Fórum témák
» Több friss téma |
Szerintem siman lehet kondi hiba. En azt vettem eszre, hogy neha a tantalok is elszoktak faradni es okoznak hasonlo jelensegeket.
Hello, ez egyértelműen kondenzátor hibára utal. Mivel a kondik valószínűleg a géppel egy idősek így elfáradhattak, sok milliószor sültek már ki. Javaslat, cseréld ki a kondikat ha ezek után a hiba még fen áll akkor lehet nézelődni tovább más hibák után.
Nekem is a kondi a tippem, de amíg tudok szerezni ilyen alacsonyakat addig csak tipp marad.
Ami viszont megint csak érdekes számomra: ESR mérővel mérve ezeket a kondikat 0.00 értéket mutat. A DMM viszont nem mutat zárlatot. Normális esetben egy tönkrement kondinak megnő az ellenállása nem lecsökken. Sajnos ezekről a kondikról nincs referencia adatom, mennyinek kellene lennie jó állapotban. Más: a tulaj még két Gericomot nekem adott egy Hummert és egy Webshox-ot. Érdekes módon ezek is indulnak, de képet már egyik sem ad, semmilyen trükkel sem. A hummerben találtam néhány 47µF-s kondit ami totál rossz volt, kicseréltem de nem javult a helyzet. A 11db 750µF-s kondi mind 0.00 ESR mérővel. A Webshox-ban 3 kondi púpos volt a cpu foglalat mellett, kicseréltem, de sajnos itt sem változott semmi. Viszont itt a DMM 40 ohm-ot mutat ezeken a kondikon. Ez sztem nem normális. Esetleg van ötlete vkinek, találkozott már ilyen hibával, esetleg ezekkel a tipusokkal?
Nem feltétlenül hibás az érték. Ha beforrasztva méred akkor mutathat a műszer ilyen adatokat.
A kondi elfáradásoknál valószínűleg mást is visz magával ha teljesen tönkre megy. Én személy szerint nem találkoztam még ilyennel. Ha nem ad képet az valószínű lehet, hogy nem kap áramot valami, vagy rosszabb esetben tönkre tett valamit.
Az érdekesen működő? blockbuster laptopban kiszedtem az összes elkót, és kapacitásmérővel végig mértem mindet, kivéve a két púpos rossz kondit.
A 680µF-s kondi csak 400µF körüli, a 4db 820µF kondiból egy 790, egy 720, és kettő 650µF körüli. Az összes kiszedett kondi helyére 1000µF-s kondit raktam és a helyzet mit sem javult, sőt ha hajlandó beindulni, sokkal hosszabb lett a boot idő. Normális esetben ha indult, akkor 2-3 másodpercen belül képet adott most 10 másodpercig is gondolkodik. Természetesen ha egyszer már beindult és kikapcsoltam, utána amig villany alatt van normálisan gyorsan indul. Kínomban megmértem azokat az ezres kondikat is amiket együtt vettem a beépítettekkel, és igen érdekes.... minden 1000µF-s kondi valójában csak kb. 650µF értéket mutat. Lehet hogy az új kondik sem tudják azt ami rájuk van írva? Lehetséges hogy a gép csak a pontosan méretezett és pontos kapacitású kondikkal működik? Ergo a be épített 1000µF-s kondik , amik valójában csak 650µF körüliek, nem elegendőek a normális működéshez induláshoz? Kevés lenne a "villany"?
Kondikat bemért 1000µF kapacitásúakra cseréltem. Sajnos a helyzet mit sem javult, valami más is tönkrement de ez az öreg gép már hobbiból sem ér meg több kísérletezést.... sajnos
Sziasztok hát nemrég sajnos kiesett a laptopom a kezemből és a betonon landolt. Azóta nem indul. Ha bekapcsolom csak az egyik LED kapcsol be, más semmi. Szerintetek mi mehetett benne tönkre? 2 éves gép, érdemes lenne javítatni?
Üdv, mindenféle kép érdemes átnézetni szerelővel, kis hibával is csinálhat ilyet. Bár valószínű, hogy az alaplap repedt meg ami sajna nem javítható!
A hibás gericom blockbuster működik! Visszaraktam az eredeti kondenzátorokat kivéve a két púposat. Azok helyett elfektetett 1000µF-s kondikat tettem be. A helyzet nem változott.
Forrólevegős állomással a panel mindkét oldalát, minden alkatrészt, (kivéve a bga chipeket) átforrasztottam. Ennyi volt a baja. Minden tesztet kipróbáltam, minden variációval 40 inditási próbából 40x tökéletesen indul...... nincsenek csodák csak anyagfáradás..... Most előkapom a másik két alaplapot és azzal is megcsinálom ugyanezt.....kíváncsi vagyok az eredményre. A hozzászólás módosítva: Júl 7, 2013
A webshox-ot is sikerült megcsinálni a forrólevegős módszerrel. A hummernél szinte biztos hogy a szokásos ICH4M hibásodott meg, különben az is jó lenne.
Üdv!
Egy olyan problémával találkoztam egy laptop szétszereléskor, amellyel már nem először futok össze, de még nem tudtam rájönni hogy mi is ez vagy mitől van. A következőről van szó, van két nyavalyás csavar (már csak ez a kettő tartja a helyén a hátlapot...) amelyeket hiába próbálom kicsavarozni, nem jönnek ki csak nagyon nehezen fordulnak el, olyan mintha valami vissza tartaná őket mint egy rúgó vagy valami hasonló, legalábbis érzésre valahogy így tudnám leírni. Már más eszközök szétszerelésénél is találkoztam ugyan ilyen problémával, és a legtöbb esetben csak drasztikus módszerrel sikerült szétszedni (töréssel..) őket. Itt azonban szóba se jöhet hogy valamit eltörjek. Ha már ti is tankoztatok ilyennel, és esetleg tudtok rá valami frappáns megoldást, kérlek osszátok meg velem is mert ez már "kísérteties", hogy mindig belefutok ilyen "különleges" csavarokba. ![]()
Hali!
Ilyen érdekes csavarokkal már én is találkoztam. Nálam a törés a leges legvégső megoldás ilyen szempontból. De már rájöttem a jelenség okára. Vannak olyan laptop gyártók akik nem a műanyagba csavarozzák oda az alkatrészeket, hanem egy kis "anyát" tesznek a műanyagba. Ez jó megoldás olyan szempontból, hogy nem a műanyagot gyötröd szét több szétszedés/összerakás alkalmával. Hátránya ha az onnan kitörik akkor nem nagyon van rá javítási megoldás. Más eset ha a csavart a műanyagba csavarozzák és előfordul (találkoztam már ilyennel), hogy a csavart valami kötőanyaggal kenik be. Magyarul beleragasztják. De olyan is előfordulhat, hogy maga a csavar esetleg nagyobb mint a neki szánt lyuk, vagy esetleg tényleg egy rugós megoldás van a túloldalt.
A csavar fejének lefúrása a megoldás. Egy olyan vékony fúróval mint maga a csavar szépen megfúrod középen a fejét. Amikor a fúró a szárhoz ér letöri. Aztán ha szétszedted a gépet már egy fogóval eltávolítható a bent maradt darab. Ha fém betét van az ellendarabban és az forog nincs is más jó megoldás. A fém anyát aztán összeszerelés előtt ragaszd be a helyére a későbbi kínlódások elkerülése végett.
![]()
Sziasztok!
Van egy ATD PC-1028 laptopom, amiben csak elő van készítve a 3G. Persze csak elméletben, mert maga a kártyacsati nincs beforrasztva, de legalább könnyen hozzáférhető (csak a billentyűzetet elég kivenni hozzá). Azonban olyan problémába ütköztem, hogy a csatinak kilenc forrszem van (meg ugye kettő két oldalt a rögzítéshez), s ilyen csatlakozót égre-földre nem találok. Ti találkoztatok már ilyennel? Vajon hol lehet kapni megfelelő foglalatot bele?
Az előbb lefelejtettem a képet...
Szia!
Nem lehet hogy ide már csak egy SIM foglalat jönne? A többi rész meg gondolom integrálva van (vagy nincs). Én még soha nem láttam 9 lábas 3G modemet, mindegyik 20+ lábas, viszont a sim kártya foglalat az kb. pont ilyen formájú, méretű, és szintén 9 lábas.
Pont, hogy a foglalat jönne ide, viszont a kártyafoglalat amiket találtam azok mind 8 lábasak, nem 9. Az egyetlen, amelyik 9 lábast találtam az úgy nézett ki, hogy a megszokott 8 láb egymástól egyforma távolságban, majd egy kilencedik kicsit odébb volt, nem úgy, mint itt szépen egymás mellett, egyforma távolságban.
Ma ismét írtam a gyártónak (a kínai beszállítónak, nem az itthoni semmire se jó kereskedőnek), hogy hátha tud benne segíteni. Legutóbb, amikor BIOS-t kértem tőlük, akkor rendesek voltak és hosszas levelezés alakult ki közöttünk, most meglátjuk mi lesz belőle
![]() A hozzászólás módosítva: Júl 17, 2013
Sikerült megfejteni a 9. láb szerepét. Ez a "card detect switch" lába. Ha így keresgélek gugliban, hogy "push&push sim card connector card detect switch" rögtön jönnek a találatok
![]() adatlap
Köszönöm, pont a "ragasztós" verzió volt, mint kiderült utólag. Vettem egy jobb megfogással rendelkező csavar húzott, és így már simán kitudtam tekerni. Egy vékony markolatú "műszerész csavarhúzóval" kínlódtam az elején, mert mélyen volt süllyesztve a csavar és a bitfej nem ért le odáig, a nagyobb jobb fogással rendelkező csavarhúzóim meg nem mentek bele a lyukba.
![]() ![]()
Sziasztok!
Van egy Fujitsu Esprimo v5515-laptopom. A problémám az lenne vele hogy 2 napja elkezdett lefagyni és olyankor semmit sem hajlandó csinálni. Azt gondoltam hogy a rajta lévő xp haldoklik és az újratelepítés megoldja a problémát. Sajnos nem oldódott meg sőt telepíteni sem nagyon lehetett mert közben is lefagyott. Leellenőriztem a hdd-t és teljesen 100%-os,majd processzort és memóriát is cseréltem benne,de még mindig ugyan az a hiba. Van esetleg valakinek valami ötlete hogy mi lehet a probléma?
Indíts el mindent ahogy szoktál , és kellene egy olyan program ami a hőfokot figyeli , és amikor gép dolgozik figyelni, hogy kúszik e feljebb a hőfok.
A másik a tápellátás , ezeket kellene ellenőrizni elsősorban.
A tápellátás rendben van.
Everest-el néztem a hőfokot,normál elindított állapotban a proci 65C-fok. Elindítottam egy klippet és felugrott 82C-ra. Mag feszültségre 1.34V-ot ír ki. A vinyó 43C -os.
Az nagyon sok a 65C alap állapotban, a 82C-ról nem is beszélve!
Javaslom nézd át a hűtés környékén, van e por ha igen azt takarítsd ki és valószínű újra is kell pasztázni a processzor és bga hidat (amire a hűtő rá van csavarozva, általában fehér színű paszta van rajtuk). Nem normális a 82C! Egy hűtőpad sem ártana neki.
Egy problémába ütköztem. Kaptam egy HP Compaq cq56 160sh laptopot. Úgy hozták hozzám javítani, hogy nem kapcsol be nem tudják használni. Mikor a kezembe került én is tapasztaltam a jelenséget és hamar rájöttem, hogy rosszul van összerakva(valószínű előzőleg szét szedték). Szétszedtem, átnéztem hibát nem találtam, összeraktam egyből be is kapcsolt működött. A pontos hiba az volt, hogy ha megnyomtam a bekapcsoló gombot akkor a gép bekapcsolt elkezdett tölteni de képet nem adott. A Caps Lock ledje villogott és ennyi. Összerakás után egyből bekapcsolt a led egyszer villant fel és be is jött a kép. Szóltam a gazdának lehet érte jönni csak tesztelje huzamosabb ideig, kijön-e a hiba rajta megint. Mondta hogy a hűtése nem volt valami megnyerő számára nézzek már rá. Megnéztem AIDA-val valóban alap állapotban 50-60C között mozgott a hőmérséklete, és csak az asztal volt a háttérben. Filmet kezdtem rajta nézni kicsit felpörgött a venti akkor olyan 55-65C között mozgott a hőmérséklete. (60C-nál az AIDA küldte a figyelmeztetést a hőmérséklet miatt). Szétszedtem megint újrapasztáztam és az első hibajelenség (nem kapcsol be) újra jelentkezett. Arra gyanakodtam hogy valami forrasztási hiba lehet valahol, vagy esetleg egy SMD kondenzátor vacakol. A hiba pár bekapcsolási próbálkozás után megszűnt, újra ment a gép.
Olyan kérdésem lenne, hogy ezt vajon mi okozhatja?? Valóban forrasztási hiba, vagy esetleg egy kondi akar meghalni benne? Várom a segítőkész fórumtársak válaszait!
Valami még nem jó keresd meg a hibát. De nem kondi rossz az irány.
Elég sűrűn szoktam takarítani úgyhogy a por teljesen kizárva.
Sajnos ennek a típusú gépnek nagyon silány a hűtése. A beépített vga-n egy nagyon vékony kicsi aluborda van rajta,ami mindig nagyon tüzes. Nézegettem már neten de nem találtam hozzá sehol erősebb vagy másfajta hűtőt,és az eredeti gyári hűtő is 10ezren felül van. Nem tudom mit lehetne csinálni a jobb hűtés érdekében.
A nem megfelelő hűtés okozza a gép fagyását.
De azt tudni kell , hogy gondolom gyárilag nem volt ilyen. Na már most , ha elindítod a gépet be jön minden meg kellene nézni a feladat kezelőben , hogy a cpu leterheltsége hány % .Mert gyanítom , hogy 100% on van állandóan. A programok amiket használsz valóban kell e mind , és ha olyan a program , hogy memória , és processzor igényes , akkor nincs min csodálkozni. Annyit tudnék talán javasolni arra a vga n lévő bordára , hogy , ha van lehetőség rá , akkor kis műanyag csatornákat csinálni a ventilátorhoz onnan , hogy esetleg lehúzná róla a meleget . |
Bejelentkezés
Hirdetés |