Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos kerékpár, robogó házilag
Lapozás: OK   13 / 228
(#) kobold válasza lapose hozzászólására (») Szept 24, 2008 /
 
Szerintem köbzoli arra gondolt, hogy állandómágneses motorok forgórészeit köti sorba, és a motorok számával arányosan sokszorozza a tápfeszültséget.
Ha mégsem, akkor majd kijavít...
(#) Atus válasza lapose hozzászólására (») Szept 24, 2008 /
 
a soros gerjesztésűt miért nem lehet terheletlenül indítani?
köszi
(#) kobold válasza Atus hozzászólására (») Szept 24, 2008 /
 
Ott a mondat eleje: "nincs üresjárási fordulatszáma". Ha nincs rajta terhelőnyomaték, eltekintve a csapágyak súrlódásától, és van elég teljesítmény a tápban, akkor addig pörög, míg szó szerint "szét nem száll", mechanikailag sérül.
Jármű indítómotorok ilyenek, próbáld meg kiszerelve egy jól feltöltött, bika nagy akksira rátenni. Azaz inkább ne próbáld meg, mert tényleg tönkre tud menni.
(#) lapose válasza kobold hozzászólására (») Szept 24, 2008 /
 
Szia!
Tudom,hogy arra gondolt, de az állandó mágnesű motorok akkor sem jók ilyen célra, mert nincs forgatónyomaték induláskor!
Próbáld ki egy 300W-os párhuzamos motort lefogsz nem tud elindulni, egy soros kicsavarja a kezed!
(#) lapose válasza Atus hozzászólására (») Szept 24, 2008 /
 
Egyszerűen fogalmazva minden motor olyan fordulattal forog hogy a forgórészben indukált feszültség megegyezzen a rákapcsolt feszültséggel.
Hogy mekkora feszültség indukálódik a forgórészben függ a gerjesztéstől! Mivel ez soros motornál sorba van kötve a forgórésszel belátható minnél gyorsabban forog a motor annál jobban csökken az áram >> csökken a gerjesztés, csökkenő gerjesztés hatására a fordulatszámnak növekedni kell, hogy az indukált feszültség növekedjen!
Ez így megy a végtelenségig, illetve a motor szétszakadásáig!
(#) kobold válasza lapose hozzászólására (») Szept 24, 2008 /
 
Lehet, hogy én akkor most el vagyok kavarodva...?
Egyenáramú, állandómágneses állórészű, kefés motorról beszélve: fordulatszáma a rákapcsolt feszültséggel, nyomatéka pedig a rajta átfolyó áramerősséggel arányos. Lefogott forgórésszel az áramérték maximális, csak a forgórész Ohm-os ellenállása határozza meg, így a nyomatéka maximális.
Én erre gondoltam...
(#) lapose válasza kobold hozzászólására (») Szept 24, 2008 /
 
Szia!
Nem! Ugyanis itt két erőtér egymásra hatása adja a nyomatékot. Hiába nő a forgórész árama, ha az állórész gerjesztése kicsi!
Mechanikai példával: Ha egy 1000LE-s motorra rárakok egy bicikli kereket nem fog gyorsulni mert a kicsi tapadó felület miatt nem tud energiát átadni.
A párhuzamos motor gerjesztése csak a feszültségtől függ, az indító áramtól nem! Ha lefogod a motort az áramfelvételenagy lesz, de ezzel csak azt éred el, hogy leég.
Ezzel szemben a soros motor két tekercse sorba van kötve, tehát induláskor a nagy áram a gerjesztő tekercsen és az armatúrán is átfolyik, mind a kettő erőtere nagy lesz, nagy lesz az indítónyomaték.
Visszatérve a biciklis hasonlatra, itt úgy néz ki indításkor nagyon széles a kerék, a fordulatszám növelésével pedig keskenyedik!
(#) bocó válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Szept 25, 2008 /
 
Szerintem teljesen mind1, hogy mekkora áram folyik a motoron, az a lényeg, hogy a legjobb legyen a hatásfoka. Egy jó elektronikával le tudod korlátozni a max. áramot annyira amennyire szeretnéd, igaz így gyengül a motor is. A állandómágneses motorok biztosan jobb hatásfokúak, mint az elektromos gerjesztésűek, mivel nem nyeli az energiát a mágneses mező létrehozása.
De hogy a soros gerjesztésű motor miért megy tönkre üresen, azt nem értem. Percekig járattam egy trabi önindítót terheletlenül, a csapágyak langyosak lettek, és ennyi...
(#) kobold válasza bocó hozzászólására (») Szept 25, 2008 /
 
Lapose korábbi hozzászólásában ott a magyarázat. Az, hogy nem tudtad szétpörgetni a motort, azért volt, mert nem volt elég energiád hozzá (az akkunak is van belső ellenállása, véges kapacitása). Ha mértél volna közben, akkor valószínűleg látod, ahogy esik az akku feszültsége, és csökken a fordulatszám is.
(#) lapose válasza bocó hozzászólására (») Szept 25, 2008 /
 
Lehet csalni, és a trabant önindító csal!
Van benne egy vékony huzalból tekercselt segédtekercs, ami a motorral párhuzamosan van kötve(vegyes gerjesztésű motor), ez nem engedi egy bizonyos fordulat fölé a fordulatszámot.
(#) bocó válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Szept 25, 2008 /
 
Lehet, hogy egy kicsit alulméretezted amikor a tranyókat kiválasztottad, gyenge volt a FET meghajtód, túl nagy frekiről ment a cuccod. Az önindítómhoz 12 db egyenként 70A-es tranyót szereztem, ez összesen 840A. Talán így bírni fogja. A kapcsolási frekit pedig 0,1-1kHz közé választom, és külön FET meghajtó áramkört használok. Eddig mindenki azt írta, hogy nem sikerült a vezérlés. Megpróbálom én is, hátha. Majd megírom a tapasztalatokat.
(#) bocó válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Szept 25, 2008 /
 
Az IGBT-t azért nem ajánlom, mert annak nagy a drain-source ellenállása(0,1 ohm nagyságrendű), és 15-20 V-ra van szüksége, hogy normálisan kapcsoljon, a maradékfeszültsége 3-4 V! 20 V alatt gyakorlatilag használhatatlan. Ezzel szemben egy "sima" FET 10-12 V-ról már kapcsol, és az átmeneti ellenállása 0,01 ohm-okban mérhető.
(#) ENERGIA1 válasza lapose hozzászólására (») Szept 25, 2008 /
 
Behúzó tekercsel/golf/működtetve a fűkasza kuplungja.
elektromos üzemben menet közben lehet beindítani a benzin motort,és így tölt a villany motor vissza az aksiba.tehát a benzinmotor a villany motort hajtja a villany motor meg a kereket.Ha a benzin motor nem megy akkor a kuplung mivel röpsújjos nem igen fogja vissza a villany motort.
(#) Atus hozzászólása Szept 25, 2008 /
 
köszönöm a magyarázatokat
(#) bocó válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Szept 25, 2008 /
 
Valaki készített már megbízhatóan működő stabil PWM motorvezérlő áramkört? Ha igen, érdekel minden infó, előre is köszi.
(#) lapose válasza bocó hozzászólására (») Szept 25, 2008 /
 
Szia!
Azokkal kell egyetértsek akik óvnak a trabant önindító használatától! Mivel ezt nagy áramra tervezték és ráadásul a többsége 6V-os nagyon kicsi a belső ellenállása, nehéz lesz megbízhatóan szabályozni!
(#) The Light hozzászólása Szept 26, 2008 /
 
Sziasztok! Régi Suzuki robogómat tervezem "átépíteni" elektromossá! Elképzelésem, h szinte kéznél levő alkatrészekből, "olcsón". Nem tervem, h tökéletes, legyen, h megérje stb. csak imádok bütykölni és ezen felül még az innovatív, alternatív és környezetkímélő dolgokat is! 1. lépés a motor. Közhasználatban fellelhető villanymotort keresnék ha lenne még más területről ötletetek légyszi jelezzétek.
Amire én jutottam: akkumulátoros fűnyíró motorja ( kb. 1500W ), régi IFA dinamó ( kb 800W ), esetleg szervó motorok. Mik jöhetnének még szóba?? :miaz:
(#) bocó hozzászólása Szept 26, 2008 /
 
Igazatok volt srácok! Egy önindító télleg nem jó. Kipróbáltam zsír új akksival, és kb. 2 km után tojást lehetett volna sütni rajta. Az ékszíj sem volt jól felmelegedett, és egyre jobban csúszott, amitől mégjobban felmelegedett. Szóval ezek a megoldások kilőve. Sajnos nem hiszek el senkinek semmit, mindent a saját szememmel kell látnom megyek is, veszek pár kiló venti mocit Viszont így ebben a formában kreálmányom elérte a 45km/h-ás álomsebességet
Mindenkinek jó barkácsolást kívánok!
(#) EcoPityu válasza bocó hozzászólására (») Szept 26, 2008 /
 
A villanytrabimban a második PWM vezérlő 12db IRFP250-el ment... A FET-eknek elvileg max 30A-t kellene bírniuk, én csak 15-öt vártam el tőlük! Ez 180A, asztalon tekerte gyönyörűen a 6,5kw-os mocit 72v-ról... De amikor élesben nekiindultam, nagy füst lett..
Az is igaz, hogy a szabadonfutó dióda nagyon alul lett méretezve, és ez is okozhatta a halálát. A jelenlegi legújabb , egy tirisztoros, csak bazi bonyolult, és teljesítményérzékeny/szívás az egész/!
(#) kisedison hozzászólása Szept 26, 2008 /
 
Helló!
Nekem van egy 12/110-es motorom (12V/110W).
26"-os bringát szeretnék vele hajtani. Valaki tudja hogy mekkora áttétel kell hozzá hogy menjen max. 30km/h-val? Amúgy a motor egy lada hűtőventillátorból szedtem ki.
(#) kobold válasza kisedison hozzászólására (») Szept 26, 2008 /
 
30 km/h ekkora kerékkel kb. 4 fordulat másodpercenként, ebből már tudsz áttételt számolni.
De elég lesz az a 110W?
(#) kisedison válasza kobold hozzászólására (») Szept 26, 2008 /
 
Remélem elég lesz. Egy 55Ah-s autó akksiról akarom hajtani.
(#) kisedison válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Szept 26, 2008 /
 
De akkor a 110W 1/33-as áttétellel fogja hajtani? Amúgy az sem baj hogyha csak 20km/h-val megy.
(#) kobold válasza kisedison hozzászólására (») Szept 26, 2008 /
 
Kevés lesz a nyomaték... Nem minden a teljesítmény. És ha a motor gyenge, akkor mindegy, mekkora kapacitású akku hajtja, erősebb nem lesz, csak tovább bírja.
(#) kisedison válasza kobold hozzászólására (») Szept 26, 2008 /
 
És egy kemping kereket hajtana ezzel az áttétellel?
(#) kisedison válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Szept 26, 2008 /
 
De azért fogja hajtani? Amúgy füvön, meg erdőben göröngyös terepen nem akarom használni.
(#) kisedison hozzászólása Szept 26, 2008 /
 
De amúgy a 110Watt miért kevés, hiszen Maffiozo 42Wattal akar hajtani?
(#) bocó válasza EcoPityu hozzászólására (») Szept 26, 2008 /
 
Kedves Pityu! Nem próbáltad úgy a FET-es vezérlést, hogy legalább 5x-en túlméretezted az áramot? Mert mindenhol azt hallani, olvasni, hogy induláskor 5x nagyobb áram folyik át a motoron. Nem lehet, hogy ez okozza a problémát? A te motorod 90A-t vesz fel elvileg. Szóval 450A... Próbálkoztam egy picike fúrómotorral. 1A-t vesz fel 12V-ról, és a gyári tranyó 5A-es. A védődiódája 1A-es. Álló helyzetben bekapcsolva 4,5 A-t vett fel. Nem tudom össze lehet-e így hasonlítani a kettőt.
(#) bocó válasza kisedison hozzászólására (») Szept 26, 2008 /
 
Elektromos kerékpár 0,3-0,5 kW 30-40 km/h
Jawa Mustang 1,5 kW 50km/h
Simson 2,7 kW 65km/h
Pannonia 10 kW 110km/h

Egy kis összehasonlítás. Így nagyjából láthatod mire lesz elég 110 W. Egyébként a sebesség növekedésével, nem lineárisan növekszik a motor teljesítmény, hanem sokkal jobban(légellenállási veszteség). Ezért van az, hogy egy 60 LE körüli autó 160 km/h-val tud menni, egy 120 LE-s pedig 200 km/h.
(#) EcoPityu válasza kisedison hozzászólására (») Szept 29, 2008 /
 
Az a 110w igen karcsú, a tornádókban, ahol a bicaj 40kg, és az utas max 80kg, úgy megy frissen töltve 30-at, hogy 300w-os a motorja!
Az a 42w pedig max egy rollert visz el 5km/h-val...

Nekem a trabiban /akksistul k.b.800kg/ gyorsuláshoz 15kw, 60km/h-n tartáshoz 5kw kellett!
Következő: »»   13 / 228
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem