Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Egy kis robogó elektronika
Lapozás: OK   15 / 36
(#) Tonybacsi válasza gyurii1 hozzászólására (») Aug 3, 2013 /
 
Szia!

(Ha lehet, akkor majd Te is nagybetűvel kezd a mondatot, köszi, itt ez a jó szokás!)

Nagy valószínűséggel, zárlatos lett valami. A biztosítékhoz menő vezetéken haladj, és nézd meg van-e zárlatra utaló jel a kábelen (megégés, hólyagosodás, elszíneződés, stb.)
Ellenőrizd az akkut is, nem lett-e zárlatos, majd kösd ki, és anélkül indítsd be, majd mérj feszültségeket. Ha kicseréltél mindent, akkor jónak kell lennie...de tényleg...mit is cseréltél ki? És hol nincs áram...helyesen: feszültség?

(Szánd rá magad, és olvass kicsit vissza itt az oldalakon, sok mindent megtudhatsz, mint pl. a "hogyan is kell leírnom a hiba jelenséget!" a legfontosabbat is csak a legvégére "biggyesztetted", azt is csak zárójelben. Egy ilyen típusú hibához elengedhetetlenül szükséges egy nagyon pontos leírás, motorkerékpár évjárat minimum, mi lett megpiszkálva, mi a gyári, és mi nem a gyári alkatrész, gyakorlatilag az egész moci előéletét kell ismerni ahhoz, hogy pontos (abb) diagnózist tudjunk mondani)
(#) kerivili hozzászólása Aug 12, 2013 /
 
Üdv!
Kymco Super8 4t robogómban úgy néz ki mégsem a fesz. szabályzó ment tönkre, hanem a képen látható "dolog". Mi ez? Segítsetek! Mi ennek a pontos megnevezése. Hol lehet kapni, rendelni! Nagyon köszönöm!
(#) Tonybacsi válasza kerivili hozzászólására (») Aug 12, 2013 /
 
Hello!

Ez egy CDI gyújtás egység.

EZEN a linken találtam egyet pl...

/azért arra kíváncsi lennék, mi utalt először a fesz szabályzó hibára, majd "hirtelen" a gyújtóegység hibára. A két egység ugyanis teljesen más hibajelenséget produkál ! /
(#) Ricsi89 válasza kerivili hozzászólására (») Aug 12, 2013 /
 
Gyújtáselektronika, más néven CDI. Ez hasonlít rá, szerintem jó helyette. Bővebben: Link Viszont ha ez halt meg, akkor nem indul a motor, mert ez adja a gyújtást.
(#) Tonybacsi válasza kerivili hozzászólására (») Aug 12, 2013 /
 
ITT találtam másikat, bár látom más is.
(#) kerivili válasza Ricsi89 hozzászólására (») Aug 13, 2013 /
 
Köszi nektek a segítő szándékot! Én ezt kivettem a motorból, itt van az asztalomon (tehát nincs benne a motorban!) és tényleg indul elsőre! Akkor mi lehet? HELP!
(#) zolika60 válasza kerivili hozzászólására (») Aug 13, 2013 /
 
Ha nélküle indul, akkor más gyújtás van benne, de ennek semmi köze a feszültségszabályozáshoz.
A hozzászólás módosítva: Aug 13, 2013
(#) Ricsi89 válasza kerivili hozzászólására (») Aug 14, 2013 /
 
Enélkül nem indulhat, mert ez a gyújtásegysége, ez adja a jelet a gyújtótrafónak.
(#) zolika60 válasza Ricsi89 hozzászólására (») Aug 14, 2013 /
 
Indulhat, egy másikkal.
(#) Ricsi89 válasza zolika60 hozzászólására (») Aug 14, 2013 /
 
De akkor miért van benne kettő? Ez űrrepülőnek készült, hogy duplán be van biztosítva?
(#) zolika60 válasza Ricsi89 hozzászólására (») Aug 14, 2013 /
 
Lehet ez a csomagtartóban volt, nem tudhatjuk. Az viszont bitos, hogy gyújtás nélkül nem mehet.
(#) vaciks hozzászólása Aug 15, 2013 /
 
Sziasztok!
Olvastam a fórumon írott dolgokat de nem találtam megoldást.
Következőről lenne szó:
Suzuki katana ay50 robogót vettem de nincs szikra.
Ezért gondoltam kimérem amit csak lehet,de nem tudom hol és mit kell mérnem.
A blokkból 2 vezeték jön ki(piros,sárga).
Megtudnátok mondani milyen fesz.illetve ellenállást kellene mérnem itt a gyújtás alaplap és a jeladó vonatkoztatásában?? Kb.
A cdi-t hogy tudom lepróbálni?Hol-mit mérjek?
Utolsó kérdés mára: Ha nincs benne a fesszabályzó( mert kivették belőle mert rossz volt)attól gyújtás van,vagy nincs.?!
Előre is köszönöm.
(#) raistván hozzászólása Aug 20, 2013 /
 
helló!generic tipusú robogóm kiverte az összes izzót fesz.felmegy 40v-ig is.vettem új fesszabályzót de továbbra sem jó.mi lehet a hiba,hogy tudnám kideríteni?köszi!
(#) levaitamas válasza raistván hozzászólására (») Aug 20, 2013 /
 
Akku legyen feltöltve, csatlakozások fémtiszták és passzosak.
(#) raistván válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Aug 22, 2013 /
 
nem értem a problémádat!
(#) kerivili válasza zolika60 hozzászólására (») Aug 24, 2013 /
 
Sziasztok! Ez lehet a gyújtáselektronika! (az lábtartó alatt van az aksi mellett).
Ennek semmi baja. Ebből jön ki az a 2db lila színű kábel ami az elektronikus fojtáshoz megy, azt vágták el szervizben. (így lett kiiktatva a fojtás).
Amit korábban lefényképeztem (aug.12.) az állítólag csak a világítást vezérli és az a nem jó.
Ötlet? Köszönöm a segítő szándékot.

DSCF0860.JPG
    
(#) Ricsi89 válasza kerivili hozzászólására (») Aug 24, 2013 /
 
Az akku mellett tényleg a gyújtáselektronika van. Viszont amit először mutattál képet azon is az van. A világítás "vezérlése" elől van az első idom mögött. Egyébként pontosan mi a gondja a motornak, mi nem működik rendesen?
(#) kerivili válasza Ricsi89 hozzászólására (») Aug 25, 2013 /
 
Szia!
Igen, a 2 héttel ezelőtti képen az a "ketyere" van amit az első idom mögül vettem ki. Aztán vettem észre aksi töltésnél, hogy a gyújtáselektronika ott van az aksi mögött. Az első idom mögött van a fesz. szabályzó és az az elektonika amit aug. 12-én feltöltöttem.
Gond: a tompított vagy a reflektor felkapcsolása után kb. 1-2sec. után már nem világít. És erős a gyanúm, hogy az aksit sem tölti. Én nem értek hozzá, sajna...
A héten viszem egy szerelőhöz, remélem megoldja!
(#) Ricsi89 válasza kerivili hozzászólására (») Aug 25, 2013 /
 
Értem. A fura az, hogy a feltett képen a szám alapján a google is azt írja, hogy az gyújtáselektronika. Ha az akkud nem merül le, akkor a szabályzó jó. Itt van egy világítás vezérlő egység, ami csak akkor engedi a világítást, amikor jár a motor. Ez az egység a gyújtáselektronikáról kapja a jelet. Tehát lehet gond a gyújtáselektronikával is, hogy nem ad jelet a vezérlőnek. A feszültségszabályzó és a világításvezérlő két külön egység, semmi közük nincs egymáshoz.
(#) Akhillesz85 válasza vaciks hozzászólására (») Aug 25, 2013 /
 
Helló!Mielőtt bármit is vennék feleslegesen,nézd meg a vízpumpaház alatti lendkereket,hogy a mágnes nincs-e megrepedve.Nekem is volt pár problémám a szabályzó miatt,de attól még kell szikrának lennie.A mostani feszszabod jó?
Ha nem jutsz előrébb akkor inkább vidd el szerelőhöz mert sajnos a katana elég költséges típus.Itt egy honlap ahol aránylag jó árban vannak cuccot hozzá:www.phantom-style.hupont.hu. Remélem tudhattam valamennyire segíteni!Jó szerelést!
(#) gergo11 hozzászólása Szept 8, 2013 /
 
Sziasztok!
Van egy CPI Popcorn robogóm. De van velemi gond, az autómata szívatót most cseréltem benne, de így se akar beindulni. Nekem úgy tűnik mintha nem kapna áramot a szívató. Ilyenkor mit kell tenni??
(#) Ricsi89 válasza gergo11 hozzászólására (») Szept 8, 2013 /
 
A szivató áram nélkül mindig nyitva van, áram hatására zár el, tehát ez a dolog kizárva. Ha nem kap áramot, akkor állandóan szivatóval megy. Inkább nézd meg, hogy jó-e a vákuumos benzincsap, vagy ha ebben lent van a tank, akkor itt vákuumos benzinpumpa van, ami ha bedöglik nem juttat benzint a karbiba. Meg kell nézni azt is, hogy szikra van-e és hogy benzines a gyertya vagy száraz.
A hozzászólás módosítva: Szept 8, 2013
(#) kisfec hozzászólása Szept 9, 2013 /
 
Sziasztok!
Haverom tegnap megcsókoltatta az aszfaltot a robogómmal...letört a hátsó indexlámpa ami reggelre beázott, és valószínűleg zárlatos lett a motorom...mit tudnék vele csinálni? Ha kiszedem az aksit és hagyom kiszáradni akkor visszajön az elektronika? Vagy az aksi is kuka? előre is köszönöm.
(#) kisfec hozzászólása Szept 9, 2013 /
 
még annyit h eddig tökéletesen működött és az aksival se volt gond...
A hozzászólás módosítva: Szept 10, 2013
(#) Ricsi89 válasza kisfec hozzászólására (») Szept 10, 2013 /
 
Nem értem, hogy a hátsó index letörésének és beázásának mi köze van az akkuhoz, meg az elektronikához? Meg mit jelent nálad az, hogy zárlatos lett a motor?
(#) levaitamas hozzászólása Okt 29, 2013 /
 
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni egy Yamaha Jog 3RY robogónál nem működik az üzemanyag szintjelző. Mértem a tankban lévő jeladó ellenállását és kb 20MOhm az ellenállása max szinten. Ez szerintem irreálisan nagy érték. Meg tudná nekem valaki mondani a min és a max állás ellenállás intervallumát??
(#) Ricsi89 válasza levaitamas hozzászólására (») Okt 29, 2013 /
 
100-150 Ohm körül kellene lennie, és minimum állásban. Maximumnál kb 0-10 Ohm. Az a jeladó szakadt, azért mérsz ennyit. Vedd ki nézd meg lehet csak a kivezetése szakadt le.
(#) levaitamas válasza Ricsi89 hozzászólására (») Okt 29, 2013 /
 
Szerinted ha egy 100Ohm-os ellenállást teszek be helyette, akkor mozdulni kellene a mutatónak?
(#) Ricsi89 válasza levaitamas hozzászólására (») Okt 29, 2013 /
 
Igen. De ha összezárod a két vezetéket, akkor teljesen fel kell mennie.
(#) levaitamas válasza Ricsi89 hozzászólására (») Okt 29, 2013 /
 
Árammérővel zártam rövidre, de a mutató meg sem mozdul és a műszer is nullát mutat.
Következő: »»   15 / 36
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem