adatlapján. Viszont van MUTE, azt esetleg lehet aktiválni ha kikapcsolod a tápot. (De ne velem, hanem Reloop-al..)
(#) Ge Lee válasza teddysnow hozzászólására (») Jan 16, 2017 /
 
Nem kell kisütni. Mivel van rajta terhelés ki fog sülni magától is, de ha nem az sem baj. Mondjuk amióta az eszemet tudom az erősítőimet mindig úgy kapcsolom ki hogy még megy a jelforrás, aztán szépen eltortyogja még a pufferben lévő feszt míg végleg el nem hallgat.
(#) reloop válasza olahtamas hozzászólására (») Jan 16, 2017 / 1
 
A fenti sárga mező arra figyelmeztet, hogy ezeket a részleteket ne itt tárgyaljuk ki. A TDA7294 témában rendszeresen említésre kerül, hogy az egyik tápoldal hiánya képes ennek az IC-nek a halálát okozni. Személy szerint ezért látom el mindkét tápoldalt kisütő ellenállásokkal. Üzemi körülmények között alig van jelentőségük, viszont, ha a táp és a végfok valamiért szétválasztásra kerül (hobbista gyakorlatban megesik az építgetés során) nagy eséllyel kisütött pufferekre történik így a visszakötés.
(#) csatti2 hozzászólása Jan 17, 2017 / 23
 
Készítettem egy 4Amperes USB töltőt, amely egyszerre akár négy eszközt is tölthet. Különlegessége, hogy megfigyelhető vele az eszközök áramfelvétele is az idő függvényében (soros porton keresztül logolható is számítógéppel). Az eszköz lelke egy STM32F103C8T6 ARM Cortex-M3 mikrokontroller. A program folyamatosan figyeli az árammérésre használt sönt ellenállás utáni feszültséget és folyamatosan után-hangolja a TPS56428 DC/DC kimenetét, hogy tartsa az 5,1V kimeneti feszültséget. Az áramkör rendelkezik túláram, túlfeszültség (korlátozott persze), rövidzár védelemmel, illetve két watchdog figyeli a feszültségszabályzó és a főprogram hurok működését is. A kijelzők egyenként kikapcsolhatóak (ki szereti éjszaka a világító LED-eket?). Működés közben.
(#) csatti2 hozzászólása Jan 17, 2017 / 11
 
Még kép.
(#) Bakman válasza csatti2 hozzászólására (») Jan 17, 2017 /
 
Csak a doboz megér egy misét! A grafikus kijelzőn látható áramfelvételi "görbe" pedig csodás ötlet, támadt nekem is egy-két gondolatom.
(#) Attila86 válasza csatti2 hozzászólására (») Jan 17, 2017 /
 
Szia! Ez milyen TFT pontosan? 2,8 colos 320x240-es ILI9341-es vezérlővel? Vagy 2,4 colos lenne? Milyen képe van, jók a betekintési szögei? Vettem egy ugyan ilyen 2,8 colosat (ugyan így néz ki) az Ebay-ről de még nem próbáltam ki.
A dobozt 3D nyomtattad, vagy kimartad valami plexiből?
A hozzászólás módosítva: Jan 17, 2017
(#) mrobi válasza Attila86 hozzászólására (») Jan 17, 2017 /
 
Elnézve a doboz éleit, szerintem CNC-vel marta.

csatti2: Gratulálok. Szép, igényes munka. Jó ránézni!
A hozzászólás módosítva: Jan 17, 2017
(#) csatti2 válasza Attila86 hozzászólására (») Jan 17, 2017 /
 
2,2 colos a mérete, a többi paraméter stimmel. A képe szerintem szép (fotóval nem próbáltam), a betekintési szöge elfogadható egy ilyen olcsóbb projekthez de egyébként nem különösebben jó.
A dobozt CNC-ztem 2mm-es plexiből. A gombokat 3D nyomtattam.
A hozzászólás módosítva: Jan 17, 2017
(#) csatti2 válasza mrobi hozzászólására (») Jan 17, 2017 /
 
Köszönöm!
(#) Kovidivi válasza csatti2 hozzászólására (») Jan 17, 2017 /
 
Szia.
Nagyon szép munka! Főleg a 0603-as alkatrészek használata.
Remélem nem veszed kötekedésnek, de kíváncsi vagyok: miért kell a feszültséget a procival utánhangolni? Nem lett volna elég csak az USB csatlakozók lábáról levenni a visszacsatolást? Így a söntön eső feszültség nem számít, áramot pedig tudsz mérni rajta.
A hozzászólás módosítva: Jan 17, 2017
(#) csatti2 válasza Kovidivi hozzászólására (») Jan 17, 2017 /
 
Egyrészt mert így szoftverből (bizonyos határok közt persze) bármilyen feszültséget beállíthatok. Ezt ki is használom, mert 3,5A felett visszaveszem 4,9V-ra a kimeneti feszt. A DC/DC konverter visszacsatolási hurka se arra lett kitalálva, hogy átmenjen több további alkatrészen is (gyanítom, hogy stabilitási problémákat okozhat és a kapcsolási tranziensek is romlanak). A legtisztább ha (ahol lehet) betartom az adatlapban írtakat.

Ahol csak tudok 0603-asokat használok mindig. A többi alkatrész már mind olyan nagynak tűnik.
A hozzászólás módosítva: Jan 17, 2017
(#) teszti válasza csatti2 hozzászólására (») Jan 18, 2017 /
 
Szia!
A viákat hogyan csináltad?
(#) csatti2 válasza teszti hozzászólására (») Jan 18, 2017 / 1
 
Van több különböző átmérőjű ezüstözött rézdrótom (0,35; 0,5 és 1mm-es). A nyákot picit elemelem a munkalaptól két oldali alátámasztásokkal (kb 1,5mm-re). Ezután a megfelelő átmérőjű drótot beledugom a viába, majd elvágom viszonylag közel a nyáklaphoz. Feltöltögetek ilyen módon egy csomó lyukat, majd beforrasztom őket a felém eső oldalon, aztán töltögetem tovább. Amikor végeztem az egész oldallal, akkor forrasztom csak be a másik oldalon.
(#) us hozzászólása Jan 18, 2017 / 22
 
Sziasztok!

Bemutatnám a már kb. fél éve elkészült forrasztóállomásomat, mely kb 0 Ft büdzséből készült, és szépen teszi a dolgát. Szinte minden alkatrésze kizárólag bontott, így abból építkeztem, ami volt otthon. Az alapja a Forrasztóállomás II., ami kicsit meg gyalázva.

Adott volt egy doboz, ebbe kellett hát beleférni. Bontottam egy nyomtatót, aminek a tápját pont ebbe a dobozba képzeltem el, így már csak a Forrasztóállomás II-t kellett átalakítani az eredeti megoldás helyett DC-re, valamint a NYÁK-ot a dobozhoz szabni. A dolog gyalázatossága az, hogy a nyomtató táp kb. 40V-ot szolgáltat, átalakítani pedig nem igazán akartam/tudtam szakértelem nélkül. A zenerekkel játszottam ugyan, de úgy 24V-on nem tudta felfűteni a pákát, folyamatosan letiltott. Mögé akasztottam hát egy LM2596-os buck konvertert, amivel leszabályoztam 24V-ra, így már tökéletes volt. /Igen, az első felesleges dolog, amit épeszű ember nem így csinál, de ez egy 0 Ft-os hobbiprojekt. /

Az első verzión a forrasztóállomás áramkörét még egy 7812-vel tápláltam, viszont az a 24V bemenő fesz miatt nagyon melegedett, így gondoltam van még LM2596, kapjon egyet az is. Ezt beleterveztem az áramkörbe, így megúsztam plussz egy melegedő alkatrészt, cserébe tovább bonyolítottam az amúgy Attila által megálmodott rém egyszerű megoldást

Hogy ne legyen ennyire egyszerű, nyomógombos "potit" akartam az előlapra, így annak csináltam egy kis külön modult. Egy panelra került a digitális poti IC, majd erre merőlegesen a nyomógombok, így 2 csavarral letudtam a nyomógombok rögzítését is. A kijelző egy 1$-os feszültségmérő lett, a páka pedig egy szintén pár $-os kis szerkezet, ami szerintem nagyon kényelmes és kézreálló.

Összegezve: A pákán, a kijelzőn és a páka csatlakozóján kívül szinte minden bontott alkatrészekből készült (a NYÁK-okat "házon belül" csináltam). Egy kis szórakozással egybekötve felhasználtam valami hasznosra a kallódó cuccokat, az eredmény egy nagyon gyorsan felfűtő, hobbi célra tökéletes kis állomás lett. Köszönet Attilának az alapért, nagyon jó kis állomást tervezett, ajánlom a megépítését! Inkább az eredetit...
(#) Gafly válasza us hozzászólására (») Jan 18, 2017 /
 
Sokkal szebb lett a képek alapján, mint amire a leirásod alapján számitottam
Következő: »»   1415 / 1672
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem