Fórum témák
» Több friss téma |
Na. Eljutottam a teljes egység beszereléséhez. Sajnos nem jó.
Gondoltam megint valami mechanikai gond lesz, ezért kivettem egy köztes fogaskereket belőle. A végálládkapcsolós bent maradt, illetve amit közvetlen a motor hajt. Kézzel próbáltam állítani a pozíciót, de semmi. Nem forog a motor. Szoftveresen tilthat (hibakód mondjuk) korábbi gond miatt?
Szia, képzeld nálunk a feleségem Toyotájában szintén most bekrepált ez az állítómű.
Olyan fél évvel ezelőtt csináltam rajta a korábban említett "javítást", de látod nem ment már utána sokat, élettartama végére ért a cucc. Jobban megvizsgálva a kis motor volt már csapágyas vagy kefés/kommutátoros ezt meg nem mondom. Kivettem a kis motort és hol normális áramfelvétele volt, hol megnőtt erre az egy amper feletti értékre, amit beszéltünk hogy már rendellenes és a vezérlő olyankor tiltja a működtetést. Ezen a helyen vettem hozzá egy másikat, hamar megjött, beépítés után rendben működik. 2000-es 1.3as Suzuki Swift immo hiba?Üdvüzlet. Adott egy 2000-es 1.3as Swift egyik nap munkába menet elindulás után pár száz méter múlva megállt.Azóta csak teker,de nem kapja el ,a motor nem indul. Egy éve kapott (bontott) injektort és gyújtótrafót ,pár hónapja kapott új gyertyákat,olajat,szűrőket.Önindító teker. Akksi hibát kizárnám,világítás kényelmi elektronikák , duda, stb üzemel. Benzin pumpa (hang alapján) üzemel, de az injektor alatt gyújtás közben száraz a torok. Immo ha jól tudom tiltja a befecskendezést és a gyújtást is. Visszajelző lámpa nincs csak piros check engine. Az immo boxot helye érdekelne,hogy hol találom és esetleg,ha lehúzom a csatiját, indula-e az autó,hogy legalább kulcsmásolóig eljussak.
Szia! Lehet, hogy jó helyen tapogatózol .... de ezzel az injektorra gondoltam nem az "immóra".
![]() Hibás hűtőventilátor?Sziasztok!Azt szeretném megkérdezni tőletek, hogyha nem megy a motortérben lévő hűtőventilátor motor, akkor azt diagnosztikai eszköz ki tudja mutatni, adna hibakódot rá? Még mindig Suzuki Wagon R+ 2001 évjárat. ![]() Köszönöm a válaszotokat! A hozzászólás módosítva: Aug 18, 2025
Kollégám nem figyelt oda a vízhőfokra Vitaránál.
Amúgy minden jót mutatott, csak hengerfej bánta...
Itt elvileg jó a hőfok, az óra szerint. Igaz, már hosszabb útra nem használjuk az autót.
![]() Nem tudom, hogy az esetleg, az lehet annak a jel-e, de télen nagyon már, szinte azonnal a motor beindítása után, nagyon befűtőtt. Most ránézve elég pókhálós a venti, onnan gonduljuk nem bizzos, hogy megy. ![]() A hozzászólás módosítva: Aug 18, 2025
Szia! A rajzon úgy látom, hogy az ECT az három "lábú" és az 1-3 (barna-fehér, sárga-zöld) kivezetés közötti ellenállást "nézi" a motorvezérlő és a 2 (fehér-zöld) és a test közötti ellenállás van bekötve a műszer egységhez. A ventilátor vezérlő reléje az a hat relé közül a felső sorban a középső. A ventilátort ki tudod próbálni (a kék-piroson kap pozitívat és a feketén a negatívat) ha lecsatlakoztatva adsz neki az akkuról tápfeszt. Ha így működik akkor az a háromlábú ECT lehet a hibás.
![]()
Nagyon,köszönöm a tanácsot. Megnézem.
Ha hibás lenne a szenzor, vagy maga a hűtőventilátor, akkor az ECU hibát adna rájuk?
Az nem fordulhat elő, hogy a termosztát hibája miatt nem működik a ventilátor? Ha nyitva marad a termosztát (nem tud lezárni) akkor a víz a nagy körön is tud keringeni így lassan melegszik fel a hűtőrendszer de nem éri el a ventilátor bekapcsolási hőmérsékletét.
![]()
Szia!
Írod, hogy óra szerint jó és gond sem volt vele. Szerintem próbáld ki! Valószínű jó az. Nekem régi ezres Swift van, ezt ha ezekben a melegekben elindítom itt az udvarban alapjáraton, max negyed óra-20percen belül beindul a venti. Most cseréltem alsó vízcsövet és visszatöltöttem a fagyállót, ezért járattam. Ezen nagyon halkan megy. Aki nem tudja, nem veszi észre a hangját. Próbáld ki, közben a mutatót figyelve. Ezen felkúszik hamar középre és szemre nem megy feljebb akkor sem, ha beindul a venti. Bár a Wagon R már újabb motor, más vezérlés...
Ha próbálod, figyelheted a motortérben a csövek hőmérsékletét: Elindítva ahogy melegszik, az utastérbe, a fűtőradiátorra menő vékony csövek egyből melegednek, lassan forróak lesznek, míg elöl a hűtő csövei hidegek, esetleg a felső kicsit langyosodik. Aztán ahogy nyit a termosztát, először a felső cső, majd alul is meleg, forró lesz. Innentől figyelheted a ventilátort. Nem tudom, mennyire férni hozzájuk. Ékszíjnál, ventilátornál, kipufogónál kézre vigyázni!!!
![]()
Januárban, volt cserélve a vízpumpa, és a termosztát is. A vízpumpa cserélje után, nem volt nagyon fűtés az autóban. A szerelő, azt mondta rossz a termosztát is, de nem cserélte. Vissza autó a szerelőhöz, kértük cserélje ki, párezer nem számít már. Kicserélte benne a termosztátot újra. Ezután már jó meleg lett benne, ahogy a gyújtás megtörténik, azonnal jött a meleg. Jó tudom, a Suzukik gyorsan felfűtenek.
Ez csak az én laikus elméletem, hogy nem lehet, hogy ez az azonnali felfűtés is azért van, mert nem megy a külső venti? ![]() A hozzászólás módosítva: Aug 19, 2025
Idézet: „...lassan forróak lesznek, míg elöl a hűtő csövei hidegek, esetleg a felső kicsit langyosodik.” Igen, de kis úton is már nagyon forróak a csövek, fűtés persze nincs. Amit írsz az a nagy felső cső is.
A gyors felfűtés és a ventilátor nem nagyon függ össze. Ha jó a termosztát, akkor hidegen elöl a hűtőre nem megy víz( 80-90 fok körül kezd nyitni, nem tudom pontosan), eddig ha megy a venti, ha nem, semmi jelentősége. Eddig csak a fűtőradiátoron kering. Ha eléri a 80+ fokot, akkor nyit a termosztát és megy a víz a hűtőre. Ez kézzel forró - 80 fok feletti!! És a Suzuki ezt ilyen időben 2-3 km alatt simán eléri! A ventilátor nagyon ritkán megy, általában a menetszél bőven elég neki. ( persze városban lámpáknál araszoláskor beindul ) De ha pl elmegyek a 15 km-re szomszéd faluban lakó rokonhoz, még ilyen időben sem indul el, csak ha megállok a kapu előtt és nem állítom le a motort. De ekkor se megy folyamatosan, hanem ki-be kapcsolgat pár percenként.
De ki kell próbálni, persze lehet rossz az érzékelő, a relé és a ventilátormotor is vagy hibás csatlakozó, kábel. A hibás relét és ventilátort biztosan nem jelzi az autó, esetleg az érzékelőt, de azt sem biztos. |
Bejelentkezés
Hirdetés |