Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Muzeális készülékek-alkatrészek restaurálása
Témaindító: Kutyuli, idő: Márc 29, 2008
Témakörök:
Az Orion:
Üdv. A kis káva az Velence sorozat . A nagy az tény hogy Orion (320?) és lehet hogy van gombom és tengely toldóm. Öreg T
A tengely toldó az melyikhez kell? Az orion 320-on nem látok nyomógombokat az elején(www.oldradio.hu). Viszont gondolom hogy orion lehet, mert még a 331-es belsejéhez is hasonlít.
Az AZ1-es csövet a helyén ki lehet mérni, hogy működik-e? Milyen értékeknek kell lenniük?
sziasztok!
Nemrég kaptam egy kb 20 éves videoton erősítős rádiót. Van rajta 2 vonali szintű magnóbemenet, 1 db fono bemenet. A típusát sajnos nem tudom, a fentieket azért írtam ide, hátha vki tud segíteni a problémám megoldásában. A rádiója is kitűnő vevő, keleti/nyugati URh-t is fogja, am-ben pedig 3 rövidhullám és 1 középhullámsávot tud. Hátul található rajta egy ferritantenna, egy szerintem dipól drótantenna, valamint ezen kívül van még hozzá egy nagyon hosszú drótantenna. Az a gond, hogy beállítok egy adót az fm2-n (vagyis nyugati Urh), és amikor kikapcsolom a rádiót, majd kb 2 óra múlva vissza, akko -hogy hogynem- elmászik az adóról, és kézzel kell mozgatni a skálát ahoz, hogy újra pl. a kossuth-ot fogja. A fentebb írt drótantennák mindegyike be van a megfelelő helyre kötve, de így is gond van a vétellel, pl. a kossuthot (amit a legtöbször hallgatok) csak 2-es erősségű adónak jelzi a ledek szerint, holott ez az állomás az újabb philips minihifin tökéletesen fogható. Tudtok valamilyen megoldást a problémára? A válaszokat előre is köszönöm. Üdv: István
Szia!
Nekem is hasonlóképpen működik. Szerintem ez ilyen. Nem véletlenül az RA 6363S ?
Van ennek külön topikja, itt.
Ezekben azonos FM modult használtak, teljesen mindegy, melyik tipus.
A "csupasz" rádióra ez hasonlít a leginkább : http://www.oldradio.hu/trt_328.htm
Most már biztos vagyok benne, hogy Terta T328.
Csak kellene valaki akinek felesleges kávája és gombok vannak hozzá. Kb. a lehetetlennel egyenlő.
Valaki tud egy képet adni hogy a kékesben melyik cső hova kell? A hátulján rajta volt de az már alig olvasható...
Üdv. Az üres káva a Velence R 636, mivel a hangszóró kicsi kb.13-15cm. Ha nagyobb lenne már Szinfóni és 9-es széria lenne és itt a hangszóró kb 17cm.A tengely toldó a hullámváltó és a gomb közzé kell.Öreg T
Üdv majd Köbzoli vagy Imi65 megmondja a tutit esetleg Llaci akit hiányolok.De lehet ha hátulról nézzük Terta ,Orion:330-331-440-441-550-551 is. Az eleje már szűkiti a kört.
Rádiókban a csövek cserélgetésére jó módszer az üzem közbeni? Vagy több kárt teszek a gépbe?
Persze. Bár ha szereted a forró dolgokat fogdosni...
A rádiónak biztos nem tenne jót a menet közbeni cserélgetés.
Meg esetleg puszta kézzel lekapni egy csupasz anódsapkát.
Műszerrel, illetve mérőáramkörrel (több műszer és pár ellenállás, poti). És itt sem illik bekapcsolva cserélgetni. Semmilyen áramkörben nem cserélgetünk alkatrészeket üzem alatt. (vannak kivételek, de ezek nem azok)
Teljesen hülyét csináltam magamból. Mint aki nem is konyít semmit az elektromossághoz.
Mindenkinek lehet rossz napja.
Amúgy látom, hogy Te is villanyszerelő vagy. Akkor már nem olyan meglepő Tőled az ilyen irányú kérdés. Mi sem kapcsoltuk le a fél város, vagy utca áramát azért, mert valakinél mérőóra/kismegszakítócsere volt, stb. Ezek kivételek. De a finomabb elektronikai áramköröknél már okozhat problémát, ha szakadás lesz egy alkatrész eltávolítása miatt, illetve egy soklábúnál ha netán az a szerencsétlen szitu van amikor már/még csak pár láb érintkezik s azok éppen nem a leg szerencsésebb kombinációban van, akkor ugyebár jöhet az áthúzás, szikra, csitt és csatt. Ha netán ezt még túl is élték az alkatrészek, akkor még ott van annak a kockázata, hogy a fény és hangjelenség hatására meghökkensz, s egy hirtelen mozdulattal, ívesen a bal vállad felett elrepíted az elektroncsövet. Ez esetben be is verheted valamely testrészed, amely sérüléssel is járhat. A tovarepülő elektroncsövet pedig a landolás során érheti maradandó, és visszafordíthatatlan károsodás, ami további balesetveszélyes helyzetet teremthet, a széthulló szilánkos darabjaival.Remélem eléggé részletes voltam. Amúgy egy elektroncső kimérése nem bonyolult (példa a képen).
Olyan pici multim nekem is van.
Csak hiányzik a kijelző elől a plexi, így nem megy rendesen a kijelzője.
Ez az Orion színesekhez való, a káva közepén helyezkedik el, két szárnyas anyával lerögzítve. Ez nem pumpa hanem kapcsolóüzemű táp. Alapvetően kétféle vezérléssel, és kétféle feszültségszinttel került gyártásba.
Nem sokat,eléggé le van strapálva,30-as évekbeli.üdv
N78
Az Orion 331-es rádióhoz(visszább van kép) nincs AZ1-es csövem a cseréhez csak ami benne van. Kipróbálni az-e a rossz cső. Ki lehet mérni üzem közben?
Üdv. Ha az anód feszültség megvan vagy hasonló a megadotthoz jó , esetleg gyenge kicsit. Öreg T
|
Bejelentkezés
Hirdetés |






A rádiónak biztos nem tenne jót a menet közbeni cserélgetés.
Amúgy látom, hogy Te is villanyszerelő vagy. Akkor már nem olyan meglepő Tőled az ilyen irányú kérdés. Mi sem kapcsoltuk le a fél város, vagy utca áramát azért, mert valakinél mérőóra/kismegszakítócsere volt, stb. Ezek kivételek. De a finomabb elektronikai áramköröknél már okozhat problémát, ha szakadás lesz egy alkatrész eltávolítása miatt, illetve egy soklábúnál ha netán az a szerencsétlen szitu van amikor már/még csak pár láb érintkezik s azok éppen nem a leg szerencsésebb kombinációban van, akkor ugyebár jöhet az áthúzás, szikra, csitt és csatt. Ha netán ezt még túl is élték az alkatrészek, akkor még ott van annak a kockázata, hogy a fény és hangjelenség hatására meghökkensz, s egy hirtelen mozdulattal, ívesen a bal vállad felett elrepíted az elektroncsövet. Ez esetben be is verheted valamely testrészed, amely sérüléssel is járhat. A tovarepülő elektroncsövet pedig a landolás során érheti maradandó, és visszafordíthatatlan károsodás, ami további balesetveszélyes helyzetet teremthet, a széthulló szilánkos darabjaival.

Csak hiányzik a kijelző elől a plexi, így nem megy rendesen a kijelzője. 

