Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kompresszor építés
 
Témaindító: saca2, idő: Feb 8, 2009
Lapozás: OK   177 / 181
(#) Gafly válasza Kopszs hozzászólására (») Márc 4, 2023 / 1
 
Bármelyik két fázist megcseréled.
(#) VIM válasza Kopszs hozzászólására (») Márc 4, 2023 / 1
 
Szia! Ha ez a kis motor fogja hajtani továbbra is ezt a kéthengerest akkor jobb lenne rajta hagyni az üresjárati szabályzót, ne szereld át nyomáskapcsolósra, mert egy nagyobb légfogyasztású gép használatakor a többlet újraindulás (még ha tehermentesítő lenne is) túlmelegedést okozna a motornál, esetleg emiatt leégne. A végnyomás pedig 6 és 8 bár közé essen. Ehhez a kéthengereshez legalább 1.5kW kellene, hogy többet tudjon. No és a tartály amire oda kell figyeni, mert talán még az is meghatározó ebben a felállásban, hogy maradjon ez a folyamatos üzemű üresjárati megoldás és a max. 6-8 bár. A forgásirányra már válaszoltak. A szálakat vagy a motornál vagy a dugvillában cserélheted fel. Így a dugvilla kötéseit is átnézheted ennyi idő után, ha mást nem is de a kötéseket utánhúzhatod nehogy laza legyen valamelyik fázis vagy a földelés.
(#) svan456 válasza Kopszs hozzászólására (») Márc 11, 2023 /
 
Egy ismerősöm a szellőző furatba esztergáltatott egy tömlő csatlakozós darabot. Rá kb 15cm D6 pvc cső. A cső végére egy dácia fékolaj tartályt amibe bele tömött kb 2-3 fém dörzsi mosogatót. ha az olajgőz lecsapódik a fém hálón majd alkalom adtán visszacsorog a kartelba amikor akar. A fékolaj tartály teteje nincs lezárva csak lefedve hogy a levegő tudjon ki-be mozogni.
(#) VIM válasza svan456 hozzászólására (») Márc 11, 2023 /
 
Szia! Én azt mondanám erre, hogy az a kompri nem jó felé forog vagy sok benne az olaj. Nincs szükség ilyen autóknál alkalmazott kartergáz leválasztóra ha az előbb említett dolgokra odafigyel az ember.
(#) sike hozzászólása Márc 25, 2023 /
 
Üdv!
Nem rég vásároltam egy IFA légsűrítőből épített kompresszort ami igazából jól működik viszont nincs nyomáskapcsoló rajta így addig termeli a levegőt még a biztonsági szelep kinyit és elkezdi elengedni.

Itt olvastam üresjárati szabályzót ami jó megoldásnak tűnik,(segédkondenzátorral indul a motor így nem szeretném kapcsolgatni) viszont nem találok ilyet. Valaki tudna nekem linkelni egyet?
(#) VIM válasza sike hozzászólására (») Márc 25, 2023 /
 
Szia! Mutass képet a kompresszorról. Akkor látni lehetne, hogy az amit biztonsági szelepnek vélsz az lehet, hogy az üresjárati szelep lesz csak nem jól van beállítva. Bővebben: Link
(#) sike válasza VIM hozzászólására (») Márc 26, 2023 /
 
Így néz ki. A kis valamit gondolom biztonsági szelepnek. A másik gondolom reduktor, vagy esetleg víz leválasztó lehet. A légsűrítő és a tartály között pedig csak egy cső van.

Bővebben: Link
(#) diginewl hozzászólása Máj 9, 2023 /
 
Tiszteletem!
Építettem egy házibarkács, csendes kompresszort. Működik, van benne nyomásszabályzó, biztonsági szelep, műszerek, stb. Amiben kérem a segítséget:
A hűtőgép motor beszívó csövére szeretnék tenni valami egyszerű légszűrőt, hogy ne csak úgy szívja be, ami éppen odakerül.
Mi javasoltok, vagy boltban hogyan kérjem ezt a légszűrő feltétet?
Köszönettel: jenő
(#) VIM válasza diginewl hozzászólására (») Máj 9, 2023 /
 
Szia! Erre a célra megfelel egy benzinszűrő is.
(#) diginewl válasza VIM hozzászólására (») Máj 9, 2023 /
 
Ok köszi!
(#) colSzalai hozzászólása Máj 11, 2023 /
 
Sziasztok,
Segítséget szeretnék kérni kompresszor beazonosításban és építésben. Knorr Bremse a gyártója, lp3938g, see647 számokkal a tábláján. Milyen gépben lehetett benne ? A knorr annyit tudott csak róla, hogy valamilyen közutas járműben.
Érdemes belőle otthon gépet építeni ? A viszonylag nagy dugattyú mérete miatt gondoltam arra, hogy egy 60l tartályra tenném, 3fa villany motorral. Rendelkezésre áll több, eltérő kw villanymotor. Elakadtam az olajzás kérdésénél. A bronzpersely miatt kénytelen vagyok kényszerolajzásosra megcsinálni, ebben van valakinek tapasztalata ? Pár tippet, ötletet adnátok, hogyan valósítsam meg ? Én szervoszivattyúra gondoltam, 2 soros ékszíjtárcsával hajtva a kompresszort, plusz a szivattyút is. Minden választ előre is köszönök.
(#) NooooP hozzászólása Máj 11, 2023 /
 
Sziasztok!
A Csonka TK-200-as hengerfej csavarok meghúzási nyomatékát tudja-e valaki? Legyen szíves, ossza meg velem!
(#) Dióda válasza colSzalai hozzászólására (») Máj 11, 2023 /
 
Érdekes jószág a képek alapján. Én nem spiláznám annyira túl a dolgot. Sima tengelyszintig töltött olajházzal plussz szuszogóval simán elmenne. Ami érdekesebb az a siklócsapágyas mivolta. A siklócsapágy miatt én a rá eső fordulatot 900 alá méretezném így viszont lassú kompresszor lessz. Jó visszacsapó szeleppel ránézésből kb 1000Watt vagy 1500Watt-os motor elviszi ha leáttételezed neki a fordulatot mondjuk 1400-ról felezve 700-ra.
(#) VIM válasza colSzalai hozzászólására (») Máj 11, 2023 /
 
Szia! Szerintem elég körülményes ezt az egyhengerest egyszerűre megépíteni. Az igaz, hogy léghűtésesnek néz ki de a hengerfej az vízhűtéses, ott vannak a csatlakozások hozzá. A másik pedig a tengely "vak" oldalán látszik a végén, hogy onnan hajtott le a szervo szivattyú csak van hozzá kompatibilis zárófedél ha nincs szükség a szivattyúra. Nekem az a meglátásom, hogy ehhez kelleni fog a 3HP 3fázissal.
(#) colSzalai válasza VIM hozzászólására (») Máj 11, 2023 /
 
Köszi a választ, illetve Diódànak is.
3 fázis, 1.5kw motorom van, 2hp. 2850 fordulat, 100mm szijtarcsaval. 250mm szijtarcsam van a kompresszorhoz. 1140-et forogna igy. De az egyedileg, erre gyárott szíjtárcsa is számításba jöhet. Az olajzasnal nincs “nyelv” a hajtokaron, emiatt nem tudom h elegge csapná e az olajat. Illetve a bronz perselytől fèlek. Láttam pár vízhűtés megoldást a fórumon, azt meg tudnám oldani. Valamilyen gyári villás hajtású szivattyút tudnátok képpek vagy linkkel küldeni?
Köszönöm előre is.
(#) Geri86 válasza diginewl hozzászólására (») Máj 11, 2023 /
 
Szia. Az lenne a kérdésem, hogy a hűtőkompresszort szét vágtad az olajozás miatt?
(#) Geri86 válasza VIM hozzászólására (») Máj 11, 2023 /
 
Az nem probléma, hogy a tartály egy csatlakozásán van a lég bemenet, kapcsoló, biztonsági szelep, illetve kimenet is a nyomáscsökkentővel?
(#) VIM válasza Geri86 hozzászólására (») Máj 11, 2023 /
 
Szia! Ezeknél a kis térfogatú tartályoknál és kis kompresszor összeállításnál nincs jelentősége, hogy egy bemenetet használ minden. Bővebben: Link
(#) VIM válasza colSzalai hozzászólására (») Máj 11, 2023 /
 
Ha a vízszivattyút kérdezed az lehet mosógép szivattyúja is. A hűtő pedig gk. fűtő radiátor vagy a nagy hűtő a ventilátor az meg lehet (egy kisebb) szobai is hozzá. Az olajhoz talán egy gk. olajszivattyúja megteszi bontóból is.
(#) Geri86 válasza VIM hozzászólására (») Máj 12, 2023 /
 
Köszi VIM.
(#) colSzalai válasza VIM hozzászólására (») Máj 12, 2023 /
 
Szia.
Olajszivattyúnak már szereztem olcsón egy Golf 3 szervo szivattyút, ami ékszíjról hajt. Mosógép is van talán vezérlő hibás, kiszedem belőle a szivattyút. Köszi minden tippet.
(#) user1914 válasza colSzalai hozzászólására (») Máj 12, 2023 /
 
Szevasz!
Ha már az egyik oldala siklócsapágyas, én nem terhelném ékszíj feszítéssel.
Inkább a motor cserét részesíteném előnybe (960-1450 ford/perc) és tengely irányból egy gumis hardy tárcsával meghajtva még egy személyautó ventilátort felrakva a léghűtés is megoldható.
A kimenő nagynyomású levegőcső a ventilátor felé nézve kapná a hűtést.
Üdv. M.
(#) diginewl válasza Geri86 hozzászólására (») Máj 12, 2023 /
 
Nem bántottam. Hallani hogy belülről olajozza magát. Egyenlőre működik. Nem sokat használom.
(#) SzilCsong hozzászólása Máj 15, 2023 /
 
Sziasztok

Olyat hallottam, hogy süritett levegős tartályt nem szabad otthoni körülmények között hegeszteni, szerintetek? Igaz ez?
//indoklás nincs...persze.
(#) dokidoki válasza SzilCsong hozzászólására (») Máj 15, 2023 /
 
Szia. Csak gondolom a belseje olajos és ez rossz ómen ez esetben, de folyamatos CO2 áramoltatással, feltöltésel a belsejében már nem olyan veszélyes.
(#) SzilCsong válasza dokidoki hozzászólására (») Máj 15, 2023 /
 
Szia
Ezen kívül, gondoltam, mert ezen már túl vagyok, csak jöttek az okosok és megmagyarázták, hogy ez így nem jó, mert majd fel fog robbanni... bla ..bla..
(#) Poli válasza SzilCsong hozzászólására (») Máj 15, 2023 / 1
 
Szia. Szerintem biztonságtechnikai ok miatt nem ajánlják.
Nyomáspróbázni kellene, hegesztéssel járó átalakítás után és minden ötödik évben.
Az idézett jogszabály "6.3.1.1. Hegesztések javítása:"-tól lehet számodra érdekes. plusz még a 7. pont. 2/2016. (I. 5.) NGM rendelet
Bocs a jogszabályért, de így egyszerűbb volt.
(#) zolika60 válasza SzilCsong hozzászólására (») Máj 15, 2023 / 1
 
Szerintem ne aggódj rajta. Nyomáspróbázd le. Töltsd tele vízzel és úgy nyomd fel tíz százalékkal magasabb nyomásra mint ahol használni szeretnéd. A víz azért kell, mert az nem terjeszkedik olyan gyorsan mint a gáz, ha mégis megrepedne.
(#) elektroncso válasza SzilCsong hozzászólására (») Máj 15, 2023 /
 
Inkább azért mert egy hobbihegesztő aki otthon a piacos inverterrel nyomja nem tud egyenletesen vastag varratot készíteni így lesznek olyan helyek a varratban amik gyengébbek. Ezek a helyeken ha először nem is, de pár hét-hónap-év után elfárad a varrat és elreped. Egy tapasztalatlan hegesztő a varrat mellett is károsíthatja a vas szerkezetét. Arról nem is beszélve, hogy nem sokan tudják otthon hőkezeléssel feszültségmenetesíteni a hegesztett munkadarabot.
Az olajjal sem a robbanás miatt van gond hanem azzal, hogy hegesztéskor a felületbe beégve megakadályozza a stabil kötés kialakulását és zárványos lesz a hegesztés. Ami szintén gyenge pont és előbb utóbb repedéshez, töréshez fog vezetni.

Ettől függetlenül szerintem a háztáji kompresszorok 6bar-jánál ha valaki jól tud hegeszteni sok bajt nem csinál. Főleg ha ahogy Zolika60 írja nyomás próbázza a remekművet.
(#) klenósanyi válasza SzilCsong hozzászólására (») Máj 15, 2023 / 2
 
Te már eldöntötted, hogy gyártani fogtok. Én sem ajánlom több ok miatt sem, régebbi hozzászólásomban leírtam miért, nem akarom ismételni. Ha mégis készítitek, mindeféleképpen alátétlemezes varratot készítsetek! Ezzel a technológiával van esélye a megfelelőhöz hasonló gyök kialakítására egy amatőr hegesztőnek. Nyomástartó edényt még a hegesztők közül is kevesen tudnak készíteni. 15 évig röntgeneztem, ultrahangoztam hegesztett kötéseket, nagyjából tudom mit beszélek. A nyomáspróba mindenképp szükséges, legalább 50 %-al nyomjátok túl! Egyébként a legolcsóbb autó bontóból venni LPG tartályt, azok 35 bár üzemi nyomásra vannak tervezve.
Következő: »»   177 / 181
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem