Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Töltöttségszintjelző akkumulátorra
 
Témaindító: bancsi15, idő: Ápr 10, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   5 / 5
(#) MATA hozzászólása Júl 23, 2015 / 1
 
Üdv mesterek!
Ehhez mit szóltok megépítettem és tökéletesen működik!
(#) Remci hozzászólása Júl 13, 2016 /
 
Sziasztok!
Nekem egy olyan áramkör, kapcsolás kellene, ami 12v-os akku ( vagy sorba kötött elemek ) feszültségét figyelné, de az lenne a lényege, hogy ha a feszültség leesne 9-10v közé, akkor gyulladna ki egy led. Vagyis csak alacsony akkumulátor feszültségnél világítana. Meg lehet ezt egyszerűen oldani valahogy?
(#) proli007 válasza Remci hozzászólására (») Júl 13, 2016 /
 
Hello! Pld. itt van egy kapcsolás. Természetesen a bementi osztó megválasztásával rá lehet venni, hogy ott kapcsoljon ahol szeretnéd.
(#) Remci válasza proli007 hozzászólására (») Júl 13, 2016 /
 
Szia!
Nagyon köszönöm, szerintem jó lesz.
(#) Sandor01 hozzászólása Márc 12, 2017 /
 
Sziasztok!

Én is töltöttség szintjelzőt szeretnék egy hordozható hangszóró ólom-savas akkumulátorának. A koncepció az lenne, hogy az akkumulátor elé raknék egy akkumulátor töltőt, amibe van egy töltöttség szintjelző, de ez csak akkor üzemel, ha a töltő tölti az aksit. A másik probléma az az (Gondolom én) hogy az akkumulátor töltöttségi szintjét abból határozza meg, hogy mekkora áramot vesz fel a töltőről az akkumulátor. Néztem már pár töltöttség szintjelzőt, ami feszültség alapján határozza meg az akku töltöttségi szintjét, de ez meg töltés közbe nem jó, mert akkor a töltő feszültséget írná egy merült akkumulátoroz is. Hogyan tudnám megoldani, hogy töltés közben és működés közben is jelezze az akkumulátor töltöttségi szintjét? Köszi a válaszokat!
(#) pucuka válasza Sandor01 hozzászólására (») Márc 12, 2017 /
 
Megoldható, csak kissé bonyolult. A "töltöttségjelző" egy feszültség mérő, csak annyi a probléma, hogy a mérés idejére le kell kapcsolni a töltőt az akkumlátorról. Ezt lehet időzített kapcsolókkal megoldani, de könnyebb mikrovezérlővel.
A töltőáram mérése kevésbé jellemző a töltöttségre, ha csak meg nem oldod a töltésmennyiség mérését. (áram×idő) Az akku kapacitása, és a betöltött töltés mennyiségének aránya pontosan adja a töltöttséget. A gond csak az, hogy elég nehéz megvalósítani, (csak mikrovezérlővel lehetséges) és a használat során az akku névleges kapacitása folyamatosan csökken, minden egyes töltési ciklussal.
(#) Inhouse válasza Sandor01 hozzászólására (») Márc 12, 2017 /
 
A nyugalmi feszültség adja a töltöttségét az akkunak (neked ez lenne a lényeg, hogy menyire van feltöltve), töltés közben nem ezt látod, hanem a töltési feszültséget. Ha a töltés elérte a 14,4V-ot, feltöltöttnek nyilváníthatod az akkud. Felette már gázképződés indul, veszélyes is lehet, valamint károsíthatja az akkut. Ha a töltőd tudja a feszültség figyelést és leáll, nem kell vele foglalkozni.
(#) Sandor01 hozzászólása Márc 12, 2017 /
 
Köszi a válaszokat!
(#) Inhouse hozzászólása Márc 13, 2017 /
 
Rendeltünk egy igen jó árú gépjármű akkumulátor (valamint indítás és töltés) tesztert Kínából. 10eFt körül megvásárolható, ingyen postázással. Lancol Micro-200-as lett, a 100-as is hasonló tudású. Egyelőre teszt alatt van, hasonlítgatjuk a DHC-BT301 és BT111-hez képest. Van némi eltérés, de a két testvére között is, talán a 111-essel van inkább összhangban. A % kijelzés nem értelmes, nem a névleges megadott értékhez számol...lehet bug. Amiért írok ide, a nyomtatás funkció. Nem tartalmaz nyomtatót (mint a BT301, BT501, Bosch Bat121, Bat131, stb...), de van rajta ilyen lehetőség egy USB csatlakozó formájában. Én arra gondoltam egyéb infó híjján, hogy ezzel egy USB-s nyomtatóval összekötve közvetlenül nyomtat, de kiderült, hogy nem. Gyakorlatilag kinyerhetőek belőle az adatok, aztán azt mentheted, nyomtathatod. Mivel láttam, hogy másnak is okozott ez gondot, leírom, hogyan lehet az utolsó mérés adatait kinyerni.
A készülék egy mostanában oly divatos CH340soros illesztőt tartalmaz. Ehhez kell egy driver, itt az Arduino topicban, vagy a tavir.hu soros illesztős cikkében is megtalálható. Sikeres hardver telepítés után lesz egy virtuális COM portunk. A vezérlőpult/rendszer/eszközkezelő/COM és LPT port részben nézzük meg a számát, pl.: CH340 COM8. Az adatok kinyeréséhez kell egy soros port monitor program, pl. az Adruino fejlesztő környezetben is van ilyen. A port számot beállítva, 9600-as sebességgel már mehet is. A teszteren a Print test result (ez van a leírásban, de mintha Print data lett volna a készülékben) és jönnek a karakterek. Ezt ki lehet másolni, menteni, nyomtatni.
A hozzászólás módosítva: Márc 13, 2017
(#) Sandor01 hozzászólása Jún 12, 2017 /
 
Sziasztok!
Egy ilyen Bővebben: Link töltöttségszint jelzőt szeretnék vásárolni Hestore-ról. Ez alkalmas lenne-e egy 12V-os savas autó akkumulátor töltöttségszintjét kijelezni. A válaszokat előre is köszönöm!
(#) Sandor01 válasza Sandor01 hozzászólására (») Jún 12, 2017 /
 
Úgy látom rossz a link... itt a jó: https://www.hestore.hu/prod_10022512.html
(#) ferci válasza Sandor01 hozzászólására (») Jún 13, 2017 /
 
Szia!
Ez a panel feszültségszint kijelző és lineáris, tehát a teljes feszültségszintet mutatná, vagyis pl. 1-15 volt között, ha be tudnád állítani.
Gyakorlatilag az utolsó 2-3 leded között ugrálna a kijelzés, ami nagyon pontatlan. A skála 80 %-a kihasználatlan maradna.
Esetleg egy soros 10 voltos zener bekötése a bemenetre megoldaná a gondodat, de ez már tőled függ, kipróbálod-e és akkor a potival be tudod-e állítani a kb. 3 voltos átfogást 11-14,... volt között az összes ledre..
Persze ez egyéni, ki hogy szereti.
(#) Sandor01 válasza ferci hozzászólására (») Jún 13, 2017 /
 
Köszi a választ!
(#) Sandor01 hozzászólása Jún 25, 2017 /
 
Sziasztok!
Ugyanerről a feszültségszint kijelzőről lenne szó. Nincs polaritás jelölés se az összeszerelési útmutatóban, se a a nyákon. Kapcsolási rajzon próbálok kiigazodni, hogy melyik lehet a helyes polaritás. A tápfeszültség helyes polaritására rájöttem, de az input helyes polaritása zavaros, mert ha az input 1 a pozitív, akkor rövidzárlat lesz a power 1 és az input 1 között, mert nekem megegyezik a tápfeszültség a mérendő feszültséggel. Ha pedig az input 2 a pozitív, akkor pedig a C3 elko lesz fordított polaritású. Hogyan kössem be? Köszönöm a segítséget!

2.jpg
    
(#) VIM válasza Sandor01 hozzászólására (») Jún 25, 2017 /
 
Szia! Tessék ITT szétnézni ... ez ügyben.
(#) proli007 válasza Sandor01 hozzászólására (») Jún 25, 2017 /
 
Hello! A bementi jelet, a GND-hez képest kell beadni és az csak pozitív lehet.. Tehát az input 1 megegyezik a tápfesz GND pontjával. Az input 2-őre kell adni a GND-hez képesti pozitív feszültséget. Tehát a POWER2-őt összekötöd az INPUT2-vel és már is a tápfeszültségét méri a dolog.
De más probléma is van. A bemeneten van egy kb.1:10-es osztó. Tehát pld. a 12V-ot 1,2V-ként kapja meg. Viszont R9 és R10 használatával a Ref-out feszültsége 12V lenne. Viszont ehhez legalább 1,5V-al magasabb tápfeszültség kell. Vagy is a minimális tápfesz nem lehet kevesebb, mint 13,5V. Vagy is csak járó motornál lenen stabil a refeerncia feszültség.
(#) berez hozzászólása Okt 19, 2017 /
 
Sziasztok 6v -os akksihoz LM 3914-el szeretnék feszmérőt csinálni,10 led lenne ,min kb 4,5v,
Max 8V.Elképzelés 4,5 - 6V sárga,6-7,2 V zöld,7,2 - 8V piros világítana.Van egy csomó LM 3914-em
ez az akkuőr meg pont jó lenne.Köszi ha segítetek,üdv
(#) berez válasza berez hozzászólására (») Okt 19, 2017 /
 
Elfelejtettem ,van egy ilyenem,de az 12V-os .Mit kéne módosítani 6V-hoz?
(#) proli007 válasza berez hozzászólására (») Okt 23, 2017 /
 
Hello! Egy kapcsolási rajzból talán egyszerűbb lenne megmondani, mit kell módosítani. De várhatóan a bementi osztó osztási arányát. Ha a méréstartomány aránya nem stimmel (4,5..8V), akkor a referencia alsó és felső értékét is változtatni kell.
(#) berez válasza proli007 hozzászólására (») Okt 25, 2017 /
 
Köszönöm,megoldottam egy 200K-s potival.Már csak az a gond,hogy indulás után kb 1 perccel
elkezdenek "ugrálni" a ledek lehet valami zavarszűrés kéne,bezavar a gyújtás.Trafótol
gyertyától 70 centire van a kijelző.
(#) proli007 válasza berez hozzászólására (») Okt 25, 2017 /
 
Ha a bement feszültség változása a gond, akkor az IC 5-ös lába és a GND közé tegyél egy 1..47µF-os elkót. Az majd zavarszűri a bemenetet. (Ez az 1 perccel indulás után és "ugrálni", elég zavaros. Mert ha indulás után csak egy perc múlva kezd el valami gondot okozni, akkor az inkább valami melegedésre utal, mert a gyújtás zavar indítás után állandó. Az ugrálás, meg nem tisztázott, mert ha egy Led változás van, akkor az természetes, ha ez pld. öt Led, akkor az már nem az.)
Ha a tápon keresztül jön be a gyertya zavar, akkor fémdoboz, és árnyékolt kábel lehet a megoldás. (Két belső éren a+- táp, az árnyékolást pedig csak egyik oldalon a testre kötve.)
(#) david87 hozzászólása Szept 12, 2021 /
 
Sziasztok!
Van nekem egy elektomos csonak motorom van benne ez az akku figyelő
áramkör és nem mutat semmit ha ráteszem az akksira akkor csak 0 mutat középső vezetéket akár hová érintem kikapcsol nem mutat semmit. Két szélső lább az akku csatlakozása. Csak a középső vajon az mi motor negativján volt.
(#) ferci válasza david87 hozzászólására (») Szept 12, 2021 /
 
Szia!
Első ránézésre érdekes.. miért van pl. graetz a tüskéken?
Minek a power írás? Fel kellene térképezned kissé, aztán tápról próbálgatni, ha van annyi, mint az akkud.
Biztos, hogy akku figyelésre van bent?
A hozzászólás módosítva: Szept 12, 2021
(#) david87 válasza ferci hozzászólására (») Szept 12, 2021 /
 
igen szerintem power control van a kijelző alatt 2 szélső akku + - középső a motor - van bekötve
(#) pumoka válasza potyo hozzászólására (») Csü, 12:58 /
 
Szia! Nekem az lenne a kérdésem, hogy egy ilyen kapcsolást szeretnék beépíteni az akkutöltőbe, hogy amikor tölt akkor a piros led világítson, feltöltöttnél pedig a zöld. Ezthogyan lehet megvalósítani?
Köszönöm a segítséget!
(#) proli007 válasza pumoka hozzászólására (») Csü, 16:24 /
 
Hello! Potyo kicsit rég járt erre..
A kapcsolás amit választottál, feszültségszintre működik. Tehát a tranyó kinyitása alatt a piros, felette pedig a zöld világít. A tranyó nyitáspontját a zéner, a tranyó bázis-emitter, és a zöld Led nyitófeszültségének összege fogja meghatározni. Ez kb. 12V+0,6V+2,2V=14,8V (vagy valamivel alatta) lesz. A dolgot színesíti, hogy a zöld Led árama söntölni fogja a piros áramát. Hogy ez teljesüljön, a zöld nyitófeszültségének alacsonyabbnak kell lenni, mint a pirosé. Mivel a piros Led nyitófeszültsége általában alacsonyabb, így egy diódával van az növelve.
Következő: »»   5 / 5
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem