Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Savas akkumulátor
 
Témaindító: Gyupi, idő: Márc 13, 2006
Lapozás: OK   47 / 65
(#) nedudgi válasza Olits hozzászólására (») Máj 30, 2018 /
 
A 7 amperóra kapacitású akkumulátornak nagyobb a belső ellenállása.
(#) dave500 hozzászólása Máj 30, 2018 /
 
Sziasztok!
Egy gyors kérdésem lenne.
Van egy 55Ah- 12V-os V*rta Black Dynamite akkum, aminek a kora ismeretlen(kocsival együtt vettem)
A hiba a következő: kb kettő nap állás után nem indul vele a kocsi (kivéve ha felöltöttem, és 1x indítom csak), ma reggel vettem le a töltőről, (egyszerű, semmi elektronika) 13,4 V körül mértem rajta, az autó pöccre indult. 5x indítottam ma be(rövid távot mentem) és 6.-jára már nem indult be.
Amit tudok: Az autó áramfelvétele kb. 50 mA lezárva, tehát nem szívhatja le.
Töltés közben az akku langyos, de nem az egész, csak egy része (egy cellányi). A töltő 6A tud, 6-7 óra tölés után is fixen 2.5A megy az akkuba, normális az, hogy nem csökken? Ha megy a motor, alapjáraton 13.9-14V körül mérek, tehát a generátor tölt.
Cellazárlat lenne?
(Előtte jó volt, kb másfél hete csinálja ezt, miután 1x égve felejtettem a lámpát)
Előre is köszönöm!
(#) proli007 válasza dave500 hozzászólására (») Máj 30, 2018 /
 
Hello! Ez pont így szokott megdögleni. Gyenge már az aski és mikor rajta felejted a lámpát, a kisebb kapacitású cella a másik kisütőáramától átpolarizálódik és vége az aksinak. Csere és béke van..
(#) dave500 válasza proli007 hozzászólására (») Máj 30, 2018 /
 
Szia!

Köszönöm szépen a gyors választ, akkor holnap irány a bolt.
Mellékes kérdés. Holnap még ezzel az akkuval, frissen tölve elmehetek kb 25 km-re? Max egy órát fog állni a kocsi.
(#) proli007 válasza dave500 hozzászólására (») Máj 30, 2018 /
 
Jósolni nem igazán tudok. Elmész a boltig, viszel egy 10-es kulcsot, meg egy 13-as dugókulcsot és csere. Egyébként ha 2Ah az aski, menni már akkor is lehet vele, néha el is indul, ha már ment..
Egyébként 14,5 körül kellene lenni, ha tölti. Rátéve ilyenkor a Refit, nem eshet le a villany. Ekkor jó a töltés..
(#) pucuka válasza dave500 hozzászólására (») Máj 30, 2018 /
 
Az első hideg hajnal után úgyis otthagyott volna.
(#) Olits válasza nedudgi hozzászólására (») Máj 31, 2018 /
 
Köszi szépen. Egy picit elmagyaráznád, hogy miért nagyobb az ellenállása?
(#) Chipmunk1960 válasza Olits hozzászólására (») Máj 31, 2018 /
 
A "kis" akunak nagy már az az áram/vagy már haldoklik. A nagynak a 12,5V teljesen tökéletes.
(#) dave500 válasza proli007 hozzászólására (») Máj 31, 2018 /
 
Bátor voltam. Elmentem vele, egyorat se allt, és meg sem nyikkant.
Szerencsére pont volt bolt, vettem es minden rendben.
Köszönöm a segítséget!
(#) Balto a farkas hozzászólása Jún 10, 2018 /
 
Üdv.

Van egy új (4 hónapos) 55Ah Banner akku. 5 nap állás után hallani, hogy lassabban teker a kocsi vele. Rámértem és 11.8V van benne 5 nap után, ha megyek fél órát és várok egy órát és rámérek akkor 12.8V szóval töltés van az akku fel is veszi és meg is tartja. Alapjáraton 13.6V, úgyhogy nagyjából stimmel is minden, valami simán csak leszívja az akkut. Esetleg lehet az, hogy maga az akku rossz? Újonnan is ugyanezt csinálta csak januárban mikor vettem nem foglalkoztam vele, a hidegre fogtam, most viszont már régóta nincs hideg.... Pár hete üzemanyag gondjaim voltak és indítózni kellett egy jó darabig, de röhögve bírta szóval kraft az van benne. Nem ég lámpa, nincs rádió, nincs szivargyújtó, nem zárom be központi zárral és akkor is 5 nap után 11.8V lesz benne.

Ki lehet nagyjából számolni ez mekkora áramfelvétel? Lakatmérőt keresek majd valahol és rámérünk, hogy a számokat össze tudjuk vetni, azt mondták 50mA fölött nem lehet.
(#) proli007 válasza Balto a farkas hozzászólására (») Jún 10, 2018 /
 
Hello! Ki lehet számolni, csak nincs mit. Ha 11,8V van benne, akkor le van merülve. Ha 50mA lenne a fogyasztás, akkor 5 nap alatt, az 6Ah. Az aksinak meg 55Ah-nak kellene lenni. Feltéve hogy tényleg még annyi a kapacitása és fel is van csutkára töltve. Nem alapjáraton kell nézni a töltést, hanem fordulaton refit felkapcsolva. Ha ekkor is meg van 14,2..14,5V akkor tényleg tölt a generátor. De fél óra alatt nem töltődik fel rendesen, inkább a napi használat pótlódik. Ha gyorsan "feltöltődik", az is kapacitás vesztésre utal. Annyira meg öt perc alatt is fel tud töltődni, hogy újra elindítsa melegben a kocsit. Így az megtévesztő lehet.
(#) mugab válasza Balto a farkas hozzászólására (») Jún 10, 2018 /
 
Lakatfogó nélkül is meg lehet mérni az áramfelvételt, 10-20A méréshatárú műszerrel, csak nem szabad indítani. Az áramfelvétel megmérése egyébként is alap, a lényeg hogy rajta is kell hagyni akár 2 órán át is. Mivel a modern motoroknál már van hogy több óra is eltelik mire nyugalomba kerül a vezérlő, addig meg akár 5A is lehet a fogyasztás. Ezen kívül még megviccelhet a csomagtér, motortér és a kesztyűtartó világítás is akár...
(#) Balto a farkas válasza mugab hozzászólására (») Jún 11, 2018 /
 
Azért kell lakatmérő, mert nem akarom a sarut lehúzni, mert akkor elfelejti a fedélzeti az összes menetadatot amik nekem meg kellenek. Persze lehet drótozgatni is végső esetben, de egyszerűbb egy lakatmérőt szerezni.

Ma töltőre fogom tenni és akkor tutira tele lesz és hétvégére kiderül mennyit merül. Meg majd beapplikálom a feszültségmérőt, hogy lássam menet közben is mikor mennyit tölt elvégre az a reális, meg ha nem muszáj az udvarban nem bőgetem.
(#) Balto a farkas hozzászólása Jún 11, 2018 /
 
Elég furán viselkedett a kocsi. Áll két napja. Rámértem lakattal és 6-10 mA között ugrált. Majd bezártam központival és kinyitottam. Direkt megvártam, hogy a beltérvilágítás elaludjon, de az áramfelvétel 100-150 mA között ugrál. Fél órát vártam, de nem állt vissza. Szóval már itt van valami hiba.

Aztán meg szerintem ez is elég nagy hiba.
Link
(#) proli007 válasza Balto a farkas hozzászólására (») Jún 11, 2018 /
 
Vagy nem jó a feszültség szabályzó, vagy nincs gerjesztése a generátornak.. De az aksi két pontonján szokás mérni, nem "akárhol".
A hozzászólás módosítva: Jún 11, 2018
(#) Balto a farkas hozzászólása Jún 11, 2018 /
 
Az akku két pontján mértem csíptetővel, azért van az ablakon kívül...
A hozzászólás módosítva: Jún 11, 2018
(#) Ge Lee válasza Balto a farkas hozzászólására (») Jún 11, 2018 /
 
Nem tudom milyen DC lakatfogóval mérsz, de ezek 100mA alatt nem mérnek megbízhatóan (nem arra lettek kitalálva). Ha a 13,6V-ra gondolsz az egyáltalán nem biztos hogy hiba, sok gyári szabályozó van hasonló feszültségszintre beállítva (a 13,8 jobb lenne). Plusz ez egyáltalán nem magyarázza azt hogy állásában miért merül le az akku.
Kerítenék egy terhelővillát, azzal egyértelműen ki lehetne zárni (vagy megerősíteni) az akku hibáját. A saját autómon sosem mértem még töltést, de tápláltam már labortápról amíg akkut cseréltem, és láttam érdekes áramfelvétel értékeket a táp árammérőjén.
(#) Balto a farkas hozzászólása Jún 11, 2018 /
 
Nincs terhelővillám. Valami alternatív módszer rá? Most épp töltőn van. Tudok rá kötni holnap ha tele lesz 12V-os halogén izzót és akkor az xW xideig, ez a matek már nektek jobban megy.
Vagy a másik módszer, hogy lekötöm a kocsiról és akkor bár bukom a fedélzeti adatait, de azt meg tudjuk látni, hogy üresen az akku hogyan merül 4 nap alatt. Viszont ezt inkább még egyenlőre kihagynám, az izzós terhelés szerintem megmutatja, ha kakis az akku. Csak mondjátok meg mekkora izzót és mennyi ideig világítson.
(#) nedudgi válasza Balto a farkas hozzászólására (») Jún 11, 2018 /
 
Azt megteheted, hogy egy árammérő műszert rövidre zársz egy kapcsolóval, így, ha ügyes vagy mindig kap áramot az autó. Ha megnyugodott és a műszer által mérhető tartományba csökkent a fogyasztás, a kapcsolót nyitva kisebb áramokat is mérhetsz.
(#) Chipmunk1960 válasza Balto a farkas hozzászólására (») Jún 11, 2018 /
 
Én ezzel szoktam, 200A shönt+műszer hozzá, ezzel az ellenállástekercsel egy jó akksinak az 50-60A -t jelentős fesz esés nélkül birnia kell. Holnap megmérhetek egy 1,5-2 -es hegesztőpálcát, hány A-t paszíroz át rajta.
A hozzászólás módosítva: Jún 11, 2018
(#) Balto a farkas válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Jún 11, 2018 /
 
Nem tudom van-e értelme az akkuval foglalkozni már, mert a 150 mA-es nyugalmi áramfelvétel az egyértelműen kocsi hiba lesz és az meríti le. Csak tudnám mi a fene csinálja, meg hogy mitől. Először mikor rámértem akkor még frankó volt 10 mA, aztán csak egy központi zár becsuk és kinyit és onnantól nem akart lemenni többé. És mivel az akku lemerül így gyanítom nem is megy le napok múlva se. Valami mégis történt vele, mert az első mérésnél még jó volt.
Mondjuk ez már autós topikba való téma.
(#) Inhouse válasza Balto a farkas hozzászólására (») Jún 11, 2018 /
 
Mérd meg a generátor háza és a + kivezető csavarja között is, ha itt 14V körül van, akkor kontakt hiba, koszos saruk, stb... Terhelésnek menjen közben a fényszóró és ventiláror maxon. Ha ott is ennyi, akkor az elég kevés, vagy nagyon régi autó...
(#) erbe válasza Balto a farkas hozzászólására (») Jún 11, 2018 /
 
Vannak újabb autók, amiknél zárás után néhány perccel esik minimumra az áram. Addig a központi számítógép "várakozó állásponton van".
(#) Balto a farkas hozzászólása Jún 12, 2018 /
 
Megmérem majd a generátort is közvetlen.
De közben kiszedegettük a biztosítékokat egyesével és az alim uch feliratúnál áll be a normális áramfelvétel. Ez az immo biztosítéka úgyhogy nem tudom innentől hogyan tovább. Ki kéne kötni a fenébe.

Egyébként az akkut feltöltöttem és egy óra múlva már csak 12.5V van benne, levettem a kocsiról közben mert itt már komolyabb gondok vannak, mint hogy a menetadatok fontosak legyenek.... Majd megmérem délután is, de ezt az akkut már megnyüstölte a rejtett merítése a kocsinak sajnos.
És ilyen az akku.
Link

Van a lemezek felett keresztben egy másik lemez, annak a tetejét látni. Minden második cellában korrodált és minden második cellában szép tiszta.
(#) ujfalusi válasza Balto a farkas hozzászólására (») Jún 12, 2018 /
 
Így már egyszerűen savmérővel tudod ellenőrízni az akkut. Feltöltés után mérd meg a sav szintet.
Ha van benne rossz cella azt már látod.
(#) Balto a farkas hozzászólása Jún 12, 2018 /
 
A benzinkúton amit kapni szívogatós cucc? És az miért is jó ha a savmérést megcsinálom vele?
12.45V maradt az akkuban délutánra, szóval kb. ennyit tud. Ha jól saccolok akkor kb. 50%-os állapotban van. Talán a telet kihúzza.
Bár az se túl jó, hogy menet közben tompítottal csak 13.5V a töltésem és én nem megyek vele száz kilométereket egyszerre... Amúgy megmértem a generátornál is ott 13.56V körül van tompítottal, ott se sokkal jobb. Még szerencse, hogy nem vagyok kütyümániás és nem közlekedem este így nem kell sok villany, de ez akkor is kevés. Vagy hát kevésnek tűnik nekem.

Az immobilisert átkötöttem kapcsolóra így az már nem meríti le, szóval az a gond letudva.
(#) ujfalusi válasza Balto a farkas hozzászólására (») Jún 12, 2018 /
 
Mi az hogy 50 százalékos? Vagy jó vagy nem jó. Ha savmérővel megméred, és minden cella zöldben emel jó, ha egyiksem nincs feltöltve, rendesen, ha csak egy egy cella azok rosszak.
A hozzászólás módosítva: Jún 12, 2018
(#) Ge Lee válasza Balto a farkas hozzászólására (») Jún 12, 2018 /
 
A savas dolgot felejtsd el, ne nyisd ki az akkut. Ha tudnál precízen feszt és áramot mérni, akkor azt mondanám hogy csinálj egy terhelést mondjuk kerítésdrótból (home made terhelővilla), akkora ellenállással hogy legalább 100, de inkább 150-200A terhelést jelentsen az akkunak.
Az akkut feltöltöd teljesen, majd hagyod pihenni, a feszültsége beáll 12,6V-ra. Ekkor ráteszed a terhelést max. néhány másodpercre, közben méred az akku kapcsain hogy meddig esik le a feszültség, a két értékből már tudsz belső ellenállást számolni. Egy átlag méretű és kapacitású akku belső ellenállása 14-16 mohm körül van. Ha ez 20-25 mohm felett van, akkor egy próbát megér a szulfátoldózás, nálam bevált. Ha nem jön be, akkor irány a bolt egy új akkuért.
Ha nem az akku a baj, akkor pedig az autóban kell szétnézni, valóban rendben van-e az a töltés (összevetni ugyanolyan autótípussal), vagy van valami rakoncátlankodó fogyasztó.
(#) ujfalusi válasza Ge Lee hozzászólására (») Jún 12, 2018 /
 
Ha jobban megnézted volna az akku fel van nyitva. Azért egyszerübb savszintet mérni mint kerítésdrótozni.
(#) Chipmunk1960 válasza Balto a farkas hozzászólására (») Jún 12, 2018 /
 
A kép alapján, már gáz. Gyanús, hogy a zavaros cellák merítik, s azért nem bírja a max feszig feltölteni. Nagyon valószínű, hogy ezen a szinten, már a szulfátozás sem segít. De ha kiveszed, s egy normál töltőre teszed, s nem megy 1 A alá a töltőáram, akkor kuka. De nézzél rá időnként, mert egy rossz akksi képes kinyírni a töltőt.
Következő: »»   47 / 65
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem