Fórum témák
» Több friss téma |
Csinálnál egy screenshot-ot a VCDS konfig ablakáról és egyet a teszt eredményéről? Élesebb képeket, amin látszik is valami az áramkörről?
A VCDS azért nem találja az illesztődet, mert az alább felsorolt intelligens kábelek valamelyikét keresi. 409-el is próbáltad?
Így már látom!
Ez egy KK/L vagy más néven ISO9141 illesztő. Nem megy VCDS-sel, VAG-COM 409 illetve a korábban felsorolt programokkal működhet, ha az adott diagnosztizálandó vezérlő nem dobja el a kommunikációt az USB-RS232 átalakító időzítési problémái miatt. - Telepítsd az FTDI driver-ét - Állítsd be a portot COM(1-4)-re, amelyik szabad. - Nyomj egy tesztet COM(1-4)-re állított 409-es VAG-COM -mal. ( VW csoportos autón próbáld ) - Ha nem megy, a kábel rossz. ( Több autón is próbáld ki )
Helósztok!
Van egy kapcsolódó kérdésem ide kapcsolódóan: vajon az elm 327 usb, vagy com-os interface használható-e vag-com, vcds, és az Opel Tech 2 -vel? Érdemes megvenni ezt a készüléket?
Az FTDI driver idozitojeben be tudod allitani az 1ms-os valaszidot. Portok, specialis. A ket puffert vedd le 128-ra, a valaszidot meg 1 vagy 2 ms-ra.
A legtobb esetben segit.
Az ELM327 diagnosztikai kabelt probaltuk egy V40-es Volvonal. Az ELM csak a real time adatokat latta (rpm, kulonfele hofokok, elogyujtas stb). A hibakod kiolvasashoz mar vag-com kabelt kellett kesziteni. Ehhez viszont sajat szoftver tartozik. Az OBD-t kezelo szoftverek, amiket mi probaltunk, nem kompatibilisek a vag-com kabellel.
Így használtam, de így sem jó mindenhez, nem csak a válaszidővel van gond. Inkább vettem olyan notebook-ot, amin van soros port. Azóta semmi gondom.
Nem használható.
Attól függ mihez és mire akarod használni.
Kerem, most mar vilagositson fel valaki, mert beleorulok!
Az az istenverte L vonal az input vagy output, tehat a racsatlakoztatott diagnosztikai eszkozom irja vagy olvassa?! Eddig azt hittem, hogy irnom kell ra, de az si9243-as chip adatlapja alapjan egyertelmuen olvasni kell. Akkor minek kell ra a felhuzo ellenallas??? Az a baj, hogy nem sajat kocsihoz kell, igy ritkan tudom probalni...
Eddie-nek és Dudusnak a válasz: A webshopban volt a lista, hogy elvileg vagy-com, vol-fcr, és egyebeket is támogat.
Én abból indulok ki, hogy ez egy "tolmács", mely kezeli a logikai szinteket minden protokolban. Írják rá, hogy támogatja a J1850 vpw és pwm + iso 9141 és a Can bus -t. Gondolom mivel pl.: a tech 2 nem hardwerkulcsos, és tud usb-n is, akkor elméletileg tudna melózni. Opel tech 2 vagy AB-Com, illetve vwtool oder vagcom -hoz mit érdemes venni, ami beszélget Can 2.0-án is? Kár hogy a Volvonál nem lehetett a hibakódot kezelni ![]() Próbáljátok meg obd-ben $013 móduszal kiolvasni, vagy $011 -el resetelni a vezérlőt, hátha akkor elfelejti őket
A L -en általában akkor jelenik meg üzenet amikor utasítást ad a progi a vezérlőegységnek, ilyenkor ugyanaz megy végig rajta mint a K-n. Ha vége a műveletnek inaktív lessz. A ECU-ból jövő üzik általában csak a K-n mennek. Az L vonalat a Kwp 2000 megjelenéséig használták, kb Golf 3, Vento korszaka.
Ebbol szamomra nem derult ki egyertelmuen, de akkor szerinted nekem olvasni kell?
Egyebkent Renault Laguna I-et szeretnek ddt2000-el diagnosztizalni. Nekem II-esem van es siman terveztem es epitettem hozza soros majd USB-s K vonali interface-t, de az I-esekkel nem boldogulok es az L vonal kezeleseben keresem a hibat.
A Renault-kat annyira nem ismerem, de szerintem nézd át a bekötéseket, hogy minden passzol-e, vagy nincs-e szakadás vagy zárlat. Tegyél egy Led-es próbalámpát a K vagy L-re és nézd miközben diagnosztizálsz.
Nézd meg milyen protokollt használ a kocsi, és a progi.
Koszonom a joszandeku hozzaszolast, de bocsass meg, akkor olvassam vagy irjam?
Nem hiszem, hogy ez autonkent valtozna. Csak meg sohasem dolgoztam L vonallal, azert kerdezem, mert az interface tervezesekor az fontos, hogy ki vagy bemenet. Ebben tudnal segiteni? Elore is koszonom.
Az L -vonal egyirányú a diagnosztikai eszköztől a vezérlő felé megy az adat. Csak a vezérlő diagnosztikai módjának inicializálásakor van szerepe a későbbi kommunikációban már nincs.
Ertem. Es koszonom. Az ELM323 eseten valoban, a kapcsolasi rajz is erre utal.
De akkor meg tudnad nekem magyarazni az si9243eay adatlapjaban szereplo sematikus abrazolast? Oda van irva, hogy for automotive application. www.vishay.com Eddig ezt hasznaltam. Akkor ezek szerint valtanom kellene valamilyen mcp-re, mert ez nem fogja nekem meghajtani az L-t?
Azt az ECU-ba szánták buszmeghajtónak, csak sokan berakják diageszközbe is, viszont ilyenkor az L-vonalat nem használják. Ha mégis kell 2 db-ot használnak és az egyiken csak TxD van bekötve és a K-vonalról hajtják az L-et. ( Nincs az L és a K között technikai értelemben különbség csak az egyik egyirányú)
Nagyon koszonom. Igy mar ertheto. Remelem, ez alapjan el tudom kesziteni a sajat meghajtot, akkor egyszeruen egy N-es tranyot fogok alkalmazni az L helyen.
Sokat segitettel, orok hala!
Bocsi, hogy rosszul fejeztem ki magam, de Dudus kisegített! Többet én sem tudnék róla mondani, minthogy írjad, és elvileg a K -ról is meghajthatod. Nem tudtam, hogy éppen épített az interface.
Semmi gond, neked is koszonom a hozzaszolast.
Hello mindenkinek.Keresem az Opcom kapcsolási rajzát.Nagyon kellene.
Sziasztok: Segitsen már valaki.
Van egy ISO9141/RS-232-es Interfészem,Opel Astra G Y.1.7.td /iszuzu/ -hoz szeretném használni,Opel-tech-2-vel a hibatárolot kitudom olvasni és törölni de többet nem lehet megnézni.ÁB-COM-mal meg nem is müködik,kiirja nemtalálhato interfész,a segitségeteket kérném hogy tudnám használni boveb informáciokra.
Szevasz.
Ahogy leirtad kiprobáltam/USB-R232/és müködöt.Az Opel-tech-2-vel csak hibakodot tudom megnézni és törölni,ez csak enyit tud vagy nemjo a programom,volna még választási lehetoség de az mod halvány és hiába kattintokrá semmi.Ha tudsz valami jo progit akkor irjál már .Köszi.
Ez egy nagyon tesztszoftver, amit ebben a formában sosem fejeztek be. Az AB-COM látja az élőadatokat is.
Tiszteletem a jelen levőknek. Azt szeretném kérdezni ELM327 bluetooth-os kütyüt ismeri-e valaki ? mert most hozta meg a postás de semmire nem tudom használni. Remélem csak én vagyok a balfék.
Igazából PDA-n szeretnék mérni ha lehet, de nemigen sikerült használható diag szoftvereket szereznem. A másik gebasz, hoyga cuccos hiiába dugom be a csatiba semmi életjelet nem ad. Sem a ledek nem égnek, sem a PDA-m nem lát BT eszközt a közelben. Előre is alázatos kösz minden segítségért.
Szerintem rossz az eszköz vagy a diagaljzatban nem volt tápfesz a 16-os lábon.
igen lehet. Bár elég trehányul csatlakozik a csatira is. Megpróbálom megtápolni dróttal. Te esetleg használtál már ilyet ?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |