Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   95 / 344
(#) ghostman válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Dec 3, 2011 /
 
Okés köszi...
( Így kb hány W-on működik? )
(#) ha9pi.feri válasza ghostman hozzászólására (») Dec 3, 2011 /
 
Kb 5-600Watt, az üzemi kondenzátor értének növelésével még több lesz, próbálkozni kell! Sok sikert! Az ujjaidra vigyázz! Ja, az üzemi kondenzátor az valóban üzemi típusú legyen!
(#) talaldki válasza ghostman hozzászólására (») Dec 3, 2011 /
 
Ha van ellenálásmérőd akkor mérd meg a kivezetések közötti ellenálást, (1-2, 1-3, 2-3) ha közel azonosakat mérsz akkor valószínüleg belül elkötött csillagpontos és 3x400V-ra van tekercselve a gép. ebben az esetben ki kell vezetni a bent összekötött tekercsvégeket is, mert enélkül tényleg felejtős a 230V-ról történő ÉRDEMLEGES használat.
Ha nincs müszered hozzá akkor a szétszedett motor tekercséről készült fotó melléklésével esetleg több ötletet kaphatsz, (akár tőlem is)!
(#) palcsika26 hozzászólása Dec 3, 2011 /
 
Megtudnátok mondani, hogy egy 380V, 1.5kW, 1440 fordulatu motornak mennyi lehet a tekercselése?
(#) VIM válasza palcsika26 hozzászólására (») Dec 3, 2011 /
 
Szia! Mivel alacsony fordulatú, így több póluspárt kell kialakítani, ami valamivel több huzalt igényel, mint a 2840f/p fordulatúé (hosszú hornyos, vagy rövid de nagyobb átmérőjű az állórész). Az ár elég változó, 15-25eFt között mozog.
(#) steve25 hozzászólása Dec 5, 2011 /
 
Sziasztok, tudnátok ehez a kpcsolási rajzhoz valamit hozá fűzni?
(#) steve25 hozzászólása Dec 5, 2011 /
 
Mi lenne ha úgy kötnénk be egy villanymotort? ha a csillagpontra tennénk a nullát és a három szabad tekercsvégre kondenzátorokkal eltolnánk a szöget?
lásd kép.
(#) Imi65 válasza steve25 hozzászólására (») Dec 5, 2011 /
 
Így jól átvered a mocit. Jobbra is gerjeszted a tekercset, meg balra is.... Honnan tudná, merre kell elindulnia......
(#) steve25 válasza Imi65 hozzászólására (») Dec 5, 2011 /
 
És igy?
(#) steve25 válasza steve25 hozzászólására (») Dec 5, 2011 /
 
vagy ez? mit érünk el vele?
(#) Imi65 válasza steve25 hozzászólására (») Dec 5, 2011 /
 
Ez ugyanaz, mint az első.......
(#) Imi65 válasza steve25 hozzászólására (») Dec 5, 2011 /
 
Azért nem igazán szereti a 3 fázisú motor a kondenzátoros egyfázisú táplálást, mert a tekercsek 120 fokra vannak, a kondi meg még 90 fokot sem képes a gyakorlatban tolni rajta. Ezért jobb, ha nem így, hanem a korábbi rajzokon feltüntetett módszerek szerint kötöd be.
(#) steve25 válasza Imi65 hozzászólására (») Dec 5, 2011 /
 
És amit legelsőnek mutattam? azt a neten találtam de nem tudom annak mi a lényege.
(#) pucuka válasza steve25 hozzászólására (») Dec 5, 2011 /
 
Ha lehetne, mellőzd a PNG fájlt. Próbálj meg .jpg -t feltölteni, mert igy nem lehet megnyitni. de miért jó, hogy két tekercset sorba kapcsolsz? Azzal mindenképpen csökken az áramfelvétel a főtekercsben, és a motor is sokkal gyengébb lesz, mint lehetne, ha elindul egyáltalán.
(#) erbe válasza pucuka hozzászólására (») Dec 5, 2011 /
 
Érdekes. Régebben a png-t is simán megnyitotta a böngésző. Lehet, hogy a legutóbbi frissítés...?
A 2 fázistekercs soros kapcsolása + 1 tekercs kondival sorba létező üzemmód. Bontott csillag kapcsolásnak hívják, néhány évtizeddel ezelőtti Ráditechnikában is szerepelt már. Meg biztos máshol is, de "-Egy újszülöttnek minden vicc új.". Állítólag a legnagyobb nyomatékú segédfázisú bekötés. A hatásfok viszont nem az erőssége. Indulás után át kellene kapcsolni a legnagyobb teljesítményt leadó bekötés szerint.
(#) steve25 válasza erbe hozzászólására (») Dec 6, 2011 /
 
Üdv. nekem megnyitja a png t, operát használok...
láttam valahol lehet hogy a rádiótechnikában.. csak megkérdeztem mire jó ez a bekötés, érdemes e vele foglalkozni?
(#) pucuka válasza erbe hozzászólására (») Dec 6, 2011 /
 
Biztos igazad van, de számomra akkor is logikátlannak tűnik. (nem a rádiótechnika újságból tanultam a villamos gépeket) A háromfázisú motor egyfázisú üzeme önmagában elég problematikus, a tekercselése miatt. De ha már bontható a csillagpont, akkor deltába is köthető, és nem kell ragaszkodni a soros kapcsoláshoz, ami eleve teljesítmény csökkenéssel jár a párhuzamos (delta) hoz képest. A fázis viszonyok meg ugyanazok.
(#) fezsolt73 válasza steve25 hozzászólására (») Dec 6, 2011 /
 
Nekem még az opera se nyitja meg...
A hiba nálad van.
(#) Imi65 válasza pucuka hozzászólására (») Dec 6, 2011 /
 
A tűzróka nekem sem nyitotta meg, a kis képekből próbáltam megfejteni a látottakat, de az úgy nem túl részletgazdag.
Valaha - kamaszként - komolyan gondolkodtam, hogy a csillagpontot összekötöm a nulla-vezetővel, mert két fázisú táplálásnál már lennének előnyei ( a tekercsek helyes fázisban 220V-ot kaptak volna az egyfázisú 190V helyett), de ma már nincs 2 fázisú mérő. De nem valósult meg az akkor egyetlen 3 fázisú motoron. Ma meg már mindenhol 3 fázisú gépeket használok.
(#) pucuka válasza Imi65 hozzászólására (») Dec 6, 2011 /
 
Csak egy kis okoskodás, sohasem próbáltam. De ha egy 3f motornál elmegy egy fázis, akkor gubanc van, holott elmélet szerint csökkentett teljesítménnyel tovább kellene forogni, de mégsem teszi.
Úgy gondolom, de nem biztos, még sohasem jártam utána, sok neki, hogy a fázis is, meg a tekercselés is 120 fokra van a főfázistól. A kondenzátoros fázistolás, ami sohasem 90 fok, hanem annál azért kevesebb, meg a fizikailag 120 fokra eltolt tekercselés együtt azért beválik.
(#) Dudus válasza pucuka hozzászólására (») Dec 6, 2011 /
 
Pedig tovább forog az csak a mechanikai terhelése nem csökken le, viszont a terhelhetősége - a fáziskiesés miatt - jelentősen, ezért leég. Ha szabadon futhatna nem lenne semmi baja...
(#) Imi65 válasza Dudus hozzászólására (») Dec 6, 2011 /
 
Én próbáltam ventilátornál (960/ perc, 0,35kW), ha egy fázist kitekertem, elvesztette a sebességét, és elég rövid időn belül leégett volna. Pontosan úgy, ahogy mondod.
(#) pucuka válasza Imi65 hozzászólására (») Dec 6, 2011 /
 
A villanymotor már csak ilyen. Ha nem forog, leég.
(#) steve25 hozzászólása Dec 6, 2011 /
 
Köszönöm a segitséget! Itthol próbálkoztam bekötni a motorokat azok modon amiket muttatam, de a legnagyobb nyomatékot és teljesitményt egy 380/220V 075Kw os motornál deltába kötve értem el és az inditó nyomaték jelentősen megnövekedett, a többi bekötési modszerhez képest, ediggiek alapján ugy tudom hogy Kw-onként
70-75µF szükséges.
állandó üzemire, plusz ha terheléssel indul akkor inditó kondenzátor.
egy kissebb motornál szerintem elég közel van a teljesitménye a névlegeshez képest, de nagyobb motorbél jóval csökken a teljesitménye.
Vagy nem jól gondolom?
egyre több olyan gépem van ami ipari árrmal müködik, és van olyan dahéander motorok aminek a csillagpontja elvan kötve a tekercsben, erre keresném pontos adatokat nem tudok a mert az adattábla kopott, régi dinamó. ideiglenes megoldás lenne , amig benem köttetem az ipari áramot.
(#) merojoc hozzászólása Dec 9, 2011 /
 
Van egy 220v IMI villanymotorom ami teljesen csupaszon került hozzám.
CZ894T7c 1,1Kw 1445 1/p 9A
Bekötésében szeretnék segítséget kérni.
6 kivezetésem van párban vannak testre nem zárnak.
1. 6.9 ?
2. 8.2 ?
3. 6.9 ?
Mivel nemrégiben felvilágosítottak ez valószinűleg 380v csak áttelkercselték, ezt szeretném 220v üzemeltetni.
Tanácsot szeretnék kérni a bekötésről és a kondenzátor-ok nagyságáról.
(#) talaldki válasza merojoc hozzászólására (») Dec 9, 2011 /
 
Szedd szét a motort (ha tudod), és nézd meg, hogy milyen a tekercsek helyzete egymáshoz képest.
Mennyi póluspár van benne, hány szögfokban vannak egymáshoz képest? Esetleg egy fényképet feltehetnél róla mert azzal sokat segítenél, hozzáértő ránézésre megmondja (általában), hogy milyen motor.
(#) sete74 hozzászólása Dec 10, 2011 /
 
helló mellékelten elküldöm egy 220v villanymotor kapcsolási rajzát.Az érdekelne ha nyomógombot szeretnék belekötni az inditáshoz azt hova kell.
(#) talaldki válasza sete74 hozzászólására (») Dec 10, 2011 /
 
A W2 helyett az U1-re kösd a becsatlakozó hálózati vezetéket, és az U1---W1 közé kösd a nyomógombot.
A másik hálózati vezeték marad az U2 kapcson.
(#) Tams84 hozzászólása Dec 10, 2011 /
 
Sziasztok egy kis segítséget szeretnék kérni. Adott egy 1,15 kw os gyárilag 220v os üzemi kondis villanymotor. Egy hidrofolon teljesített szivattyúként. Most viszont egy húsdarálóra építettem rá, és kötöttem az üzemi kondi mellé párhuzamosan egy 120 uf-os indítót is nyomógombbal, hogy ha teli húsdarálót kell megmozdítani bírja. Ez a bekötés működött is szuperül, viszont a darálóhoz pont másik forgásirányra van szükségem. A gyári bekötést csatoltam. Próbálgattam a bekötéseket és végül sikerült jó irányba forgatni, viszont csak az indítókondival működik. Ha az üzemit is rákötöm erőlködős hangja lesz, ha viszont csak az indítóval elindítom kicsit olyan lüktetve működik persze megy meg erős csak van egy kis lüktető morgása. Mi lenne a helyes bekötés hogy az üzemi kondit is rá tudjam kötni és a forgásirány is jó legyen???
(#) habazutty válasza Tams84 hozzászólására (») Dec 10, 2011 /
 
Hello!
3 kivezetés esetén belül van fixen megcsinálva a közösítés, ilyen esetben csak a tekercsfej megbontásával tudod egy egyfázisú segédfázisos motor forgásirányát megváltoztatni. Az áram irányát kell megváltoztatni vagy a segéd vagy a főfázisban (két végét felcserélni).
Jó lenne ha csinálnál egy képet a kapocstartóról hátha kihozták mind a négy véget, mert akkor nagyon egyszerű.
Következő: »»   95 / 344
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem