Fórum témák
» Több friss téma |
No, ez előrelépés, ha elemmel is brummos. Leírtam már egyszer, mit hogyan kéne...de úgy látom ez örök sláger. Nem mindig az effekt a ludas.
1., Fogod az erősítődet és leföldeled a bemenetét (szinte mindegyik erősítő olyan, ha nincs benne kábel, akkor földel a jack). Ezután feltekered kokszra mondjuk a gaint, mindent és adsz neki hangerőt. Amit akkor hallasz az az erősítő áramkörének a saját zaja. Az van és kész. 2., Beledugsz egy kábelt az erősítőbe és a szabadon lógó végén csinálsz egy rövidzárat. Fogóval, ollóval, igényesebbek csinálnak egy jack dugót, amin összekötik a meleget a földdel... Ha itt minden ok és nincs TÖBB zaj, mint az erősítő saját zaja, akkor mindenki nagyon boldog, a kábel jó. Azonban, ha búg, zúg és zizeg, akkor annyi a teendő, hogy megszüntet a rövidzár, kihúz az erősítőből, összehajtogat és kidob a kukába. Persze előtte érdemes benézni a dugókba, nem-e valami forrasztási hiba... 3., Feltételezzük, hogy a kábelünk szuper, fogjuk a torzítónkat, beledugjuk a kimenetét ebbe a kábelünkbe, ami be van dugva az erősítőbe, majd a torzítónk bemenetét földeljük. Az előbbiekből aki megértette a lényeget már érti mi fog történni. Erősítőn adni kell hangerőt, torzításon felvenni a hangerőt és a gaint, amit ott hallunk, az az erősítő és a torzító zaja együtt (ha az erősítőjét tudjuk mekkora, akkor kb lehet következtetni melyik a sok). 4., Tételezzük fel, hogy itt is mindent rendben találtunk, jöhet a következő próba, kábel a torzító bemenetére, majd az is rövidre zár a szabadon lifegő végén. Ha itt sem nő a zaj, akkor nagyon boldogok lehetünk, mert mind az erősítő, kábelek, torzító szuper. Ha nő a zaj, akkor értelem szerint a bemenetén levő kábel szintén ludas lesz, mehet az is átnézés után, ha úgy van a kukába. Lehet, hogy ez durván hangzik ,de így van. Ami kábel felszed bármilyen jelentős zavart, főleg a hálózati zavarokat, az nem árnyékolt kábel többé... 5., Tételezzük fel, hogy minden oké, rádugjuk a gitárt és elképedve halljuk, hogy zúg. Szerintem kitalálható könnyen, hogy a gitárral lesz a baj. Ami tanácsom nekem mindig van és ami fokozottan igaz, ha műanyag dobozba dolgozunk: árnyékolt kábel, árnyékolt kábel, árnyékolt kábel. Nagyon fontos,de tényleg és ne 10-20cm sima vezeték minden kezelő szerven, hogy alig lehesen a dobozt lecsukni. Főként a bemenet, hiszen az az egyik legérzékenyebb pont, amit ott felszed, azt felerősíti nyomorult a kimenetre, nem tud különbséget tenni a hasznos és a zavar között. Kb ennyit tudok erről elmondani! A kapcsoló üzemű adapteren a 7809 szerintem nem fog segíteni, mivel az is egy visszacsatolt rendszer, nem mindenható, főleg nagyobb frekvenciák felé csökken a "hatékonysága", nő a kimeneti ellenállása, induktivitása, meg ha nem is a tápből jön a baj ,akkor ezen kár is stresszelni, míg elemmel nem szól jól. Jelentős földhurkokat lehet így is csinálni, mikor egy tápból táplálunk pl 5-6 effektet. Gondolj bele, odaviszed mindegyikhez a plusszt és mínuszt. Majd egy huszáros mozdulattal jack dugókkal összekötöd a ki és bemeneteiket. Tehát egy effekt megkapja a táp felől a mínuszt, a másik is megkapja, majd ezt egy darab dróttal még a bemeneteiken keresztül összekötöd. A megoldás az lenne szerintem, hogy az effekteken mondjuk a kimeneten megszakítani a földet(esetleg egy kis kapcsolót beépíteni ide, ground lift néven...csak ötletelek). Persze az utolsónál ,ami megy az erősítőbe ott nem árt, ha van ![]()
Amit leirsz az minden rendben van, de csak másodlagos kérdés. Hiába földeled, árnyékolod a nyákot, ha az alkatrészek alulról vagy felülröl árnyékolatlanok (müanyag doboz). Már volt olyan cucc is a kezemben ami remekül szólt, ha fél méterre álltam töle, de amikor a lábbal kapcsolni kellett, akkor elkezdett zugni. Szóval ezt szépen, gondtalanul ki lehet védeni egy fém dobozzal (nem véletlenül vannak ezek a cuccok a kezdettöl fogva fém dobozokban - manapság esetleg fémmel bevont dobozokban.
Én még ezt sem szeretem, inkább egy vaslemez dobozt tartok jobbnak, mert az mágnesesen is árnyékol. Nincs gondom a táppal, ha az tisztességesen megvan csinálva, de az elöfeltétel, hogy a torzito elemröl hibátlan legyen. A táp mindenképpen ront ezen márcsak azért is mert még egy extra kábel (a tápvezeték földdel azonos polusa) fogja szedni a zajt az éterböl. Márpedig itt ezen áll a bál. A legjobb torzitok a gitárba lettek beépitve, kikerülve minden külsö hibaforrást.
Hidd el, értem amit írsz, de ha kipróbálja, meglátja. Ha nincs lehetősége fém dobozra, akkor ártani nem árthat. Ha egy műanyag dobozos torzító alá teszel egy mondjuk 2-3x akkora kiterjedésű nyáklemezt, aztán rákötöd a negatívra akkor történnek csoda dolgok. Ha nem hisz benne valaki, hát semmi esetre ne próbálja ki! Nem azt mondtam, hogy ezzel a ground plane- esdivel tökéletesen megoldható a probléma. De enyhíteni lehet rajta...Ahhoz meg irtózatosan nagy gain kell, hogy az egész egy kontorllálhatatlan zúgás legyen, azon már a vasdoboz sem segít...más lesz ott a gond abban az esetben, szerény vélemény szerint! Üdv
![]() ![]()
Köszi a segítséget
![]() ![]() ![]() Hát lesz unaloműző az őszi szünetben..
Sziasztok!
Elkészült a minap a kis félvezetős fejem, a neve: Tranzisztor Terror ![]() ![]() Pár kép a kis méregzsákról a találkozón és egy pár gyors kép. Szándékozok jobb képeket csináltatni róla és hangot is, amennyire lehet stúdióban. Kaptam kölcsön egy jó felvevő egységet és egy EV Co4 mikit, ma azzal játszottam itthon, természetesen suttogás hangerőn, a családi béke és természetesen az ünnep miatt, de mivel holnap vissza kell adnom...nem lehetett kihagyni. Ízelítőnek pár hang, bár élőben kihajtva nagyon durvát szól. V30 4x12, EpiSG G400 dropB ben (miért ne? ![]() hang1 hang2 hang3 kep1 kep2 kep3 kep4 kep5
Akció közben a fej (millió köszönet Tóth Gábornak a tesztért!) : Bajkeverő_teszt
Két jó gitáros közös játéka, hogy megfér egymás mellett a csöves és a tranyós Jam :yes: A másik fej az egy Protone csöves, KT88al, majdnem totális A osztályban ,nagyon finom darab! Millió tisztelet Lőrincz Attilának ![]()
Üdv!
Sikerült megjavítani a pedált, köszönöm a segítségeket! Az IC után lévő 2 dióda cseréjével helyre is jött. Különben valószínűleg az adapterem ölte meg a diódákat, mivel egy ilyen olcsóbb somogyis univerzális adapterrel használom a pedált és most kimértem, hogy ha 9V-ra van állítva kb 12-t ad le, ugyhogy visszavettem 6V-ra, így már csak 8,9V-ot ad le és ezzel is szépen működik a pedál...jó lecke volt ![]()
Ugye mondtam en neked, hogy a diodakkal van gond! Nem kellett volna akkor ennyi kort futni elotte.
![]()
Akit érdekel, a 29-edikei építő találkozóról egy cikk a gitárvilág-ban...Bővebben: Link
Legközelebb írd ki ha lesz valami hasonló
![]()
Ezt en is neztem mar, es egy befektetovel szerintem nagyon ott lehetnenek a piacon (akar a nemzetkozin is). Ha belegondolunk, hogy a hangsugarzo piac is joreszt "vasarolt" hangsugarzokkal epiti meg ladaikat igy mar csak egy jo minosegu fej erosito kell ami mint lattuk es hallottuk mar itt van!!
Oké, lesz még találkozó, ez egy másik fórum csapata, de persze mindenkit szeretettel várunk! Csak elsősorban eddig ott hirdettünk, ezért lehet, hogy nem volt akkora publicitása, meg a helyszínnel/utazással van sok embernek baja, sajnos nagyon nyugaton (győr és környéke) vagyunk Mesteremmel, itt van lehetőségünk egy egy ilyen rendezvény szervezésére! De jövőre is tuti lesz így ősszel... :yes:
En epitettem a Doctor Boogey-t muanyag dobozba .Aztan fogtam vele a radiot(kat). Rez folia/lap alul felul es oldaltes az elolapot is kulon , a vegen a bemeneti resz gondossan learnyekolva. Mar irtam volt annak idejen ..meg mindig fortyogott valami radiomusor meg ez az .Ekkor jott a fojtotekercs es egy azt hiszem 100-200µF-os kondenzator utanna a foldre kotve ..a kozos foldpontra ..es csend lett .Ez az az emlitett Doctor boogey amibe kulon plusz eloerositot tettem a Strato-nak .Ugy hogy erosites az van , nagy impedancia mindenfele de mar nem zajos .Elemmel nem kelett a fojtotekercs +kondi csak a halozati adapterrol jott a mindenfele "musor".
Ahogy a gitarokat "kitapetazzak " belul rezfoliaval ugy lehet a plasztik dobozt is. Van femdobozom de nehez a plasztikhoz kepest .Meg ezt a Doctor-t se viszem zenelesekre inkabb a ZoomG1XN ..olcso es jo kis processzor es szol mindenfelekeppen.Negy AA akuval mukodik vagy 6 orat .Vagy a Korg mini processzort viszem ami 2xAA-val mukodik 10 orat az is szol mindenfelekeppen. Othonra van minden vacak de azt se hasznalom mert be kellene kabelezni stb..nem erdemes csak ugy jatszadozni. De azert kell hobbibol epiteni ezt azt ..ha nem masert azert hogy lassad mirol is van szo mig ra nem rajossz mi a lenyeg .
Boogey-t anno én is csináltam, de nekem dobozolás nélkül is zajtalan volt.
Bocsánat hogy csak most írok vissza, még egyszer köszönöm hogy foglalkoztatok a témával. Végső soron én is arra jutottam amire ti, bár a részletekkel ennyire nem voltam tisztában ezt is köszönöm. Amint lehetőségem lesz ki is próbálom de csak megfelelő kábelekkel, nem szeretnék tákolni. Lesz nem sokára 6 mm- es jack kábel elfekvőben amit szétszedhetek, ahogy a srácokat ismerem.
Mégegyszer köszönöm a segitségetek. kefe13 & witti Adam
Nekem is...
![]() Karpi: Hobbiból én ilyeneket építgetek, általában a műszaki tartalmával nem nagyon szokott baj lenni (#1091716 ) 10-12 hozzászólással feljebb... :integet2: Mutatok a beléről is képet, ha érdekel!
Szép kis cucc, grat
![]() Jöhetnek a képek a belsejéről. Én a héten végzek a 2 ×10"-es sztereó kombómmal és rögtön állok is neki egy 30W-os 1×12"-es fullcsöves "clean" kombónak. Tetszik az a vékony, kemény felületű bőr. Honnan származik?
Szia!
A bőrt már kérdezted innen jut eszembe, válaszoltam az ECM mikis kérdésedre is az áramgenerátoros hajtást illetően !!! ,sajnos nem tudom. Kárpitos csinálja, bevisszük, mondjuk fekete legyen és ilyen lesz.... Belsejében semmi nagy megfejtés...mondjuk úgy, hogy magamhoz képest elégedett vagyok vele, még van hová fejlődni, a jövőben ha ilyet csinálok ,akkor összemontírozom a nyákokat és legyártatom egy lapon, a vezetékezés megmarad, csak egy nagy anya nyákon lenne az egész... A trafó emberes méretű, 15W-hoz képest, ekkorát kértem, durván 100-120VA -ra taksálom. belvilágról sok érdekesség nincs, a nagy hosszú nyák az előfokozat és áramkörei, a vég és áramkörei az nyílvánvaló szerintem, a 3ik panel meg a zajzár "agya". Az LDR avatkozik be, az az elő panelen van...Epcos 140 fokos kondérok, elég jó darabok, 4db 4000µF/63V os. MBR10100 schottky diófa az egyenrángató. A jelútban végig nincs elektrolit kondenzátor, a vég vcs-ben 10µF/63V wima, az előben egy helyen van egy source bypassban 47µF/50V low esr. Több szót szerintem kár erre pazarolni ![]() Bővebben: LinkBővebben: LinkBővebben: Link
Szép, rendezett a belseje. Én is a kombómat alakítom éppen, most készülök kifúrkálni az elejét.
Árnyékolás megtörtént, árnyékolt vezetékek a ki és bemeneteken és máris barátságosabb a dolog
![]() ![]()
Szia!
Nincs benne semmi csillagászati dolog, elmondom hogy működik és össze lehet ezt legózni! 3 fú alkotó elem. 1., Bemeneti fokozat egy erősítő, célszerűen műveleti erősítő, bemenetén potival ez lesz a "treshold" vagy "küszöb" potid. Az erősítő erősítsen kezdetnek mondjuk 100-1000 ig valahol (ezt majd finomhangolni kell). 2., Egyenirányító. Guglizol egyet : precision rectifier opamp szavakkal és máris kapsz egy 2 műveleti erősítőből álló kapcsolást, célszerű a legegyzserűbbet választani (ez nem űrsikló, hanem gitár cucc...). Én mindig pozitív egyenrángatót használok. Ezután jön egy trükkös áramkör, RC aluláteresztő, aminek az R tagja át van hidalva egy diódával, hogy felfutásra a jel "átugroja" az R-t magyarán csúcs egyenirányító legyen, mikor meg hal el a jel, akkor a C az R en keresztül süljön ki, tehát effektív érték képző legyen. Én ide 100k-22-220nF et alkalmazok. 3., Komparátor, ennek a feladata ,hogy döntést hozzon, be kell lőni egy komparálási szintet, ami a föld\féltáp fölött van pártíz-száz mV al...Ezt kell majd végig gondolni, hogy invertáló legyen vagy ne invertáló ... esetleg hiszterézises komparátorral is megpróbálkozhatsz,az még okos szerkezet. (4.,) A komparátor kimenetén van egy osztóm, 1:5 körül (24V táp miatt ne verje szét a mosfetet), erre jön egy BS170 mosfet, aminek a drainjében van a led egy soros ellenálláson keresztül. Az ldr ledje... Végig kell gondolni hogy működik és triviálisan egyszerű. De ha haza jöttem lehet felteszem a rajzot ![]()
Ennyi lenne, az IC1 az erősítő fokozat R12-vel lehet a megfelelő erősítést belőni, vele párhuzamban nem árt némi kondenzátor, ez az erősítéstől és az alkatrész értékétől függ. Azért tettem oda 071-et, hogy a tápját egy RC -n keresztül adjam (kisebb áramfelvétel, nagyobb R-t eredményez, jobb lesz a táp elnyomás!), innen DC csatolva a 072essel felépített egyenirányító, én BAT85-öt tettem bele, de bármilyen diódával működik, 4007,4148 stb...Kimenetén a 100k/22-220nF tag, diódával áthidalva az R. Ez ad egy kis komparálási szint eltolást is. IC3 a komparátor, hasra csapva 22k/28k a referencia osztóm, tápban szintén RC. A komparátor kimenetén a 24V táp (7824 + elkók, ez így nem korrekt kapcsolás, de a lényeg itt annyi, hogy nagyon kicsi legyen a brumm a tápon) miatt osztás, hogy szegény mosfet gate-je nehogy túl nagy jelet kapjon. Gate-et vezérli a komparátor, source a földön, a drain körben pedig az LDR ledje, a soros ellenállását az alkalmazott tápfeszhez kell szabni. Kisebb tápfesz mellett az erősítő erősítését érdemes belőni kisebbre... A zajzár bypassolása célszerűen a komparátor referencia osztójánál történhet, ha az osztó "alsó" tagjával párhuzamosan kötünk egy kis pár kOhm ellenálást, így mivel a nem invertáló bemente nyugalomban UT/2-n van, ezért a komparálási szint ennél lejjeb kerül, így a komparátor egyből ki is billen.
A bemeneten a csatoló kondenzátor után van egy osztó, ez opcionális a penelemen, mert így nagypbb jelszintekhez is igazítható (pl higain csöves áramkörök), ha félvezetőshöz lesz, akkor R18 átkötés, R17-et pedig nem kell beültetni. A "zajzar" feliratú poti 100k-1M ig szerintem bármi lehet. A detektor bemenetét célszerű az erősítő/effekt első fokozata után kötni, de mindenképpen olyan helyre, ahol még az erősítő/effekt potmétereivel nem tudunk beavatkozni, így elkerülhető az, hogy ha pl állítunk gaint, akkor újra kelljen beállítani a zajzár potit...Persze, ha valaki effektként akarja használni ,akkor ez elkerülhetetlen. Az LDR ellenállását meg egy osztóba kell tenni ,ezzel a vezérléssel akkor működik jól, ha az osztó "felső" tagja az LDR, alsó egy fix ellenállás. Az egész vezérlő működésének a fejre llításával szerintem át lehet variálni úgy is, hogy "alul" legyen az LDR, ha valaki attól jobban aludna, de nekem kifejezetten tetszik a jelútban, ha benne van jót tesz a torzított hangnak (szubjektív vélemény). LDR-t magam csináltam, TME-ből vettem egy gyufafejnyi fotoellenállást, amit egy leddel és zsugorcsővel össze applikáltam. A sötét ellenállása annyi, hogy a multiméter 20Mohmban kiakad. A gyorsasága is káprázatos a VTL vactrolok elbújhatnak mellette (van olyanom is, próbáltam azzal is...). Biztos van ennél egyszerűbb meg jobb is, én ezt használom, viszont annyit tudni kell, hogy hangolást tényleg igényel... Ennyi lenne, mindenki fejlessze, butítsa saját igényei szerint! :integet2:
Köszi a működést és a kapcsolást
![]() ![]()
Köszi. Már találkoztam ezzel
![]() ![]()
Áh inkább nem szórakozok, azt csinálom meg amit mutattál
![]() ![]()
Sziasztok
Tisztelt kollégák, engedjétek meg, hogy bemutassam első művemet pár kép...
...és pár hang keretében.
Nekem nagyon tetszik a torzítós hangja, bejön a párhuzamos fetek nem lineáris erősítése. A hangot egy somogyi electric-es M7 mikrofonnal a membrán szélen, közép felé fordítva és egy "zéletbenemcsinálszvelejófelvételt" PC mikrofonnal a membrán közepe elé téve vettem fel. Sound forge-ban összemixeltem a kettőt , a dinamikust -3dB-vel csillapítottam, az egyik csatornát 5ms-el eltoltam, hogy "sztereósabb" legyen. Semmi EQ.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |