Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kompresszor építés
 
Témaindító: saca2, idő: Feb 8, 2009
Lapozás: OK   142 / 142
(#) csavarkulcs hozzászólása Feb 16, 2020 /
 
Sikerült végre összeraknom a ZIL sűrítőt. Ezt ajándékba kaptam, a szürkét a vas telepen vettem 5000 Ft-ért(az gyűrű töréses) Rendeltem hozzá egy felújító készletet, 12e szállítással. A dugók kisebbek voltak, úgyhogy az maradt a régi, de annak ezen semmi baja nem volt, a hengerfal is elment... viszont a siklócsapágyak olaj nélkül futottak, azokat mindenképp cserélni kellett. A golyóscsapágyakat is kicseréltem, új Koyora.Kapott új csavarokat, a szürke olajdeknijét, és ékszíjtárcsáját, új tömítéseket, szelepet, rugót.
Az olajzást egy kis lemezkével oldottam meg, ami felveri majd az olajat a csapágyakra.
Most majd jön a két olajcsere, bejáratás.
Nagyon szépen klattyan
A hozzászólás módosítva: Feb 16, 2020
(#) szsrobert válasza sonny007 hozzászólására (») Feb 17, 2020 /
 
Lenne. Akar 100ast vagy nagyobbat is.
(#) Peticilin válasza csavarkulcs hozzászólására (») Márc 9, 2020 /
 
Szia,

Bocsánat,hogy beleszólok... A sikló csapágyaknak olajnyomás kell ( ugyan úgy,mint az autóknál is ),amit a tengely végén vezetsz be. Ezt egy külön kis olajszivattyúval tudod megoldani. Nagy nyomás nem kell, 0.5-1 bár már elég,de 0.5-nél kevesebb ne legyen.
A lemezkék,amit alkalmazol,a csapágy belsejébe nem juttat olajat. Ugyan úgy összefognak sülni a csapágyak.
Ajánlott olajszivattyú : https://www.aliexpress.com/item/32837719110.html?spm=a2g0s.9042311....4Di9Av

Mivel a szivattyú többet szállít,nyomásszabályzót is be kell tenni a rendszerbe.
(#) Lilvik hozzászólása Márc 19, 2020 /
 
Üdvözlet
Valaki betudná nekem azonosítani?
(#) mark.budai hozzászólása Vas, 12:15 /
 
Sziasztok! Építeném a TK200-as kompresszoromat, de meg vagyok lőve a csatlakozásokkal. 18mm-es rézcsővel lesz a tartály és a kompresszor összekötve. Honnan tudok szerezni olyan forrasztható csővéget, ami passzol a kompresszor menetébe? A háromnegyedes csővég átmérőre még jó is lenne, de a menetemelkedése nem jó. Tudtok erre valami megoldást? Az se lenne baj, ha nem közvetlenül a kompresszorba menne a forrasztható csővég, hanem valami átalakítót használhatnék, ami kezelhető, gyakori méretre alakítaná a kompresszor "kimenetét".
Köszönöm!
(#) Peticilin válasza mark.budai hozzászólására (») Kedd, 4:51 /
 
Szia,
Ha jól emlékszem,M18x1.5 -ös , vagy M22x1.5-ös menet van a hengerfejben. A neten lehet kapni ilyen átalakítókat 1/2,vagy más méretekre.
https://www.google.com/search?sxsrf=ALeKk03xRyHfxT4Q8keXbcteDyr0om0...ih=777
Vagy esztergályossal kell csináltatni egy csatakozót.
(#) klenósanyi válasza Peticilin hozzászólására (») Kedd, 20:08 /
 
Több ismerősömnek üzemel ilyen ZIL kompresszor 30-35 éve simán, olajjal feltöltve. Az ÉPFU-nál sokat "selejteztek". ) Az egyik egy kis gumis műhelyt is ellátott levegővel /ma már nagyon nem állná meg a helyét/. Az olajszintre figyelni kell és nem lesz baja. Persze, olajnyomással az igazi, de az idő bebizonyította, hogy nem igazán igényli.
Nekem is van egy a padláson, nosztalgiából megtartottam,- nagyon szerettem.
(#) mark.budai válasza Peticilin hozzászólására (») Kedd, 20:48 /
 
Szia! Nagyon szépen köszönöm!
A legegyszerűbb dologra nem gondoltam, nem írtam be gugliba. Gondolni sem mertem volna, hogy ez ennyire gyakori dolog..
Nem tudom, az enyémen mennyire gyári a menet, de szerintem M26x1,5 lesz ez. Csináltam egy videót róla. (Levettem a felbontást, hogy ide tehessem.) Amit beletekerek az elejébe, az egy 3/4-es menetes vég, aminek ugye 26mm az átmérője, de a menetemelkedése nem passzol, ezért nem megy be jobban. A hengerfejben 1,5mm a menetemelkedés, megnéztem menetfésűvel, a menetes végen meg kb 1,8, de az nem metrikus.
(#) Ktsclr válasza mark.budai hozzászólására (») Kedd, 21:35 /
 
Rosszul mérted. Ugyanis a toldatnak a menet magméretét kell mérni, és nem a külméretét, míg a bemenetnél a belméretet kell, amit úgy is mértél. Ha a csőcsonk magméretét méred, akkor egyezni kell a bemenet méretével.
(#) mark.budai válasza Ktsclr hozzászólására (») Kedd, 22:27 /
 
Szóval itt nem úgy mérünk, mint egy sima csavarnál? Mert ott nem a magméretet, hanem a menet külső méretét mérem. Ezért vagyok tanácstalan az egésszel, jó lenne tudnom, hogy most mit kell vegyek hozzá, mert M24 és M26 átalakítók is léteznek.
(#) Pali79 válasza mark.budai hozzászólására (») 6:56 /
 
Az G3/4 menet lesz szerintem. Táblázat szerinti méretek: külső átmérő: 26,441 mag átmérő: 24,117 menetemelkedés: 1,814
(#) klenósanyi válasza mark.budai hozzászólására (») 7:14 /
 
Estére megmérem neked. M26x1,5, vagy M27x1,5 lesz. Ezeken a helyeken nem használnak collos meneteket, inkább a hidraulikánál is alkalmazott metrikus finom meneteket. Legalábbis én még teherautók levegő hálózatában csak metrikus menetekkel találkoztam.
Következő: »»   142 / 142
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu