Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Teljesítmény -LED, powerLED (pl. Cree, Luxeon) vezérlése
Lapozás: OK   102 / 142
(#) Pali79 válasza nedudgi hozzászólására (») Feb 15, 2016 /
 
Mi lenne a korrekt megoldás?
(#) nedudgi válasza Pali79 hozzászólására (») Feb 15, 2016 /
 
Három darab PT4115 a körítésével könnyedén megoldaná a problémát. Az adatlapjában szerintem minden benne van.
(#) Pali79 válasza nedudgi hozzászólására (») Feb 15, 2016 /
 
A három darabot nem értem... Miért pont 3?
Szerk: Nézem az adatlapot, ha jól veszem ki 1 db PT4115 1 db 3W-os LED-et képes meghajtani. Hát ez így nekem alkatrész temető. 14 db LED-et kell hajtani.
A hozzászólás módosítva: Feb 15, 2016
(#) nedudgi válasza Pali79 hozzászólására (») Feb 15, 2016 /
 
Valamiért úgy értelmeztem, RGB LEDről van szó.
(#) nedudgi válasza Pali79 hozzászólására (») Feb 16, 2016 /
 
Szerintem csak a képekket futottad át. Ez az IC annyi LED meghajtására képes, ami belefér a 30V, 1,2A tápellátásba. Színenként egy darab, és az ügy letudva.
(#) Pali79 válasza nedudgi hozzászólására (») Feb 16, 2016 /
 
Először is köszönöm a segítséget!
Idézet:
„Ez az IC annyi LED meghajtására képes, ami belefér a 30V, 1,2A tápellátásba.”

Pont ez a baj, hogy ha minden igaz egy 3W-os LED 700 mA-t kér, így még kettő sem tud meghajtani.
Vagy valamit félreértek?
(#) nedudgi válasza Pali79 hozzászólására (») Feb 16, 2016 /
 
Valamit félreértesz. Miért ne férne bele két-három LED a tartományba?
(#) (Felhasználó 46585) válasza Ge Lee hozzászólására (») Feb 16, 2016 /
 
És milyen búra lesz hozzá?

Én is tervezem az egész házat LED-esíteni, van is egy rakás LED, 3...7...14... 21...40 W, COB, nem COB, kis áramgenerátorok, meg kondis előtét, de a búrákkal vagyok nagy gondba. Szép is legyen, modern is, és házilag össze lehessen barkácsolni. Nem egyszerű, nekem legalábbis nagyon nem. Azért alakul, csak lassan. Szóval, búrákra ( lámpatestekre ) adhatnátok valami jó ötletet. És miután különböző méretben, teljesítményben kellene, ezek különféleképpen néznének ki, de valahogyan mégis csak látszódnia kellene rajtuk, hogy egy "családból " származnak. Tehát, a stílusjegyek legyenek azonosak.
(#) Ge Lee válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Feb 16, 2016 /
 
Hónapokig rágódtam a búra kérdésen, nézelődtem a neten, de csak horror árban találtam olyan megoldást ami aránylag megfelelne és még esztétikus is. Illetve a hűtés így is határeset, ezért nem akartam zárttá tenni az egészet. Így búra nem lesz, hanem elmegyek az üvegeshez, vágatok olyan üveglapokat amik kb. 5-10 centivel túlnyúlnak rajta minden irányban, és furatok egy lyukat a közepére, ahogy a gúlának is van.
Utána már csak olyan csavart kell hozzá gyártanom ami egy kis bakelit tuskóban végződik, és akkor megvan az "érintésvédelem" is. Így kívülről csak az üveget meg a bakelit pöcköt lehet megérinteni, a lemezt nem. Meg a lemezt is el kell galvanikusan szeparálni a csillárkampótól, hogy ha véletlenül rákerülne a fázis a LED hűtőfülén keresztül, akkor ne vezesse a mennyezetbe. A balekit mindkét problémát megoldaná, plusz még tart is, meg elbírja azt az 50-60 fokot amire a lemez felmelegszik. Nagyjából ennyi.
(#) Pali79 válasza nedudgi hozzászólására (») Feb 16, 2016 /
 
Na én ezt már teljesen nem értem! Világosítst fel légyszíves! Adott mondjuk 4 db 3W, darabonként 3,6V nyitófesz és 700 mA. Ha ezek sorbakötöm akkor milyen feszültséggel, milyen áramerősséggel kell számolni?
(#) nedudgi válasza Pali79 hozzászólására (») Feb 16, 2016 /
 
4x3,6V=14,4V a körülbelüli nyitófeszültség, az áram pedig marad 700mA, változatlanul. Ha sorba vannak kötve, akkor már egy egységként kezelhetők, csak 3,6V helyett körülbelül 14,4V fog esni rajtuk. (A hőmérséklet okozhat +/- 1-2Volt eltérést.) Az áram legfeljebb 700mA, de kevesebb jobb. 100mA árammal kevesebbet szemmel észre sem veszel. A lényeg, hogy a hőmérséklet legfeljebb 70oC legyen, a hűtőborda még kevesebb.
A hozzászólás módosítva: Feb 16, 2016
(#) (Felhasználó 46585) válasza Ge Lee hozzászólására (») Feb 16, 2016 /
 
Ugyanez végigjártam én is... Én lapos, ufolámpa szerű dolgot képzeltem el. De nagyokat, mondjuk 40 x 60 cm-es méretben. Szintén egy nagy üveglappal az elején ( alján ) Vagy katedrál, vagy valami homokfúvott. A napokban megyek is üvegeshez,meg lapszabászatba, mert az oldala bútorlapból lesz, mély fényűre lakkozva. Meg a házal együtt vettem egy rakás régi alutepsit. Szétvágom, megcsiszolom, abból lesz a hűtőlemez, mert sok kell. Hely van bőven, befér.
Igazából, a nappalival vagyok gondba, mert az 52 nm és kicsit félek, hogy mennyi LED is kellene bele, meg ez tényleg nagy lesz, a plafonnak meg is kell tartania, mert az már súly. Ide gondoltam a 3 W-os LED-eket, sokat.
(#) Pali79 válasza nedudgi hozzászólására (») Feb 16, 2016 /
 
Köszönöm! Így már világos! Azt hittem, hogy ha sorbakötöm akkor az áram összeadódik, ebből eredt az értetlenségem! Köszönöm!
(#) Pali79 hozzászólása Feb 16, 2016 /
 
A hűtéssel kapcsolatban kérdezném, hogy 3 W-os LED mennyivel termel több hőt mint az 1W-os?
(#) Bakman válasza Pali79 hozzászólására (») Feb 16, 2016 /
 
Kb. háromszoros, de lehet, hogy több. A befektetett energia nagy része hővé alakul. A nagyobb teljesítményű LED-eknek általában rosszabb a hatásfoka.
(#) nedudgi válasza Pali79 hozzászólására (») Feb 16, 2016 /
 
Körülbelül háromszor annyi a 3W, mint az 1W.
Cserébe kétszer annyi fényt ad: rosszabb lesz a hatásfok. Valószínűleg.
(#) Pali79 válasza Bakman hozzászólására (») Feb 16, 2016 /
 
Akkor lehet, hogy jobban járok ha több 1W-os LED-et használok...
(#) zolyyy hozzászólása Feb 18, 2016 /
 
Sziasztok! Több ledet szeretnék sorba kötni áramgenerátorral. A problémám viszont az, hogy kb minden led más paraméterekkel rendelkezik. Mondom is a különbségeket:
Kék led 3w / 3,2-3,6V / 700-750mA
Piros 3w / 2,2-2.8V / 700mA
UV 3W / 3,4-3,8V / 700mA
IR / 1,7-2,6V / 700mA
Legalább az áramerősség egyforma Szerintetek hogy lenne a legegyszerűbb? Bármilyen megoldás érdekelne. Előre is köszönöm!
(#) nedudgi válasza zolyyy hozzászólására (») Feb 18, 2016 /
 
Ha sorba kötsz alkatrészeket, akkor (tudtommal) a rajtuk átfolyó áram azonos. Nincs probléma.
(#) zolyyy válasza nedudgi hozzászólására (») Feb 18, 2016 /
 
de szerintem épp ez a baj v gyenge lenne 1-2 lednek a fénye vagy a kisebbek kisülnének...
A hozzászólás módosítva: Feb 18, 2016
(#) nedudgi válasza zolyyy hozzászólására (») Feb 18, 2016 /
 
Nem. Mindegyiken ugyanakkora áram folyik, a nyitóirányú feszültség különböző. Ennek így kell lenni. Arra figyelj oda, hogy az a 700mA csúcsérték, ami csak eszményi hűtés esetén engedhető meg. Jobb, ha kevesebb.
(#) tadid hozzászólása Feb 20, 2016 /
 
Sziasztok!
A következő problémában kérném a segítségeteket.
Van egy 4,4m hosszú led szalag (3528-120) és egy Optonica AC6150 (12V 5A 60W) táp. Bekötve jól működött, majd 1 óra üzemeltetés után egyszer csak levágta a biztosítékot az egész lakásban. Ezek után már nem üzemelt tovább a táp. Szétszedve látható, hogy az egyik tranzisztor (MPS A44) szétrobbant, és egy-két dióda (4148), illetve ellenállás megégett/tönkrement.
Azt szeretném kérdezni, hogy mi lehetett ennek az oka? Minden új volt, és elméletileg ebből a típusú led szalagból 5m-t lehet max rákötni erre a tápra (itt 4,4m volt csak).
Előre is köszönöm a segítségeket.
Üdv
(#) Bakman válasza tadid hozzászólására (») Feb 20, 2016 / 1
 
Nagy valószínűséggel gyenge minőségű a tápegység. Vidd vissza és kérj egy másikat, lehetőleg jobbat.
(#) nagytom14 hozzászólása Feb 20, 2016 /
 
Üdv, a teljesítmény LED-ek mennyire érzékenyek az elhelyezésre illetve a helyzetre melegedés szempontjából, gondolok itt arra, hogy nyilván a legszerencsésebb a fejjel lefelé, tehát ha a hűtőfelület a plafon fele van és lefelé világít, a belső hő terjedése szempontjából, vagy rosszul gondolom? Rosszat tesz vagy jobban melegedik belül ha mondjuk egy 3W-os LED felfelé világít, vagy oldalra vagy ennyire nem kell figyelni ezt csak legyen elég nagy a borda?
A hozzászólás módosítva: Feb 20, 2016
(#) Pali79 válasza nagytom14 hozzászólására (») Feb 20, 2016 /
 
Szerintem bármelyik pozíció megfelelő. Nagyon sok félvezetőt függőleges helyzetben szerelnek hűtőbordára. Ha tudod ellenőrizni a hőmérsékletét akkor lehet kísérletezni, de szerintem ez nem lehet gond, ha elegendően nagy a hűtés.
(#) kadarist válasza nagytom14 hozzászólására (») Feb 20, 2016 /
 
Szia!
Normál konvekciós (nem ventilátoros) léghűtésnél a függőleges bordaelrendezés a leghatékonyabb. Bővebben: Link.
(#) laszlokunstar válasza nagytom14 hozzászólására (») Feb 20, 2016 /
 
10W-os LED, 775-ös CPU bordájára téve, ventilátor nélkül, asztali lámpatestbe. A függőleges, és vízszintes elhelyezés között 10 fok eltérést mértem anno. A függőleges pozíció az ahánlott.
A laposabb hűtő kevés volt a 10W-os LED-nek, vízszintesen 70 fok körül volt a chip mellett a borda hőmérséklete!!! Ki is cseréltem a mérés után a vastagabbra.
Érdemes a Te körülményeid között is megmérni.
(#) nagytom14 válasza laszlokunstar hozzászólására (») Feb 20, 2016 /
 
Köszönöm, igen nekem is vastag bordával van, hűtőfelület elegendő, ventilátor is van, a kérdésem inkább a LED belső hőmérsékletére irányult, hogy mennyi eltérés van a pozíciók között a hűmérséklet szempontjából, kísérletezés lesz nekem is aztán méregetek mik hogy változnak.
(#) omeli válasza laszlokunstar hozzászólására (») Feb 23, 2016 /
 
szia
Hány mA-rel hajtod a 10 w-os ledet,mert én ventivel 5-öt szeretnék felszerelni egy ilyen nagyságú bordára?
(#) zenebolond hozzászólása Feb 26, 2016 /
 
Sziasztok!

Tudom nem ide tartozik, de az a topik ahol ezt fel tudnám tenni 2010 óta nem volt hozzászólás.
Van-e valakinek egy olyan átváltója amibe ha beírom az x-y koordináta rendszerbeni elhelyezkedést egy adott fénynek, és kiadja a fényhullámhosszt. Mindezt természetesen fordítva is érdekelne.
Következő: »»   102 / 142
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem