Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Opel Astra elektromos hibák
 
Témaindító: nrgie, idő: Júl 19, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   122 / 137
(#) Skoevy válasza mazso1988 hozzászólására (») Aug 17, 2021 /
 
Több videót láttam már, amin úgy javítanak ECU-t, hogy a kivezetéseit újrahuzalozzák.
Szóval simán lehet kontakthiba.
Van pár ECU javító műhely, esetleg megkérdezheted, hogy tudnak-e javítani csatlakozó kontakthibát. Ha azt mondják, hogy ilyennel nem találkoztak, akkor jó eséllyel nincs ilyen hiba.
(#) mazso1988 válasza Skoevy hozzászólására (») Aug 17, 2021 /
 
Beszéltem az egyik céggel. Konkrétan a hibakódra mondták, hogy 98% hogy motorvezérlő probléma holnap javítják.
A hozzászólás módosítva: Aug 17, 2021
(#) palko0125 hozzászólása Aug 18, 2021 /
 
Sziasztok!
Sokat beszéltünk mág a H astrámról és köszönöm mindenkinek a segítséget, leginkább Georgee-nak!
A legutóbbi bajom az volt, hogy folyton feljön a katalizátor hatékonyság nem megfelelő hiba. Gondoltam rá hátha a hátsó szonda is valami univerzális, mint az első volt és az ECU tévesen ítéli meg. Mértem sokat a két szondát menet közben és nagyon úgy fest, hogy a szondával nincs gond. Valóban a katalizátor lesz a hunyó. (A két szonda jele nagyobb gázadásnál detto egyforma. Alapjáraton az első szonda jele szép szinuszos a hátsóé közel konstans, de ha nagyobb gázt adok azonnal egyformává válnak)
Nos, mivel egy új katalizátor horror ár kérdezném, hogy érdemes e tisztíttatni/felújíttatni egy katalizátort? Hoz e érdemleges eredményt!? Katalizátor tisztító adalékon, 100as benzinen már túl vagyok.

Előre is köszönöm a válaszokat.
Üdv, Palkó.
(#) zolika60 válasza palko0125 hozzászólására (») Aug 19, 2021 /
 
Cserélni érdemes. Akár univerzálisra. Az olcsóbb sokkal általában mint a gyári.
(#) zoly15 válasza palko0125 hozzászólására (») Aug 25, 2021 /
 
Lehet venni akar csak katalizator betetet, es bele kell hegeszteni a leomlobe.
(#) vinzoli hozzászólása Aug 26, 2021 /
 
Sziasztok!

2001-es OPEL Astra G-m gyújtáskapcsoló betétje eltörött.
Szerelőm -melynek váltásán azért most gondolkodom amúgy-, kicserélte.A bajom, hogy azóta az ablak fel-le húzásának, illetve a tükör mozgatásának módja a következő: gyújtás ráad, majd lekapcsol, de a kulcsot nem húzza ki. Ekkor, és csakis ekkor fentebb írt elektromos dolgok állíthatóak. Ha csak simán bedugom a kulcsot, nem működik. Gyújtást adok rá, nem működik. Leveszem a gyújtást, és kihúzom a kulcsot, szintén nem működik. CSakis abban az egy esetben, ha gyújtás ráad, majd lekapcsol, és kulcs nem húz ki. Mit bacott el ez a jómunkásember??? Elég kényelmetlen, ha lejjebb vagy feljebb akarom húzni az ablakot, meg kell állnom, és leállítani a motort......
(#) zolika60 válasza vinzoli hozzászólására (») Aug 26, 2021 1 / 1
 
Nagyon nincs ott mit elrontani. Egy csatlakozó van a gyújtáskapcsoló betéten és azt is csak egyféleképp lehet rádugni. Legalább is így emlékszem.
(#) freddyke válasza vinzoli hozzászólására (») Aug 27, 2021 /
 
Nálam csak ráadott gyújtással vagy járó motorral működik az elektromos ablak vagy tükör. Levette a negatív akkusarut, mielőtt nekiállt? Tárolt hibakód nincs? Mire cserélte ki, új gyárira, bontottra vagy utángyártottra? Lehet hibás is. Garancia a munkára vagy az esetlegesen általa beépített alkatrészre vagy kreált hibára van?
(#) Gafly válasza freddyke hozzászólására (») Aug 27, 2021 /
 
Idézet:
„Nálam csak ráadott gyújtással vagy járó motorral működik az elektromos ablak vagy tükör.”

Szoktam is miatta néha anyázni magamban, amikor a kedves utasok első mozdulattal ablakok teljesen lehúz, már 130-al megyünk az autópályán, parkolókártyámat kiviszi huzat a bánatba. De legalább jár a levegő...
Felhúzni nem tudják, légkondi meg minek.
A hozzászólás módosítva: Aug 27, 2021
(#) Gafly válasza Gafly hozzászólására (») Aug 27, 2021 /
 
A lényeg lemaradt: Nálam is, és szerintem szándékosan van igy tervezve az autó...
(#) vinzoli válasza freddyke hozzászólására (») Aug 27, 2021 /
 
Eddig nálam is így volt. De most ráadott gyújtással nem mozdul az ablak. Csak akkor, ha leveszem a gyújtást, de még nem húzom ki a kulcsot. Tárolt hibakód jó ötlet, majd ránézek. Műszerfalon lámpa nem világít, ezért úgy gondolom nincs. Utángyártotra cserélte ki, a garanciát pedig nem nagyon akarom érvényesíteni, mert simán tud még egy-két meglepetést okozni egy ilyen jólképzett mesterember, a további javítások során.
(#) freddyke válasza vinzoli hozzászólására (») Aug 27, 2021 / 1
 
Nálam talán akkor is működik az ablak felhúzás, ha leveszem a gyújtást, de még nem húzom ki a kulcsot. A kulcs kihúzásánál csattan egyet. A gyújtás ráadása után a kisautó ikonnak a kulcsokkal ki kell aludnia. Ha nem alszik ki, akkor van tárolt hibakód. A tárolt hibakódokat ki lehet villogtatni. Ezen az oldalon többek között a leírást is megtalálod hozzá. Nálam menet közben csak a kipufogót ("tengeralattjárót") ábrázoló ikon világított folyamatosan, amikorra a 2-es lambda szondám teljesen meghalt (de annak volt sok előzménye is, tárolt hibakódokkal).
A gyújtáskapcsoló betét az immobiliser vagy csak a betét (ha egyáltalán külön cserélhető) és az elektromos rész nem lett piszkálva? A gyári leírás szerint Tech2-vel (valószínűleg Op-Com-al is menne) a biztonsági kódot ki kell resetelni mielőtt az immobiliser control unit kivételre kerül. Ez is lehet egy hibalehetőség. Esetleg az utángyártott alkatrész hibás vagy eleve gagyi. Esetleg próbálj meg jó állapotú eredeti bontottat szerezni.
(#) freddyke válasza freddyke hozzászólására (») Aug 27, 2021 /
 
Sajnos már kicsúsztam a módosítási időkeretből. Kérdés mit cserélt pontosan és hogyan. A zárbetét (lock cylinder) elvileg az elektromos résztől függetlenül is cserélhető. Tech2 (vagy Op-Com) akkor kell, ha az immobiliser control unit-ot is cseréli. Hibalehetőség lehet, ha azt is cserélte, de valamit nem jól csinált. Esetleg nem jól rakta össze vagy tényleg az alkatrész gagyi (utángyártottnál nem meglepő). Az eredeti bontott gyakran jobb, mint az utángyártott új.
(#) Cinema hozzászólása Aug 28, 2021 /
 
Segítséget kérnék!
Ha van-volt hasonló beírás, akkor irányítsatok oda.

(Opel Astra G-Caravan.)
Mi lehet a hiba, ha az ablaktörlőt elindítva azonnal nyomja a vizet és nem hagyja abba a törlést elöl-hátul, csak ha áramtalanítok, vagyis kiveszem a kulcsot.
Már füst is jött ki a kormányburkolat mögül és a szélvédőre menő befúvónyílásokon is dőlt a füst.
Persze, mindez szakadó esőben, úgy, hogy kénytelen voltam félreállni, és ázni, meg bízni abban, hogy nem ég porrá a kedvenc autóm!
Most már végleg belefagyott az ablaktörlésbe, nem áll le, csak akkor, ha kiveszem a kulcsot.
Mi lehet a hiba és mi a megoldás?

Üdv!
(#) freddyke válasza Cinema hozzászólására (») Aug 28, 2021 /
 
Lehet tudni, hogy korábban hogyan lett szervizelve és milyen elektromos átalakítást vagy javításokat végeztek rajta? Az a gyanúm, valami nagyon össze lett kontárkodva azon az autón. Megolvadhatott a vezetékek szigetelése és talán összeérnek, rövidzárlatot okozva. A kormányburkolat alatt megy a karra a vezetékköteg, illetve a műszerfal mögött sok vezeték van. Azt javaslom, semmi esetre se használd az autót, amíg nincs megjavítva, még átmenetileg sem. Menet közben ki is gyulladhat vagy tovább romolhat a helyzet és emiatt balesetet is okozhatsz. Le kell bontani a kárpitokat és mindent végignézni, végigmérni. A sérült vezetékeket ki kell cserélni. Ha "átalakították", akkor nehéz lesz megtalálni, de muszáj, mert hiába cseréled ki a vezetékeket, ugyanúgy fog járni. Ehhez szükséged lesz gyári kapcsolási rajzokra (vagy egy eredeti, hibátlan autóra, esetleg gyári, módosítás nélküli vezetékkötegekre) referenciának. Ha annyira sérült a vezetékköteg vagy jobbnak látod, lehet kapni bontott vezetékköteget is kompletten.
(#) Cinema válasza freddyke hozzászólására (») Aug 29, 2021 /
 
Nem történt sem javítás, sem átalakítás.
Márkaszervizbe vittem mindig és megvártam míg elkészült az olajcsere, a műszaki vizsga, egyebek.
15-éves az autó, nem volt vele gond eddig. Ez most kicsit idegesít, a javítás ideje-költsége pláne, mert szükségem lesz az autóra gyakran.
Köszönöm a tippet, oldja meg a szerviz, én már sajnos öreg vagyok az "aláfekvéshez".
Üdv!
(#) freddyke válasza Cinema hozzászólására (») Aug 29, 2021 /
 
Furcsa, ha az autót új korától használtad. A vezetékek szigetelése éghet, ha csak bizonyos helyekről jön a füst, nem a teljes szellőzőrendszerből. Ha mindenhonnan jön a füst, az utastéri ventilátorral is lehet baj. Nem bonyolult a kiszerelése. Nem alámászós, de az autó mellett kell térdelni és a lábtérben hajlongani.
(#) Georgee válasza vinzoli hozzászólására (») Aug 30, 2021 /
 
Nekem alapból csak gyújtásmellett engedi ezeket a funkciókat. Ha a gyujtást leveszem, onnantól csak a rádió aktív. Érdemes lenne lekapni a kapcsolókat és az átmenő köteget is megnézni. Maga az ablakemelő pofon egyszerű. Mivel nem CAN rendszeren dolgozik. Van két 2.5ös vezeték, ő állandó + és -. Tehát ha nincs bent a kulcs is feszültségen kell lennie. Ez az átmenő csatlakozóban jól elkülönül a többi csatlakozótól. Alul van ha jól rémlik 2*6 tüske, itt kap helyet a nevezzük "parancs" kábelnak. A bal első emelő lesz a fő kapcsoló, ami innen minden ablahoz elmegy. Itt a hátsó ablakok és az anyós ülés melletti emelő kapcsolója az első ablakkal párhuzamosan van. Maga a vezérlés pofon egyszerű. Egy szál fel egy szál le ha nincs jel akkor a testhez képest nullát kell mérned. Egy szál a komfort zárás, őt testre húzással tudod feltanított ablak mellett üzemeltetni. Őt most hagyjuk. Illetve a becsípődés figyelő funkciót is. Maradjunk annyiba, azt kéne tudni, hogy gyújtás mellett a kapcsolók hogy viselkednek, tehát ha a stekkert lebontod, akkor ha van gyújtás/ jár a motor, a kapcsolón jelen van-e az állandó illetve a vezérelt 12V. Nagyon elrontani nem lehet, mivel írták is a betét csere adott, tehát itt maximum szándékosan lehet elkontárkodni. Illetve ha csak betét csere volt, akkor a kapcsoló része nem is lett bántva. Miven két részből áll. Esetleg amit megmerek kockáztatni, mivel nem mai autó, így a vezetékek szigetelése se egészséges már. Ha kiszedte az indítózárat a szerelő és visszarakta lehet a szigetelés megsérült (nem szándékosan tette, hanem az idő miatt) és letestel. Az is tud ilyen nem várt dolgokat csinálni. Hibakód olvasóval fölösleges próbálkozni, mivel nem rendelkezik az emelő önnálló kommunikációs protokollal. Tehát tök analóg a rendszer.

segédlet. Linkeltem egy kis segédletet az emelővel kapcsolatban. Remélem sikerül eligazodni rajta.
(#) Cinema válasza freddyke hozzászólására (») Aug 31, 2021 / 2
 
Ma megtalálta a szerviz a hibát.
Állítólag a motortér-nyitó bowdenje elnyírta azt a vezeték köteget - mert mozog - ami megy az ablakmosóhoz és a törlőmotorhoz. Mivel ezek egy lyukon keresztül mennek és talán nincsenek eléggé burkolva, ezért állt elő ez a hiba. A vezeték-köteget ki kell cserélni egész az ablaktörlő kapcsolóig, valamint a kapcsolót is, mert az is összeégett. Nagy munka, mert az egész műszerfalat föl kell bontani. Egyelőre ennyi.

Üdv!
(#) elektrorudi válasza Cinema hozzászólására (») Aug 31, 2021 / 1
 
A legnagyobb dolog megtalálni egy ilyen hibát.
(#) Cinema válasza Cinema hozzászólására (») Szept 6, 2021 / 1
 
Péntekre kész lett az autóm.
Kicserélték az ablaktörlő-kapcsolóját és a vezetékeket.
Minden rendben működik, remélem még sokáig.

Üdv!
(#) freddyke válasza Cinema hozzászólására (») Szept 7, 2021 /
 
Örülök, hogy megoldódott!
(#) Forgó Roland hozzászólása Szept 21, 2021 /
 
Sziasztok! Van egy 93 f astram és gyújtás problémával szenved el indul de miest be melegszik le áll, és fogalmam sincs hogy mi lehet a baj, sokan azt a kis fekete vackot mondjàk hogy rövid zàrlatos ezt lehet javítani? Köszönöm a válaszokat
(#) kaqkk válasza Forgó Roland hozzászólására (») Szept 21, 2021 /
 
Ez a fekete vacak egy zavarszűrő kondenzátor , javítani nem csak cserélni lehet . Próbáld ki az autót nélküle ha megjavul ő a hibás ...
(#) Forgó Roland hozzászólása Szept 22, 2021 /
 
És ő helyete be lehet rakni egy generátor zavarszűrőjét.?
(#) Forgó Roland hozzászólása Szept 22, 2021 /
 
Sziasztok! Van egy opel Astra f 1.6i C16NZ motorkódú autóm és olyan probléma van vele ha felmelegszik le áll, és el se lehet indítani míg meleg szinte mindent ki cseréltem benne de a hiba maradt, ami cserélve lett gyújtás elosztó fedél, kábelek, gyújtás modul, gyertyák, lambaszonda, benzin szivattyú, vízhőmérséklet jeladó és a hiba maradt hiba kód van 42, interneten a sebesség érzékelő feszültség túl magas ezt írják de biztos hogy nem az mert azt is cseréltem a napokban. Köszönöm a válaszokat
(#) Georgee válasza Forgó Roland hozzászólására (») Szept 23, 2021 /
 
EGR-t nézted? Az szereti még fullasztani az üzemmeleg motort, ha elvan már koszolódva, vagy felvan akadva, utána nem is tudod beindítani az autót amíg vissza nem hül a motor. Nekem az autópályán állt meg az autó az elfáradt EGR miatt (szerencsémre pont a lehalytónál voltam, így a lnedület még kivitt a pályáról). Természetesen lambda hibára hozta a diag. Ami még tud gondokat okozni az eltömődött kartergázcső, illetve az alapjáratszabályzó.
(#) Forgó Roland válasza Georgee hozzászólására (») Szept 23, 2021 /
 
Szia! Alapjarati motor takaritva van folytó szelep ház is EGR szelep az még le van dugozva nincs benne. Kartel gáz csövet viszont még nem néztem de attól függetlenül el kellene hogy induljon.
(#) moltam válasza Forgó Roland hozzászólására (») Szept 23, 2021 / 1
 
Az elosztóban van egy induktív jeladó, valószínűleg melegen hőtágulás miatt megszakad.
(#) Norbi1004 hozzászólása Szept 29, 2021 /
 
Sziasztok!
Opel Astra H 1.4 benzin 2005 Z14XEP autóm 3-4 havonta pár napig induláskor az első gáz adásnál kivillantaja a menjek szervízbe lámpát (narancssárga autószimbólum villáskulccsal), ezután a gáz pedál a felső néhány centiméteren nem ad gázt, beljebb nyomva jól működik, lehet vele közlekedni, csak fura. A hiba néhány nap után magától elmúlik.
A hibát nem tudtam összefüggésbe hozni a környezeti hőmérséklettel vagy a motor hőmérsékletével.
Az autószerelő hibaolvasása szerint a gázpedál jeladó és az elektronikus fojtószelep jeladó egyaránt hibás.
Egy másik szakember szerint nem valószínű, hogy mindkét eladó egyszerre hibásodik meg és javul meg magától, ezért valószínűbb, hogy a motorvezérlő elektronikában van kontakthiba. Azt javasolta, hogy mindent forrasszak át a motorvezérlőben és valószínűleg jó lesz, de rosszabb biztosan nem.
Az lenne a kérdésem, hogy valaki találkozott-e már ilyen hibával a fennt leírt javaslat megoldotta a problémáját?
Köszönöm a segítséget!
Következő: »»   122 / 137
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem