Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Lapozás: OK   88 / 195
(#) TomiFilth hozzászólása Márc 27, 2013 /
 
Továbbra is Skoda Octavia rángatás a problémám.
Sok mindent megcsináltattam, cseréltettem, beállíttattam a kocsin, de egyféle rángatásom továbbra is megmaradt, mégpedig a vizes, párás, esős, havas időben.

Márc. 14-én mentünk haza a nagy hóvihar közepette vidékre, M3 pálya, és egy idő után 3-henger érzéssel rángatott a kocsi. Hazaérve belenéztem a motortérbe, és megdöbbenve láttam, hogy a motor teteje tele van hóval!!! Hogy került oda, miért nem olvadt el csak sokadlagos kérdés.

Ma reggel folyamatosan rángat menet közben, délután óta esik a hó és minden csupa kása, víz, latyak és hó. Motortérbe belenézve, megint vizes a motor teteje...

Nagy valószínűséggel valami vizesedés okozhatja a problémámat. Ha ez a hiba, akkor hol kereshetem a forrását? Alkatrészben (elektromos kábelek, trafó, átütés, ellenálláshiba, stb...)? Vezérlésben?
A víz/hó be tud kerülni a motortér tetejéhez vagy sem?

T.
(#) delta1 válasza TomiFilth hozzászólására (») Márc 27, 2013 /
 
Szedjél szét minden oldható elektromos kapcsolatot a motortérben, és mielőtt összerakod fújd be valami kontakt spray-vel. Szerintem orvoslódni fog a dolog...
A hozzászólás módosítva: Márc 27, 2013
(#) csibai válasza TomiFilth hozzászólására (») Márc 27, 2013 /
 
Üdv Neked itt a Fórumon!

Alsó motorburkolatod meg van? Milyen motorkód? A régebbieknél (AEE) előfordulhat a megszakító környéki párásodás, vizesedés. Gyertyapipákon van fém "kupak". Én ledobáltam róla. De nagy segítség lehet "delta1" társunk tanácsa.
(#) TomiFilth válasza csibai hozzászólására (») Márc 28, 2013 /
 
Most, hogy mondod. Az alsó középső motorvédő műanyag lemez letört tavaly, nincs rajta. Gyertyapipákon nincs fém, ha jól emlékszem.
Motorkódom AKL (2000.05 havi).
A megszakító az hol helyezkedik el fizikailag? Hogy néz az ki?
A hozzászólás módosítva: Márc 28, 2013
(#) delta1 válasza TomiFilth hozzászólására (») Márc 28, 2013 /
 
...mire is gondolsz?
(#) TomiFilth válasza delta1 hozzászólására (») Márc 28, 2013 /
 
A megszakítóra gondoltam, hogy az hol van. Gyújtáselosztón lévő trafó lenne az?
(#) TomiFilth válasza TomiFilth hozzászólására (») Márc 28, 2013 /
 
Ezen a robbantott ábrán a 12-es "gyújtótekercs teljesítmény fokozattal"-ra gondolok, hogy ez lenne a megszakító?

Octavia1.jpg
    
(#) TomiFilth válasza VIM hozzászólására (») Márc 28, 2013 /
 
VIM fórumtárs, már egyszer kisegítettél termosztát mérés ügyben, most is szeretném megkérdezni Tőled, hogy tudsz-e/van-e gyújtástrafóhoz valamiféle mérési adat, hogy a tekercseket/modult ellenőrizhessem jók-e?
(#) TomiFilth hozzászólása Márc 29, 2013 /
 
Elbeszélgetek én itt magammal... De hátha valaki erre téved, és tud válaszolni erre is:
Ennél az Octavia típusnál (2000.05/1595ccm/74kW/AKL/1U5/Kombi) a gyújtás jeladó az ugyanaz, mint az elektronikus modul a gyújtótekercsen?
(#) zolika60 válasza TomiFilth hozzászólására (») Márc 29, 2013 /
 
A teljesítmény végfokozat a gyújtó trafót meghajtó elektronika. Ez gondolom az elektronikus modul a gyújtótekercsen. Nem ismerem ezt a gépet, VIM ha erre jár majd pontosít, de szerintem a gyújtás elektronika részére a jelet a hal jeladó adja a gyújtás jeladó pedig a főtengely forgásszenzora. Megszakító pedig nincs benne.
A hozzászólás módosítva: Márc 29, 2013
(#) TomiFilth hozzászólása Márc 29, 2013 /
 
Gyújtótrafót lecseréltem elektromos modullal együtt, de még nem tudom mi az eredmény, estére kiderül. Csatolt képeken létszik, hogy kissé szét van repedve a burkolat pár helyen. Még az eredeti VW volt benne TEMIC gyártmány, VW jellel.
(#) TomiFilth válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 29, 2013 /
 
Köszi az infót, tehát az már biztos, hogyha nem is a trafó volt a gond, akkor tovább kell mennem, és következő lehet a gyújtás/hall jeladó és vagy a fordulatszám jeladó... Gondolom. De remélem jön a VIM és tud segíteni...
(#) VIM válasza TomiFilth hozzászólására (») Márc 31, 2013 /
 
Szia! Igen ugyan az volna, a teljesítmény modul rajta van a trafón, de az a baj, hogy kettős érintkezősorral van megoldva, fokozva ezzel a kontaktusok hibalehetőségét. Szét kellene szedni és megvizsgálni az érintkező felületeket, biztosan van közöttük oxidált. A motorvédő lemez hiánya nagyban elősegíti az efféle korróziók és kontaktushibák előfordulását, ha van rá módod mielőbb szerezd be és rakd fel a helyére.
(#) takeit hozzászólása Márc 31, 2013 /
 
kilóméter óra problémával kapcsolatban mindenkinek köszönöm a segítő hozzászólását. Különösen annak, aki végül is a helyes tippet adta.

HIBAJELENSÉG:

2003-as Skoda octavia kilóméter óra időnként nem mutat semmit. Kezdetben rendszertelenűl a nullába zuhan, később gázadáskor már soha semmit nem mutat. A megtett kilóméter számláló kevesebbet mutat a valóban megtett távolságnál. Minden más műszer helyesen működik, bár az üzemanyag szint jelző gyanús.
A sebesség jeladónál a tápfeszültség rendben van.

MEGOLDÁS:

Ahol a sebesség jeladó 3 vezetéke az akkumlátor alatt belefut a nagy kábelkötegbe, el volt törve az egyik vezeték. A szigetelése ép volt, de belül mégis törött a réz. Kivülről csak az látszott, hogy furcsán törik meg a vezeték, nincs tartása.

Most, a vezeték tökéletesen működik a kilóméteróra. Még egyszer kösz mindenkinek a segítséget!!!

(Az üzemanyag szint jelző azért mutatott az általam vártnál kevesebbet, mert mint utólag rájöttem, a megtett út számláló sem mért, amikor a sebességmérő sem mutatott semmit. Én a napi számlálót mindig tankoláskor nullázom, de a hiba miatt a számláló és az üzemanyag szint jelző általam megszokott korrelációja megszűnt.)

Üdv,

Laci
(#) VIM válasza TomiFilth hozzászólására (») Márc 31, 2013 /
 
Ebben a hsz.-ben már egyszer volt szó a hallos vezérlő egységről és annak hibáiról. Ha az oldalon ügyesen kattintgatsz, sok mindenre fény derül, még arra is, hogy az egyik tag egy Szamara (2109) jeladóját építette be a Bosch alaplapba és működik a kocsija. Persze ez nem olyan egyszerű, hogy azt lehessen mondani, hogy ez a megoldás, mert az egészet látni kellene közelről, hogy esetleg nem-e kopott is ráadásul a felső persely és okozott-e károkat a jeladóban stb. ...
(#) VIM válasza takeit hozzászólására (») Márc 31, 2013 /
 
Szia! Ha tudsz feltenni képet a hiba pontos helyének előfordulásáról és a rehabilitációról, azt mindenki örömmel venné. Köszönettel.
(#) TomiFilth válasza VIM hozzászólására (») Márc 31, 2013 /
 
Szia VIM! Köszi a választ, a motorvédő lemez beszerzése jövő hónapban lesz aktuális anyagiak miatt. Nem olcsó, de ha kell akkor kell. Szét fogom szedni a trafót ha lesz egy kis jó idő erre felé is.
(#) TomiFilth válasza VIM hozzászólására (») Márc 31, 2013 /
 
Nos a HALL jeladó és a motor fordulatszám jeladó csatijait leszedtem, és megmértem multiméterrel az értékeket tegnap.

HALL jeladónál 4,5-5,5V-ot kellett mérni 2-2 pólus között, ez meg is volt.
Fordulatszám jeladónál 450-1000Ohm ellenállást kellett mérnem 2 pont között, ez is megvolt.

Kérdéseim, hogy ettől még lehetnek a jeladók hibásak?
A HALL jeladó értéke, amit ad ilyen hideg és párás időben, kevés/kicsi/nem olyan, amit a trafó fel tudna erősíteni?

Máris átlapozom a linkjeidet és a fordított orosz oldalt is.
(#) TomiFilth válasza gyoztes24 hozzászólására (») Márc 31, 2013 /
 
Szia! Nekem van most ugyanilyen problémám, AKL 1.6-os Octaviaval. Hidegen, melegen, mindenhogy rángat, alapjárat ingadozik. Ha esetleg jutottál már valamire ezzel, VIM és a többiek infóit felhasználva, megköszönném én is a segítséged.
(#) takeit válasza VIM hozzászólására (») Márc 31, 2013 / 1
 
Sajnos a javitás alatt nem csináltam képeket, de most, kérésedre lementem, és csináltam egyet. Feliratoztam, mellékeletem, remélem érthető lesz és segit másoknak.

A sebesség jeladó vezeték hiba javitásához ki kellett vennem az akkut és ki kellett szerelni az akkutartót (4 db. 6os csavar) másként nem fértem rendesen hozzá. A kábelszakadás az akutartó alatt vot. A mellékelt kép a hiba helyét javitás után mutatja. (Piros szigetelőszalaggal betekert rész.)

Mivel a vezetékek rövidek vagy össze kell a végüket forrasztani, vagy valami sarut szerelni rá. Nekem áram állt rendelkezésre a forrasztáshoz, igy egy kisebb sorkapocs (csoki) egy darabjáról levágtam a müanyagot csipöfogóval, kiszedtem a fém részt, és azzal kötöttem össze a vezetékeket, majd jó vastagon és gondosan betekertem szigetelöszalaggal.

Laci
(#) takeit hozzászólása Márc 31, 2013 /
 
Nekem áram NEM állt rendelkezésemre a forrasztáshoz.

Bocsánat, elirtam.
(#) VIM válasza takeit hozzászólására (») Márc 31, 2013 /
 
OK! Ez így nagyon pöpec és látszik is, hogy a vezeték melyik szakaszán fordul ez elő. Minden esetre elég érdekes helyen volt a probléma.
(#) TomiFilth hozzászólása Ápr 2, 2013 /
 
Nézegettem a HALL jeladókat. Felmerült egy kérdés bennem, hogyha kicserélem, akkor nem kell a gyújtást újra beállíttatni? Vagy az én kocsim automatikusan beállítja a gyújtást magának?
(#) szikra válasza TomiFilth hozzászólására (») Ápr 2, 2013 /
 
Nem!A motorszamitogep adja a gyujtasnak a jelet,a motorszamitogep pedig a fotengely jeladotol (crankshaft senzor).A kepeken pirossal jelzett....
(#) TomiFilth válasza szikra hozzászólására (») Ápr 2, 2013 /
 
Értem, köszönöm! A csatolt ábrádon a HALL sensor az 1-es számmal jelzett alkatrész lenne ugye?
(#) szikra válasza TomiFilth hozzászólására (») Ápr 2, 2013 /
 
Az a butykos tengely jelado.Egyes modeleknel a gyujtas jelado bele van integralva a gyujtotrtafoba ha a trafo a butykostengely vegen van .Ebben az esetben gyujtas alitas is lehetseges.Jo volna feltegyel egy kepet hogy hogyan is nez ki a tied
(#) TomiFilth válasza szikra hozzászólására (») Ápr 2, 2013 /
 
Szóval ha jól értelmezem:
1. A motor fordulatszám jeladó az a főtengely jeladó.
2. Ha a bütykös tengely a vezérműtengely, akkor ott van az én autómnál a HALL jeladó (bütykös tengely jeladó) a fogasszíj takaró műanyag lemez alatt, és ha minden igaz akkor a csatolt kép szerint néz ki a hall jeladóm.

A bütykös tengely jeladója hogy jön képbe a gyújtásnál?
Mert most már nem tudom, hogy ezt vagy a főtengely jeladót kell cserélnem?

HALL_AKL.jpg
    
(#) sinmester hozzászólása Ápr 2, 2013 /
 
Sziasztok!

nemrég vásároltam egy '97-es Octaviát, 1.6 AEE motorkód, és a következő problémám van vele:
üzemmeleg motornál hogy ha huzamosabb ideig alapjáraton megy a motor (pl piros lámpa) elkezd akadozni az alapjárat, valamint elindulás után a motor nagyon legyengül és nagyon nagy lesz a fogyasztása. Ha leállítom az autót és újraindítom helyreáll, de csak a következő alapjáratos megállásig. Ezt általában úgy szoktam megkerülni, hogy pl. lámpánál folyamatos gázfröccsökkel állok, gurulásnál pedig nem veszem ki sebességből. Ha valakinek lenne valami ötlete, hogy merre induljak a hibakereséssel, azért hálás lennék.
(#) VIM válasza TomiFilth hozzászólására (») Ápr 2, 2013 / 1
 
Azt elfelejtettem mondani, hogy ez a motorvezérlő típus (Simos2) nem elosztós megoldású, ezért nincs is neki az AEE kódúhoz hasonló hallos elosztója. Amiről "szikra" próbál említést tenni az szerintem a főtengely jeladó volna (CKP), ami a fordulat jelet szolgáltatná. Ennek a hibája (jel kimaradása) okoz rángatásra hasonlító jelenséget. Ez az érzékelő az "önindítós házban"van valahol elöl jobb oldalon. Ha három kivezetése van az érzékelőnek, akkor az 1-2 és 1-3 között végtelen, 2-3 között pedig 450-1000Ohm-ig megfelelő értékel kellene mérni. Amit a képen mutatsz az a vezérmű tengely (CMP) felső holtpont jeladó volna. Ennél a jeladónál a 3. és a test között "0" Ohm-t kell tudni mérni és gyújtásnál 1. és a test között 5V-t. DE! Legjobb volna egy diagnosztikai vizsgálat, mert a mérés során esetlegesen bekövetkező hiba (zárlat), végzetes is lehet és az többe fog kerülni.
(#) every hozzászólása Ápr 2, 2013 /
 
Sziasztok! Az mitől lehet, hogy nem működik a kilóméter óra? Nem tudom így mennyivel megyek csak a fordulatszámmérőn tudom valahogy ugye számolgatni.
Következő: »»   88 / 195
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem