Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » LED-es helyzetjelzők CANBUS-os rendszerű autókba
Lapozás: OK   2 / 2
(#) zolika60 válasza neszim hozzászólására (») Szept 17, 2010 /
 
Nincs gáz, csak a túl sok elektronikán keresztül kap egy kis "kóbor áramot".
(#) S.Roland válasza zolika60 hozzászólására (») Szept 17, 2010 /
 
Hello szerintem is kóbor áram a ludas. Mérd meg multiméterrel mennyit kap. Amikor a xenon-t bekapcsolod én úgy tudom és úgy mértem hogy ott 24 volt az indító és utána esik vissza üzemi állapotra. Ha neked egy sérült szigetelés miatt van egy kis kóbor áram akkor annak lehet ilyen hatása. De ,hogy fixre tudd mérd meg.
(#) Redy0207 válasza zolika60 hozzászólására (») Szept 18, 2010 /
 
hát ehhez sajnos nem értek meg nem is szeretnék így barkácsolni
egyik barátom mondta hogy köze lehet ennek a problémának a Can Bus rendszerhez lehetséges ez?
hogy csak egy sima Can Bus-os ledes helyzetjelző kellene?
(#) bbalazs_ válasza Redy0207 hozzászólására (») Szept 18, 2010 / 1
 
Nincs koze a can-bus rendszerhez. Ha a hibat igy jelzi, akkor magaban a lampavezerloben van egy kis erteku ellenallas, ami meri az aramot es ha ez nem eleg nagy, akkor ESETLEG a can-bus rendszeren szol, hogy gaz van. Szoval a problema forrasa a lampaban van.
Nincs kulon can-busos helyzetjelzo. Legfeljebb can busos hibat megelozo helyzetjelzo van, ami a normal izzo. Ha megis ledes, akkor parhuzamosan van kapcsolva egy fűtő ellenallas, ami igy azt mutatja, hogy megvan a kello aram. Ekkor viszont a felesleges teljesitmeny elfűtődik, igy a lednek semmi ertelme.
(#) S.Roland válasza bbalazs_ hozzászólására (») Szept 18, 2010 / 1
 
Véleményem szerint nem azért rak be valaki ledet mert energiát akar spórolni hanem mert az fehéren világít még a hagyományos égő az sárgásan. Így mondjuk a xenon szettet elégé rontja a hagyományos (esztétikailag).
(#) csatis1 hozzászólása Okt 11, 2010 /
 
Helló!
Nekem olyan problémám lenne, hogy vettem LED index izzókat, és a próba alkalmával úgy érzékelte az autó, hogy nincs benne izzó. Villogni villogott a LED izzó is, ha benne volt a foglalatban, de a normál hátsó világítás akkor is villogott, ha benne volt a LED izzó is és akkor is ha nem volt benne. A világításom canbus rendszerű, nem tudom hogy van-e ennek köze a dologhoz (szerintem nincs)? Arra is gondoltam, hogy talán csak az izzó teljesítményével van probléma. Úgy írták, hogy az ereje megegyezik egy 21W-os izzóéval. De azt ugye tudjuk, hogy a led teljesítménye sokkal kisebb... Van esetleg valakinek ötlete, hogy mit lehetne tenni? Előre is köszi!
(#) norbi0325 hozzászólása Feb 13, 2012 /
 
Elég lenne azt tudni hogy mitől működnek a can-bus-os ledek...mi bennük a plusz amitől a can-bus jónak látja !!!!!
(#) zolika60 válasza norbi0325 hozzászólására (») Feb 13, 2012 /
 
Egy ellenállástól, ami pont annyit fogyaszt mint az izzó.
(#) norbi0325 válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 13, 2012 /
 
van abban ott még más is ..nem hiába drágábbak ..van ott valami id meg dióda is ..
(#) bbb válasza Redy0207 hozzászólására (») Feb 13, 2012 /
 
A ledes helyzetjelzők, amiket "gyárilag" készítenek kb. pont egy rakás ... érnek. Tapasztalatom szerint pont határra méretezik bennük az ellenállást, így az általad is leírt "elég gyakran kell cserélgetnem" jelenséget fogod tapasztalni.
Érdekes módon, miután én fogtam magam és a belerakott ellenállást kicseréltem 1k-sra, évekig üzemelt gond nélkül (ugyanezt megcsináltam egy pajtinak is, azóta ő se vett újabb ledes vackot, azóta is az működik benne).
(#) erobi82 válasza norbi0325 hozzászólására (») Máj 20, 2012 /
 
Van rajta 2 nagyobbacska SMD ellenállás, bár csodálkozom rajta, hogy azoknak kellene elfűteni a powert.
Meg láttam még rajta 2 tranzisztort, meg még 1-2 valamit. Szerintem az meg egy áramgenerátoros kapcsolás lehet, hogy ha változik a fesz. akkor is ugyanakkora áram haladjon át a LEDeken.
Ez az a fajta volt ami egy nyáklap mindkét oldalán a végén volt 1-1 LED. A z egyik oldalon 2 nagyobb SMD, a másik oldalon a tranyós kapcsolás.
Egy haverom GTS Vectrájába 82+47ohm-ot(sorbakötve) tettünk be a helyzetjelzővel párhuzamosan.Mindkettő 5-5W-os volt. Ha kiszámoljuk ehez az ellenálláshoz 14V-on fölösleges ez a teljesítmény, de így legalább túl van méretezve kicsit,és alig melegszik.
(#) erobi82 válasza erobi82 hozzászólására (») Máj 20, 2012 /
 
Visszavonom az utolsó bekezdést.
Menetközbe lekapcsolt helyzetjelző elkezdett villogni.Gondolom CAN diagnosztika.
Ugyhogy az ellenállások hatására a computert átvertük, de így mégsem jó.
Így visszaalakítottunk mindent
(#) norbi0325 válasza erobi82 hozzászólására (») Máj 20, 2012 /
 
Szerintem ha eltalálod a megfelelő ellenállást biztos jó lesz ..
Nekem 6 ohm-al rosz volt az index 9 Ohm-al meg jó !
Már a can-bus szempontjából
(#) pzsola hozzászólása Okt 1, 2013 /
 
Sziasztok!
Megtudtam pár dolgot a CAN-es led-es irányjelzésről. A rendszer (állítólag) 1ms hosszan küldözgeti a jelet az izzónak/lednek. Ha olyan LED-ünk van, amiben beépített SMD ellenállás van, akkor a computer nem fog hibát dobni, érzékeli, hogy ott a fogyasztó, de villogni igen, hiszen ettől az 1ms-től már a LED felvillan. Erre kellene valamilyen kapcsolási rajz, ami késlelteti, vagy mondjuk ha 1ms után nincs jel, akkor egy sima ellenállás értékét adja vissza ... ergó ott van, és nincs kiégve ... ha meg hosszabb jel jön, akkor egyből ráengedi a fogyasztóra. Tudna valaki egy ilyet? Sajnos nem vagyok szakmabeli, de amatőr szinten össze tudom forrasztani.
Előre is köszönöm!
(#) zandriis5 válasza Orion80 hozzászólására (») Dec 11, 2013 /
 
Hosszú idő után végre megvan a megoldás. POWER LED. Összesen 2db a képen látható 5 mm-es semleges fehér színű 0,5W-os power led kell, darabonként 1 KOhmos ellenállásról a megfelelő fényerő és vakításmentesség érdekében (ezen az értéken még hűteni sem muszáj a power ledet), illetve 1-1db melegfehér színű 5mm-es ledet ezzel párhuzamosan oldalanként 1,2 KOhmos ellenállásról meghajtani. Eredmény 3400 K-es színhőmérséklet, amely ugyanolyan hófehér mint a 3400 K-es xenon projektoros fényszóró, és nincs hibajelzés a műszerfalon, elfogadja az elektronika. Így lehet a rendszámtábla megvilágítókat is helyettesíteni leddel, illetve a hátsó lámpát is, aki akarja.
Itt megtekinthető a 0,5W-os POWER LED 120°-os fényforrás.
A hozzászólás módosítva: Dec 11, 2013
(#) KroWka008 válasza zandriis5 hozzászólására (») Dec 17, 2013 /
 
Üdv!
Ezt letudnád rajzolni vagy valahogy ábrázolni, mert nem teljesen tiszta.
Úgy érted, hogy a power lednek előtétje ez az 1K-s ellenállás és ezekkel párhuzamosan a melegfehér led a maga 1.2K-s előtétjével..?
Köszi előre is.. Én is küzdök a rohadt can-bus-al.. -.- :/
(#) canbus hozzászólása Jan 12, 2014 /
 
Sziasztok!
Szeretnék segitséget kérni tőletek tehetetlen vagyok és már nagyon idegesit ez a canbus rendszer,
van egy Audi A4 Avant 2007 évjáratu autom és nagyon sok probálkozázom volt szeretnék rendszám
világitást ledest helyzetjelzőt és nappali fényt beszerelni már vagy 7 rendet betettem mindent kijelez,hogyan lehetne átverni hogy állandoan ne sipoljon a műszerfalam és ne villogjon mint egy karácsonyfa hová kellene vagy kell tenni terhelő ellenállást mekkorát és tudok vásárolni olyan ellenállást sima elektronikai boltba....? Nagyon szépen köszönömelőre is a segitségetek. Remélem csak van valami megoldás!
(#) mathiace válasza canbus hozzászólására (») Márc 14, 2014 /
 
Szia!
Nekem w203-as mercim volt. Amikor xenonosítottam a canbust obd-n keresztül át kellett programozni és elmúlt a hibajelzés. Akkor ez 4 ezerbe fájt. Ha van obd-s kapcsolatod szintem ledre is lehet programozni a canbust.
Ahogy itt olvashattad canbust átvágó ledet raksz be, nem fogyaszt kevesebbet, csak a szín változik.
(#) Sunyimano válasza canbus hozzászólására (») Márc 30, 2014 /
 
Helló!

Szerintem nem átverni kell, hanem a vezérlőelektronikában kikapcsolni azoknak az izzóknak a figyelését, amiket ki cserélnél ledre. Viszont akkor azt sem fogja jelezni ha kiégett. De csak megfelelő szervíz kábellel, és programmal lehet.
(#) canbus hozzászólása Ápr 18, 2014 /
 
Köszönöm szépen srácok nagyon rendes tőletetek kőszi a segitséget
(#) somiszta hozzászólása Dec 5, 2014 /
 
Helló,én is egy ilyen jellegű problémával küzdök.Egy TGX MAN játékszerre szerettem volna LED-es lámpatestet szerkeszteni,bekötöttem,és a CAN bus szépen pulzáltatja .A funkciók (helyzet,irány,fék) működik, de sötétben szép a disco. A lámpatest szépen ki van öntve,így belenyúlni nem tudok.Létezik erre valami zavar szűrő?:
(#) dragvas hozzászólása Jan 11, 2015 /
 
Üdv. Mindenkinek.
Most találtam rá az oldalra.
egy kérdésem lenne. Utánfutó áramköreit hagyományos vezérlő relével lehet e működtetni can busos rendszerről?
A vezérlő áramkör ellenállása nagyságrenddel nagyobb mint az izzok ellenállása.

Esetleg kikapcsolásnál ugyebár a tekercsben indukálódik feszültség, ez károsíthatja e az központi elektronikát?
(#) abstrax hozzászólása Jan 12, 2020 /
 
Sziasztok!
Haverom hozott át egy ilyen cuccost...2010-es OPC Vectrája van, a CanBus nem szereti az akármilyen LED-es lámpákat ugye, villog.....
Erre próbálkozott egy ilyen CanBus LedDriver-rel. Adtak hozzá fényforrást is (ez a rendszám világítás éppen), kipucoltuk a gumis-szilós fekete trutyit, amivel be volt öntve kíváncsiságból, hogy mi lehet benne.
Van benne egy 2-oldalas SMD-s kis panel (lásd a mellékelt fotókon).
Hátulján ellenállások kondik, 3 tranyó? vagy FET...
Felül valami IC, tekercs, pár passzív elem....
Láttatok már ilyet?
Milyen kapcsolás lehet ez?
Info semmi a neten....
Talán csak egy kapcsoló üzemű kis táp, ami leválaszt? 12V to 12V DC....
A cél ennek a visszafejtése, esetleg utánépítése lenne, hátha érdemesebb megcsinálni itthon.
Köszi előre is az ötleteiteket!
A hozzászólás módosítva: Jan 12, 2020
(#) bbalazs_ válasza abstrax hozzászólására (») Jan 12, 2020 / 1
 
Első ránézésre ez egy mezei áramgenerátor.
Rendszámtábla-világítás kb 3w-os izzo, ez meg felvesz ugyanennyit, csak jobban világít tőle. Ezért nem sír a CAN buson.
(#) Uviktor válasza abstrax hozzászólására (») Jan 12, 2020 / 1
 
Szia,
A can-es led fényforrás annyiban különbözik az egyszerűtől,hogy ellenállásos műterhelés van benne,így produkál kb.ugyanakkora áramfelvételt az ellenőrző elektronika számára,mint az izzó.
Az ellenállások forrasztása minőségtől függően kb.1-6 hónap múlva kiolvad és villog/lámpa hibát ír,stb...
(#) abstrax hozzászólása Feb 4, 2020 /
 
Köszönöm szépen az értékes hozzászólásokat!

Oké, megpróbálok akkor egy egyszerű áramgenerátort csinálni hozzá kicsiben (pl. LM317-tel) - meglátjuk hogy fog muzsikálni....
(#) proba válasza abstrax hozzászólására (») Feb 4, 2020 /
 
Kicsit gondolom összetettebb, Egyszer kell egy áramgenerátor a ledek megfelelő működéséhez, meg kel egy a busz átvágásához.
(#) ksam hozzászólása Aug 9, 2020 /
 
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem. Tönkre mentek a gyári ledes helyzetjelzők a járgányomon. Kicseréltem ledsorra ami működik, viszont a canbus jelzi, hogy kiégett. Próbálkoztam többféle ellenállás beiktatásával, műterhelésként, 1w 130ohm, 160 ohm, 2w 75ohm, 3w 47 ohm, a feszültség és a feltételezett teljesítmény alapján, de nem igazán jártam sikerrel, mivel nem tudom mennyi lehetett a teljesítménye a réginek. Aztán találtam egy olasz nyelvű leírást ami szerint 5 w . beraktam egy 30 ohmost de az se volt jó. Bonyoltja a helyzetet, hogy nem ketteő hanem négy vezeték megy ki a body computerből. Amennyire één értek hozzá, a rajz alapján a z 1 -es a test, a 2-es a feedback, a 3-as a feszkó. Van valakinek valamilyen ötlete, hogy milyen ellenállás kéne, és pontosan hogyan kéne bekötni? A 4 vezeték összezavart..O. Köszi előre is a segítőkészséget.
Megpróbálom a rajzot feltölteni...

delta.png
    
(#) gtoth26 válasza erobi82 hozzászólására (») Nov 12, 2021 /
 
Szia!

Nekem is GTS Vectrám van. Rendeltem bele két helyzetjelzőt ami Can bus free. Betettem, nem is dob rá hibát, de a villogás nálam is megvan. Lett erre valami megoldás?
(#) bbb válasza ksam hozzászólására (») Nov 12, 2021 /
 
Mit csináltál a kiégett helyzetjelzőkkel? Könnyen lehet, hogy egyszerűbb lenne megjavítani az eredetit, mint megpróbálni becsapni a vezérlőt...
Következő: »»   2 / 2
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem