Fórum témák
» Több friss téma |
Nekem többnyire nyomásmérő telep csövekkel, vákumszivattyúval átfejtővel, üres, teli palackkal elég.
A hozzászólás módosítva: Aug 29, 2015
Az átfejtő alatt az előbbiben linkelt gépet érted?
Abban van az is. Elektronika végez ellenőriz minden folyamatot. Vákumol, lefejt, tölt, regenerál, szívárgás vizsgálat. Opció a printer.
A hozzászólás módosítva: Aug 29, 2015
Kérdés, a profik hogyan teszik fel a klíma töltőcsonkra a tömlőt ha gázzal teli a rendszer úgy hogy ne menjen el közben gáz?
Amúgy minimális gáz volt a rendszerben, még a kompresszor is pillanat alatt visszaszívta ![]() És a kültéri is pár perc után leállította magát csak a belső ventilátor üzemelt. Most a cső rendszer vákuumozva van, óra fent, de 4 óra elteltével sem mozdult el a mutató vagy állt normál nyomásra vissza. Így hagyom 24 órára rajta hátha mutat valami változást.
Nekem mivel telepített klímára van telepem, a csövek végén csapot használok Az autóklímák töltőcsonkjai automatikusan zárnak. Persze ha R410 után R22-t kell mérni.... Ha ilyen kevés a gáz (kb 2/3 töltet alatt)a szabályos eljárás blendeknél a lefejtés mivel a közeg munkapontja elcsúszott, a több fajta anyagból bekevert közeg anyagai nem egyformán szivárognak. Lefejtés begyűjtés után szétszedve az elemeket újra keverik a megfelelő arányban. Elvileg ez a környezetvédelmileg szabályos eljárás. Ha 4 óra eltelt és nem rezdült a mutató akkor elvileg tömör a csőrendszer, de hová lett a hűtőközeg? Keres olajnyomokat.
Ha a sarokszelepek kupakjai nincsenek fenn ott is elmehet a gáz, ráadásul nyom nélkül. Volt olyan típusú kültéri ahol teflon szalaggal lett a kupak visszarakva....
Ja igen az auto klíma az más csatlakozású. Engem a épület klíma rácsatlakozás érdekel egyszerű csaptelep és tömlőszett esetén.
Az is jó ha létezik ehhez olyan csatlakozó amivel ez a tekergetős rácsatlakozás helyet gyorsoldás is van az ilyen esetekre. A lényeg ha megvan hol szivárog, javítást és teljes újratöltést igényel. A sapkák fent voltak és meg voltak húzva. Meglátom van-e valahol olaj nyom.
Van ilyen is. cső nélkül is 3/8"- 3/8" valamint 3/8"- 1/4" menetekkel is (410-hez). Az a lényeg a csap minél közelebb legyen a Schrederhez, palackhoz.
A hozzászólás módosítva: Aug 30, 2015
Nem mindig, csak ha sok szökött el volt olyan kültéri ahol a sarokszelep is eresztett (teljesen kitekerve) a sapkát levéve szisszent, de volt ahol a sapka is, hiába volt koppra húzva, keményen. Ha picit szivárog nem biztos hogy kiviszi az olajat, oda már szivárgáskereső kell.
A hozzászólás módosítva: Aug 30, 2015
Még egy: mielőtt leveszem a csöveket a gáz javát illik visszaszívatni a kompresszorral a rendszerbe. Járó komp mellett nyomó szelep elzár, és pici pluszt hagyva a csövekben leállítás után levenni amilyen gyorsan lehet a csöveket. Utána persze visszanyit.
Akkor rosszul kérdeztem, már értem te mit mondasz, de én arra voltam kíváncsi amikor a klíma tűszelepes menetes csatlakozójára tekerem fel a tömlőt elvileg nincs semmi más zárás lehetőség és nyomná ki a gázt míg kopra nem húzom. Szépen szivárog a gáz a menetek mellett el, ha nagy a nyomás akkor todulna a gáz ha mind be van engedve a rendszerbe.
Ezt a tekergetés még ha gyorsan is csinálja az ember enged ki gázt, teljes nyomás esetén pedig biztos több megy ki. Auto klíma esetén ez a gyorscsatlakozó megoldja, de jelen esetben ha a kis szelepes tömlő vége is csavaros mindegy hogy a csap 5 cm-re vagy 5 m-re van.
Akkor vacak a csöved cseréld a teflonbetétet a végében, vagy: én tolni szoktam a letekerés közben és két - három fordulat után elengedve egy rövid szissz belefér. Nem szép, de egy nyugdíjas gelkás kollega szerint amennyi freont elengedtem inaskoromban az ára a zsebemben volna! Ő méd úgy tanulta a freon(R12) színtelen, szagtalan, semleges gáz....
![]()
A REFCO gyárt gyors csatlakozót mindkét méretben . (R410A, R407C)
Feltekered a sráderre a belsőmenetes részét, majd beledugod a másik felét amit előzőleg betekertél a gumicső szelepes csatlakozójába. A benne lévő tüske benyomja a sráderszelepet, miközben egy kallantyúval rögzül. Közöttük gumigyűrűk tőmítenek. Ha végeztél zárod a csövön lévő szelepet, oldod a kallantyút , kihűzod a tüskét ezáltal egy pillanat alatt zárul a sráderszelep, és nem megy el a hűtőközeg.
Azért nem vesz fel annyi áramot mert kevés benne a hűtőközeg, vagyis a kompresszornak nem kell annyi munkát végeznie mint normál töltöttség esetén.
Ezt csavarod a tömlőre, majd rá az adott gép csonkjára. Csak akkor nyomja be a szeleptűt, ha a zöld tekerőjét betekered (pöcsben végződik és az nyomja).
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni gyakorló szakemberektől. Van egy Midea 2 kW-os On-Off kültéri egységem, vadonat új dobozában és van egy 2 kW-os Regal (RAC-9 típusú) beltéri egységem, szintén On-Off gyári új, dobozában. Kicsit pihentek pár évet rendes, normális körülmények között tárolva nem fagyban se nem párában. Az a kérdés, hogy vajon összeszerelhető-e a Midea kültéri egység a nem midea beltéri egységgel? A cső méretek teljesen megegyeznek, a beltéri elektronikája közvetlenül kapcsolja a kültéri egységet saját reléin keresztül. A kérdéseim a következők: A beltéri egység sorkapcsa 1-5-ig számozott, épp úgy mint a kültéri egységen is 1-5-ig van sorszámozott kapocs. Sajnos a beltéri egységhez adott Manual egyáltalán nem tér ki a kapcsok bekötésére. Picit attól félek, hogy a 1...5 számozás esetleg nem azt jelenti Regal RAC9 beltérinél mint a Midea on-off kültériknél. Hogyan lehet ennek utánajárni esetleg? Továbbá, ha magát a szerelést precizen, nagy körültekintéssel én magam szeretném megcsinálni, akkor a peremek készítésénél a sorjátlanítás finom reszelésnél, kell-e bármi tömítőanyag vagy a réz annyira jól tömít hogy nem kell semmi? Utolsó kérdés pedig, ez főleg a gyakorló klímaszerelőkhöz szól: Merjek-e klíma szerelőt hívni a végeztem azért, hogy levákuumozza a rendszert majd ő nyissa ki a kültérin a hűtőközeg szelepet? Veszi-e rossz néven ha őszintén elmondom, hogy nincs annyi pénzem, hogy teljes beszerelést kifizessek, de magam szabadidejénél fogva és gépészeti ismereteim miatt bele merek vágni precizen felszerelni? Haragszik ezért egy szerelő? (Hiszen neki nem jut így annyi pénz?) Természetesen garancia már rég nincs erre a készülékre, hiszen a garázsban volt vagy 8 éven át lenejlonozva, becsomagolva, fagymentesen, tehát hiába új, itt gyári vagy beszerelési garancia eleve kiesik. De kibontva teljesen vadonat új, még a szaga is új. ![]() Köszönöm a válaszokat!
Üdv!
Csak szépen, sorjában: 1. Igen ha a teljesítmény adatok kb megegyeznek. 2. A számozástól függetlenül: A fázis, nulla, védelem egyértelműnek kell, legyen,(ez a betáp is) a beltériből kijövő másik két szál kapcsolt fázis, az egyik a kompresszort kapcsolja, a másik a négyjáratú szelepet(hűtés-fűtés). Hűtő- fűtő kültériben szokott lenni kinn is hőérzékelő ez külön 2 szál. 3. A peremek elkészítéséhez csővágót, sorjázót peremezőt használunk,akár a (helyzettől függően) többfélét is. A peremes kötéshez más tömítő anyag nem kell. Figyelni kell a peremezés épp kitöltse a hollandert, sérülés, repedés mentes legyen. A vékony cső hollander meghúzásakor meg kell húzni, de ne forgassuk körbe 5x. 4 Merjél nyugodtan hívni, legfeljebb nem kell elvállalni a melót. (Véleményem szerint.) Le is ellenőrzi a munkát. Vákumoltatni mindenképp érdemes, mert a hűtőközeg ráadása előtt megmutatja a szerelt rendszer tömörségét. Még egy. A cseppvíz elvezetés precizitása is fontos, mindig lejtsen (a buborék szélére igazítás elég), hullámok ne legyenek benne. Én 20as kemény falú villany csővel szoktam dolgozni, a 16-osban már láttam függőleges szakaszon is megállni a vizet. Jobb a tartása is, kanyar idom is van hozzá. Gégecsőnek a sima belsejűt használom,a pici vizecske se áll meg benne mint a normál villanyszerelő gégecsőben. PVC ragasztóval (Tangit) érdemes ragasztani, a klíma gége csövét csak szigszalagozom (ha esetleg a beltérit cserélni kell). A csöveket a falon átdugása előtt a villannyal együtt érdemes együtt műanyag szalaggal betekerni, (a hőszigetelő csövek nem sérülnek, a sérülés helyén lecsapódó pára kellemetlen vízfolyást eredményez). Elsőre kb ennyi. (A tartók felszereléséhez is ajánlott a vizimérték)
Sziasztok
Szeretnék egy kis segítséget kérni: Adott helyzet: Jelenleg vegyes tüzeléssel fütünk a lakásban, azonban van hogy mindketten dolgozunk (ennyien élünk benne) és ezért nincs aki begyujtson mire munkából haza érünk. Hideg a lakás. Ezért szeretnék egy klima berendezést felszerelni a hálószobánkba. Szobám mérete: 3,6x4,2 x2,6m a következő típusokat néztem ki (szándékosan tul méreteztem kicsi): 1, LG E12EM ECO Plus 3,5 kW Daikin FTXB35C 3,5 kW (ezt favorizálom leginkább) Samsung is volt a látómezőben de attól visszaléptem a sok rossz vélemény miatt. Fontos lenne hogy csendes legyen ezek ha jól láttam halkan működnek. Véleményed szerint a két típus közzül meilyket érdemesebb vásárolni? 2, Igaz az hogy ezek a kültéri egységek csak pár évet bírnak ki aztán dobhatom el ? 3, A terv az lenne hogy (nyáron egyértelműen a kellemes levegő biztosítása) télen míg nincs az a nagy hideg legalább a szobánkban kis meleget biztosítsunk napközben (ugyanis akkor nem szoktunk begyujtani mégha otthon is vagyunk), illetve este is, de este már ha otthon vagyunk be lenne gyujtva, és arra gondoltam hogy be lenne pl fütés üzemódban állítva 17 fokra, és ha reggeli órákban ahogy hülne le a lakás mikor eléri a 17 fokot a klima megint működésbe lépne és tartaná a 17 fokot. Sajnos 200e többet nem tudok rászánni, mert még a beszerelési költéset is állni kell. 4, Elég messze kerülne a kültéri egység, és révén a magas folyó m csövezési árnak, arra gondoltam hogy magam vezetném már előre el a csövezést a kültéri és a beltéri egység között, milyen csövekre lenne szükségem vagy kábelekre amit a csatornában el kell huzzak? 5, Révén hogy hálószobában lenne (ahol a tv is van) milyen dolgokra figyeljek fokozottan hogy ne legyen egésség károsító hatása a klimának, és milyen időközönkét? 6, A beltérit pedig úgy gondoltam: Szobám rajza Megszámoztam pirossal a lehetséges helyeit a beltérinek. Hol lenne legalkalmasabb szerinted és miért? az 1. pontnál látható a szekrény és a fal közti távolság ami olyan 15 cm. A szekrény magassága pedig 1,9m. a 3.-pontnál nem ártana a házimozinak a hideg levegő, vagy netán a meleg? Előre is köszönöm a válaszotok! Bocsi, kicsit hosszúra sikeredett. Kellemes karácsonyi ünnepeket kívánok !! üdv.
Nem egyszerű kérdések.
1 szubjektív dolog, amelyik tetszik, bármelyik bírhat akár 10+évet vagy meghal 1-2 éven belül 2 a másodikra 5 év garanciát adnak, jól hangzik (nekem 9 éve van fent a klimám, eddig szerelő még nem látta pedig használom tavasztól késő őszig. hűtök-fűtök) 3 erre használható 4 passz 5 a rendszeres tisztításon kivül arra érdemes figyelni, hogy ne közvetlen rátok legyen irányítva a befújt levegő. 6 az elöző alapján én a 3-as pontot javasolnám (persze ismerni kellene a csövezési lehetőségeket is)
Köszönöm a választ, a 3-as pont lenne klima csövezés(kültéri egységgel) szempontjából a kedvezőbb, viszont akkor nem tudom elég magasra tenni , mivel pont ott fut a (a radiátor csöve) végig, mármint a központi fűtésünk.
magyarul, a klima alja durván, 1,9-2m magasan lenne (mivel 30 cm vastag a beltéri ha jól tudom). Itt a 3.-ik esetnél nem lenne gond a tv? nem csapódna ki rajta a hideg? A hozzászólás módosítva: Dec 25, 2015
Idézet: „Itt a 3.-ik esetnél nem lenne gond a tv? nem csapódna ki rajta a hideg?” ezért javasolt a terelőlamellákat felfelé irányítani.
Üdv!
Akik már láttatok, ismertek klíma berendezéseket. Milyen készüléket keressek, amelyikkel egy pici helyiség hűtését-fűtését el tudnám érni? A vad hidegben nem dolgoznék ott, de a 0-+40Cels között tudnék ott ténykedni... Kb. 3x4m lehet a normál magasságú helyiség.
4 ik lehetőség
4.ik, oda is kivitelezhető , csak több csővezetés kellene hozzá. Erről mit gondolsz? Akkor viszont mehetne teljesen fel (mivel azon az oldalt nem fut cső) 2,25cm re lenne a klima alja. A hozzászólás módosítva: Dec 25, 2015
Jó a 4. verzió is, talán még jobb is de a lamellákkal jól kell beállítani, hogy ne közvetlen kapjátok a hideget az ágyon.
A klíma beltéri üzembehelyezési lerásában benne van, hogy minimum milyen távolságokat kell elhagyni le-fel-oldalra. Nem hinném, hogy bármelyik is megengedné, hogy feltedd a mennyezetig. Típustól függően 15-30 cm-t el kell hagyni.
Köszönöm szépen a választ!
A kérdésem még az, hogy a cső peremezés után az összetételnél, miért van (egyes youtube videókon is) hogy teflon szalaggal tekerik be a csatlakozást? Nem tömít jól a réz? Fennállhat ez megfelelően jó minőségű réz anyagok használatánál egyáltalán? Én igyekszem majd mindenből jó minőséget használni, nem spórolni a 2 méter csövön mert azt hiszem nem éri meg ha gond lesz vele. Szerintetek árban, ha össze van szerelve a rendszer, és talán jó is nyomáspróbán, a vákuumozásért mennyit kérhetnek el a szerelők? Nézegettem, 30 - 40 körül van a komplett beszerelés hozott anyagokkal. Akkor, ha beszerelve várja őket és csak le kell vákuumozni a rendszert, azért mennyi számíthat soknak és mennyi kevésnek? Nem akarok se alul se felül licitálni hiszen a szerelő is ember, ingyen vagy bagóért se nekem se senkinek ne dolgozzon. A becsületes munkát legyen az bármekkora szelete is az egésznek, szerintem mindig illik korrektül kifizetni.
Ilyen célra ahogy én tudom, a legkisebb teljesítményű klíma is bőven megfelelő, ha valahonnan újonnan tudsz szerezni még on-off klíma is beleférhet simán. Inverteres klíma elég nagy beruházás, és 160 ezerből egyetlen helyiség fűtése inkább infra panellel oldható meg sokkal hatékonyabban ár érték arányban egy 40 ezer forintos infra panel (norvég panelnek is nevezik) nagyon takarékosan, szabályozhatóan tud fűteni. És az még mínusz 20 fokban is fűt síri csendesen, takarékosan. Érdemes megfontolni. Ha a nyári forróság a gond, akkor azt a legkisebb klímával szerintem simán ki lehet beckelni egyetlen ekkora helyiségre feltéve, hogy nincsenek nagyon nagy lyukak a falon ahol elszökik a lehűtött levegő. Ilyen célra akár szóba kerülhet szakszerűen leszerelt légkondi is akár, fillérekbe kerülnek és ha "műhely" jellegű a munkahely akkor meg teljesen jó is!! Töredéke áron egy újnak. SZERINTEM.
A kötések betekerése fontos, mert a hidegebb csőre bejutó meleg levegőből a pára kicsapódik, és a hihetetlen mennyiségű víz keletkezhet. Ezért a csőhéjat légmentesen szigetelni kell erre a célra kapható öntapadós hőszigetelő szalaggal, (csőhéj toldásnál széles szigszalag is jó). A hűtéstechnikában ezért használjuk a fekete - párazáró csőhéjat a fűtéstechnikában használatos szürkével szemben. A beltérinél is fontos a hol a két cső együtt jön az elpárologtatóból a felsliccelést végigtekerni a kötésen túlig, mert ha nem jól, vagy nincs szigetelve a cső, egy melegebb nyári napon a klíma bekapcsolása után 10 perccel dől a víz a beltéri alól. Ezen túl, főleg, ha blokktéglán mennek át a csövek, mint említettem együtt a kábellel végigtekerem egy kb 10 cm széles szalaggal (most Vigyázz erősáram! felirattal van), hogy ne szakadjon ki befűzéskor a csőhéj. Csőhéjat lehet 2-3 m-es darabokban is kapni,(toldásonként szigetelni kell) de 25m-es kiszerelésben is. Ilyen problémák elkerülése végett szeretik a kollégák maguk csinálni a szerelést. Lehet előszerelést is végezni pl bevésni falba, klíma szerelő dobozzal (amit amíg nincs klíma le is lehet vakolni), akkor a szerelési díj kb a fele, vagy kicsit kevesebb is szokott lenni a munkától függően. Végül is ez is kritikus része a munkának amit jobb szeret a klímás maga csinálni, mint a festés számláról vitatkozni.
A hozzászólás módosítva: Dec 26, 2015
Szabolcs, köszönöm a válaszod!
Köszönöm szépen a választ!
Én arra is értettem, hogy olyat láttam, ahol magát a réz hollandin lévő menetet (!) tekerték be teflon szalaggal. A másik dologban igazad van, a klímás ha lelkiismeretes, akkor jobb ha maga végzi. Én műszaki végzettségű srácként szeretek nagyon precíz munkát végezni, van már itthon egy klíma és rendkívül sz@r minőségben szerelték fel. Kritikán aluli a munka, akkor nem tűnt fel hiszen nem értettem hozzá egy dekát sem, de ma már látom milyen egy minőségi szerelés. Ezért mernék magam belevágni inkább, és -magamnak- jóval gondosabban beszerelni mint aki korábban kókler munkát végzett sok tízezerért. Nyilván szerelő és szerelő között is óriási különbségek vannak. De hát ki tudja ez előre... A kültéri is rossz helyre van téve, erkélyen nem lentre hanem fentre került, mondván ott jobb helye van. Pedig megfelelő cső hajlítással (nem töréssel!) a keletkező 1,2 méteres különbséget egészen biztosan gond nélkül áthidalta volna a készülék viszont így nézhetem több éven át ahogy elcsúfítja a hátunk homlokzatát holott el lehetett volna rejteni is. Spótolt 1 méter csővezetéket a szerelő... A szellőzése ugyanúgy, maradéktalanul biztosított lett volna. Ha most le akarnám rakatni, az sok tízezer lenne lefejteni a hűtőközeget, másik csövet rakatni be (csak nem jó a sok helyen toldott cső) újra nyomáspróba, hűtőközeg töltés. Áááh... Szóval ezért és csak ezért fordult meg a fejemben a saját klíma szerelés, de előtte kikérni olyanok véleményét mint Te is, akik gyakorló, jó szerelők és szívesen segítenek is hogy a végeredmény tényleg preciz munka legyen. |
Bejelentkezés
Hirdetés |