Fórum témák
» Több friss téma |
Igen elsőnek arra gondoltam hogy építek egyet, de sajnálom rá az időt azért gondoltam ha olcsóbban megúsznám, de ha ennyire rossz akkor nem akarok vele kínlódni. Átalakítgatni pedig egy kicsit drága alapanyag.
A tescos légkeverésesről nincsn valami képed? A hozzászólás módosítva: Nov 25, 2016
Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy az aluminium alapú, power ledekhez is használt "NYÁK" -ot milyen technikával lehet normálisan forrasztani? Mert hagyományos pákával gyakorlatilag nem sikerült. Egy 120W led bar -t kellett javítanom (az 1. óra használat után hol világított egyik fele, hol nem...) ahol 40db 3W -os led van 2 sorban és sorok közt a két tápegység. Egy max. -ra fűtött 60W körüli pákával több másodperc alatt nem tudtam egy SMD FET lábát kiforrasztani, pláne nem a hűtőzászló részét, amit eredetileg akartam, annyi hőt tudott elvezetni az alu... Csak forrólevegőssel lehet ezeket forrasztani vagy azon belül is valami spéci technika kell? Köszönöm
Szerintem: Nagy teljesítményű páka, a direkt érintkezés jobb hőátvivő, mint a levegő, viszont kell alámelegítés. 100-150°C felfűteném az egészet (vagy a környékét legalább), ha nincs egyszerű műanyag rajta, ami előbb szenesedik.
Az IC, FET, LED (!) tokozásokat leszámítva nincs más műanyag. De azok bírják ezt a folyamatos 100-150°C -ot plusz még a forrasztandó alkatrész a forrasztás hőjét is?
SMD technikával, kemencében felmelegítik az egészet.
Hali!
Ha egy oldalas nyák, alulról szoktuk asztal szélén hőléggel, 400 fokon max levegővel, körkörösen mozgatva az adott terület alatt, az alkatrészt fluxal körbevéve. Persze az asztalon fekvő részét lesúlyozva, és nem mezei iróasztal, mert nyoma marad. ![]() Kell némi gyakorlat hozzá, mert miközben az egyik kézben a hőlég körkörösen mozog, addig a másikban a csipesszel az alkatrészt bizgerálod... Ledet is így forrasztjuk. De ha nincs túl közel a LED, akkor lehet nyugodtan felülről is fújni az alkatrészt, bírni fogja.
Sziasztok!
Nemrég cseréltem egy Leister Hot-Jet S-ben csapágyat. A kommutátor nem volt elkopva, de egy nagyon kicsit fel lett polírozva papírral. A kérdésem, hogy a szénkeféket hogyan érdemes visszarakni? Fordítsam esetleg meg (mintha újat tennék bele), hogy újra be tudjon kopni, vagy rakjam úgy, ahogy volt eredetileg, már bekoptatott felülettel? Hogy kímélem jobban a kommutátort? A hozzászólás módosítva: Dec 10, 2016
Szerintem úgy rakd vissza ahogy eredetileg volt, már bekoptatott felülettel.
Szia! A kommutátor lemezek közül is takarítsd ki a szénport, nem árt, ha a szénkefét is meghúzod finom 2-400 -as papírral, amit ívben meghajlítasz, majd ugyanúgy rakd vissza ahogyan volt, a felesleges újra bekopás miatt, mint ronin75 is írta.
Köszönöm mindkettőtöknek a válaszokat!
Szia. A vastag nyákot, főleg ha olyan alkatrészt kell ki vagy be forrasztani aminek a hőelvezetése nagy akkor azt alsó fűtéssel, hőléggel és pákával egyszerre szoktam kiforrasztani. Ha furaton át szerelt a láb, akkor előmelegítem. Egyik oldalon a lyukat felónozom, ráteszem a páka hegyét, azzal is melegítem és a másik oldalon ónszívó állomással szoktam kiszippantani az ónt ( ha van, az azért jó, mert fűt is. beforrasztani pedig úgy szoktam, hogy lehetőleg nem várom meg még lehűl a nyák, hanem melegen pákával 380 fokon szépen be lehet forrasztani az új alkatrészt.
Sziasztok!
Ez ugyan nem SMD, viszont forrasztás profin kérdés: Hogyan lehetne az 5 pines DIN csatlakozóba a legjobban beforrasztani vagy rögzíteni 5db 0.75-ös felixibilis vezetéket? Jelenleg forrasztva van és zsugorcsövezve, viszont nem tartom elég jónak. A kiálló rudak oldalához van nyomva a vezeték előónozott része, és oldalról van neki forrasztva, hogy minél nagyobb felületen érintkezzen. Persze nem fér bele a kiszakadás gátlóba az 5 vezeték, így fokozottan van igénybe véve a forrasztás. 1A folyik át, ami idővel csökken, viszont nem eshet sok feszültség a kábelen, ezért kell 0.75-öst használni. Van erre esetleg valami gyári megoldás, vagy kellék? Mondjuk egy kötőelem, amibe be kell préselni a vezetéket, ezt rádugni a rúdra, és arra is rápréselni? Köszönöm.
Szigetelt végű érvéghüvely. A szigeteletlen véget a Tuchel rúdjára húzod és forrasztod. A szigetelés felöl a kábelt bedugod a maradék hosszon és beforrasztod. A préselést a hely hiánya nem teszi lehetővé.
Szia, Utána ráhúzod az egészre a megfelelő méretű zsugorcsövet, majd telenyomod 2 komponensű epoxival. Soha nem fog szét jönni.
Köszönöm, megpróbálom úgy.
Chipmunk1960: na az úgy tényleg örök életű lenne ![]()
Ha nem, kifúrod. De így tudsz csatlakozóházat önteni, utána esetleg csiszolni, köszörülni, s ha még egy kis feketével meg is fújod, tiszta gyári lesz.
Sziasztok!
Hátha érdekel valakit a témában ![]() ![]() http://www.jofogas.hu/budapest/Unitron_Z850_stereo_mikroszkop__trin...58.htm
Lehet ez sem rossz...
Features: 4.3 inch LCD
ket sorral lejjebb a specifikaciokban: OLED Az egyik nyilvanvaloan eliras...de melyik....
Az elő szokott fordulni, de én OLED-et látok mindenütt...
Mert irtam nekik es javitottak (a conversation-ben ott vagyok), de persze nem tokeletesen.
Nezd meg a legvegen a package include: LCD virit ott meg mindig... Csak azert kekeckedem, mert ROHADTUL nem mindegy, melyik - es o mondhatja, hogy kerem, ott a vegen, hogy mit kapsz a csomagban, azt kaptad? Igen? Akkor mi a baj??? A hozzászólás módosítva: Jan 13, 2017
En nezegettem ezt a cuccot. Szerintem ez rohadtul nagy atveres es ez bizony LCD.
Ha megnezed, mindenhol, ahol ARULJAK, ott oledet irnak (a kereskedonek rafer az arcara, meg ugysem ert hozza, neki azt mondtak), de akar a g600-ra keresel, akar az XSC g600-ra, lcd van mindenutt. Ha megfigyeled, a szoveg PONTOSAN ugyanaz mindenhol, ugyanott irjak az LCD-t is. Egyetlen videot talaltam, ahol egy kinai srac hasznalja es probal angolul beszelni, azon a videon nekem nem tunik olednek (pl a kepernyot mindig CSAK ugyanabbol a szogbol mutatja). Mar csak az ara miatt sem, mert ennyi penzert a kepernyot sem kapod meg oledben. Atyaeg! Most neztem nehany displaygyarto lapjat, alibabas cuccot es tokeletesen keverik a ledes hattervilagitast az oleddel. Pedig eg es fold a kulonbseg kepminosegben. Az olednek nincs szuksege semmilyen hattervilagitasra (backlight), mivel o maga a fenykibocsato elem, tulajdonkeppen keppontonkent 3db pici led. Aminek a neveben, leirasaban barhogyan elofordul az, hogy LCD (Liquid crystal display), az nem lehet oled semmikeppen. A TFT-ben mar nem vagyok biztos, elofordulhat, hogy az oledeket is igy hajtjak meg.
Kereses kozben tisztazodott bennem, amit ok olednek hivnak az siman egy LCD.
Amit en ertettem ezalatt, az az AMOLED, igy kell keresni. Tehat ez a kijelzo, ami a mikiben van, egy sima hattervilagitott LCD. Sapienti sat.
Sziasztok.
Smd forrasztáshoz forrasztó pasztát hol és milyet érdemes venni? Sn,Ag,Cu, milyen százalékos összetétel a jó minőségű? Sn63,Pb37 183Celsius. Az alacsonyabb hőfokon olvadó vagy a magasabb hőfokon olvadó a jobb?
Szia, hát sajnos nagyon sok kereskedőnek fogalma sincsen mit árul...
Szia, Sz első amit írtál, az ólommenteshez aló, a második pedig a "régi" ólomtartalmú. Az első sohasem fog 200 fok alatt olvadni, ráadásul sokkal nehezebb vele dolgozni, ... Ha nem feltétel, nem javaslom, ráadásul a környezetvédelem miatt bevezetett technológia miatt kerül sokkal több gép, sokkal hamarabb a szeméttelepre, mert nem egy megbízható, főleg nagy hőterhelésnek kitett alkatrészek, /BGA/ estében... Ha nem kell minősítés az ROHS munkáról, ne nehezítsd meg az életed...
Minősítés az nem kell
![]() Akkor szerinted ezzel nem érdemes foglalkozni?
Igen ez elég jónak tűnik, pontosan lehet adagolni, csak a forrpontokra, elég jól beletapad, hőléggel lehet forrasztani, s kis lég-sebességgel, még el sem fújja a helyéről. Hűtőben kell tárolni, elég hamar beszárad. De ha csak 1-2 alkatrész akarsz cserélni egyszerűbb a 0,3-0,6 mm huzal, s vékony hegy.
A hozzászólás módosítva: Jan 21, 2017
Már rendeltem amtech-et, kíváncsi leszek, hogy milyen mert sokan dicsérik, hogy könnyű vele dolgozni.
Sok 0603-as alkatrészt kell beültetnem és azért kérdezősködtem, hogy kinek milyen felelt meg a legjobban mert egyszer vettem egy easy print gyártmányú pasztát ólmosat de semmire nem lehetett használni. Kb egy körömnyit használtam belőle de azóta már be is döglött sajnos. Semmilyen hőfokon nem volt jó csak kiszáradt és kis óngolyócskák maradtak a helyén. Még pákával sem lehetett szépen forrasztani vele.
Én egy kínait vettem próbára, hogy meg tudjam hogyan tudok dolgozni vele, az nem volt rossz, nem voltak ilyen problémák, drága sem volt. Szépen elterült, még levett rossz BGA-t is fel tudtam golyózni vele, hogy vékonyan bekentem, s megfújtam. Ha majd lemegyek a műhelybe előkeresem, leírom a típusát, persze azóta az is beszáradt...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |