Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Hangváltók (készítése)
A mértékegységeket a mérőszámtól szóköz választja el. A személynevekből képzett mértékegységek (Volt, Ohm, Amper, stb.) nagybetűvel írandók!
Barmilyen kesz hangvalto csak arra jo, hogy a hangszoroid - leginkabb a magas - ne menjen tonkre ha kicsit jobban feltekered a hangeroszabalyzot az erositon. Magyarul a melyre tobbnyire a melyebb hangokat, a kozepre nagyjabol a kozepeket a magasra a magasakat engedi. Csakhogy egy jo hangvaltonak ettol sokkal tobb "dolga van". Ha azt szeretned, hogy a kesz hangsugarzod hangja "jonak" legyen mondhato akkor a hangvaltot az adott konstrukciohoz kell tervezni, az univerzalis hangvaltok nem fognak jo eredmenyt adni. Persze tortenhet olyan veletlen, hogy egy univerzalis hangvalto epp a te hangsugarzodhoz lesz optimalis de ennek (enyhe tulzassal) kb. annyi az eselye mint a lotto 5-osnek.
Az a legegyszerubb es egyben legcsunyabb megoldas, hogy veszel egy univerzalis valtot, beepited a hangsugarzodba es meghallgadot. Ha nem tetszik akkor addig alakitod a hangvaltot amig azt mondod, hogy tetszik amit hallasz. Ez azert sem jo modszer mert nagyon el lehet menni a rossz iranyba es ha nincs senki/semmi ami visszetritsen a helyes utra akkor tevhitek vilagaban fogsz elni. Sajnos sokan belekerultek hasonlo tevhiteken alapulo vilagba. Sokkal bonyolultabb, hosszabb de szebb megoldas, hogy beletanulsz az elektronika es akusztika vilagaba, es sajat magad tervezel egy jo hangvaltot. Harmadik lehetosegnek ott van az, hogy valakit megkersz, hogy tervezzen neked hangvaltot a dobozaidhoz. De lehet h. ezert melyen a zsebedbe kell nyulni.
Na ez az . Ki kellene emelni ezt a hozzászólást.
Érem köszi. Tegyük fel megépítem, pontosan ennek a doboznak való váltót, de hogy kezdjek neki mit kell mérnem, mit kell számolnom, mit hogyan, van valahol erről egy nagyon részletes leírás ahol lépésről lépésre képletekkel kiegészítve le van írva hogy készíts hangváltót?
Lényegében, akkor úgy működik, hogy mindegyik hangszórónak meg van, hogy milyen tartományban szólnak (magas, mély, közép) ez mindegyik hangszórónak más, vagy ez egy átlag szám? Ezeket úgy szűrik meg hogy mindegyik hangszórónak külön van egy olyan alul és felül áteresztője ami behatárolja ezt a tartományt? De akkor mit kell mérni a hangszórón? Mert most eddig csak annyit értek, hogy a megfelelő tartományba kell állítani hangszórónként a frekvenciát.
Ne hagyd ki a második fejezetet se. S ha "mindent" elolvasol, És meg is értesz, nem akarsz majd olyan elánnal ilyen tevékenységgel foglalkozni a továbbiakban.
Nem feltétlen kellene eszetlenül neki esni a hangfalnak! Amit linkeltél studió 180 felújításáról, nagy vonalakban kövesd. Jobb legalább 2mm kábelek (dobozon belül és az erőlködő hangfal között is), jobb csatlakozó, dobozmerevítés!!!!!!! nem csak oldalt hanem merőlegesen is, ahol lehet csavarozva és ragasztva, és a hangfal belső felére kb 2cm vastag vatta vagy egyéb hangelnyelő anyag felhelyezése. Így nem tutsz annyira mellé lőni ha mindenképp költeni akarsz rá.
Rizikós dolgok: Ha csak a magassal van gondod, miért akarod megbolygatni a többit??, (hangváltótéren) mindenféle hozzáértés nélkül? PL. Nem hiszem, hogy arra a középre rá kellene engedni 350hztől a hangokat. A váltót impedancia és frekvencia menet alapján lehet méretezni. (Hangszóró 2000kft (use google ) hangszórói között nézz szét és tanulmányozz egy-két adatlapot). Nagyjából ismerem a szóban forgó Jamót. Inkább magasat cserélnék benne Hangszóró 2000 kft HG1,9 (ennek igen jó hangja van) vagy 2,5 helyezném bele. Na meg persze a fentebb leírtakat és elvégezném. Hg 1,9 arra ügyelnék hogy 5khz körül 12db/oktávval vágnám. Javaslom a hangszóró forumán is felvetni a problémádat! De ha művelődni akarsz a témában: hangváltókról: 1 és 2 subvoice honlapján jól elolvasni! számolgatós: Bővebben: Link alkatrészek: Bővebben: Link Sok sikert! Ne falazz, mert nem fal! A hozzászólás módosítva: Nov 23, 2012
Tényleg ez a vattás dolog nem rossz. A merevítést és a vattázást megcsinálom. én az 1,5mm átmérőjű dróttal csinálom a belső vezetékelést és az erősítő doboz közötti vezetéket is. Elolvastam mind2 oldalt és ismét elvette a kedvem attól hogy csináljak. Nem akarok belenyúlni, de ha a mélyre rá van eresztve minden, az olvasottak alapján az nem jó. A magashoz meg azt csinálom, hogy a két kondenzátort lecserélem jobb minőségűre drágábbra., most egy 3,3µF/50V és egy 1µF/50V os van benne. A tekercshez viszont nem nyúlok hozzá mert ahhoz nem értek, ezért nem cserélem.
A kondi cserét csak akkor csinálnék ha elektrolit kondikról van szó, mert az az évek folyamán szárad és változik az értéke. HA mondjuk cserélnél magasat és rendelnél HG1,9 akkor foglalkoznék a kondikkal, de külön biztos nem áldoznék rá posta ktg.
A tekercs közelítő értékét meg lehetne határozni. A következő képpen csináltam, lemértem a a drót keresztmetszetét digitális tolómérővel, majd a tekercs magasságát ( elosztod a magasságot a drót keresztmetszettével megtudod hány menet magas /akár meg is számolhatod így vissza bírod ellenőrizni/ a tekercs vastagságát (csak a peremén nem a teljes átmérőjét) így lehet következtetni hogy hány menet széles és hány menet mély. Összeszorozva meg van a közelítő menetszám. Ezután kell a belső átmérő is. (légmag átmérője) Letöltöd erről az oldalról a "Légmagos tekercsek számítása" progit és szépen visszakalkulálod hogy kb mekkora az induktivitása a tekercsnek. Szerintem 0,5mH körül lesz plusz minusz pár száz Ezekkel a kondikkal 2-3khz körül kezdhet szólni a közép a magas meg 8-10khz körül de ez csak nagyon sacc! A közepet meg lehet nem ártana fordított polaritással bekötni. A kioltás miatt. Írj, hogy mik a fejlemények.
Bocs már, hogy ideírom. Szereztem 2 erősítőt az említett hangdobozhoz, és most választás előtt vagyok, hogy melyik, a ti tanácsotokra vagyok kíváncsi az egyik egy Sony str-d265 a másik Onkyo a-9755.
Te jó ég!!! ez az egész hangváltós dolog teljesen felesleges volt! Mivel amivel elsőre kipróbáltam erősítő volt a szar és azért volt olyan rossz a magas. A sonyval nagyon baba még a vezetéket megvastagítom, doboz merevítés meg vatta és nekem ez tökéletes.
Még annyi kérdésem lenne hogy a sony 2x80W-os ha ezt a két 170W-os Jamora csumával ráeresztem azt még bírja a doboz? A hozzászólás módosítva: Nov 23, 2012
Ha a hangszinszabályzó 0 állásban van akkor elvileg passzolhat. 2*80w de hány ohmon?
Szerintem nem jobb egyik a másiknál Onkyo/Sony. Meg kell hallgatni és amelyik tetszik!
Akkor az erőlködő 4ohmos, nem hinném hogy gond lenne. Viszont arra figyelj, hogyha torzításban van az erősítő akkor könnyű kinyirni vele a hangszórókat is, nem kell koppig hajtani! Tehát ésszel.
És épp ezért jó ha az erősítő nagyobb mint kellene .Soha nem lesz torzításban. Ha valami elkezd fülre is torzítani akkor az biztosan nem az erősítő lesz.
Jó akkor mondjuk 3/4-nél hangosabbra nem nyomom, akkor az biztos nem lesz gáz..
Tisztelt Hozzáértők!
Azon túl hogy már mindenki meggyőzött arról, hogy az aktív hangváltónál nincs jobb, valaki legyen szíves számolja nekem ki, és közölje velem, hogy a képen látható hangszóróhoz milyen paraméterekkel rendelkező passzív hangváltót tudnék készíteni. Tekercs paraméterei, vezeték átmérő, kondenzátor, stb. A minél kisebb teljesítmény csökkenés figyelembe vétele végett, bármilyen brutál méret szóba jöhet. Köszönöm!
Tisztelt mraulajos !
Akkor csinálj magadnak mérődobozt,mikrofont,műszert,stb....Mert ugyanis nem olyan egyszerű hangváltót késziteni mind ahogy gondolod.A gyári adatok az egy dolog,kiindulási pont. A többi tényező pl: doboz amibe belerakod befolyásolja a váltó tervezést is és ezért kérsz lehetetlent,ennyi erővel vehetsz boltit készen.De szerintem keresd ptesza-t ő elmondja a frankót neked . Engem is ő terelgetett a helyes irányba,a saját hangváltó készités terén.Kicsit rögös út volt de megérte,mára magam tervezem készitem a váltókat és beláttam tanulni tanulni, másképp nem megy.
Ezekben van.
Szia!
Ha jól sejtem ez egy Paudio Challenger c 16.18f....vagy valamelyik nem nagy eltérés van közöttük csak méretileg.De a lényeg az én mindenképp aktiv váltót javasolnék ezekhez a bútorokhoz. Mert passziv még ferrit alapon se tudod levágni kellően.Összegezve hatalmas drága trafó lesz az eredmény.Ehhez ativ kell olcsó és jobb.
Semmilyen adatot nem adsz meg a hangszóróról.
Szerinted mi alapján tudna bárki számolni egy szűrőtagot, ha nincs semmilyen adata? A fényképből látszik a színe, és a formája, na de ebből nem tudod az impedanciáját, adott ismeretlen volumenű dobozban a várható frekiátvitelét, törésponti frekit, vágási meredekséget, terhelhetőséget és egyéb nyalánkságokat. Olyan választ lehet adni, mint a kérdésed, hogy jó vastag vezetéket használj, ha már brutális méret szóba jöhet, meg egy jó fajta kondenzátort, ami bele illik, csak ezzel éppen nem mégy semmire. Olvasgass Te is kicsit. A hozzászólás módosítva: Nov 25, 2012
Ennyi adatom van róla. Legalul, az utolsó előtti sor 1525
Maradok az aktív váltónál, egy gondom van vele, hogy keverőerősítőm van, de folyamatban van egy mélyet meghajtó végfok. Köszi mindenkinek! Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Nov 25, 2012
Esetleg ezek a tekercsek? Bővebben: Link
Sziasztok!
Először is remélem jó helyre írtam, ha mégsem sorry! A következő érdekelne, van egy autós hangszóró szettem, gyári hangváltóval együtt. Ez a szett egy Fli Integrator Comp5, szétszedtem a hangváltót, mert egy autós JBL magashoz szeretném megépíteni ugyan ezt a hangváltót. De amint szétszedtem egyből feltűnt pár dolog, azon túl h nincs benne csak 2 alkatrész... a bekötések számomra nem világosak. - egy kerámia ellenállásnak a bejövő pozitív szálon van mindkét lába (köztük nincs megszakítás), pedig megvan a nyákon a furat h az egyik lába + a másik - on legyen. - a bejövő szálakhoz egyből rá vannak forrasztva a mély (13cmes hangszóró) vezetékei (de fordított polaritásban), majd a magas kimenete is a bemenettel fordított (a méllyel megegyező) polaritású. Az még oké h így oldották meg a csomópontot, de a fordított polaritás nem tiszta. A következő kérdésem h nem találkozott esetleg már vki JBL GTO17T hangváltóval (csak magashoz való nem szetthez), sajnos nekem csak a magas van meg hangváltó nélkül, így jobb híján a Fli hangváltóját akartam hozzárakni, esetleg csinálni egy ugyan olyat, de így már nem tudom... Az érdekelne, h ehhez a JBL magashoz milyen hangváltó lehetett gyárilag,mi lehetett benne? Képek alapján nem tudom mennyire komoly, mert szinte kisebb mint maga a magas hangszóró.... Valakinek vmi ötlet h mit tegyek rá? Csatolok egy képet az említett Fli hangváltóról, remélem átlátható. Üdv A hozzászólás módosítva: Nov 29, 2012
Na ezek a gyári hangváltónak nevezett... (merik nevezni)
Ez egy szűrőkondi panelra szerelve. 6dB/oktáv meredekséggel , az értékből ítélve túl alacsonyra engedi. Használj inkább egy rendes fólia kondit 3.3 µF értékben. Az ellenállás lábát odébb lehet forrasztani ha túl hangos lenne a magas... De jobb lenne ha másodrendű váltást csinálnál neki 2500-3000 Hz es vágási pontal. Azt egy viszonylag kis értékű tekercsel és egy kondival meg tudod építeni. Alkatrészeket ítt tudsz venni hozzá olcsón. http://logotech.hu/index.php?module=termekek&sub=termekek.php&akt_m...id=103
Köszönöm! Utána járok ennek!
A hozzászólás módosítva: Nov 30, 2012
Hali. Orion hs 282 hangváltója érdekelne (tekercs kondi ellenállás) hogy is nézne ki mert üresen vettem a dobozokat. Gyári hangszórókat szereztem 8 ohmosak közép kék színű és ehhez kellene hangváltót építeni.
Shalafi írta ezt hozzá egyszer:
"A tévedések eloszlatása végett, a 282-nek a doboza gyengébb a 280-ashoz képest, de az sokkal. A váltó viszont egyszerűsége ellenére sokkal jobban működik, mint a régebbi 280-é. Ez valószínűleg a véletlen műve, mert a Jászberényi úton azért bennehagytak néhány szarvashibát ebben is. A közép több helyen is ellenfázisban szól a másik két hangszóróhoz képest, ezért borzalmas kioltások vannak az átvitelben 1kHz fölött eredeti állapotában. Viszont van hozzá egy kidolgozott, enyhén módosított hangváltóm, amivel a legtöbb probléma száműzhető középtartományból: mély: semmi közép: 1,1mH (eredeti) + 4,7µF (PP fólia) + 4,7R 5W magas: 1,0µF (PP fólia) A középhangszórót az eredetitől eltérően, a többivel azonos fázisban kell bekötni.
Egy légmagos tekercs van az előlapra ragasztva csak nem tudom hány mH - is. Közép pozitív oldala felé tekercs kondi, negatív oldal ellenállás. Így gondoltad? Magas oké. Mélyre nem megy semmi az nem gond?
Az igaz hogy a hs282 és a Sanyo sx-340 ugyan az?
Szerintem így kuka a fal de kazánméret toljam bele.?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |