Fórum témák
» Több friss téma |
T. Forumtársak
Csak most csatlakozom ehhez a topikhoz, mert most ütköztem ezekbe a problémával Átszereltem a régi légkondiimat, és gyanús hogy kevés benne az R22 gáz. Üzemi nyomás 6 Bár, Segítsen valaki , mi a menete a gáz pótlásnak , (szerelő bevonás nélkül, rendelkezésre minden szükséges eszköz és anyag).
Sziasztok!
Szükségem lenne egy hűtőközeg tároló palackra , le szeretném fejteni az r22 gázt a klímámból. Nincs valakinek felesleges /üres amit megvennék/átvennék tőle? Tudom ez nem a hirdetés helye , de azért gondolom ez nem igazi hirdetés .... Köszönettel . S.
Sziasztok!
Kevés kérdés van mostanában errefelé, pedig kezdődik a szezon ![]() Összeállítottam a kísérleti hőszivattyú berendezést a maradék Hitachi klímából. Nagy pontatlanságú mérésekkel 2...3 kW fűtőteljesítményt értem el, még teljesen letakart elpárologtatóval is, tehát végülis működik, nem mondom hogy nem lehetne tökéletesíteni, de a célját elsőre elérte. Ami feltűnt vele kapcsolatban, hogy a nyomó oldalon 70fok fölött van a kompresszor kilépő hőmérséklete, a nyomás 15bar körül. Ez vagy 30 fok túlhevítést jelent, R-290 esetén, nem sok? Hasonlóan a szívó oldalon, amikor pont megszűnik a kapilláris deresedése, akkor 8fok és 3,4bar körül van a szívó, ez 14fok túlhevítés, de ezen a nyomáson -6fok a telítési hőmérséklet, akkor nem kéne fagynia mindennek? Kicsit olyan mintha idegen gáz lenne benne, csak pont fordítva, a nyomás jó, de a hőmérsékletek magasabbak. A töltést úgy csináltam, hogy addig eresztettem amíg eltakart párologtatóval pont megszűnt a deresedés, de alig ment bele közeg. Nem értem. Tegyek expanziós szelepet? ![]()
Sziasztok.Régi ablakba szerelhető légkondit szeretnék átalakítani nagyteljesítményü páramentesítővé.Szerintem a hideg olldali radiator tul kicsi,meg a ventillátor légszállítása sem megfelelő.Ez csak az én elképzelésem.Előre is köszönöm a segítséget!
Szia!
Idézet: „Szerintem a hideg olldali radiator tul kicsi,meg a ventillátor légszállítása sem megfelelő.” És miután ezeket kicserélnéd, rájösz, hogy már meg a kompresszor is kicsi. ![]()
Mihez képest??
![]() Jó! Jó! Tudom! A vasedényhez.. ![]()
Ne személyeskedjünk Szomszéd!
![]() A hozzászólás módosítva: Feb 3, 2013
Sziasztok!
....hát evvót a kérdés.: Idézet: „Régi ablakba szerelhető légkondit szeretnék átalakítani nagyteljesítményü páramentesítővé” Hogy mihez képest? A belerakni szándékozott "jó nagy" elpárhoz képest. Ha már az elpár is kicsi, és a venti is karcsú, akkor a kompresszor is sovány lesz. ![]() És akkor a kondit még nem is említettük... ![]() Bár a kitűzött célról nem sokat tudunk. Lehet, hogy nem is a Balatont kell kiszárítani vele.
4 oldalra,mert sürgős,falak szárítására kellene. a kondi ingyen van!!a tipusat nem tudom,orosz 3,5A -es a kompresszor.a magasságomhoz kepest térdig ér!
Szevasz!
"Szerintem a hideg olldali radiator tul kicsi" Hogy azért haladhasson is a projekted és a buktatókat is lehetőleg elkerüld a következőt ajánlom. Szerintem: az eredeti alkatrészek felhasználásával építsd át a szerkezetet, ne feledd ezeket "egymásnak" tervezték, (lesz vele még így is tennivaló) indítsd el és majd a valós üzemállapot felmérése után (a jellemző pontokon fellépő hőmérsékletek és nyomások), ha az derül ki, hogy érdemes és lehet valamelyik elemen változtatni (cserélni) a nagyobb teljesítmény érdekében tedd meg. Az átépítést úgy valósítanám meg, hogy lehetőséget, helyet biztosítanék a később változtatandó (cserélendő) alkatrésznek. Üdv: StMiklos
Nos , komolyabban!
Alapvető gond szerintem az, hogy a klíma és a légszárító más elpárolgási hőmérsékleten dolgozik! A klímába belekotorni már felkészültséget igényel! A legegyszerűbb a termosztátot átkötni és egy az egybe az egész masinát betenni a szobába vagy helységbe. Amit még illdomos megoldani, egy kapcsoló órával néhány órás napi szünetet beiktatni a működésbe a totál legfagyás elkerülésére. A hozzászólás módosítva: Feb 4, 2013
Szevasz!
Ennyi ismeretet feltételeztem, ha már a hűtőoldali "radiátor" cseréjét tervezte be. Ha ehhez meg van az ismeret, a többi sem lehet gond... Én ebből indultam ki. Rosszat tételeztem fel? Üdv: StMiklos
Szia Klímás!
Úgy van ahogy mondod...hozzá sem szabad nyúlni! ![]() Az egy gyárilag összehangolt rendszer. Annak teljesítmény növelése kompresszorcsere nélkül felesleges időtöltés. A lefagyástól meg nem igen kell tartani, amennyiben be van lőve, a +2-3 fokos elpárhőmérséklet. A hozzászólás módosítva: Feb 4, 2013
Szia! Na mindegy ! Hagyjuk!
Neeem ! Nem tételeztél rosszat! üdv Klimás
Szia!
Itt elsősorban a kapcsöves adagolás ( ablakklímáról volt szó) okozhat meglepetést. Saját, kényszer szülte tapasztalatom az , hogy egy 2.6 kW-s klíma egy 20nm-s szoba szárítása során nem tudta felfűteni a levegőt annyira , hogy folyamatosan szedje ki a nedvességet. Ahogy el kezdett lefagyni, az egész hűtőkör megborult és nem maradt kondenzátor oldali nyomás, ami fűtött volna. Az is igaz mindez télvíz idején esett meg, maga az épület is rengeteg hőt elvitt. Nyáron biztosan más a helyzet, csak a csőtörést kell akkorra időzíteni! ![]()
Sziasztok!
Régebben volt szó muti splitek vákuumolásáról, írtátok hogy körönként kell, csak azt nem hogy miért ![]() És ha körönként le van vákuumolva, hogy töltsem be a hk-t? Az egészet egy körbe, vagy KB. osszam el aztán majd kialakul? ![]() Kösz!
Szia!
Ha minden körnek van saját szelepe, mindenképpen külön-külön vákumozd. Ha csak egy-egy központi elzáró van, akkor egyértelmű, egy időben az összes kört üríted. Itt a teljes hűtőközeg mennyiséget betöltheted, mert itt egy kompresszor dolgozik Ha külön vannak a körök, akkor elpárolgási nyomásra tanácsos betölteni, de ez becsapós is lehet. mert lehetséges 1 kompresszoron két beltéri is és ebből adódóan több kompresszor is lehet/van a kültériben. Ha pl.egy négyes multiba 2 kompresszor dolgozik 2-2 beltérire, akkor a folyadékoldalon, belül van egy-egy mágnesszelep, motoros szelep amit a saját beltérije vezérel. Eben az esetben a szívóoldali nyomás változhat (csökkenhet) ha csak egy beltéri kér hűtőközeget . Bizonyos szint alatt egy belső bypassal rásegítenek a megfelelő szívóoldali nyomás kialakulásáért. Jó volt olvasni, hogy nem gázt, hanem hk-t azaz hűtőközeget írtál! ![]()
Szia!
Kösz a választ, igazából három gépet is telepítenénk, mind más ![]() ![]() A gáz/hűtőközeg egy érdekes kérdés, pl. a Mitsu beltéri alaplemezén úgy írták föl h liquid line, gas line. Pedig van ahol vapour line-t is lehet látni.
Sziasztok!
Kérdésem a következő.egy 2,5kw-os meg 3,5kw-os gépnek mekkora a rendes működésnél a nyomása hány bár ? Előre is köszönöm válaszotokat
Szia!
Van egy autóm. Szerinted mennyivel bír menni? ![]() Hűtőközeg, és környezeti hőmérséklet függő...
sziasztok.
Van egy split klímám, amit szeretnék áttelepíteni máshová. Az új helyen a beüzemelést bíznám csak szakemberre, a többit megoldanám én. (ha tudom). Hogyan tudom leszerelni szakszerűen? Egyik ismerős mondta, hogy a kompresszor kimenő ágán zárjam el a csapot, kapcsoljam be, hogy magába gyűjtse a gázt, majd kikapcs/másik csap is elzár.. Ez működhet? Válaszokat előre is köszi!
Szia!
Először vedd le a csapokról a zárósapkát, majd a vékonyabbik csőhöz tartozó szelepet (ez a nyomóoldal) zárd el teljesen imbuszkulccsal. Kapcsold be a masinát a legkisebb hőfokon hűtés üzemben, várd meg míg a kompresszor elindul, majd általában max. 10-20 másodperc elteltével mikor az összes hűtőközeget elszívta a kompresszor (a hangja is megváltozik picit), akkor gyorsan bezárod a szívószelepet is és kikapcsolod a masinát. Vigyázz sokáig nem szereti ám a kompresszor ezt az üzemet. Ezekután ha lelazítod a hollandikat a kültérinél nem szabad sziszegnie (esetleg egy nagyon kicsit...), ha mégis akkor húzd vissza és mindenképp hívj szakambert. Arcra, szemre nagyon vigyázz! Ha sikerült rendben leoldani a hollandikat, akkor a kültéri és a beltéri csonkokat is alaposan zárd le (akár szigetelőszalaggal), hogy ne juthasson kosz bele. Természetesen teljesen áramtalanítani kell a készüléket mielőtt elkezded leszerelni. Dióhéjban ennyi. A felszereléshez valóban célszerű szakit hívni. Ha valamit rosszul írtam remélem a tapsztaltabbak kijavítnak. Minden jót.
Majd elfelejtettem. Csak saját felelősségre! Ha nem vagy biztos abban amit csinálsz, inkább hívj szakembert.
Adott egy szakszerűtlenül leszerelt klíma ami nem lett elzárva sem. Kipróbáltam üresben levegővel de épphogy csak szisszennek a csövek néha, ezekalapján meglehet mondani hogy jó-e a kompresszor vagy sem?
Tehát üresbe járatba csak levegővel mennyire kellene sziszegni a csonkoknak? Mert én arra számítottam hogy süvít mint egy autókompresszor de nem...
Ez alapján csak azt lehet mondani, hogy ha sokat próbálgatod üresen rossz lesz. Teleszívja magát poros, párás levegővel amire nincs tervezve.
Tiszteletem uraim!
Új vagyok itt a fórumon, és szeretném segítségeteket kérni. Pár éve részt vettem egy nagyon alap klímás képzésen. Van zöldkártyám és minden szükséges szerszámom eszközöm (vákuumszivattyú, nyomásmérő, finomvákuummérő, peremező, mérleg és minden egyéb) Teljesen más (elektronikai) szakmám van, ebbe azért tanultam kis szinten bele, mert az ügyfelek szeretik, ha a komplett kivitelezésnél ebben is segíteni tudunk. ![]() Pár lakossági klímát felraktunk már, és azóta is problémamentesen működnek. A héten fel kellene raknom egy 3,5-es LG On/Off klímát, ami nem okozna problémát, ha a kültéri- beltéri távolság nem 12m lenne. A gépkönyv szerint 7,5m feletti távolság esetén 15g/m hűtőközeg utántöltés szükséges (R410A). A gond, hogy sosem csináltam ilyet. Leírnátok nekem részletesen, hogyan illik ilyet szakszerűen csinálni? Ugyebár nem gázvesztés, hanem távolság miatt kell bele plusz hűtőközeg. Ilyenkor rátölthetek, vagy egész lefejt, egész vissza? (természetesen folyadék állapotban). Nem akarom elvenni senki kenyerét.....egyszerűen a segítségeteket kérem!!! Köszi
Szevasz!
Telepíted, beüzemeled a rendszert, mintha "mise történt volna", szívóoldalra (még zárt) tömlő, megy a mérlegen lévő palackhoz, melynek folyadékoldalára csatlakozik. Tömlő picit laza a szívócsonkon, palack megnyit, csak annyit szusszanjon, hogy kinyomja a levegőt, tölőcsatlakozó meghúzva, klíma indít, és szívószelep kinyit, aztán a palackszelep is finoman, amíg a szükséges mennyiség bejut. Palack szelep zár, kis idő múlva klíma szívószelep is, tulajdonképpen kész is a művelet. Fel lehet tenni szervízcsaptelepet is tömlőkkel palackhoz csatlakozva, de értelemszerűen a teendő ugyanaz. Üdv: StMiklos
Tisztelt StMiklos!
Köszönöm szépen a válaszod, segítséged! Még lenne kérdésem, hogy minden 100% legyen a fejemben ![]() A nyomó oldali szelepnek eközben nyitva kell lenni? Ha a klíma már be lett üzemelve (tehát működik, mind a nyomó, mind a szívószelep nyitva), és akkor derül ki, hogy kevés a hűtőközeg, akkor klíma leállít, mindkét (?) szelep imbusszal lezár, és onnan kezdem az általad ismertetett műveletet..... Értelemszerűen, ha bejutott a szükséges mennyiség, akkor palack le, és mindkét szelep újranyitható. Köszönöm! |
Bejelentkezés
Hirdetés |