Fórum témák
» Több friss téma |
A nagyobbik szürke A/ R60 MKT 33 400 PN 02MVH22
alacsonyabb IEC 60384-14 250V AC 310VAC A/ R.46 MKP X25H OSSµF 247VAC 40/110/56 C M 03LC119
Üdv!
Mintha már lett volna nálam ilyen, ez egy süllyesztett 65-ös dobozba kapcsoló helyére szerelhető típus. Az nem 12V-os stabkocka, hanem triak. Ebben nem relé van, hanem a triak kapcsolja a rákötött izzókat. Így meg egyenfeszültségű tápról nem fog menni. Szerintem felejtős. Jobban nem ismerem, nem tudom a triak milyen vezérlést kap, esetleg átalakítani relésre/tranzisztorosra/FET-re?
Ez egy PIR (passzív infra szenzor)?
230V-os? Az a TO220-as tokozású alkatrész mi? Olvasd le a feliratokat. Az a 2 szürke kondenzátor valószínűleg a trafó nélküli táp része. Egyébként a LED tápnak kell 230V, kapcsold azt ezzel és nem kell átalakítani semmit. A hozzászólás módosítva: Dec 28, 2013
Az a bajom igazából hogy minimum 40 watt ot kell rákötni, mer egy kapcsolot kapcsolhatna ami a led áramkört kapcsolja de a 40 watt miatt nem megy. A tápról más led is megy, de akkor szerzek egy kicsi 12v tápot, a 40 watt minimum akkoris fennál.
Üdv!
Szerintem az. Létezik ilyen süllyesztett kapcsoló helyére szerelhető PIR érzékelő. Csak simán sorba van kötve a lámpával. Két vezetékes, nulla nem kell neki. Nem relé kapcsol benne, mint általában, hanem triak. Szerintem ez is ilyen.
Közben rákerestem, én is úgy látom. Csak azt nem látom, hogy a kérdezők fejlődnének kérdezésileg...
![]() Idézet: -Ezzel egyetértek. Ráadásul ez lehet az egyik legnehezebben áttekinthető változat, nem csak a triak, hanem a sok SMD alkatrész miatt is. A relés változatnak a bekötése könnyebben beazonosítható, sőt régebben lehetett kapni riasztókhoz olyat, (szerintem még most is léteznek valahol) amik eleve 12 VDC-ről üzemeltek, relés kimenettel, azokat át sem kellene alakítani. De hát ez jobban feladja a leckét. „Jó képek, minden rajta van, csak az nincs ami kellene...”
Sziasztok én nem ragaszkodok ehhez az érzékelőhöz, itthon ez volt, de a riasztó érzékelőn nincs idő és fény állítás. Arra gondoltam, hogy egy kicsi tápot fog kapcsolni és nincs átalakítva, de mi legyen a minimum 40wattal?
Meg kellene mérned a LED-ek tápegységét, a 220 V-os oldalon mennyit vesz fel. Végül is, ki is próbálhatod a táp 220 voltos oldalán ezt az érzékelőt, max. nem működik, ha nem kap eleget. Gyanítom, hogy izzólámpához készült ez az egész. Nem tudni, hogyan viselkedik, ha a fogyasztó helyén egy trafó van, vagy netán egy kapcsoló üzemű táp? Az elkón kellene megmérni a feszültséget, amíg kipróbálod egy hagyományos izzóval. De vigyázat, ilyenkor rajta van a fázis! A két kékesszürke téglalap alakú kondenzátor osztásviszonya határozza meg az elektronika tápfeszültségét, de mivel még azok pontos értékét sem tudtad kibogarászni a sok sorozat, típus, és gyári számok közül, kicsit aggódom az osztásviszony újraszámolását illetően, hogy az neked menne-e? A 47 µF/63 V elkó két sarkán az biztos, hogy már egyen törpefeszültség van, üzem közben azt megmérve, meg lehetne azt tudni, hogy mennyiről megy az egész? Ha jól nézem ki a képeidből, az ötpólusú csatlakozó két széle a +,-. Ami a triak gyújtójára megy, arról meg lehetne vezérelni egy tranzisztort, ami egy relét húzatna meg. Az időzítést ezeknél nem tudom megállapítani, hogy mi állítja elő, hiszen a triak begyújtása után az egésztől elveszi a tápfeszt, valamelyik kondenzátor a ludas, hogy az időzítés leteltéig tárolja a gyújtófeszültséget, ezért a törpefeszültségre való átalakításának szerintem több buktatója van, mitha a trafód 220 voltos oldalára teszed. Ha már egy ilyened van, akkor próbáld meg először úgy, és ha nem megy, akkor átalakítani törpefeszültségűre, de akkor a kerek panel egyáltalán nem kell, csak az a szögletes, + relé, és 1 tranzisztor, viszont nem tudjuk, mi lesz a végén az időzítéssel.
Idézet: „A 47 µF/63 V elkó két sarkán az biztos, hogy már egyen törpefeszültség van, üzem közben azt megmérve, meg lehetne azt tudni, hogy mennyiről megy az egész?” Óvatosan mérve, nincs galvanikus leválasztás!
Én leírtam, de inkább figyelmeztessük többször, mint egyszer se.:
Idézet: Mivel ezeken az SMD zéner diódákon semmi feliratozás nincs, mérni muszáj. A legjobb, ha kikapcsolt állapotban valami vezetéket ráforraszt, és amíg mér, nem nyúl hozzá, vagy úgy rögzíti a panelt, hogy a mérés alatt kézzel ne kelljen azt megfogni, és utána ne felejtse el kihúzni az áramból. „De vigyázat, ilyenkor rajta van a fázis!” A hozzászólás módosítva: Dec 31, 2013
Relét nem muszáj rákötni, egy megfelelő teljesítményű tranzisztor, vagy FET is elbírja a LED-eket, csak a triac csak akkor maradhat benne, ha továbbra is váltakozó feszültségről táplálod, ami lehet 12, vagy 24 V is, csak ahhoz kell megfelelően átméretezni az előtétet, ha több a táp, mint ami ennek kell. (pl.24-ről 12V-ra).
Helló mindenkinek !
A segítségetek kérném tőletek, még pedig.. Van egy mozgás érzékelőm a napokba szereltem fel, a próbléma az van vele, hogy egy váltó kapcsolóval csináltam azt, ha le van kapcsolva akkor a mozgásérzékelővel működik a világítás, de csak éjszaka. Ha pedig fel van kapcsolva akkor meg állandóan világít. A probléma az van vele, hogy ha felkapcsolom akkor világít, de ha le akkor meg nem kapcsol le, olyan mint ha a mozgásérzékelőnek a reléje "öntartásba" lenne ! De van amikor nem csinálja ezt! Szerintetek mi lehet a probléma ? Csatoltam a rajzot is, ahogyan elkészült ! Köszönöm előre is a válaszokat tőletek ! ![]() |
Bejelentkezés
Hirdetés |