Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Töltésszabályzó napelemhez
 
Témaindító: kokok, idő: Ápr 5, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   15 / 18
(#) cimopata válasza jkornel hozzászólására (») Dec 3, 2016 /
 
Mi az a barkács cella string?
(#) jkornel válasza cimopata hozzászólására (») Dec 3, 2016 /
 
pucér mono cellák sorbakötve
(#) fokormanyzo hozzászólása Jan 4, 2017 /
 
Üdv.

Egybeépített akkumulátor bankot szeretnék tölteni napelemmel.
Az akkumulátorok L alakú egységben vannak egybeépítve nem bonthatók.
Az akkubank adatai: 155 Volt 1000 Amper.
Ilyen töltésvezérlőt sehol nem találtam.
Ha valaki esetleg tudna segíteni
Mi lenne a megoldás.
Köszönöm.
(#) zobokij válasza fokormanyzo hozzászólására (») Jan 4, 2017 /
 
Én egy párhuzamos töltésszabályozót használok, már több éve, igaz csak 600 A-al.

RT 2008/7/388 oldal, és megfejeltem 7x10 db 22 ohm 10 W-os ellesállással.

600 W a napelem teljesítménye.

Szia: Jani
A hozzászólás módosítva: Jan 4, 2017
(#) fokormanyzo válasza zobokij hozzászólására (») Jan 7, 2017 /
 
Köszönöm a választ.

csak nem tudom a RT 2008/7/388 oldalt, hogyan kell megkeresni.
Egy rajzot szeretnék amit, valahogy le is kell gyártanom.

Üdv.: Fabi
(#) kila válasza fokormanyzo hozzászólására (») Jan 7, 2017 /
 
Parancsolj...
(#) dokidoki válasza kila hozzászólására (») Jan 7, 2017 /
 
Ezekben a kapcsolásokban az az iszonyú számomra, hogy a "ingyenenergiát" drágán megszerezve szépen elfűtjük a hülyeség, bocsánat a cél(?) oltárán.
(#) kila válasza dokidoki hozzászólására (») Jan 7, 2017 /
 
Igen, gyenge a hatásfok, és ha még elég tárolókapacitásunk sincs...
(#) zobokij válasza dokidoki hozzászólására (») Jan 7, 2017 /
 
Egyetértek veled, de ha nem fűtöd el, akkor mi lesz vele? Én téli időszakban egy ágymelegítőt, nyáron aszalógépet, stb... működtetek vele.
A hozzászólás módosítva: Jan 7, 2017
(#) weend válasza zobokij hozzászólására (») Jan 7, 2017 /
 
De HMV- is készíthetünk a felesleggel.
(#) fokormanyzo hozzászólása Jan 8, 2017 /
 
Köszönöm a rajzot.
Remélem sikerül valamit összehozni a kollégákkal.
Az akksi rendszer jelenleg is üzemel a saját hálózati töltőjéről.
30-40 perc alatt töltődik fel és kb 4-5 órát üzemel.
Jó lenne napelemekkel tölteni. Csak ez a 155 voltos pakk
nem igazán illik bele.
(#) zobokij válasza weend hozzászólására (») Jan 8, 2017 /
 
Mi az a HMV?
(#) JZoli válasza zobokij hozzászólására (») Jan 8, 2017 /
 
Használati Meleg Víz
(#) kila válasza zobokij hozzászólására (») Jan 8, 2017 /
 
Az ellenállásaid helyett (amivel a felesleges teljesítményt elfűtöd) lehetne egy forróvíz tárolót (boyler)-t fűteni, amelyből a hálózati feszültségen lévő kapná a hideg (így már nem is annyira hideg) vizet.Indirekt tároló a neve, sokféleképpen nyert energia (kazánfűtés,napkollektor,szélgenerátor,napelem) tárolható vízmelegítéssel.
Végső soron kevesebb lesz a villanyszámlád, csak hát a befektetés-megtérülés, de ez a hobby...
(#) Lafka hozzászólása Jan 24, 2017 /
 
Sziasztok!

Kérdésem a következő lenne:

A tervem: Horgászatnál tölteni a csere munka akkut míg a másikat hasítom a vizet. ˘ Kb 4-6 A. Vezérlővel tervezem a töltést. Tudom nem jó ha gyorsan töltöm, de a terepen muszáj lesz. Jó lenne ha a töltési idő beleférne egy napsütéses napba. 12h. Amire én gondolok ez tudni fogja? (Otthon kímélve, mikroprocesszoros töltővel töltöm őket, kb 48 óra a csepptöltés funkcióval.)

Szeretnék venni egy napelem panelt, amiket már nézegettem 150-160W, már egy akksi töltéshez elég. Vagyis remélem, hogy elég. (100 Ah munka akku.)
Amit kinéztem az 24V-ra írja az eladó.
http://www.jofogas.hu/pest/Photowatt_PW_1650_24V_175W_os_napelemek_...05.htm
Na itt a gond nálam. Mert nem tudom, hogy a töltésvezérlő az átalakítja e, hogy csak 12V (14.4V) -al tölti majd az akkut?

Erre a célra ez a panel gondolom megfelel?
Milyen töltésvezérlőt vegyek?

Köszönöm a segítséget.
Üdv.
L.
(#) Ideiglenes válasza Lafka hozzászólására (») Jan 24, 2017 /
 
Nem ismerem igazán a gyári töltőket, így csak azért írok, mert a hirdetésben a 3. képet megnézve, látszik a napelem adattáblája. Túl nagy töltést ne várj ettől a táblától bár teljesítményben jónak tűnik. Az adattáblán látható lényeges adatok:

munkaponti feszültség: 34 V
munkaponti áram: 3 vagy 5 amper ( rosszul látszik, bár inkább ez utóbbi a hihetőbb )

Ez a maximum. Ha már nem hétágra süt a nap, akkor ettől mindenképpen csak kevesebb lesz a kiszedhető teljesítmény.
A töltésvezérlő kiválasztásánál azt is érdemes figyelembe venni, hogy terhelés mentes állapotban a tábla kapcsain 43V körüli feszültség lesz. Ezt is el kell viselnie a töltésvezérlőnek.
(#) gergo55 hozzászólása Feb 7, 2017 /
 
Akinek a fölösleges napenergia elhelyezése gond, küldje át a tanyámra legyenszíves!
Komolyra fordítva, vétek lenne a nehezen megtermelt energiát csak úgy elfűteni. A HMV előállítás jó ötlet, de én inkább azt csinálom, hogy ha jó napsütés van és töltődik az akku, külön kis komparátor figyeli az akkufeszültséget, és indítja a szivattyút, ha a hidrofór megtelt, jöhetnek további fogyasztók. Tehát egy sorrendi, egyidejűség kizárásos vezérlés van. A szigetüzemben akkor kell "dolgozni" amikor süt a NAP!
(#) ezermester1 válasza gergo55 hozzászólására (») Feb 7, 2017 /
 
Helló! A fogyasztóid simán csak akkuról működnek? Nincs átalakító közben?
(#) Skori hozzászólása Máj 20, 2017 /
 
Sziasztok! Adott egy napelemes töltésszabályozó rendszer, 24V 200Ah ólomakkumulátorral, és kb 500W-nyi napelemmel. A töltésszabályzó egy sima hiszterézises söntszabályozó, azaz egy adott feszültség felett söntöli a napelemet, egy adott küszöbfeszültség alatt pedig megszünteti a söntölést. Mind az alsó, mind a felső küszöb külön állítható egy helitrimmerrel. A jelenlegi beállítás szerint 28V-felett söntöl, és ha 26V-ig visszaesik a feszültség akkor megszűnik a söntölés. A rendszerben van kb. 50000µF-nyi puffer kondi is, így (ha van napsütés) akár akku nélkül is tud üzemelni a rendszer (csak akkor nyilván sokkal gyorsabban kapcsolgat).
Az lenne a kérdésem, a tapasztalattal rendelkkezőkhöz, hogy mi lenne az optimális beállítás, azaz mekkora legyen a felső, és mekkora az alsó feszültségküszöb?
A hozzászólás módosítva: Máj 20, 2017
(#) ezermester1 válasza Skori hozzászólására (») Máj 20, 2017 /
 
Szia! Nem kell változtatni rajta mert a közép érték 27V lesz. Az enyém pont így működik évek óta. Kérdés hogy mit akarsz róla működtetni!.
(#) pucuka válasza Skori hozzászólására (») Máj 20, 2017 /
 
Nekem, valami 32 V rémlik, mint felső határ. A 28 V az nagyjából a feltöltött akksi üresjárati feszültsége, puffer üzemben használják. Ha épkézláb időben fel is akarod tölteni, közelíteni kellene a 30 - 32 V -ot. ( mint 2×12 V -os akkunál)
Az alsó határ 23 V körül lenne, de ezt magasabbra választanám, mert ha süt a nap, hadd töltsön, erre jónak tűnik a 26 V, már ha nem kapcsolgat sűrűn. Ha sűrűn kapcsolgat, levinném a 26 V -ot 24 -re, vagy legalább 25 V alá.
A hozzászólás módosítva: Máj 20, 2017
(#) ezermester1 válasza pucuka hozzászólására (») Máj 20, 2017 /
 
Ha 28V fölé viszed a töltő feszültséget forralni fogja az elektrolitot. Elpárologtatja belőle a vizet. A 26V alá nem érdemes menni. Tapasztalat.
(#) Skori válasza ezermester1 hozzászólására (») Máj 23, 2017 /
 
Köszönöm, akkor egyelőre marad ez a beállítás.
(#) Skori válasza pucuka hozzászólására (») Máj 23, 2017 /
 
Az írásodból azt veszem ki, hogy nem jó ha sűrűn kapcsolgat, de miért?
Most néhány perces ciklusok vannak, de akku nélkül, csak a pufferekkel, n*10Hz körülire is felmegy.
(#) pucuka válasza Skori hozzászólására (») Máj 23, 2017 /
 
Ugyan nem napelemes tapasztalat, de esetemben lakókocsi hűtő, akku, BRG szünetmentes táp, gépkocsi csatlakozás összeállítás beállítása volt problémás. Egyszerűen, ha túl sűrűn kapcsolgat, a töltés nem igazán hatékony. Mikor bekapcsolt a terhelés (hűtő) a lakókocsi akksijára, leesett a feszültség, és rögtön elkezdett tölteni a gk rendszeréből (menetközben). Ha kicsi volt a "hiszterézis", folyamatosan prellegett, igaz relé kapcsolt. Lekapcsolta a terhelést, felment a kapocsfeszültség, rákapcsolta, leesett a feszültség. Pedig jó akku volt a lakókocsiban, a vezetékezés is 6 mm2 -es volt. Aztán állás közben, mikor nem volt töltés igen hamar lemerült az akksi. Hamarabb, mint számítás szerint kellett volna. Ezen segített a nagyobb hiszterézis.
(#) levaitamas hozzászólása Júl 24, 2017 /
 
Sziasztok!
Egy kínai töltésvezérlővel akadt némi problémám. Az oldalon található inverteres villanypásztort kötöttem a LOAD kimenetére. Ez a pásztor tavaly nyár elejétől, őszig hibamentesen üzemelt egy 55Ah-s autó akkuról. Mivel az akkut hetente kellett tölteni, gondoltam megfejelem egy napelemmel.
Mindent bekötve szépen töltötte is az akkut. A pásztor bekapcsolásakor egy pár másodperces üzem után kijött a CD40106-ból a működést biztosító füst.
Az egyik kérdésem, hogy a 40106-on kívül mit érdemes még cserélni-ellenőrizni-mérni, illetve hogy miért mehetett tönkre a vezérlő?

CMP12.png
    
(#) erbe válasza levaitamas hozzászólására (») Júl 24, 2017 /
 
A rajzon nem látom az IC-k táp bekötését, stabilizálását. Ha a villanypásztor visszahatása ellen nem védett a tápoldal, nem csoda.
(#) levaitamas válasza erbe hozzászólására (») Júl 24, 2017 /
 
Szia!
A rajzot egyik fórumtárunk készítette. Nem néztem meg tüzetesebben a tönkrement áramkört, de képet készítettem róla.
(#) weend válasza levaitamas hozzászólására (») Júl 24, 2017 /
 
Szia!
Mérd ki a félvezetőket, diódákat; tranzisztorokat; optocsatolót. A két ic cserélném, filléres tétel.
Ha kiforrasztottad az ic-ket, átmérheted a passzív alkatrészeket is.
(#) Töröcsik Tibor hozzászólása Júl 25, 2017 /
 
Sziasztok!Napelem nélkűl,hogy tudnám tesztelni ezt a tőltészabályzot?
Következő: »»   15 / 18
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem