Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Opel Astra elektromos hibák
 
Témaindító: nrgie, idő: Júl 19, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   123 / 128
(#) mazso1988 válasza Norbi1004 hozzászólására (») Szept 29, 2021 /
 
Szia
Valóban utalhat ez a hiba a motorvezérlő kontakthibájára. Én bő egy hónappal ezelőtt jártam majdnem ugyanígy. Nálam vezérműtengely jeladó, és üzemanyag szivattyú relé hibát írt. Átforrasztották a motorvezérlőt és hibák teljes egészében megszűntek.
(#) nyemi hozzászólása Okt 5, 2021 /
 
Sziasztok. A alany: Opel Astra F X14NZ motorral.
Hiba: előjövő alapjárati fordulatszám problémák, magas fogyasztás, üresben gurulás pulzáló alapjárat. Hiba kód nincs.

Kimérése:Oktán dugó csatlakozóján az ECU felé mérni ellenállást lekötött akkumulátornál.
1800Ω-nál nem lehet kevesebb mert belső zárlat van.

Hiba ok: ECU belső tápegység hibája (55199 ic ) Elméletben LM2984 jó lenne csak sehol nem kapni.

Kérés: Ki tud valami hasonló tápegység IC-t?

Válaszokat előre is Köszönöm.

Üdv.nyemi
(#) torkosborz hozzászólása Okt 7, 2021 /
 
Szia!
A hidegítő kondikat cseréld szerintem először, hibás tantál tud meglepetést okozni. Jók de nem az örökkévalóságnak készültek.
Ha nem találsz vegyél egy bontott ECU-t és rakd át a memóriachipet. Lehet hogy gyorsabb.
(#) nyemi válasza torkosborz hozzászólására (») Okt 8, 2021 /
 
Köszönöm a választ. De sajnos biztos, hogy az IC rossz mer a fő kimenetét leválasztva a nyák lemezről (az összes terhelést levéve róla) , belemérve kimenetbe GND fele 230Ω mérek (jó IC-nél ez 11kΩ polaritás független). Az érdekessége a dolognak, hogy meg van a stabil 5Volt de ugye kérdés hogy rendes üzemi körülmények között okoz e problémát. Gyakorlat azt mutatja hogy igen.
Sajnos a bontott ECU-k között is sok a hibás. Ezért ajánlom aki cserél legalább egy mérést eszközöljön a berakottnál . C12 és D2 vagy külső burkolat ( GND) között ~1,99kΩ.
A hozzászólás módosítva: Okt 8, 2021
(#) amex hozzászólása Nov 7, 2021 /
 
Udv Mindenkinek.

Ketto hete vettem egy 2006-os opel astra H kocsit. 1.4 L motorral. 156000 merfolddel, (Anglia) Tudom hiba volt ennyi merfolddel megvenni, de per/pill nem volt mas valasztasom.

Olyan gond van vele, hogy szinte tokeletes alapjarat mellett, ha elindulok vele, par km utan elkezd olyan tuneteket generalni, mintha nem menne 1-2-3 henger. Vagy mintha nem kapna eleg benzint, mert gaz adasra neha fullad, neha csak dadog, de hang alapjan olyan mintha nem menne 1-2 henger. Kicsereltem az osszes gyertyat, es az azokat vezerlo gyujto elektronika hidat is.
OBD teszten 2 helyen is volt, mindket helyen rentgeteg hiba kodot mutattak. De a masodik szervizben azt mondtak ilyen tuneteket a kitagult vezermu lanc okoz. Hat kicsereltek.... De a hiba megmaradt. Erdeklodni szeretnek esetleg valakinel ugyanilyen hiba van/volt e? Mi vagy mi volt a valos hiba? Koszonom.
A hozzászólás módosítva: Nov 7, 2021
(#) amex válasza amex hozzászólására (») Nov 7, 2021 /
 
Meg annyit irnek, hogy a muszerfalon az eg adta vilagon semmi problemara utalo lampa nem vilagit.
(#) xxxyyy válasza amex hozzászólására (») Nov 7, 2021 /
 
Ez esetleg Z14XEP motor? Annál a megnyúlt vezérműláncot nagyon jól lehet hallani. Milyen hibákat jeleztek azok a hibakódok?
Képzett autószerelő volt?
(#) amex válasza xxxyyy hozzászólására (») Nov 8, 2021 /
 
Igen ez a motor kod!

Kicsit olyan kattogo alapjarata volt. Ami azzal hogy kicsereltek a lancot, megszunt...
De az eredeti hiba megmaradt. Az elso OBD test:
1. Key stuck
2. Generator malfunction or can-bus CIM message range/performance.
3. Generator malfunction or can-bus CIM message range/performance.
4. Throttle/pedal position sensor/switch A circuit low input.
5. Throttle/pedal position sensor/switch B circuit range/performance problem.
6. Cylinder 2 injector circuit open.
7. O2 sensor heater circuit malfunction (Bank 1 sensor 2)
8. O2 sensor heater circuit open (Bank 1 sensor 2)
9. Random/multiple cylinder misfire detected
10. cylinder 1 misfire detected
11. cylinder 2 misfire detected
12. cylinder 3 misfire detected
13. cylinder 4 misfire detected

Es ezek mar megismetelt teszt eredmenyek, elso utan hibakod torles volt.

A masik szervizben keszult tesztet nem lattam sajnos.
(#) nyemi válasza amex hozzászólására (») Nov 8, 2021 /
 
Szia . Annyi itt a nyitott áramkör , hogy én valami +12V vezeték szakadásra vagy kapcsoló relé kontaktus hibájára gondolnék . Első körben:F46-20A, F33-15A, biztosítékok, K26, K35. relék vizsgálata javaslom.
Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Nov 8, 2021
(#) freddyke válasza amex hozzászólására (») Nov 12, 2021 /
 
Még azt tudnám javasolni, a 12V-os ágak átnézése mellett keresd meg és nézd végig a testpontokat, egy fellazult kötés is vezethet sok hibához. Az akkusaru csatlakozásokat is érdemes ellenőrizni. Az ECU hibája sem zárható ki. Nem ártana egy saját kütyüt beszerezni, amivel magadnak tudsz hibakódot olvasni és élőadatot nézni.
(#) kovizozi hozzászólása Nov 13, 2021 /
 
Sziasztok,

Opel astra F 1.6 16V X16XEL

Ma délutáni indulás alkalmával csak 300m-re jutottunk az autóval. Egyet bedadogott, és megállt. Az elmúlt egy évben semmi tünete nem volt, az előtt a gyújtás adta meg magát. Azt kompletten cseréltem.

Hibakód nincs. AC megy. Szikra van, diaggal. Fordulatszám jel van indítózás közben. Viszont az injektor tesztelésre nem rángatja az injektorokat, az AC is csak egy pillanatra indul meg a teszt közben.
Egy-kettőt röffen, most esti próbálkozásnál még egy 5mp-ig járt is, de megint ua.

Mi lehet a hiba? Holnap rámérek az injektorok tápjára, ami a AC tápja is egyben. Lehet, hogy a motorvezérlő adta meg magát?
(#) VIM válasza kovizozi hozzászólására (») Nov 13, 2021 /
 
Szia! Az AC megy de a benzin is ott van ahol lennie kellene?
(#) kovizozi válasza VIM hozzászólására (») Nov 14, 2021 /
 
Szia!
Ja van a tankban is és az injektor hídig is eljut. Nyomás van benne amikor nem indul akkor is. Reggel frissen töltött aksival indult pöcre majd kb 3perc alapjárat és egy kis túráztatás után alapjáraton megállt. Közben letakarítottam a réz paztát az ECU csatiról. Jobb nem lett, teljesen random indul vagy nem. Most legutóbb elindult és hazáig (2 utca) nem állt meg. Amikor nem indult próbálkoztam a hőgombát lehúzni, a map-ot lehúzni, ecu kábeleket rángatni, aztán egyszer meg beindult. Későbbi kábel mozgatásra nem állt le se.
(#) VIM válasza kovizozi hozzászólására (») Nov 14, 2021 /
 
Talán ez a képsor segíthet kideríteni esetleg megoldani a problémát. Sok Opel típusnak ez gyárilag ismert típushibája. Az alkatrészek listája gyári számmal is meg van adva.
(#) kriszrap hozzászólása Nov 16, 2021 /
 
Sziasztok van egy opel Astra g autóm 1.6 és azt vettem észre hogy a füttès kapcsolom halvanyan villog a LED gyorsan.
Ha kiveszem a relé akkor ez a jelenség elmúlik .
Teszteltem a relayt terhelve tekercsen 82.5 ohmot mertem.
Olykor olykor van hátsó fűtés abból gondolom nem mindig szedi le a párat.
Villogas mindig van lezárt autónál is.

Van otletettek mi lehet a baj ?
Szerk. Annyi ha ranyomok és kikapcsolom néha ez a jelenség eltűnik.
A hozzászólás módosítva: Nov 16, 2021
(#) Georgee válasza kriszrap hozzászólására (») Nov 17, 2021 /
 
Ha a hátsó szélvédő páramentesítését érted a "füttéssel", akkor az ajtó átvezető köteg szigetelése megvan törve és zárlatol. Elsősorban az idősebb autóknál jön elő ez a probléma. A műanyag szigetelés kikeményedik és a nyitogatásoktól megtörik, lepattog. Akkor csinálja általában ezt. Szedd ki az átvezetőt, nézd meg a vezetékeket, van-e sérülés. Ha kell cseréld, szigeteld a vezetékszakaszt.
(#) kriszrap válasza Georgee hozzászólására (») Nov 17, 2021 /
 
Mielőtt elolvastam és tapogattam az átvezető és ott lesz a baj .
Hogy érdemes a javítást meddig érdemes vissza szedni.
Törés mentesen hogy lehet kiszedni az átvezető??
(#) Georgee válasza kriszrap hozzászólására (») Nov 17, 2021 /
 
Pár éve nekem is ilyen volt, kb az átmenőtől 5-5centire vágtam ki és toldottam bele új vezetéket. aAgumit ha kifordítod az ajtóból és a tetőből akkor hozzáférsz a vezetékekhez. De ha gyújtás mellett elkezded kézzel mozgatni az átmenőt és villog közvbe a LED, akkor a hiba ott lesz a kötegben.
A hozzászólás módosítva: Nov 17, 2021
(#) sargarigo hozzászólása Nov 17, 2021 /
 
Sziasztok!

Tud valaki házilag kivitelezhető módszert a "bajlámpa" kikapcsolására? Történt hogy zörgött valami a kormányban, amiért szétszedtem. A spirál felépítményben találtam egy kis bigyót ami kóborolt, nyilván letört valahonnan. Elkövettem azt a hibát hogy gyújtást adtam neki, így észrevette hogy nincs rajta a kormány, így a légzsák sem. Azóta ott világít a légzsák ikon.
Valami trükkös megoldás érdekelne, hogy nyomjam a köldököm miközben balra nézek, és törlődik a hibakód

szerk.: Ja, és 2000-es Z14XE G astra.
A hozzászólás módosítva: Nov 17, 2021
(#) zoly15 válasza sargarigo hozzászólására (») Nov 17, 2021 /
 
Szia,
Diagnosztikai muszerrel torold a hibat...
(#) sargarigo válasza zoly15 hozzászólására (») Nov 17, 2021 /
 
Ha van más mód, akkor ezt szerettem volna elkerülni, mert ami van az nem jó opelhez, tehát kerítenem kellene valakit akinek van olyan ami jó is hozzá.
szerk.: És persze lehetőleg a közelben
A hozzászólás módosítva: Nov 17, 2021
(#) kriszrap válasza Georgee hozzászólására (») Nov 17, 2021 /
 
Összeset megtoldottad ???
A csomagtér ajtónál hogy toldottad meg a kábeleket mert ha jól tudom nem mindegyik megy egy kötegbe ball oldalt a tükörfűtés az külön van nem ?

Igen ma megnéztem a kábelek állapot rá fér egy kettőre a csere leszigeteltem őket villogás jobban előjött vagy is le testelt ezért nem villogót annyira a gomb.Mindegy amit tudok átfűzök.
KB ha átfűzöm vagy forrasztom kb hány évig bírhatja?

szerk a kötegbe a nagy fekete a hátsó ablak fűtés kábele.
A hozzászólás módosítva: Nov 17, 2021
(#) kovizozi válasza sargarigo hozzászólására (») Nov 17, 2021 /
 
Szia Kecskemét jó lesz? írtam üzenetet.
(#) kovizozi válasza VIM hozzászólására (») Nov 17, 2021 /
 
Köszi a tippet!
Meg lett a hiba! Úgy néz ki a tavaly cserélt FAE márkájú trafó modul adta meg magát. Ha felső csavarját fellazítom rögtön elmegy a szikra, ha meghúzom akkor működik és jár rendesen.
Egyébként a hőfok jeladó is csinál érdekességet, illetve a gomba jó, de a kábelen mintha gyenge lenne a táp. Azt produkálja, hogy a feszültsége hidegen indítva elkezd szépen le esni ~2V-ról és mikor eléri az 50°C-ot (0,98v) akkor hirtelen felugrik a feszültség 3,59V-ra és onnan csökken tovább. Mindeközben a hőmérséklet nem ugrik. Most vissza néztem a diagnoszikáimat 2017-ig és már akkor is így viselkedett.
(#) sargarigo válasza kovizozi hozzászólására (») Nov 17, 2021 /
 
Köszönöm!
(#) freddyke válasza kriszrap hozzászólására (») Nov 17, 2021 / 1
 
Én forrasztottam az enyémet sok évvel ezőtt. Bírja még, de nem helyes, mert a forrasztás mellett újra eltörhet. Azt javaslom inkább toldóhüvellyel, ahhoz való fogóval oldd meg.
(#) sargarigo hozzászólása Nov 18, 2021 /
 
Kovizozi közbenjárásával a lámpagond sikeresen megoldódott! Köszönöm szépen!
(#) kriszrap válasza freddyke hozzászólására (») Nov 18, 2021 /
 
köszönöm sikerült megoldani azt kiderül meddig lesz jó
(#) elektrorudi hozzászólása Nov 23, 2021 /
 
Sziasztok!
OPEL astra H.
Pár perce értem haza, az utolsó métereken olyan hangok jöttek ki belőle, mint egy traktorból, és iszonyú hangos volt. Egyik pillanatról a másikra. Azt hittem, talán a kipufogó esett szét, de aztán, mintha a motorból jött volna. Közben kb. 20km/h-val mentem. Azon gondolkodtam, hogy azonnal megálljak vagy guruljak át a kereszteződésen? Kb. 100 méterre voltam az otthontól. Végül nem állítottam le, mert 10-20 méter múlva elmúlt a zörgés. Itthon még egy kicsit fel is pörgettem, de semmi. De ez nem normális! Tudtok valami ötletet, hogy mi lehet a baja? Elmerjek indulni vele a szerelőhöz? Vagy beáll az egész motor? Olaj, víz van benne.
A hozzászólás módosítva: Nov 23, 2021
(#) blasz válasza elektrorudi hozzászólására (») Nov 23, 2021 /
 
Szia ami nagyon fontos ezeknél az astráknál az olajpupa tömitése.Akarod nem akarod minden 3-ik olajcserénél olajteknő le és újra kell tömiteni az olajpumpát.Rossz hibás kontsrukció.Valószinüleg falsot szivott a pumpa és nem volt megfelelő olajnyomás pillanatnyilag.Vagy felakadt az egyik porlasztód.Az is tud kalapáló hangot adni.
Következő: »»   123 / 128
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem