Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok! Végigolvastam az összes hozzászólást. Sajnos egy valamire nem figyeltek. Egy rendelet előírja, hogy az irányjelző kapcsoló bekapcsolásának pillanatában az izzónak azonnal világítania kell. Nem pedig sötét és később villan fel. Ezt a Skori féle kapcsolás teljesíti, de az 555-ös semmiképpen.
Erre figyeljetek.
Sziasztok . Szeretnék egy irány jelzőt csinálni ahhoz kellene segítség vagy kapcsolási rajz magyarázattal .
Sziasztok!
S.O.S van Van egy opel vectra a-m és 2 napja kb. kicsapta az indexrelét. már atomjaira szedtem és rájöttem hogy a jobb oldallal van a baj, mert jobbra forrósodik az összes kábele a relének, kattog a relé, de nem villognak az izzók.persze ez már másik relé és belevaló.balra indexelésnél semmi gond és villog is. körülbelül mi lehet a baj? ja és elakadásjelző gombra azonnal kicsapja a gyári index biztosítékot.index kart, izzókat, elakadásjelző gombot cseréltem már és semmi, valaki könyörüljön rajtam.
Tán valami zárlatot kellene keresni a jobb index vezetékében, vagy foglalatában. Nem a relé a hibás, ha a másik oldalra jól működik.
erre már én is gondoltam, de semmiféle rajzom nincs és jó lenne tudni legalább valami sziíneket, hogy melyik lehet
Szétszeded a hátsó lámpát ott láthatod a vezeték végét. Az inex relénél is. Az index reléről lehúzod a vezetéket, és kiveszed az izzót máris mérhetsz.
köszi mindenkinek meg van a baj, az összes vezetéket újrahúztam az elakadásjelzőtől a hátsólámpáig és jó lett, multkor hegesztettük, lehet akkor sínylette meg üdv
Mindenkit üdvözlök!
Új vagyok itt, és "természetesen" a problámám megoldásához kérek segítséget. Van egy öregcske, de kiválóan futó Yamaha Jogom. A tavasszal kilométerspirált cseréltem rajta, és azóta meghalt az index (előbb csak a csipogó visszajelző, majd a villogás is). Kicsit körülnézve egy kék színű kóbor vezetéket találtam (lásd a fotón fölül), aminek azonban nem találtam meg a helyét. Nagyobb bontást nem akartam sk végezni, a felkeresett szakinak pedig nem nagyon akaródzott megcsinálni. A leírtak és a kép alapján tudna valaki segíteni? Egyáltalán ez a kis sárga doboz micsoda, relé, vagy ez csak a csipogó? Számomra (elnézést kérek a profiktól) az is gondot jelent, hogy csak járó motor mellett lehet próbálgatni, méricskélni, biztos van erre is jobb megoldás. Előre is köszönöm a válaszokat.
Merről jön az a kék vezeték? a doboz felé ment, vagy a dobozról ment valamerre? Szerintem az egy test lehet.
Szerintem is. Ez csak egy sima piezo zümmer 12V-os. A 2 dióda a két oldali indextől jöhet.
Üdv Inhouse
Valahonnan lentről jön. Próbáltam hozzáérinteni a kis doboz különböző kivezetéseihez, de semmi.
Vagyis akkor ez csak a hangot adja/adta?
Pedig annak testre kellene mennie. Az csak a hangot adja/adta, de bármelyik elektro boltba veszel egy 12 vagy 15V-os buzzert és berakod a helyére.
Köszönöm a segítséget. Vagyis akkor az "alapvető" hiba nem itt van, ez a zümmer sem kap jelet az index reléjétől. Azt viszont hol találom?
Nagy valószínűséggel a kormányburkolat alatt. A céges robogóban egy 2 lábú volt, kapott egy 3 lábú utángyártott univerzálisat, azóta azzal megy.
Üdv Inhouse
A zümmert tudod úgy tesztelni, hogy a kék kábelt földre teszed, a piros kábel megy a két diódára, és valamelyik dióda zümmer felőli végére adsz egy pozitívat az akkuról. Az index relé majdnem biztos hogy a kormánynál lesz valahol, vagy egyes típusoknál az akku körül.
Köszönöm a segítséget, az eredménnyel jelentkezem.
Tudna valaki nemem felrakni egy 6V-os ledes indexrelé kapcsolási rajzot?
Sziasztok! Szeretnék némi segítséget kérni a következő problémámhoz. Egy Jawa Babetta 210 index reléjének a működësët szeretném rekonstruálni (indexet szeretnék szerelni rá) a generátora 20 + 10 w teljesítményű ( 20 a világítás 10 az index, stb. feszültsége 6V ami a működését illeti elméletileg fél másodpercig ég az első izzó 10W közben a hátsó sötét majd újabb fél másodpercig ég a hátsó izzó addig az első ssötét. Az eredeti megoldás egy hőkioldós relé volt sajna ezt az alkatrészt kis hazánkban nem lehet kapni így szeretnék én valami ehhez hasonlót elkészíteni. Tudnátok ehhez valmi kapcsolási rajzzal, vagy kiindulási ötlettel segíteni?
Sziasztok! Nem találtam meg a leírásban amit kerestem! Az lenne a kérdésem hogy a sima irányjelző relében, át lehete kötni valamit hogy ne kelljen a 2x21W? Autóba kellene barátomnak, LEDesítés miatt!
Röviden : Nem ! Hosszabban : Egyáltalán nem , a normál indexrelék az izzó hidegellenállása miatt egy bimetál és egy izzószál segítségével kapcsolgatnak be-ki ha itt valamit rövidrezársz vagy folyamatosan világít az index vagy egyszerűen leég a relé . Cseréld ki az indexrelét elektronikusra ami ledhez is alkalmas .
Most néztem hogy nekem is elektronikus, egy IC vezérli, visszont kéri a 42W ot.
Típusszám alapján rá kéne keresni ,hátha van a neten kapcsirajz
A LED-esítés egyébként is szabálytalan dolog, büntethető és szoktak is osztogatni üdvözlőlapokat emiatt. Aztán mehet újra műszaki vizsgára a jármű...
Köszönöm a hozzá szólást! Nem magamnak kell, Hanem egyik barátom alakítja át! Én csak késöbb fogom meg csinálni, és nekem is teljesen egyedi lesz a hátsó lámpa, teljesen LED el szerelve! Tehát vissza térve az alap dologhoz! A gyári relé kéri a 42W-ot, és abban már egy CI vezérli a relét, azt hogyan tudnám megoldani hogy ne kérje a 42W-ot (2x21)?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |