Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektronikus gyújtás
 
Témaindító: mefi01, idő: Dec 21, 2006
Lapozás: OK   1 / 6
(#) Moderátor hozzászólása Dec 21, 2006
 
Meg lett tisztítva a topik a sallangtól már az elején...mostantól lehet a támánál maradva társalogni :yes:
(#) lgyk válasza (») Dec 21, 2006 /
 
Üdv!

Köszi!
(#) csikosgabi hozzászólása Júl 29, 2007 /
 
Sziasztok.Egy olyan áramkörre lenne szükségem amire 12Voltot adva a gyujtó trafón keresztül szikráztatná a gyujtógertyát.A gyujtó trafó is 12V rendszerű.Köszi
csikosgabi
(#) kerteszsasa válasza csikosgabi hozzászólására (») Júl 29, 2007 / 4
 
Szia
itt egy
(#) Norberto válasza csikosgabi hozzászólására (») Júl 29, 2007 /
 
Keress rá az elektromos gyújtás szavakra a keresőben!

Köszi!

Azt hiszem, jelen témacímmel elnyerhetnéd a fórum legkacifántosabb topikcíme díjat...
(#) csikosgabi válasza kerteszsasa hozzászólására (») Júl 30, 2007 /
 
köszi.Ez nagyszerű,és bocsi az új témáért
(#) Moderátor hozzászólása Júl 30, 2007
 
Idézet:
„Gyujtógertya-szikra előidézés maszekon”
téma ide áthelyezve.
(#) Tyrex hozzászólása Okt 10, 2007 /
 
Sziasztok keresnék valamilyen egyszerü elektronikus gyujtás kapcsolási rajzot.Valamikor régebben épitettem egy olyat amelyikben megmaradt a megyszakitó és az vezérelte az elektronikát amely négyszögesitette a jeleket és úgy került a trafora.Ezt a rádiótechnikából csináltam de sajna már nincs meg a doksi,egyébként nagyon egyszerű kapcsolás volt,nagyon jól müködött!
(#) Müszi válasza Tyrex hozzászólására (») Okt 10, 2007 /
 
(#) Medve válasza Tyrex hozzászólására (») Okt 10, 2007 /
 
Hello, pl?

Gyújtás.jpg
    
(#) Medve válasza Medve hozzászólására (») Okt 10, 2007 1 /
 
Vagy ez? Melyiket részletezzük ki?
(#) m.joco hozzászólása Okt 10, 2007 /
 
Én ezt építem meg majd. Állítólag elég jó. De valamit nem értek: nekünk a kocsiban(Skoda120) a megszakítóra nem párhuzamosan van kötve az a kondenzátor, ami a megszakítót védi, hanem VELE SORBA. Szóval a megszakító egyik kivezetése megy a testre, másik a kondi egyik lábára, és a kondi másik lába megy a gy.trafóra.
De akkor ezen a rajzon miért nem így van, vagy hogy is van ez pontosan???
Mert állítólag azt a párhuzamos kondit ki kéne iktatni a tirisztoros gyújtásnál, de hát nem párhuzamosan van kötve a megszakítóra.
(#) Medve válasza m.joco hozzászólására (») Okt 10, 2007 /
 
Én ezt követtem el még régen... Vannak extrái!!!!
(#) még1MbR hozzászólása Okt 11, 2007 /
 
A megszakítót nem célszerű meghagyni szerintem. A legtöbb pontatlanságot ez az elem okozza. Nem tudom, milyen autóba lenne a gyújtás, de pl. ladához készen lehet kapni komplett hall jeladós elektronikus gyújtást, nekem is az van. 3 részből áll:
-Hall jeladós elosztó
-gyújtómodul
-nagyteljesítményű trafó

e 3-ból kettőt fel lehet használni bármilyen autóhoz, egyedül annyi a rituálé, hogy a gyújtómodul bemenetéhez egy megfelelő jelet kell vezetni. Mivel egy kis jel, nem nehéz elkövetni.
(#) Medve válasza még1MbR hozzászólására (») Okt 11, 2007 /
 
Tény, hogy célszerű újra cserélni a megszakítót és beállítani helyesen, hamár elektronikát akasztunk rá. Mivel az áram erősen lecsökken rajta, igy kopni alig fog. A nagy előnye viszont a meghagyott mechanikus megszakítónak ott van, amikor meghibásodik a nagy önbizalommal épített ketyerénk. Ilyenkor elég egy dróttal áthidalni az elektronikát, és mehetünk tovább...

Vicc: Hallottam egyszer egy olyat (én ugyan kételkedem benne, de viccnek jó), valami korai Samara, vagy Aleko lehetett, ahol éjszaka gyújtáshiba lépett fel, amikor mögéálltak egy reflektorral...
(#) még1MbR hozzászólása Okt 11, 2007 /
 
Szerintem az valami opto-jeladós gyújtás lehetett és elölről álltak rá...

Arra azért számítani kell, hogy a megszakító csinálhat dupla gyújtást.. jártam már így.
A pogácsák közé került vékony olajfilmet nem pucolta ki a a párszáz mA-es tisztítóáram és 2x érintkezett, amolyan prellezés szerű jelenséget produkálva. A fordulatszámmérő duplát mutatott
Szóval hiába nem kopik, mindig tisztogatni kell... nem szeretem, inkább kicseréltem jeladósra.
(#) Medve válasza még1MbR hozzászólására (») Okt 11, 2007 /
 
Hm....fura...de az, amit én mutattam, mintha direkt tudna ilyet, hogy nem egy szikrát ad, hanem többet, kvázi hosszabbat, igy biztosabb a gyújtás, főleg hideg motornál. Nem tudom jól értettem e. De ha pereg, s ez rossz, akkor egy monofloppal ezen lehet javítani épp...
(#) bucmorgo válasza Tyrex hozzászólására (») Okt 15, 2007 /
 
szia ezt a napokban épitettem elsö ilyen munkámként, sikerélménnyel. müködik. az észmunkát azthiszem ezen az oldalon találtam. thx érte.

tr gy 12v.rar
    
(#) Tyrex válasza bucmorgo hozzászólására (») Okt 15, 2007 /
 
Nagyon frankón néz ki,milyen autoban használod?
(#) bucmorgo válasza Tyrex hozzászólására (») Okt 17, 2007 /
 
hát ez az eredeti egy zsiguliban üzemel(t), amit én csináltam félig kész, nincs dobozolva. arrol itt vannak képek, egy audi 80 asba szánom. e-mailba tudok küldeni videot is a probálásárol, mert ide nagy .
(#) bucmorgo válasza bucmorgo hozzászólására (») Okt 17, 2007 /
 
itt a képek sorry.

gyujtás.zip
    
(#) Medve válasza bucmorgo hozzászólására (») Okt 18, 2007 /
 
-Csak arra vigyázz, hogy ha rajtahagyod a gyújtást véletlenül, nehogy leégjenek a FET-ek...

-Lehet, hogy ezen áramkör tervezésénél is a gyújtóáramkörök gyengéjét vették figyelembe, miszerint is , általában, a gyútrafót egy tranzisztor is meghajtaná, de mivel ez az eszköz alaposan "nyúzva" van, (nagy áram, feszültségtranziensek) ezért azt megkettőzik. Lehet, hogy indokolatlan a félelmem, de én a végfokozatot átkapcsolhatóan kettőzném meg. Nem kellemes lerohadni a semmi közepén. A másik megoldás a már említett áthidalás.
(#) Ladamester hozzászólása Okt 24, 2007 /
 
Csövi mindenkinek! Segítsetek légyszi. Az alábbi oldalon lévő e-gyuszit megcsináltam. (http://www.fiat126netclub.hu/cikkgenerator.php?uid=8365389731&rovidcim=tuningegyuszi ) Nem működik csak félig. Mellékelem hogy hogyan forrasztottam be a cumókat. Valaki aki ért hozzá megnézné hogy jól csináltam-e? Előre is köszi.

bekotes.jpg
    
(#) Ladamester válasza Ladamester hozzászólására (») Okt 24, 2007 /
 
Az előző képről mint utólag megtudtam lemaradt egy átkötés.Az ic 7-es lába össze van kötve a zenner negtív lábával.Ez nincs a rajzon jelölve.
(#) Morven hozzászólása Aug 25, 2008 /
 
Mi a termit aránya?
(#) attila26 hozzászólása Nov 23, 2008 /
 
Sziasztok érdeklődnék ti mejiket ajánljátok egy Nissan CHERRY 1.3 benzines 1983 autóba?

Találtam még egyet megprobalom belinkelni a képet.
Bővebben: Link
(#) Lipi79 válasza Ladamester hozzászólására (») Márc 6, 2009 /
 
Sziasztok, nekem is erről a kapcsolásról lenne kérdésem:
http://www.fiat126netclub.hu/cikkgenerator.php?uid=8365389731&rovid...gyuszi

El tudnátok mondani, hogy mi a funkciója az áramkör kimenetére kötött gyújtókondinak?

Köszi.
(#) cicne23 hozzászólása Máj 28, 2009 /
 
tudna nekem valaki panelrajzot küldeni erről???
megköszönném!!
(#) m.joco válasza cicne23 hozzászólására (») Máj 28, 2009 /
 
Hello
Tessék, itt van. Én ezt megépítettem, de csak egyszer lett kipróbálva S120-ban, de nem jól járt a motor, azt hiszem kihagyott gyújtásokat. De 99%-ban biztos vagyok, hogy mi volt a gond. A megszakítón levő párhuzamos Cm kondit nem kötöttem ki. Sajna azóta nem lett újra kipróbálva. Ha megépíted és kipróbálod, leírhatnád, hogy mi a helyzet vele.
Üdv.
(#) Benzol hozzászólása Máj 28, 2009 /
 
Azért csak halkan megjegyzem hogy ven egy igen nagy előnye a félvezető mentes gyujtásnak !
Mégpedig az hogy az atombomba elektromágneses impulzusát biztosan túléli és nemárt neki a sugárzás se ! Köztudott hogy a kommunista , orosz jáművek nem alkalmazzák a félvezetős gyújtást. Azért ez stratégiailag egy nem rosz dolog hogy el tudunk menekülni a városból ha kitör az atomháború.
Következő: »»   1 / 6
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem