Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Motor forgásirányának megváltoztatása
Lapozás: OK   15 / 15
(#) Gafly válasza kerekesbela1919 hozzászólására (») Aug 4, 2021 /
 
Idézet:
„de ha egy gagyi rendszert okositok a sajat elvarasaim alapjan akkor sokat tudok sporolni és ehhez csak annyi kell hogy ÉN tudjam változtatni a forgásírányt..”

Hááát.
(#) kerekesbela1919 hozzászólása Aug 5, 2021 /
 
Igy néz ki az elektronika. Kipattintható, hogy könnyen be lehessen kötni a 230V-ot es az esetleges ventilator/motor cserekor a motrot is. (barna, kék, szürke)
(#) kerekesbela1919 válasza uniman hozzászólására (») Aug 5, 2021 /
 
Ez egy nagyon jó ötlet, megtartom "B" tervnek. köszi.
(#) kerekesbela1919 válasza uniman hozzászólására (») Aug 5, 2021 /
 
Áramszünet után a szellőztető nem indul el magától. Ujból a távirányitóval kell elinditani. Lenne ötleted, hogy ezt a problémát esetleg hogy tudnám kikerülni/orvosolni?
(#) Bakman válasza kerekesbela1919 hozzászólására (») Aug 5, 2021 /
 
Első kép, panel jobb alsó részén lévő, három lábú alkatrészen milyen felirata van? Képről nem lehet leolvasni.
(#) kerekesbela1919 válasza Bakman hozzászólására (») Aug 5, 2021 /
 
triak: BT136-600E A1949D
(#) Patópali válasza kerekesbela1919 hozzászólására (») Aug 5, 2021 /
 
Szia!
Keresd fel a Nemes Ventilátor Házat. Aventa légtechnikai termékeket forgalmaznak,vagy

az Airgroup KFT -t. Ők az Aventa magyarországi képviselete.

Üdv.
A hozzászólás módosítva: Aug 5, 2021
(#) kerekesbela1919 hozzászólása Aug 5, 2021 /
 
mpx x2 capacitor 0.47uf (sárga) egyik lába a motor szürke kábelére van kötve.
A kék a MAC97A8 dj 934 tranzisztorra van kötve.
A barna pedig a triak M2 (középső lábára)
(#) kerekesbela1919 hozzászólása Aug 5, 2021 /
 
a triak M1 pedig az N -re (nulla) van kötve
(#) kerekesbela1919 válasza kerekesbela1919 hozzászólására (») Aug 5, 2021 /
 
Idézet:
„mpx x2 capacitor 0.47uf (sárga) egyik lába a motor szürke kábelére van kötve.”


mpx x2 capacitor 0.47uf (sárga) egyik lába a motor szürke kábelére van kötve az ellenáláson keresztül.
Továbbá a fázis (L) is ide van kötve a szürkére.
(#) uniman válasza kerekesbela1919 hozzászólására (») Aug 6, 2021 /
 
A távirányító vevője egy külön panel, vagy az a soklábú IC lenne?
A motor 3 kivetése közötti ellanállásoket kéne megmérned...ha kétszer azonos, egyszer pedig ezek dupláját méred, akkor bingo:
(#) majkimester válasza kerekesbela1919 hozzászólására (») Aug 6, 2021 / 1
 
Amit látunk:
- A sárga 470nF kondi és a nagy zöld 100 Ohm az áramkör tápfeszültségének (5V) előállítására van. A 3db 330k a sárga kondi kisütésére van.

- A motor zöld vezeték direktben a fázisra van kötve
- A motor barna egy BTA136-600 triakon keresztül a nullára
- A motor kék vezeték pedig 2db 160kOhm-on keresztül egy MAC97A8 MT2 lábára

A BTA triakkal ki be lehet kapcsolni a motort, de a MAC97 szerepe nem világos. a két ellenálláson keresztül ott jelentős áram nem folyik, ha be van kapcsolva ez a segéd triak.

A triakok gate-jére a vezérlés 100 Ohm majd a középen lévő 1-1db LED-en keresztül megy.
Mikor világítanak a ledek, és milyen kombinációban?

A motort is láthatnánk végre?
(#) kerekesbela1919 válasza majkimester hozzászólására (») Aug 22, 2021 /
 
Szia,
Sajnos megbetegedtem, nem tudtam Válaszolni.

Először is, elrontottam a szineket (nem volt mellettem a ventilátor amikor az alaplapról a rövidiések alapján irtam a szineket):
BR = barna
BL = fekete
GR = szürke

A BTA136-600 inditja a motort (barna)
A szürke (eddig zöld-nek neveztük) direktben a fázisra van kötve ahogy irtad.

Lemértem egy multiméterrel és a barna és a szürke között mindig van feszultség (akkor is amikor az irányváltás előtt megáll a ventilátor 5-10s -re.)

A szürke meg a fekete kábel között nincs feszultség.
A fekete meg a barna között van 70v akkor ha a multiméter COM érintője a barnán van és a mAVohm pedig a feketén. (fordiva 0v)
Van itt egy kis érdekesség, hogy ha a multimétert (com = barnára, mAVohm-ot a feketere) teszem akkor a lassú fokozatból a második (gyorsabb) fokozatba vált. Ha elveszem a multimétert akkor megint a
lassabb fokozatban pörög a ventilátor.

A rekuperátor távirányitóján 2 sebességi fokozatot lehet kapcsolni. - UTOLAG NEM ERTEM HOGYAN

Felidegesitett a dolog és kikötöttem a fekete kábelt. Igy az elektronika csak a 0-at (N) meg a fázist adta a ventilátornak (230V). Bekapcsolom és elindult a ventilátor.... 60s mulva megáll és elindul a másik irányba. (a gyengébbik fokozatba viszont már nem tudom kapcsolni, feltételezem mert hiányzik a fekete kábel neki)

Mondom most mi van?

Oké, keresek 2 csoki összekötőt. Megfogtam és bekötöttem a ventilátort direktbe. N az N-be, L az L-be. Inditom és a ventilátor (igaz a nagyobbik fokozatban) elindul...60s mulva megáll és elindul a másik irányba.
A kütyü jól megszivatott mert ezek szerint az elektronika amit lefotóztam az a távirányitohoz van és a 2 fokozat közötti váltáshoz.

A ventilátort fogalmam sincs hogyan szedem szét anélkül hogy ugorna a garancia..

később lefotózom a ventilátort, de "burokban" van.
(#) majkimester válasza kerekesbela1919 hozzászólására (») Aug 23, 2021 /
 
Szóval a lényeg, hogy a motor forgásirányváltása a motor burkolata alatt van, hiába nézegettük az eddig csatolt képeket.
Következő: »»   15 / 15
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem