Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Lapozás: OK   3550 / 3551
(#) klausz18 válasza Gafly hozzászólására (») Ápr 19, 2024 / 1
 
Üzemeltetek másféle weboldalt, meg nem tudom milyen számokkal dolgozik a HE, de hiába vagyunk valószínűleg borzasztóan sokan itt online, nem olyan giga üzlet azért a Google AdSense. Önmagában szinte biztos vagyok benne, hogy a szerverek üzemeltetése messze meghaladja a hirdetés bevételt, de persze nem akarok más zsebében turkálni, inkább csak saját tapasztalatból arányosítok. Például azt figyelembe véve, hogy itt még hajnali kettőkor is bőven van élet a fórumon.

Azt, meg hogy milyen háttér informatikája lehet az oldalnak, szintén csak saccolni tudom, hogy szinte sosincs semmilyen fennakadás, minden oldal ugrik mint az álom, szóval biztosan nem kezdő olcsó hardverekkel dolgoznak, borzasztó sok oldal tanulhatna abból, hogy milyen gyorsan kellene egy weboldalnak betöltődnie, jöhetnének erre az oldalra tanulni, hogyan kellene weboldalt üzemeltetni.
Valószínűleg a mindenki békéjét biztosító és visszaéléseket csökkentő fiók érvényesítő SMS-ek sincsenek nekik ingyen pedig mi ingyen kapjuk a regisztráció folyamán tőlük, de a huszon év alatt összegyűlt biztosan több száz gigabájtok sincsenek ingyen.
Mivel nincs sok reklám és azok nem oldal lapozáskor töltődnek be, így nem is lassítják az oldalt, szóval engem nem zavar, nem is buzdítanék blokkolásra senkit.
(#) teddysnow válasza klausz18 hozzászólására (») Ápr 19, 2024 /
 
Én úgy tudom azoknak az időknek már vége, amikor azért fizettek, mert az oldalon megjelent a reklám. Most legalább rákell kattintani, hogy az pénzbe számítson a megjelenítő oldalnak. Ha jól tudom.
(#) klausz18 válasza teddysnow hozzászólására (») Ápr 19, 2024 /
 
Igen, ez az én weboldalamon is így van, a legtöbb hirdetés már kattintás alapon hoz bármit is. Van megjelenítés alapú is még, de azt nagyon kevés hirdető használja (nem éri meg nekik sem, ilyen márkaismertség létrehozó kampányok szoktak lenni a megjelenítés alapúak).

Nálam kb. 100 kattintás olyan 2000-2500 Ft, gondolhatod milyen félelmetesen nagyot lehet keresni. 100 kattintás meg 100 ezer megjelenítés alatt jön nálam össze.
Egyszerű a matek, egy gigabites kapcsolat kb. 50E Ft/hó egy szerverteremben (co-location), hozzá egy normális szervergép kb. 5-700E Ft ami max 5 évig jó, azaz évi 140E Ft a szerver, havi ~12E Ft, szóval már 62E Ft-nál tartunk.

62E Ft/hó-hoz 20-25Ft / kattintással 3100 kattintás kell, ami 3.1 millió hirdetés megjelenítés/hó.
Nagyon könnyen belátható, hogy az borzasztóan sok reklám megjelenítés. És ha ehhez hozzávesszük, hogy a hobbielektronikás gépek biztosan nem egyedül vannak, és biztosan nem belépő szintű szerverekkel dolgoznak, akkor tuti aprópénz a hirdetés a költségeikhez képest.

Egy Dell PowerEdge szerver újonnan üresen (winyók nélkül) ~2 millió forint. Ha mondjuk van belőle kettő amit gyanítok ha így ugrik az oldala a HE-nek (egy adatbázis, egy web) akkor az már 4M Ft-nyi szerver, azaz csak a szerver maga havi 60-70E Ft, hozzá ha két géped van simán kell fizetni 100E Ft-ot egy szerverteremnek az elhelyezésre ma, akkor havi 160-170E Ft-ról beszélünk. Erre rájön a winyók költsége (a SAS winyó jóóóóval drágább mint a sima SATA), az adatmentések, e-mail szerverek, SMS szerver, tűzfal számítógép(ek). Jujjj. Bele se merek gondolni, ahhoz hogy a hirdetés kifizesse a költségeket kellene vagy kb. 10 millió hirdetés megjelenítés / hó.
Ki lehet matekolni, hogy az napi 330 ezer megjelenítés. Az borzasztóan sok.
És ez még mindig nem fizette azt ki, hogyha gond van, akkor lehet hogy azonnal 1 óra múlva el kell költened több százezer forintot hogy javítsd / cseréld valamelyi szerver komponenst hogy a hiba el legyen hárítva.
A szerverek nem sima asztali DDR rammal működnek hanem ECC-s ramokkal, amik háromszor annyiba kerülnek mint a sima asztali gépekbe valók. Egy 1TB-os SAS winyó kb. 100E Ft, míg sima asztaligépes SATA-ba ez csak 20E Ft.

Szóval szerintem a hobbis srácoknak az üzemeltetés saccom szerint biztosan kerül kb 3-400E Ft/hóba mire mindent összerakunk.
A hozzászólás módosítva: Ápr 19, 2024
(#) Villanymozdony hozzászólása Ápr 19, 2024 /
 
Sziasztok!
Egy ilyesmi tágulási tartály mennyire kedveli az etilén-glikolos fagyállót?
A benne lévő membránt nem eszi meg?
(#) Rosszmáj válasza Villanymozdony hozzászólására (») Ápr 19, 2024 / 1
 
Az általad adott link szerint:
"- gumimembrán: cserélhető EPDM gumi DIN4807 szerint"

Ezen link szerint:
"Az EPDM gumilemez a következő anyagoknak áll ellen: ... Etilénglikol ...
(#) tufatofu hozzászólása Ápr 21, 2024 /
 
Üdv! Valaki szedett már szét a képeken láthatóhoz hasonló betonkeverőt? 1db zégergyűrű látszik ami oldható. Szétverni nem szeretném. A gond az vele, hogy olyan csapágyhangja van( recseg ropog), mint mikor a csapágy porrá törik és morzsol. Ha kézzel terhelem a dobot, elviselhetetlen a morgás. A fogaskoszorúba a fogaskerék hegye ér bele itt-ott. Állítási lehetőség semmi. Azért kéne a dobot leszedni, mert akkor a fogaskerék is kijönne, esetleg alá lehetne valamit tömni a koszorúnak, hogy közelebb kerüljenek, és egyáltalán kiderülne mi őröl benne.
(#) Bakman válasza tufatofu hozzászólására (») Ápr 21, 2024 / 1
 
Zéger le, dob előre le. Ha minden igaz, a tengely jelenleg nem látható végén is van zéger, ami a helyén tartja a csapágyat.

Nem szedtem még szét ilyet de más lehetőséget nem nagon látok.
(#) Fats Domino hozzászólása Ápr 21, 2024 /
 
Jó estét!
A nyílászárók szigeteléséhez használt szigetelőhabbal ragasztható a hungarocell lap, vagy azt feloldja a habbal befújt helyen? Tudom ,hogy van külön erre a célra ragasztóhab, de most nagyon sok ilyen ún. purhabot kaptam, ezt szeretném felhasználni.
A hozzászólás módosítva: Ápr 21, 2024
(#) szs válasza Fats Domino hozzászólására (») Ápr 21, 2024 /
 
Az a kérdés, hogy az valóban "HUNGAROCELL"? Vagy NIKE? Sokféle Iporka van ám, meg sokféle purhab...
(#) Fats Domino válasza szs hozzászólására (») Ápr 21, 2024 /
 
OBI féle hungarocell
(#) tufatofu válasza Bakman hozzászólására (») Ápr 21, 2024 /
 
Köszönöm szépen! Szerinted attól adhat ilyen embertelen hangot, hogy a fogak érintőlegesen találkoznak, nem teljes felületen?
(#) Bakman válasza Fats Domino hozzászólására (») Ápr 21, 2024 /
 
Nem oldja a szigetelőlapokat, használd nyugodtan. De ha tutira akarsz menni, csinálj egy próbát.

PUR hab: Poliuretánok - Wikipédia.
(#) Bakman válasza tufatofu hozzászólására (») Ápr 21, 2024 / 1
 
Azt figyelembe kell venni, hogy nem precíziós masina, ráadásul az egyenes fogazás mindig sokkal hangosabb, mint a ferde. Magyarán normális is lehet a hangja, de ezt csak te tudod megállapítani biztosra. Ha a meghajtó fogaskereket valahogy el tudod távolítani a meghajtottól, akkor csendesen kell forognia a dobnak. De ha bekapcsolod és ügyesen fülelsz, ki lehet szűrni, honnan jön a zaj.

Pár betonkeverővel találkoztam már (házi, gyári), kb. mindegyik morog működés közben a már említett okok miatt.

szerk.:
Ha olyan a hangja, mint ezen a vidón: Bővebben: Link, akkor aludhatsz nyugodtan.
A hozzászólás módosítva: Ápr 21, 2024
(#) szs válasza tufatofu hozzászólására (») Ápr 21, 2024 / 1
 
Idézet:
„A fogaskoszorúba a fogaskerék hegye ér bele itt-ott”

Az nemcsakhogy embertelen hangot hallat, hanem pontosan azt jelenti: mindkettőt ki kell cserélni. Mert hiába a fogaskerék cseréje, a fogaskoszorú félrekopása azonnal zajjal fog járni, és az új fogaskerék sem él sokáig.
(#) Bakman válasza szs hozzászólására (») Ápr 21, 2024 / 1
 
Kép jó lenne a távolságról, de ezeket nem szokták pontosan illeszteni, gondolván az esetlegesen belekerülő szennyeződésekre.
(#) Remci válasza Fats Domino hozzászólására (») Ápr 21, 2024 /
 
Attól függ,hogy milyen purhab. Van olyan, ami száradáskor tágul.
(#) nagym6 válasza tufatofu hozzászólására (») Ápr 21, 2024 / 1
 
Ha átugrik a fog a párja fogai felett az adhat erős hangot, és még le is darálhatja a fogakat. Ez látható.
Valamint a fogak felületén látható kopás alakjából is következtethetünk ilyen hibára.
A hozzászólás módosítva: Ápr 21, 2024
(#) szs válasza Bakman hozzászólására (») Ápr 21, 2024 / 2
 
némi zaja mindnek van, a fateré ún "vegtelencsigas" hajtasú volt. (Van. Csak a fater nincs már). Vegtelencsiga nincs, de érthető. Némi lötyögés és hang van, de egy (fél) életet bírt. Ha foghegyre kopik, onnantól cserélendő -de ezt ne kell vállalni egy gépnél.
(#) tufatofu válasza Bakman hozzászólására (») Ápr 22, 2024 /
 
Nem tudom mennyire szemléletes a fotó. Sajnos ez még 0 km-es(új). A bölcső, a dob alja a fogaskoszorúval, és a fogaskerék, egy gyárilag összeszerelt egységet képez, ahol felhasználói összeszerelési hiba kizárható.
(#) Bakman válasza tufatofu hozzászólására (») Ápr 22, 2024 / 1
 
Sehova tovább, ez bőven jó betonkeverőhöz. Ennek van nagy hangja.
(#) tufatofu válasza Bakman hozzászólására (») Ápr 22, 2024 /
 
Köszi a választ! Ha jól értem, akkor ez még "tökéletesnek" tekinthető?
(#) Tomi94 hozzászólása Vas, 15:00 /
 
Sziasztok!

Valakinek van ötlete, hol-hogyan lehetne egy nagy, kb. 40-50 cm átmérőjű kör alakú (pontosabban azt négy negyedből kiadó) "cserepet" pótolni, levágatni? Grillsütő aljában volt, mint zsírfelfogó és hőmegtartó elem, sajnos mozgatás közben kiborult belőle és széttört. Nyilván lehet így is használni a sütőt, de tapasztalat szerint sokkal egyszerűbb volt a takarítás vele, mert ahhoz az anyaghoz valamiért nem ég hozzá a lefolyt zsír, hanem kb. vizes szivaccsal letörölhető róla.
(#) tufatofu válasza Tomi94 hozzászólására (») Vas, 15:28 /
 
Szerintem egy sírköves megoldja. Felénk ablakpárkánytól kezdve a mosogató munkalapig mindent készítenek gránitból, márványból vagy amiből óhajtja a megrendelő....
(#) elactrofan válasza Tomi94 hozzászólására (») Kedd, 8:40 /
 
Szia!
Járólapból esetleg nem megoldható?
ha Van maradék mert szokott maradni.
(#) mnyugger válasza Tomi94 hozzászólására (») Kedd, 16:06 /
 
Ma láttam az OBI-ban 2cm vastag padló burkoló követ. Nem mértem le de legalább 50x50cm a mérete.
(#) Villanymozdony hozzászólása Sze, 23:33 /
 
Sziasztok!
Amikor egy autóban nincs feltöltve az akku, de a motor beindul, mert pl. betolják vagy bikázzák, mekkora árammal tölti a generátor az akkut? Úgy nagyságrendileg vagyok kíváncsi, átlagos, mondjuk 1300-as motorral rendelkező személyautóra gondolok.
(#) tufatofu válasza Villanymozdony hozzászólására (») Csü, 1:55 / 1
 
Egy lemerült akku általánosságban, a névleges kapacitásának max 30%-val tölthető( 44AH-13,2A).
Szerintem a generátor töltésszabályzója is ezt a koncepciót követi. Ezért nem is javasolják a típusra előírttól nagyobb kapacitású akku használatát, pl 44Ah-s helyett 80.
(#) Bakman válasza Villanymozdony hozzászólására (») Csü, 6:25 / 1
 
Bikázás vagy betolás után elég 15 - 20 perc kocsikázás és tele az akku, már ha nem hibás. A generátor kb. "ami a csövön kifér" árammal tolja. Ez autónként eltér, de általánosságban 50 - 120 A körüli, személyautók esetén.
(#) Skori válasza Villanymozdony hozzászólására (») Csü, 10:06 / 2
 
A mai autókban többnyire alulméretezett akku van gyárilag. Az autóban levő vezérlő beavatkozik a generátor szabályozásába is. Itt az a koncepció, hogy az önindítózással kivett energiát minél hamarabb pótolni kell, ezért amikor a motor beindul, akkor még rá is szabályoz a generátorra, és némelyik típus, rövid időre akár 15...16V-ra is megemeli a feszültséget. Magyarul akkora árammal tölti amennyivel csak bírja..., hogy a következő indításra legyen elegendő töltés az akkuban.
Az indító akkunak bírnia kell rövid ideig a hatalmas kisütő áramot, és rövid ideig hasonlóképpen a nagy töltőáramot is (ez is lehet 100A nagyságrend).
Pont emiatt célszerű (ha fizikailag elfér) akkucsere esetén kicsit nagyobb kapacitásút beépíteni, mert az élettartama akár meg is duplázódhat (néhány év helyett 6...9 év, saját tapasztalat).

Ugyanakkor amikor kell az energia (pl. autópályán padlógázzal előzöl) akkor a vezérlő ideiglenesen lekapcsolja a klíma kompresszort, és (ha az akksi megfelelően töltött akkor) a generátor gerjesztését is leveszi ideiglenesen, hogy az se fékezze a motort.
A hozzászólás módosítva: Csü, 10:11
(#) Skori válasza Villanymozdony hozzászólására (») Csü, 10:20 /
 
Még annyit, hogy a bikázásnak megvannak a szabályai.
- Előszőr a két akku pozitiv saruját kapcsoljuk össze, úgy hogy először a lemerült akkura csatlakozunk. Eztuán jön a negatív kábel.
- Ezután indítózunk, először azt az autót amelyiknek jó az akkuja. Amikor beindult akkor járatjuk pár percig, hogy mindkét akku kapjon valamennyi töltést.
- Ezután indítózzuk a másik autót a lemerült akku-val.
- A bika kábeleket fordított sorrendben szedjük le, először a testet, utána a pozitívot.
Remélem nem hagytam ki semmi fontosat.
Következő: »»   3550 / 3551
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem