Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kondi lágyindítás
 
Témaindító: kovacsna, idő: Máj 23, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   1 / 1
(#) kovacsna hozzászólása Máj 23, 2007 /
 
Sziasztok.
Ötleteket várnék az alábbi probléma megoldására!

Adott egy fékpad, aminél a görgőket frekiváltóval forgatják.A teljesítmény része SIEMENS IGBT MODULOKKAL épül fel(150A).A három fázis egyenirányítása után 2db 3500µF/600V kondik a pufferek. A gép leírásában az van ,hogy 3x25A kell, de nincs csak 3x16.Így bekapcsoláskor repülnek a biztik.Miután lekötöttem a kisütő áramkört így másodszorra nem megy le a bizti.
Hogyan lehetne megoldani a lágyindítást?Természetesen figyelembevéve a hatalmas áramokat.A lényeg, hogy ne repüljön az IGBT mert az 20e FT.A könnyebség az a dologban, hogy amikor felkapcsolódik a három fázis, akkor még nem indulnak a motorok.Az csak a mérés megkezdésekor indul el.
Előre is köszi az ötleteket.
KN.
(#) elektro válasza kovacsna hozzászólására (») Máj 23, 2007 /
 
egyszerű szerintem isamisa lágyindídtólya ide is jó. http://www.hobbielektronika.hu/kapcsolasok/toroid_lagyinditas.html
(#) MaSTeRFoXX válasza kovacsna hozzászólására (») Máj 23, 2007 /
 
Én a kondikkal sorbakötnék valami áramkorlátozót (nagy teljesítményű ellenállás, esetleg izzó), majd egy időzítő segítségével, egy mágneskapcsolóval (ami után feltöltődtek a kondik) rövidrezárnám ezeket az ellenállásokat.
(#) kovacsna válasza MaSTeRFoXX hozzászólására (») Máj 23, 2007 /
 
Vigyázni kell az indukciós hatásokkal az IGBT-k miatt!
(#) Prinner válasza kovacsna hozzászólására (») Máj 23, 2007 /
 
Én is Masterfoxx ötletét támogatom:
-Fázisonként be kellene kötni sorba egy-egy nagyteljesítményű ohmos terhelés (fűtőbetét huzalellenállás, esetleg 2 sorbakötött 230-as izzó), majd néhány s időzítés, és egy relével áthidalni a 3 ellenállást.

Lehet, hogy a biztosíték nagyobb áramúra cserélésével járnál a legjobban.
(#) elektro válasza MaSTeRFoXX hozzászólására (») Máj 23, 2007 /
 
az 5letedet ismisa toroid lágyindító néven valósította meg. . Ha ez nem akkor valahogyan plusz energiát kell létrehozni eltárolni. Ezt ugye kondival lehet. Mi lenne ha a fékpad előtt már egy egyenirányítóval egyenirányítanád és sok nagy kondikat relével fokozatosan rákapcsolnád majd ha feltöltődik akkor meht rá a fékpad. Csak elindul akkor. Vagy lehetne egyszerűsíteni a fékpadban az egyenirányítás után beteszel egy relét. Az előtte lévő kondikat meg indíthatod az előzőekben említett lágyindítóval mikor feltöltődött minden fasza akkor mehet rá a fékpad szerintem ez lesz a nyerő igazából semmi kár nm érheti így a IGBTket
(#) elektro válasza Prinner hozzászólására (») Máj 23, 2007 /
 
Hát a kismegszakító cseréje nem olcsó játék. Mi a démász hoz tartozunk és itt 300FT+ÁFa/Amper a díja. Ha neked tegyük fel van 3X10A és kell 3X16 akkor nem 6A fogsz hanem 18A és ez közel 60e ehez jön a kiszállás munka díj. Sokba kerül
(#) kovacsna válasza elektro hozzászólására (») Máj 24, 2007 /
 
Ezzel le is zártad a biztosíték témát. Drága és a havi többlet költséget nem is említettük...
(#) kovacsna válasza elektro hozzászólására (») Máj 24, 2007 /
 
Köszönöm az ötleteket. A kérdés még az volt, hogy a három fázis legyen "megszakítva" vagy az egyenáramú rész. Maradtam az utóbbinál. Márcsak az ellenállatokat kell méretezni, hogy elég energiát pumpáljon a kondikba mielőtt rövidrezárom őket,meg ki is bírják azt az áramot ami ott folyik majd, de ez nem gond. Ránézésre az is elég ami eleve a kapcsolásban van!

Fokozatosan nem tudom kapcsolni a kondikat, mert két kondicsomag van összesen.
(#) Prinner válasza kovacsna hozzászólására (») Máj 24, 2007 /
 
Még egy ötletem van, ez jóval egyszerűbb mint az előbbiek:

A fázisonként bekötsz egy-egy NTC-t (hőmérsékletnövekedésre csökkenő értékű ellenállás).
Az NTC ellenállás hidegen (~20C') 5-10ohm, de ha felmelegszik 30-40C'-ra akkor már csak 0,05-0,1 ohm küröl van.

Ha rákapcsolod a hálózatra a készüléket akkor az NTC ellenállása miatt, nem veri le a biztosítékot, mert némileg korlátozza a kondi csúcsáramát.
Ha a motrok elindulnak=> megnövekszik a felvett áram=> felmelegszik az NTC, de mivel lecsökken az ellenállása, nem tud egy értéknél tovább melegedni.

Ennek a megoldásnak az a előnye, hogy nem kell bele relé, ellentétben a fentivel.

Viszont ilyen nagy áramra nehéz beszerezni NTC-t a RET-nél néztem, 11A-es a legnagyobb.

(van egy másik ötletem is, de azt nem írom le, mert lenne belőle)
(#) hthomas hozzászólása Máj 25, 2007 / 4
 
szia!

Nem kell relé!

Hajtástechnikával foglalkozom, és egy nagyteljesítményű (fémházas) ellenállást szoktunk triakkal rövidrezárni.
Ha nagyon macerás a dolog, akkor mindkét kondi elé 1-1 ellenállás, 1-1 triak, és a kettő közé is késleltetést raksz.
De semmiképpen sem az AC körbe tegyél ilyesmit!
(#) dobo hozzászólása Máj 25, 2007 /
 
Ahol dolgozom ottan is van fékpad de ott nem ilyen problémák vannak.Nállunk alulméretezték a betáp kábelt és a fékpad indulásakor a feszültség annyira leesik hogy a fénycsöves világítás elalszik!!!!
Pedig a görgők külön indulnak időzítve.
De ami nekem furcsa hogy nincsennek se a motornál se a vezérlésnél kondil!!!
Lehet pont ezt a dolgot spórolták ki
Pedig a betápunk elég nagy 125A ezt biztos nem verné le!
Következő: »»   1 / 1
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem