Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Professzionális hang,-fény és színpadtechnika
Lapozás: OK   1 / 1
(#) andras1 hozzászólása Máj 14, 2010 /
 
Tisztelt Fórumozók!

Ezt a topicot elsősorban beszélgetős, cseverészős és információmegosztási céllal hoztam létre, moderátori engedéllyel.

Léteznek már hangosításos, erősítős és hasonló topicok, de ennek a célja egy átfogóbb, szélesebb körű lenne:

-Nagy koncertek technikai leírásai, alkalmazott rendszerek, érdekességek
-Berendezések bemutatása, javítása, belseje stb.
-Alkalmazott technikák, megoldások profi szinten.
-Elméleti és gyakorlati kérdések
-Fotók és leírások

Jöhet minden ami a témához kapcsolódik, mivel ezzel(is) foglalkozom igyekszem majd a rengeteg általam olvasott és látogatott szakmai oldalról és anyagból érdekességeket idézni ( szigorúan a forrás megjelölésével-kérem mindenki tegyen így).
-----
Elsőként egy robotlámpa, melyet a Rammstein is használt az Arénában( fotó)
Adatai:
201kg
8kW
3fázis-20,5A
Beltéren leírhatatlan fényerő, eddig tudomásom szerint csak ők hoztak ilyet az országba.
-----
A linken pedig 2 úriember?!, akik a hétvégi Metallica koncert hangmérnökei lesznek, itt éppen a TM Array-nek nevezett szubláda elrendezést magyarázzák - mely kitalálásában ők is résztvettek.( A Budapesti koncerten nem dolgozik ez a fajta megoldás, hisz nem körszínpados a produkció)
Egyik kollégám ott lesz a helyszínen, és ígért egy átfogó beszámolót, ide fogom illeszteni.
Big Mick
(#) zenetom válasza andras1 hozzászólására (») Máj 14, 2010 /
 
Hali!
Szerintem az egyik legprofibban a Sensation White -on tudják egyeztetni a fényt a zenével :yes:
Ez nem csak egy egyszerű buli
(#) Moderátor hozzászólása zenetom hozzászólására (») Máj 14, 2010
 
Ha nem tudod hogy kell linket beszúrni, akkor ne kísérletezz kézzel össze vissza irogatásokkal, használd a link beszúrását.
(#) andras1 válasza (Felhasználó 15355) hozzászólására (») Máj 14, 2010 /
 
Azt akarta mondani ( szerintem), hogy ez nem egy szimpla disco (miközben végül is az), hanem egy nagyon professzionálisan kitalált és megvalósított show, mely a hang a fény a látvány a visual és a pyrotechnika összehangolásával egy nagyon komoly élményt nyújt, az elérhető legprofibb technikát felhasználva.
Tudtommal az egész egy kis partyból indult, amit a főszervező egyik barátjának halála emlékére rendezett, és a kötelező fehér szín is innen jön. Mára az egyik legprofibb ilyen jellegű produkció Európában.
(#) zenetom válasza (») Máj 14, 2010 /
 
Csak véletlenül felcseréltem a link szövegét a linkkel de utána kijavítottam :yes:
(#) andras1 válasza (Felhasználó 15355) hozzászólására (») Máj 14, 2010 /
 
Igen! Amikor a hamufelhő miatt nem szállhattak fel a gépek, simán átmentek busszal Oroszországba a következő koncert helyszínére. A Budapesti koncertre sem kértek semmi extrát az öltözőjükbe, teljesen normális viselkedés.

"A szokásaik az eltelt időben semmit sem változtak: közös öltözőt használnak, emellett egy hangszigetelt helységet is kértek, amiben felpörgetik magukat a koncertre. A Metallicának nem voltak speciális igényei az étkezést illetően sem, bár Kirk Hammet vegetáriánus, James Hetfied pedig nem fogyaszt alkoholt semmilyen formában sem."-Hír24.
----
A linken egy kis videó ( köszönet érte az öcsémnek), 4óra munka 25mp-ben, egy 120 négyzetméteres láncmotoros színpadfedés építési munkálatai.

Fedésépítés
(#) Pyte válasza andras1 hozzászólására (») Máj 14, 2010 /
 
De jó is az amikor építeni kell a fedést utána mehet rá sok lámpa 5km DMX kábel és a hálózati kábelek Buli végén meg szétbontani mindent ez már a rosszabik része
(#) andras1 válasza Pyte hozzászólására (») Máj 14, 2010 /
 
Azt nem filmeztük le, nem szeretünk emlékezni rá.Meg épp elég gyakran csináljuk is. Annyira azért nem veszélyes. :yes:

Kraft Tamás, aki jelenleg a többek között a KFT zenekar hangmérnöke ( élő koncerteken ) és egy élő legenda a roadok között a Boros Lajos Stage Pass cimű könyvében (Ez a Boros Lajos az a Boros Lajos ),ami azt hiszem 1986-ban íródott , hogy "a hangosítás átmenet a bányászat és az aratás között."
(#) Pyte válasza andras1 hozzászólására (») Máj 14, 2010 /
 
Én is gyakran csinálom én sem szívesen emlékszek rá :yes:
(#) BZoli94 válasza (Felhasználó 15355) hozzászólására (») Máj 15, 2010 /
 
Hoppá! Van még valaki rajtam kívül, aki hallgat rendes zenét! Üdv!
(#) zenetom válasza (Felhasználó 15355) hozzászólására (») Jún 14, 2010 /
 
Lehet azért alkalmaznak ilyen magas minőségű fénytechnika rendszert, mert a rendes (diszkó!) bulik elengedhetetlen kelléke? Hmm, azért ne essünk vissza a gyerekes "leszólom a másik stílust mert nekem nem tetszik" kórba
(#) ECL82 hozzászólása Feb 21, 2011 /
 
Sziasztok, csak hogy "éljen" a topik, megmutatok pár képet, ami a tavalyi, 2010-es Partiumi Magyar Napok keretén belül, annak is a zárónapján történt koncertről készült.
A főkoncerten Charlie szórakoztatta a közönséget, nagyon jó volt a koncert. Számomra nagyon meghatározó élmény volt, mivel itt álltam először monitor mixingben. A koncert technikailag jól sikerült, az én munkámra sem volt panasz, bár sajnos sikerült egy orbitális gerjedéssel elkezdeni a monitor beállást, aztán nem volt probléma, kisebb koncert közbeni állítgatások, finomhangolások persze voltak, de hát ez mindenhol természetes.
De ami utána következett az minden pénzt megért. Aki volt már monitor-mixingben, az talán tudja miről beszélek. Számomra a mai napig felemlegetett koncert volt életemben, és meghatározó élmény a "szakmai fejlődésemben" is! Bár nem voltam Charlie rajongó eddigi életemben, nagyon élveztem a bulit. A zenészeknek sikerült olyan hangulatot, légkört teremteni a színpadon amit személy szerint még sohasem éreztem. Koncert közben megfogalmazódott bennem az a költői kérdés, is, hogy "mit keresek én itt" de aztán rájottem, hogy az volt a legjobb hely ahol akkor lehettem Szinte eufórikus hangulatban voltam. Nyilván ezek az érzések annak tulajdoníthatóak, hogy ugye mint mondtam már, először kevertem monitorban, és izgultam is nagyon.
A FOH, személyes véleményem szerint más világ, ott a közönség szemével lát a techikus, de ott is ugyan olyan élvezhető a koncert. Igazából hozzáállás kérdése is. Lehet hogy pár év után már ritunná válik a dolog, de remélem az az érzés az meglesz, az nagyon jó
Mellékelek pár képet, szerény személyemet láthatjátok a 4-es képen, jobb oldalon.
De a topik technikai jellegét is megőrizzem közlök pár technikai információt:
-fedés: 10x8,5m, alutraverzes szerkezet;
-talapzat: 6x8m, vastraverzes szerkezet;
-FOH: Yamaha IM8 40(40 csatorna);
-MONITOR: Allen&Heath GL2800M(40 csatorna, 16 aux);
-PA:8kW RMS SUB, 3kW RMS MID, 600W RMS HIGH, Professional QSC végfokok;
-MONITOR: 3600 W RMS;

Nagyjából ennyi volt kint. Üdvözlök minden hang-, fény-, és színpadtechnikus kollégát! Üdv!
(#) ECL82 hozzászólása Máj 6, 2011 /
 
Sziasztok, több helyen láttam mikrofonra szerelt, többnyire kerek plexi lapot, általában fúvósok előtt. Keresgéltem a neten, s megtudtam, hogy "soundback" a neve. Azt szeretném megkérdezni, hogy mire jó, mire használják pontosan?
(#) Gafly hozzászólása Máj 6, 2011 /
 
Egyszer szivesen elmennék koncertre hátulról üzemlátogatásra (hiszen Paksra is elmentem ). Még huzigálnám is a kábeleket (de nem Pakson).
(#) forma3 hozzászólása Márc 18, 2018 /
 
Sziasztok!

Vettem nemrég egy Eurolite CLX-16 DMX vezérlőt, de sajnos kicsit meggyűlt vele a bajom. Egyenlőre csak annyit szeretnék vele elérni, hogy legalább 1-8ig a csatornák fadereit mozgatva, a kimenet velük arányosan változzon. Nem akarok még semmi automatizálást, csak ennyit. Viszont ez se megy. Összetársítottam a csatornákat a megfelelő helyekre 01-01, 02-02..., és szépen manual modba is sikerült tenni, de a faderekre semmit se reagál, se a csatornákéra, se a masterra. Manual módban a kijelzőn egy szám jelenik meg, ami a jobb felső sarokban levő level poti állása szerint változik 0-40ig. A fényerő ekkor változik, de semmi más potira nem történik semmi. Chase módban is villognak szépen automatikuisan a ledek, de sehol semmi modban nincs befolyása a faderek állásának.
Mit csinálok rosszul?
Köszi!

clx16.jpg
    
(#) habazutty válasza forma3 hozzászólására (») Márc 18, 2018 /
 
Szia!

A manual Bővebben: Link ezt mondja:

Remélem segít.
(#) forma3 válasza habazutty hozzászólására (») Márc 18, 2018 /
 
Köszi, ezt olvastam én is, így is csinálom. Most arra gyanakszom, hogy az a baj hogy az egyes flash gomb be van ragadva. Bar attol meg menni kene a fadereknek, nem?
(#) forma3 hozzászólása Márc 19, 2018 /
 
Valakinek esetleg van ilyenje, vagy használt ilyet?
(#) habazutty válasza forma3 hozzászólására (») Márc 19, 2018 /
 
Az szerintem csak max-ra állítja az egyes csatornát.
Használtan vetted?
Gyanús, hogy valami triviális dolog lesz. Programozni próbáltad már? Milyen lámpákkal használod?
(#) forma3 válasza habazutty hozzászólására (») Márc 19, 2018 /
 
Használtan vettem, a gyári programok működnek, villagtatja szépen a ledeket ahogy kell. Saját scenet nem tudok bele programozni, mert faderekre semmit nem csinál, azt meg azzal kéne beállítani. Megpróbálom majd a napokban miután kicseréltem a mikrokapcsolókat a factory resetet.
(#) habazutty válasza forma3 hozzászólására (») Márc 19, 2018 /
 
Értem. Lámpákkal ki sem próbáltad?
Nem biztos, hogy látnod kell a faderek értékét.
Nekem egy kici kínai, kvázi sztenderd 192 csatornás van. Azon, ha állítom a fadert, akkor látni a kijelzőn az értéket, de ezt írja a leírása is, a tiedé viszont nem.
Mindenképp megpróbálnám legalább egy LED par lámpával, lehet, hogy komolyabb gondja van és abszolut nincs kimeneti jel.
(#) forma3 válasza habazutty hozzászólására (») Márc 20, 2018 /
 
Saját arduinos szerkezettel próbáltam, 3 csatornát állítottam be rajt, és mindegyik kimenetére tettem egy ledet. A ledek ugyanazt mutatják mindig, mint a fénypult csatorna ledei, ugyanúgy nem reagálnak a faderekre, csak a tekerős level poti állására, de minden másra működnek (stanby, all on, programok, stb)
Következő: »»   1 / 1
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem