Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Renault elektronika
 
Témaindító: Ifjbockgaben, idő: Dec 12, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   20 / 21
(#) bbalazs_ válasza kábé hozzászólására (») Júl 31, 2020 /
 
Laguna2-essel volt dolgom, de szerintem vagy hasonlít vagy ugyanaz.
Első kérdés, hogy a klíma úgy érzi-e, hogy be is kell kapcsolnia? A kompresszor alatt gondolom a mágneskupplung-behúzótekercset érted, ami az amúgy mindig forgó tárcsával kapcsolja össze a kompresszort. Milyen diaggal próbáltátok?
Van belső hőmérő, külső hőmérő, elpárologtató-hőmérő, azok mutatnak fals értéket?
Ha csutkára letekered (16 fok) akkor sem indul?
A motorvezérlés részéről a tempomatos modellekben (meg talán az anélküliekben is) padlógáznál (kickdown-kapcsoló) kikapcsolja a klímát.

Közben látom a másik topicon, mi a helyzet. A klíma nem CAN-en adja a jelet, hanem egy sima FET (a klímaegység vezérlőjében) kapcsolja a relét. Ez a FET megkapja-e a jelet?
Annyi még, hogy van egy lökettérfogat-szabályzó FET is az egységben, szóval másikat keress
A hozzászólás módosítva: Júl 31, 2020
(#) kábé válasza bbalazs_ hozzászólására (») Aug 3, 2020 /
 
Szia,

A másik topicon nem jött válasz így idejöttem, azt hagyom is, meg a márka miatt jobban passzol ide
KTS-el néztük. A légkondi számítógépen jók az értékek, ki is adja a jelet.
A motortéri vezérlőegységret is nézve diaggal jó, diaggal megvezérelve a kompresszor be is kapcsol.
Viszont ami baj, hogy az UCH ban "KLÍMABERENDEZÉS NINCS" szerepel. És nem tudjuk miért, mert gyárilag klímás a kocsi.

Erre ha tudsz valamit megköszönném.

diag.jpg
    
(#) kábé válasza kábé hozzászólására (») Aug 5, 2020 /
 
Válaszolok szintén magamnak. Csak az utókor részére.

A KTS-en látott "nincs klímaberendezés" meglátás helyesnek bizonyult.
Clip-el megnézve az UCH-ban a klímaberendezés típusának: "Fűtés (elektromos gépkocsi)" volt megadva.
Ezt "szabályozott" típusura átállítottuk és láss csodát működik a klíma.

A kocsi külföldről behozott, valaki valamikor beletúrt a lelkébe és nem lett megfelelően paraméterezte.
(#) Msanyika hozzászólása Aug 17, 2020 /
 
Sziasztok. Renault megane 1esem van. Ma reggelre elromlott az indexem, a vészvillogóm, az ablaktörlő kapcsoló, és a bal oldali ablakemelő. Biztosítékokat megnéztük, kimérettük. Nem avval van a gond. Mi lehet a baja?
(#) kábé válasza Msanyika hozzászólására (») Aug 17, 2020 /
 
Szia, nagy valószínüséggel az utastéri számítógép (belső elektronika, ki minek nevezi) UCH, adta meg magát. Illetve annak egy része. Abban vannak a biztosítékok. Balra a kormány alatt.
Érdemes lenne kiszedni és szétszedni, nincs-e benne égés a nyákon. A miénkben fóliára volt szerelve minden és összehajtva.
Cserélni nem egyszerű, mert abban van az indításgátló kódja is.
(#) Msanyika válasza kábé hozzászólására (») Aug 17, 2020 /
 
Köszi. Tudnál a szerelésben segíteni? Vagy valakit ajánlani aki megcsinálná? Mindenhol a szervizek szabadságon vannak, aki meg nem az szeptemberre vállalná el. Nekem viszont a mindennapokban elengedhetetlen az autó a munkám véget...
(#) Msanyika válasza kábé hozzászólására (») Aug 17, 2020 /
 
Néztem erről az UHC rol videót. Biztos hogy ez a hiba? Nekem meg sem makkan az index . Nem kattog se lassan se gyorsan...
(#) kábé válasza Msanyika hozzászólására (») Aug 17, 2020 /
 
Merre vagy?
(#) Msanyika válasza kábé hozzászólására (») Aug 17, 2020 /
 
Budapest
(#) kábé válasza Msanyika hozzászólására (») Aug 17, 2020 /
 
Az gáz, én Nagykanizsa.

Az az előtti kérdésre, szvsz igen az a baj. Minden oda központosul.
(#) Msanyika válasza kábé hozzászólására (») Aug 17, 2020 /
 
Az tényleg nem itt van. De azért köszönöm. Megpróbálok szerelőt keresni itt Pesten.
(#) Lezli46 hozzászólása Szept 2, 2020 /
 
Sziasztok!

Ren. Espace.4. 2004. 2.2dci

Duda nem szól, két vezetékes dudák vannak rajta, duda+ biztik jók.., biztositékjára +12V- adva szól a duda. Mi lehet a probléma? Kürt Végrehajtó diagnosztika lefut ,, de nem szólal meg a kürt. Merre kellene vizsgálodni? Hibakód nincs.

Köszi minden segitséget
(#) kábé válasza Lezli46 hozzászólására (») Szept 3, 2020 / 1
 
Szia, Lehet, hogy hülyeség, de valszeg nem az, látni kéne rajzot. A kürt bizti a motortérben van? Mert akkor ha van diagnosztika akkor a motortéri teljesítmény elosztóba meg kell hallgatni, hogy kattanik-e a reléje ha a diaggal ki van vezérelve. Ha igen, akkor vagy be van égve és csere, vagy onnan a kürtig van valami vezeték szakadás.

Szerk: Közben látom a biztire adva 12v akkor jó, így marad a reléje.
A hozzászólás módosítva: Szept 3, 2020
(#) Lezli46 válasza kábé hozzászólására (») Szept 4, 2020 /
 
Köszi

Rejtélyes.., pl A.Databan nincs olyan hogy kürtrelé.., de ez nem jelent semmit mert sok variáns van ebböl az Espace 4 - ből..., végrehajtó teszt alatt nem hallattszott semmi relékattanás., Ezután motortéri bizti- relétáblában kihuztam az összes relét , és direktben áthidaltam a kapcsoló kontaktusokat , de kürt igy sem szólalt meg..,el lenne akadva innét a kürtig???
(#) Plero hozzászólása Szept 4, 2020 /
 
Espace 4 2012-es 2.0dci. Lehet valahogyan komfort "paraszt" (megpöckölöd az irányjelző kart és utána 5-öt villog az irámyjelző) indexet készíteni hozzá?
(#) Lezli46 válasza kábé hozzászólására (») Szept 6, 2020 /
 
Szia!

Sajnos magyarázatot nem találtam a készülékszámokhoz.., de ugy tünik kétfajta kürtel van szerelve... : Egy rajz kétkivezetős kürthőz ., és egy rajz a 3 kivezetéshez.., (+ és - és egy jelvezeték is ...)., az egyszerübb 2 vezetékes kürtnél ugy tünik hogy kürtnyomógomb--Spirálátvezető--kormánykapcsoló---és Kürt ???? volna az ut...

üdv Laci
A hozzászólás módosítva: Szept 6, 2020
(#) eSDi hozzászólása Szept 6, 2020 /
 
Hali!

Nincs véletlenül valakinek egy angol nyelvű DDT2000 adatbázisa?
A hozzászólás módosítva: Szept 6, 2020
(#) kubichris válasza Msanyika hozzászólására (») Szept 7, 2020 /
 
Ha még aktuális:

Nekem Clio 2-es UHC hiba a következőket produkálta: Irányjelző , ablakemelő, ablaktörlő és központi zár problémák, össze-vissza működések.
Egy idő után fel is adta a harcot.
Megoldás: Az ólommentes forrasztásnak hála ridegek a forrasztások és mikro repedések keletkeznek. Sok folyasztószerrel és némi friss ónnal újraforrasztottam a CPU-t, kvarcot és a legtöbb olyan alkatrészt, amiről úgy véltem problémás lehet.
Azóta hibátlanul működik. (kb. 3-4 éve)
(#) eSDi válasza kubichris hozzászólására (») Szept 7, 2020 /
 
Mázlista!

Nekem 2 év után újra előjött, az újra forrasztás után még egy hónapot ment. Nálam már valahol a nyák adta meg magát. Pedig minden alkatrészt és lyuk galvánt átforrasztottam. Újabb verziós bontott UCH lett a vége, EEPROM-ot átcseréltem és ment majdnem minden úgy ahogy kell. Csak az RF kulcs 2 gombos volt az újban, így a régivel csak bezárni lehetett. No ez most oldódott meg sok év után egy elérhető árú diag szoftverrel és a "Clé 1 bouton" bit 1-be állításával.
(#) Plero válasza Lezli46 hozzászólására (») Szept 7, 2020 /
 
akkor a kormányátvezetőben lesz a hiba!
(#) Gafly válasza Plero hozzászólására (») Szept 7, 2020 /
 
Idézet:
„kormányátvezetőben”

Új kormány? Mi itten nem politizálunk.
A hozzászólás módosítva: Szept 7, 2020
(#) Msanyika válasza kubichris hozzászólására (») Szept 7, 2020 /
 
Szia. Szereztem egy bontott UCH-t. Megoldódott a problémám,viszont elment a hátsó centrálzáram. Hátsó két ajtó,és csomagtartó centrál. Első kettő működik. Nem szenvedek vele, az a lényeg hogy 90%ban segítrtt az UCH csere....
(#) medelimike hozzászólása Okt 9, 2020 /
 
Sziasztok!

Hobby autónak vásároltam egy 2002 1,2 16V Helios Renault Twingo-t. Sajnos a fényszóró nem relés, hanem csupán csak a kapcsolón keresztül folyik a nagy teljesítmény. Szeretném átkötni ,illetve relét(vagy akár PLC-t) beiktatni közé, hogy nagyobb fényerejű izzókat tudjak telepíteni anélkül, hogy minduntalan szét ég a világítás kapcsoló a rajta átfolyó teljesítménytől. Illetve ugyan ebbe az áramkörbe telepíteni egy olyan funkciót, hogy mikor már jár a motor , akkor automatikusan felkapcsolódon a tompított fényszóró, majd a motor leállítását követően ki is kapcsoljon. Konkrét rajzot (ha van ilyen) akkor nagyon megköszönném! Fizetni is hajlandó vagyok érte!
(#) Lezli46 hozzászólása Jan 26, 2021 /
 
Sziasztok!



Tudna valaki segiteni???



Espace III. 1999.2.2Dti G8T. Kilométeróra nem mutat.., uj sebesség jeladó lett már cserélve.., csak borzalmas minőségű fekete faxolt-szinte semmire való rajzot találtam idáig.., annyit látok hogy Hallos., +15.., test--. és jelkimenet.., Milyen vezetékszinek-Pin-ek tartozhatnak a müszeregység csatijában a sebességjeladóhoz???

Esetleg elég volna a jelkimenet is..,esetleg hab a tortán vezeték útja---direkt megy a müszercsoportba vagy UPC-n keresztül? Legfontossabb volna a Hall Jel bement PIN -szin a müszerfal csatiban!



Köszönök minden segitségséget!!!
(#) sudiroby1 hozzászólása Kedd, 15:27 /
 
Sziasztok!

Az alábbi problémához keresnék megfejtéseket:

Adott egy 2020- Renault Clio mkII, 1.2 16V-es.

Alapesetben hibátlanul jön megy, azonban szinte mindig a hétvége folyamán szereti megmakacsolni magát és nem akar elindulni.
Ilyenkor 3 verzió szokott előfordulni, vegyesen.
Folyamatosan világít az indításgátló lámpa, az olajnyomás lámpa
Folyamatosan világít az indításgátló lámpa, az olajnyomás lámpa és a check engine lámpa
Folyamatosan világít az indításgátló lámpa.

Legyen szó bármelyikről is, ilyenkor 100%- hogy nem indul, csak egy kattanás hallatszik minden indítási kísérletnél.
Sokadik próbálkozásra csak sikerül valahogy mindig elindulni, utána mintha mi sem történt volna megy egész nap.

Hibakódot nem ír, és s szinte fix, hogy nem az indításgátló a hibás.


Valaki találkozott már hasonló jelenséggel?
Mi lehet a megoldás?

Előre is köszi a válaszokat

Robi
(#) eSDi válasza sudiroby1 hozzászólására (») Kedd, 20:43 /
 
Üdv!

Az indításgátló visszajelzése nem alszik ki. Ekkor egyáltalán nem látja kulcsot.
Ha gyorsan villog, akkor látta a kulcsot, de nem egyezik az eltárolt kóddal a kulcs kódja.

Ha check engine nem alszik ki, akkor van valami hiba, amit ki kell, hogy tudj olvasni. ELM és hasonló egyéb hétköznapi OBD kiolvasó kütyük nem jók hozzá.

Szerintem ami hibás lehet, az a kulcs olvasó gyűrű. Vagy az utastéri központi egység (UCH).
(#) Inhouse válasza sudiroby1 hozzászólására (») Kedd, 20:46 / 1
 
Csak meg kellene nézni azt az immot...kezdj a kulccsal! Mit csinál a másik kulccsal?
Gondolom, mivel Renault, akkor kis ferrit antenna a panelen, vagy megszakad, vagy eltörik a forrasztása...
A hozzászólás módosítva: Kedd, 20:46
(#) sudiroby1 hozzászólása Sze, 12:07 /
 
Köszönöm a válaszokat.

Egyik kulccsal sem működik, ha épp makacskodik.

Voltam villamossági autószervizben, nem volt kiolvasható hiba.
Emiatt a táprelét cserélték, ami kicsit korrodált volt, utána másfél hétig jó volt, míg újra elő nem jött a hiba.
(#) VIM válasza sudiroby1 hozzászólására (») Sze, 13:17 /
 
Szia! Talán a kulcsokkal van probléma. El kellene fogadtatni őket a transzponderrel. Ezt próbáltad már?
(#) eSDi válasza VIM hozzászólására (») Sze, 13:43 /
 
Hali!

Azt mondja az immo led folyamatosan világít, ha nem ismeri fel a kulcsot akkor gyorsan villog. mkII-vel nem fog menni ez a módszer, újabb típusú UCH van benne elvileg. Csak CLIP-el és hasonló tudású diagnosztikai programmal lehet kulcsot hozzá adni.
Következő: »»   20 / 21
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem