Fórum témák
» Több friss téma |
És még egy kis segítségkérés, a két különböző (de paramétereik miatt elvileg összeépíthető) kül és beltéri egységek villamos összekötésében is kérnék megerősítő segítséget. Ki hogyan kötné össze a két 5-ös sorkapcsot a kül és beltéri rajza alapján? Lásd a mellékelt két képet. Köszönöm előre is!
Színt a színre
![]() beltéri -> kültéri 1 Nulla -> 2 2 kompresszor -> 1 3 ventilátor -> 4 4 szelep -> 3 5 föld -> 5
Szia!
Beltéri: 1-(N) 2-Comp 3-Fan 4-Szelep 5.GND(Föld) Kültéri: 1-Comp 2-(N) 3-Szelep 4-Fan 5-GND(Föld) Ennek megfelelően vezetékeld össze!
Köszönöm, nekem is 2-1, 1-2, 4-3, 3-4, 5-5 jött ki de azért sose baj ha az ember kérdez, mint hogy galibát csináljon
![]()
Köszönöm!
Sziasztok!
Lehet, men a megfelelő topicba írok, de egy kis segítségre volnaszükségem páramentesítőgéppel kapcsolatban. Van egy Trotec TTK 30 S tipusú páramentesítő gépem. Olyan helyzet állt elő, hogy eddig működött a gép, nem azt mondom, hogy rendesen, de gyűjtötte a párát. Egyszer gondolt egyet, és nem akart tovább üzemelni. Egyre kebesebb vizet szűrt ki a levegőből, aztán egy idelye semmit nem választott le a levegőből. Bekapcsolom, elindítja a ventillátorát, de a kompresszort nem indítja el. A kompresszor jó, azt kipróbáltam, külön adtam neki betápot, és elindult. Kb 1 hónapja ráuntam, és kivittem a kamrába a hidegbe. Ma gondoltam egyet és behoztam, hogy hátha tudok kezdeni vele valamit. Bedugtam, és láss csodát, bekapcsoltam, és beindult a kompresszor is, nem csak a ventillátor. A hőcserélő elkezdett lederesedni, és egy pár csepp csapadék is keletkezett. Egyszer gondoltam egyet, és kihúztam a konektorból,hogy átvigyem egy másik helységbe, de ott ismét nem akarta elindítani a kompresszort. Valyon mi okozhatja ezt a problémát? Mi lehet a hiba forrása? Kevés lehet benne a gáz? Valaki tud segíteni a probléma megoldásában? Segítségeteket előre is köszönöm!!! Üdv: István
Szia!
Nem gázhiányos.. akkor sosem menne... Itt a megoldás: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2692747.html google fordító segít...
Üdv! Mikor volt takarítva? Szétszedve a kondi-elpárologtató átjárható? Ha a kompresszor beindul hűt is?
Szia!
Köszönöm, megpróbálom lefordítani, hátha ott leírja, hogy miként tudom orvosolni a problémát.
Szia!
A gép teljesen ki van takarítva, ki lett fújva belőle a por, meg minden szennyeződés. A kondi-elpárologtató teljesen tiszta, és a kompresszor hűt ha beindul, mivel teljesen le deresedett az alsó három sor cső a kondenzátoron.
Tippem: mégis gázhiányos, -kicsit. Szívó oldali nyomás üzem közben?
A hozzászólás módosítva: Dec 31, 2015
Idézet: Csak halkan megkérdezem : szerinted mindenkinél ott lóg a műhelyben a klímás csaptelep ? „Szívó oldali nyomás üzem közben?” ![]() ![]() A hozzászólás módosítva: Dec 31, 2015
Ha az indulási problémával most nem foglalkozunk...
Mindenképp átnézném az összes üzemi kondenzátort, ventilátor akadály nélkül forog-e. Már több mobilklíma is megszivatott, hogy gázhiányos tüneteket produkált aztán szép lassan elkezdetk rendesen hűteni (óra szerint is...). Nem akarok találgatni, hogy ez mitől lehet, de van vagy két tippem. Ezek a monoblokkos cuccok szerencsére ritkán engedik el a hűtőközeget. Szerintem itt is hasonló lesz. Ha néhány líra fagy az általában a gázhiány jele. Hagyd üzemelni a masinát és figyeld változik- e az elpár deresedése. Remélhetőleg teljesen eltűnik és az egész nagyjából egyformán hideg lesz. Ha nem, akkor valószínű, hogy fel kell keresned a közelben egy klímást... Remélem tudtam segíteni.
Ha nincs, akkor szerelő.
![]() A hozzászólás módosítva: Dec 31, 2015
Üdv!
Szeretnék segítséget, ha lehet, nem bújnám végiug az irodalmát, kérdésem: Az ON-OFF klíma és az inverteres közti különbség többek közt a beltéri ventilátorának fordulat szabályozhatóságában rejlik, ha jól olvastam...De biztosan nem, lehet, hogy a kültérinél - is...? Sőt... ![]() Van mód/gyakorlati megoldás a kompresszor fordulat szabályozhatóságát az ON-OFF kapcsolást egy PWM szabályozásra átalakítani? A hozzászólás módosítva: Feb 7, 2016
A beltéri ventillátor mindkét változatnál távirányítóval állítható, a kültéri ventilátor automatikusan indul mindkét változatnál , annyi a különbség hogy az on of verzió ki be kapcsolgatja a kültéri kompresszorát , az inverteres pedig szabályozza a komp teljesítményét (fordulatszámát). Az on of klíma kompresszorának fordulatát nem-vagy csak nagyon nehezen tudod szabályozni mert 230v os segédfázisú motor van benne, szerintem kár vele kisérletezni is (az inverteres 110v os 3 fázisú komp amit egy majdnem A/4 méretű elektronika szabályoz)
A hozzászólás módosítva: Feb 7, 2016
Az nem lenne gond szabályozni. Tekercselőnek tanultam anno, 3x230V-osra áttekerni ujjgyakorlat, ha ezen múlik és van frekiváltóm is. A vezérlés ezzel még nem megoldott, az arányos fordulatszabályozás a hőmérséklet függvényében nyilván megoldható, ha be tudok vonni megfelelő szakkollégát. Mi a véleményed?
Most a következő szempontok jutottak eszembe:
Bizonyára van annak a szivattyúnak, vagy van-e egy minimális fordulat, amin muszáj mennie? Másik: A vezérlést az ON-OFF-ból a fordulatszám szabályozással úgy tudom elképzelni, hogy az első bekapcsoláskor teljes fordulaton elindítja a szivattyút. Aztán egy felokosított mikrovezérlő megméri, mennyi idő múlva jön létre a kikapcsolás és elkezdi csökkenteni a fordulatot és a ki-be kapcsolás viszonyát optimalizálná.
Kár vele vesződni ! A kompresszor hermetikusan zárt házban van , azt szétvágni újrahegeszteni az elektronikát kitalálni kifejleszteni ,a beltéri elektronikát kidobni újat építeni ..Árban többe lenne mint egy inverteres klímát megvenni ...
Az inverteresnél a teljesítmény szabályzás egyszerűen a beállított és az éppen mért hőmérséklet arányában változik a teljesítmény. Az on off -nál pedig ha melegebb van mint a beállított akkor elindul és hűt- ha eléri a hőfokot akkor leáll
Utánanéztem, kérdeztem, ezt a zárt rendszerben működő kompresszor dolgot nem tudtam.
Megmondom őszintén, nem néztem még egy ilyennek a burkolata alá, holnap rálesek, eztán rakom föl a helyére. Amúgy az elektronikát csak a kompresszor és a vezérlés közt bontanám meg, ha... A motor olyan tekercseléssel rendelkezik, mint a régi kerek mosógépek motorja, abszolút szimmetrikus tekercseléssel. Aztán lehetne az egyfázisú frekiváltó, ez biztosan nem lesz, pénzt nem adok érte... Az már kósza ötlet - ha úgy van, hogy a kompresszor forgatja a hűtőventillátort (?) azt a tengelyt egy kis 3f motorral én táplálnám frekiváltóról, kedvemre... De nem valószínű, hogy ennyire belemélyedek, ha csak "sportból" nem.
A kompresszor mint írtam a motorjával együtt egy hermetikus házban van , a ventillátornak külön motorja van ,ami a jobbaknál kétfordulatú .
A hozzászólás módosítva: Feb 7, 2016
Köszi, akkor kb. ennyi, nincs tovább értelme...
Sokkal többe.... 130e körül már van jó gép.
Sziasztok!
Van egy Samsung inverteres klímám, kb 2 éves. Jelenleg fel van szerelve, üzemlépes. Le szeretném szerelni és egy másik házba felszerelni. Van ennek szakszerű menete vagy csak egyszerűen szétszed, szétcsavar, levesz? A felszerelést és üzembe helyezést már klímással akarom csináltatni.
A gázt vissza kellene szívatni a kültéri egységbe,és azután megbonazni a rendszert. Ha leszerelted, a csöveket dugózd le,ne lehessen bele valami szennyeződés. Felszerelékor a szaki majd kivákuumozza,majd a gázt is ellenőrzi.
István
Köszönöm a választ, pontosan erre gondoltam én is mert akkor csak kevés hűtőközeget kellene pótolni ha kell. A visszaszívatást hogyan kell csinálni?
Ha jól tudom,a nyomóágat elzárva kell járatni a kompresszort,majd amikor a hangja megváltozik,akkor el lehet zárni a szívóágat is. De majd jönnek ide a profik és leírják. Egyelőre utánaolvasásból vagyok okos. Tavaly,mikor meleg volt nézegettem a használt klímákat,és a minélm olcsóbb szerelést is... aztán szereltettünk redőnyt
![]() Üdv! István |
Bejelentkezés
Hirdetés |