Fórum témák
» Több friss téma |
Meghallgattam az Ibanezét, az tetszik, de az enyém még ennyit sem tud.
Ezt még kipróbálom. Tudom 24V anóddal is járatni, remélem az már megfelelő lesz.
Köszi a segítséget mindenkinek!
Szia!
A linkelt kapcsolás inkább szintemelő. Őt megépítetttem 2 példányban is már. Ha letekered az overdrive potit, egész szép bluesos dirty hangja van, ha meg feltekered 3\4-re vagy afölé, egész durva metálos. Ha ennek elébe bekötöd a szintemelődet, amit építettél, akkor brutál metál hangot fogsz kapni. Ha jól kábelezted mindkettőt, nem fog gerjedni sem. Az általam linkelt kapcsolásban a tone potméter elírás, inkább presence néven futtasd, akkor nem fogsz csalódni, ugyanis igazából annyit csinál, hogy ha letekered elveszi a csilingelő részét a tartományodnak, ha meg feltekered vissza teszi.
Vagy egész egyszerűen meg kell adni a "normális" tápfeszültséget a csöveknek, amit kérnek. Egy 555 meg egy mosfet egy tekerccsel, és kész a több száz V-os, pár 10mA-el is megterhelhető boost konverter. Egy kettős trióda, esetleg a végére diódás vágás és a blúztól az ítélet metálig minden kijöhet. Vagy 2db kettős triódával már bármi kihozható...Csak kreativitás kérdése. Az ilyen kis tápfeszültség nem igazán kedvező, az általad linkeltben is felhúzzák pozitívra a második rácsot, hogy közel kerüljön a munkapontja a telítéshez, nem az a kimondottan klasszikus kapcsolástechnika. Természetesen az előbbi és ez is működik. De akkor meg minek használunk csövet, ha ilyen kis feszültségről pl jfettel is igen jó hangot lehet csinálni. Persze más, gyorsabb hangindulás stb, de pl a jfet még kerekebb (exponenciális, míg a trióda 1,5-ös (three halves law) ) karakterű, szóval nagyon ügyesen beállítva és jól használva szerintem versenytársa a csöveknek. Nemrég volt Mesteremnél már- már hagyományos találkozó, én szoktam kilógni a kis félvezetősömmel a csövesek között, a linkelt videón pl 2:15 től hallhatjátok, full jfet az eleje, LM3886 a vége, sok apró nüansszal, finomhangolással, spéci táppal...Bővebben: LinkAkit érdekel nézze, hallgassa meg, persze a többi építő cuccát is!
![]() A hozzászólás módosítva: Márc 30, 2014
Szrintem ennek is jó hangja van.
Ötletes! Annyit módosítanék rajta személy szerint, hogy a bright lehetőséget a Gain potmétereken individuálisan oldanám meg. Így átkapcsoláskor lehet olyan is, hogy egyik csatornán van brájt a másikon nincs...Csak ötlet! Nem akarok bele kotnyeleskedni. Tápnak megfelel amit említettem 555+ mosfet boost konverter. Aranyos! Szép napot mindenkinek! Zs.
A hozzászólás módosítva: Ápr 1, 2014
Ezigen!Jómetál!
![]() Ezek aztán szép cuccok! Nem gondoltam, hogy LM3886-tal ilyen ütős végfokot lehet csinálni. Azt hiszem veszek én is egyet és összedobok belőle valami tuningolható kísérleti modellt, aztán lesz, ami lesz.
Köszönöm!
![]() ![]()
Van picike hálózati trafóm 2x125 volt plusz 6,3 volt.JCM 800 előfok még hangszin nélkül (az hétvégén készül hozzá) 6n2p csövekkel a tiszta hangoktól a torzított torz hangokig mindent ki lehet keverni.A doboz készítés is folyamatba van.Sajnos hangmintát nem tudok küldeni.Képek azért vannak.
A hozzászólás módosítva: Ápr 2, 2014
A zajzár saját terved, vagy meglévő zárat építettél bele?
Én is kísérletezgetek zajzár építéssel, eddig van 2 nem túl jól sikerült dolgom ![]() Igazából annyi a baj, hogy az egyik csak magas zajt tud vágni, a másik meg lényegesen rontja a dinamikát. Most egy harmadik kísérlet van asztalon, majd ez hátha.... ![]() Túlméretezés, na igen, én a 100Wattos fejhez több, mint 500VA-es trafót tervezek épp tekerttetni ![]() Fogja bírni a peak-et, az tuti! Természetesen celestion-el szeretném szerelni én is a ládáját, csak nem 4db 12"-essel ,hanem 2db 12"-essel (alulra) és 2db kisebb átmérőjűvel felülre, hogy az dinamikusabbak legyenek. " az LM csak egy igásló. " Na igen, pont azon gondolkodtam, mikor írtad, hogy LM-ic-t hazsnálsz, hogy igazából kb bármelyik jól sikerült zenei végerősítő konstrukciót jól lehetne működtetni hangszeres erősítésre, megfelelő táppal és előfokozattal. Szerintem a Quad(100w), vagy a JLH 75 is be lesz még fogva tesztelésre 30-40W(szinusz) körüli hangszeres végfoknak.
Nekem a Quad abszolút nem tetszik, a JLH75 sem rossz, de van valami az LM3886 ban ami igen alkalmassá teszi hangszer erősítőnek (kb 20-30W ig alkalmazva a tokot!). Alacsony az intermodulációja és a dinamikus és tranziens torzítások is elég alacsony szinten tarthatóak ésszerű használat mellett. A belső kapcsolási rajzát elnézve is látszik a fejlesztésben ez az irány. Mérve is ugyanez látható. Ellenben egy TDA7294 már annyira nem jó, mérve, hallás után is alul marad, pláne az LM tápfesz elnyomása is jobb, meg millió más paramétere. Ellenben azért drágább. A maga nemében mindegyik jó, de szerintem egy éló, hangszer zenére az LM a jó választás a kettő közül. Terveztem egy diszkrét tranyóst is, még nem építettem meg, egyelőre elvek és a szimuláció is amellett szól, hogy alacsony értéken lesznek a tranziens torzítások. Majd valamikor...
![]() ![]()
Sziasztok.Az imént hozzájutottam a bolhapiacon egy gitár multieffect pedálhoz.Pontosabban ZOOM Player PRo 4040-es tipus.Trafó nélkül volt, csak úgy magában.9 Volt 200mA-rrel van ráírva,amit otthon adtam is neki.De az a gond hogy nem indul.Szédszedtem.Elsőre semmit nem találtam.Nemtudom hol kezdjem.Aztán észrevettem van két fura áthidalás.Nemtudom hogy gyári vagy már utólag lett átkötve.Szóval légyszi aki tud segítsen.Tudom itt sok komoly szaki van itt aki tudna segíteni.
Köszönöm előre is.
Jéééé, ilyen van bátyámnak valahol a sarok mélyén..
![]() Egyebet nem tudok hozzáfűzni. Az átkötést én valahogy gyárinak nézem. Nincs valahol egy biztosító? smd De, az is valamiért elszállt. Szerencse, ha a zenészek mint álltalában azt a tápot használják amit találnak... A hozzászólás módosítva: Ápr 5, 2014
aszongya a zenész bátyám, hogy kellett neki venni külön gyári tápot, mert " lehet hogy forditva van a lusz minusz??"
"nem is lehet elemről meghajtani". pont! ![]()
Nagyon köszönöm.A tesódnak is.Tényleg az volt a gond!!!
Sziasztok! Viszonylag új vagyok ezen a téren, és olyan kérdésem lenne, hogy egy effekt pedál nagyságrendileg mennyit fogyaszt? Egy sima torzító(Distorsion boss ds-1)és egy digital delay pedálról van szó. Másik kérdés: kizárólag 9vdc-ről működnek ezek, vagy a 12vdc-t is elviselik tartósan? (bocsi ha hatalmas hülyeséget kérdeztem! :hide: ) Előre is köszi a segítséget!
A hozzászólás módosítva: Ápr 18, 2014
Sziasztok! Lenne egy nagy problémám, ezzel a kapcsolással. Az egész gerjed, ha a feedback potit egy szint fölé emelem. Innentől kezdve a gerjedés frekvenciája a Bias, a Vsag, és a Pre-Gain potival állítható. A Feedback kapcsolót az első tranyó bázisára kapcsolva nem kell a feedback potit tekernem, anélkül is van gerjedés, de a frekvenciája ezzel is állítható lesz. Ha a comp kapcsolót rövidre zárom, eddig hiába nem volt gerjedés, nagyon alacsony frekin (1-2Hz) elkezdi..
Mivel nyáktervet nem közöltek, írtam nekik egy emailt, de mivel erre sem válaszoltak, terveztem sajátot. Az első tranyó BC547C, a másik kettő BC546B. A hozzászólás módosítva: Ápr 18, 2014
Szia!
Egy átlag torzítóban van mondjuk max 2db opa, egy pár tranzisztor, szóval nagyon maximum 20-30mA, de az már pl egy összetett pedál, pl a metal zone...Egy DS-1 maximum 10mA-t ehet, de ha jól emlékszem neten megtalálható az áramfelvétele. A tápfesz szerintem lehet simán 12V is, az alkatrészek benne bírják, úgy értem elkók is valószínű minimum 16V-osak, de inkább 25V-osak...A tranzisztorok munkapontja kicsit odébb kerül, a műveleti erősítő nagyobb jelet tud kiadni, nem tragédia. Úgy értem, ha csak 12V od van, akkor ne stresszelj ezen. A hangja kicsit változhat akár, nem drasztikusan. A polaritás inkább fontos! Meg torzító esetében a "sima" táp, szóval az ilyen kapcsoló üzemű stabilizátoros rettenettel sípolásra fel kell készülni...Nemrég tréfált meg egy ilyen példány. Maga a trafó lemezelt volt, egyenirányítás, puffer és a kimeneti feszültség fokozat kapcsoló egy kapcsoló üzemű step down konvertert vezérelt. Nem gondoltam volna a súlyából ítélve, a régi adapterek sima leágazás kapcsolósak, vagy a stab IC referenciáját kapcsolták...Szóval ilyesmikre fel kell készülni! ![]()
Szia!
Ha a rajzot nézzük ,akkor ha a Feedback váltó kapcsoló A VR4 Feedback potit leteszi a Q2 bázisára, akkor kőkemény pozitív visszacsatolásod lesz. Így nem csodálkozok a gerjedésen ,de idézem a szöveget is: Idézet: Ha az első tranyó bázisára kapcsolod, akkor lesz szerintem a visszacsatolás negatív, akkor nem kellene neki gerjednie, de gyakorlatilag a Q2 és Q3 is egy visszacsatolt rendszert alkot, szóval ez így egy kicsit kiszámíthatatlan. Pláne, ha 20-30cm-s árnyékolatlan vezetékek mennek a potira, meg főleg a bemeneti jackre. A 47nF a Q3 bázis kollektor között meg egy kompenzáció, gyakorlatilag a miller kapacitást növeli, gyakorlatilag egy magas vágó, jóformán csak a mélyet erősíti, a fázistolás is ki tudja milyen frekvencián mekkora, ergó az addig negatív visszacsatolás is pozitívvá válhat, a tapasztalt gerjedést mutatva. A Fuzz poti állásától függően az is benne lehet egy visszacsatolt rendszerben, szóval elég kaotikus az egész, oszcillációk melegágya, nagyon- nagyok a fokozatok erősítései is. Első körben durván árnyékolnám a jackek és kezelőszervek vezetékeit. VR4 poti egyik vége és a csúszka össze van kötve, lehet az a hurok sem tetszik neki bizonyos állásban, érdemes megszakítani, tehát a potinak csak 2 lábát bekötni, az egyik végét meg a csúszkát. Nem szerencsés az sem, hogy ott csak lebeg. A tápfeszültségben a SAG is kicsit durva, a 2 fokozat árama egymást rángatja ,megint csak csatolódhatnak egymással káros módon. Értem, hogy mit akartak elérni, hogy a tápfeszt statikusan és dinamikusan is levinni, csak...Nekem ez az egész egy katasztrófának tűnik, egy kapcsolásba kódolt oszcillációnak. Legalábbis a privát véleményem ez! Szép napot! Zs. „When you switch in the feedback loop to Q2, it sounds like a wildly oscillating fuzz, but a bit more interesting because the VR4 pot is not directly connected, rather it goes through another 47nf cap which forms a filter. So the same pot controls both amount of feedback and acts as a filter control.”
Szia! Én is néztem nagyokat, sajnos elkövettem azt a hibát, hogy nem néztem meg rendesen a kapcsolást, mielőtt elvállaltam. A bemeneten és a kimeneten árnyékolt vezetékek vannak, azonban a potikon nem. Viszont az egész egy alu dobozban van, és ott rontottam el, hogy egyszerre dobozba építettem, ami nem volt olcsó, ha az alkatrészárat nézzük, nem húzós a dolog, de a dobozt sajnálom. Talán életre lehet kelteni, a VR4-nél leveszem az átkötést a lábaknál, a C4 értékét csökkentem (remélem emiatt a mondat miatt még a TEKesek is elvisznek), aztán próbálkozok vele.
Egyébként tényleg egy katasztrófa, de többen is megépítették. Lehet, hogy az eredeti tranyókkal menne, de nem tudok ilyeneket beszerezni itthon. Egy egyszerű Dunlop fuzz face-vel mennyire egyszerűbb dolgom lett volna.. A hozzászólás módosítva: Ápr 18, 2014
Az a baj a C4 változtatásával max azt éred el, hogy az 1-2Hz ből 10-20Hz lesz...A potik vezetékeit is árnyékold, lehet egyik vezeték szórja meg a másikat, mozgasd a vezetékeket, vagy egy jó öreg módszer szerint közelítsd az ujjad az alkatrészek felé, ahol valami változást észlelsz, ott kell keresgélni. Hiába van alu dobozban, ha a jól árnyékolt dobozban egymást meg tudják szórni a derótok vagy alkatrészek! Szerintem a tranyó típusra annyira nem kényes a kapcsolás, legalábbis az nem hiszem, hogy okoz ilyen bajt. Bár nem ismerem az mpsa18-at , lehet kicsit kisebb a bétája...Próbálkozni kell ,vezetéket rövidíteni, árnyékolni. Ezt tenném először!
Akkor hagyom.. A vezetékeket elkezdem mozgatni, hátha tényleg egymást szórják, de ha az a megoldás, az árnyékolástól sem ijedek meg.
Az mpsa18 bétája még nagyobb, emellett kisebb a zaja. Köszi, próbálkozom vele, remélem sikerül elérnem valamit.
Köszi a választ! A másik kérdésem ezzel kapcsolatban a footswitch. Mi kell egy ilyen építéséhez, és az erősîtőn belül ,,mit művel"? Maga az erősítő alkalmas footswitch használatára, így ha lehet kihasználnánk. További szép napot!
![]()
Milyen erősítőről van szó? Általában a lábkapcsoló aljzat az erősítőn vagy egy monó vagy sztereó jack, ebbe az aljzatba menő eszköz a footswitch, lábkapcsolható funkciók számától függ, meg hogy pl.: van-e led a lábkapcsolón stb...Általában egy fém házban egy egyszerű taposó kapcsoló, kontaktot ad. A típus ismeretében egyszerűbb lenne nyilatkozni mi is kell neked! Az erősítőn belül a csatorna váltás, zengeő ki be kapcsolás stb a feladata. Az ezeket működtető reléket, optókat,tranzisztorokat vezérli. Általában ha bedugod, akkor az erősítőn levő csatorna váltó kapcsoló, stb nem üzemel, azokat "bírálja felül". Zs.
Egy Powerstate Classic 503-ról van szó, effekt hurok is van benne(nem tudom mi ez, mire van-nem igazán értek még a gitárerősítőkhöz ) és lábkapcsolót is fogad. De ennél többet nem tudok egyenlőre, igyekszem még kutakodni neten...
Érdekes egy fej ez, ahogy képeket néztem róla, a lábkapcsoló egy jack aljzat. Tehát ha sztereó aljzatban gondolkozunk, akkor maximum 2 funkciót lehet vele váltani, tehát kontaktot tudsz adni a föld és egyik, illetve a föld és a másik meleg ér között. De a fej maga meg 3 csatornás, szóval kicsit zavarba ejtő. De ha jól értem, van egy tiszta csatorna (ch1), meg 2 torz (ch2,ch3) ami teljesen azonos, de így pl bellíthatsz egy ritmus torzat meg egy szólót, vagyszóló kiemelésnek is használhatod. Gyanítom úgy működik, hogy a lábkapcsolóval csak azt tudod kapcsolni, hogy tisztán (ch1) vagy torzon menjen, az meg hogy váltáskor éppen melyik (ch2 vagy ch3) menjen, azt az előlapi kapcsolóval tudod kapcsolni. Ebben az esetben, ha bedugsz egy sima gitár kábelt a footswitch aljzatba, akkor a tiszta/torz előlapi kapcsoló már nem is fog csinálni semmit, és ha egy darab dróttal, fogóval, ollóval, fémmel rövidre zárod a bedugott kábel végén fityegő jacket, akkor vált tiszta és a kiválasztott torz között. Végülis kipróbálni kipróbálhatod. Ebben az esetben nagyon egyszerű a dolog, egy sima taposó kapcsoló kell. De az is lehet, hogy sztereó az aljzat, sztereó kábel kell bele és egyikkel tudod a tiszta/torz váltást csinálni, a másikkal meg hogy a torzon 2-es vagy 3-as csatorna legyen. Igazi sztepptánc alakul ki, ha pl a tisztáról a torz másik csatornája kell
![]() ![]() ![]() Az effekt hurok meg nagyon egyszerű dolog. Van belőle soros és párhuzamos loop. Úgy képzeld el, hogy a fej tagolódik egy előfokozatra és egy végfokozatra. Valahol- tipikusan az előfokozat végén - fel van szakítva a jelút olyan módon, hogy ha nem dugsz semmit a loop-ba, akkor egyszerűen rövidzárként működik a 2 jack, tehát a jelút nincs felszakítva. Ha azonban bekötsz ide egy effektet, pl zengetőt, delayt, akkor az előfokozat után és a végfokozat elé tudod őket bekötni. Vannak effektek (mint amit említettem pl) ,amik főleg ha torz csatornán használod, akkor jobban érzik magukat a torz jel után. Ezek a tipikusan idő alapú effektek (zengető, visszhang, delay de akár pl egy wah pedál is), eq pedálok, multieffekt, legritkábban torzítók. A hurkolás a kovetkező: a sendbe dugod az effekt bemenetét, a returnbe a kimenetét. A jelút akkor így néz ki: gitár -> (ha kötsz a bemenetre is kispedálokat)-> fej előfokozat -> effekt(ek) -> fej végfokozat -> hangszórók. Ezen párhuzamos loop van, van rajta egy mix potméter (wet és max állásokkal). Ezzel tudod keverni a hurokba dugott effektezett hangot az erősítő saját - effekt hurok nélküli hangjával. A dry állásban az erősítő saját hangja, míg a max állásban csak az effektezett hang. A kettő között meg tudsz súlyozni, keverni, hogy a 2 véghelyzet között melyikből legyen több...Ilyen egyszerű. A soros loopban pedig nincs ez a potméter, ott egyszerűen csak beiktathatod az effekteket a jelútba, keverési lehetőség nélkül. Bocs az agymenésért, remélem kicsit sikerült rávilágítani a dologra! Szép napot! Zs.
Másik kérdésem: a pedál(leginkább a boss distortion) búg nagyon. Ezzel mit lehet csinálni? A pedál külső tálrpl megy, de ha elemről megy akkor is búg. A fő baj hogy nem saját a pedál, hanem a próbahelyé, így nem nagyon tudunk belenyúlni... A delay pedál elemről nem, csak tápról zúg... Ezügyben tudnál valami tanácsot adni? Következő próbára már készül saját táp a pedálokhoz, azzal nincs gond.
Ha jól értem, effekt loop használatnál a gitárt simán elöl használja a gitáros tovább, és az effekt pedálok meg a loopba vannak belekötve?
![]() ![]()
Ha zúg búg valami, akkor mindenképpen érdemes megnézni, hogy mivel is van baj valójában. Első lépésként kihúzod az effektből az erősítőbe menő kábelt, és a szabadon fityegő végén a jacket rövidre zárod valamilyen fém tárggyal. Kulcs, gemkapocs, fogó...ami van kéznél. Ilyenkor nem lehet számottevő zaj (ami gyanítom nem lesz, hiszen a delay pedál elemről okés). Ekkor az a kábel tuti jó. Bedugod a torzító kimenetébe ezt a kábelt, a torzítót bekapcsolod, a level vagy volume potit lehúzod teljesen. Ha ilyenkor búg, akkor bizony az effekttel lehet valami, vagy a tápegység (ami nem valószínű, ha elemről is csinálja). Gyanítom így sem lesz számottevő zaj. Ezután a torzító bemenetére is mehet a kábel, a szabadon fityegő végét rövidre zárni, a volumét, gaint feltekerni. Ilyenkor lehet egy kis "gain zaj", de az inkább sustorgás sistergés, zizegés, mint búgás. Ha ilyenkor búgást érzékelsz, amit máskor nem ,akkor szerintem a kábel lesz a ludas. Még akkor is, ha nincs rajta sérülés, előfordul, hogy nem túl jó az árnyékolása. Ha ez a teszt is rendben ,akkor be a gitárt, volumét a gitáron először lehúzva kell ellenőrizni (ez egyenértékű a szabadon fityegő jack rövidre zárásával), ha ilyenkor jön elő a búgás, ami a rövidre záráskor nem volt, akkor a gitárban érdemes szétnézni. A gitáron a volt feltekerve ,ha előjön a búgás, ami addig nem volt, akkor megint csak a gitárban kell körül nézni, árnyékolatlanság, vagy egyszerűen ,ha egytekercses a hangszedő, akkor a hangszedő "hibája" is lehet. Sajnos a single coil hangszedők érzékenyebbek erre...Így végig lehet menni a jelúton és logikusan gondolkodva el lehet jutni addig, hogy mi okozza a "bajt".
A loopos kérdésedhez: a torzítókat, eq pedálokat, wah pedálokat használd elöl (a torzítóval, boosterrel így meg tudod lökni a fej előfokozatát), míg a delay, reverg, akár eq , wah itt is meg mehet a loopba. De főleg az idő alapú effektek (delay, reverb, phaser) jobban működnek a torzítás után, hatásukat nem darálja be a fej torzítása. A lényeg, hogy a már torzított jelet akarod e effektezni , ekkor mehet a loopba, vagy a fej előtt akarod elintézni, akkor mehet előre. Torzítót is köthetsz a loopba, de akkor egy már torzított előfokozat jelet tovább torzítani...akár lehet a hangzás része ez is. Kísérletezz vele szabadon! Zs.
Köszi a választ! A másik: a footswitchhez kell valami ellenállás, vagy csak simán stereo jacket beledugom, és ,,játszok" vele?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |