Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Riasztószerelés tapasztalatok, ötletek (kizárólag haladóknak)
Témaindító: Syn7h37ic, idő: Márc 15, 2010
Miért választottad az AM 500 központot?
Az ára miatt? Mert ez ugyan olcsó, de még jelezni sem képes (Pl: GSM hívóval)
...nem egyértelmű amit írtam, nem ketten akarnak egy kódot.
Mindenkinek külön kód, de az egyik felhasználó a saját kódjával mindent élesít, de csak egy partíciót hatástalanít.
Az ara miatt meg amiatt hogy nem kell profi rendszer, csak annyi kell hogyha valaki bemegy a hazba jelezzen. De jo lesz az am 500 kulso szirenaja, ahogy olvasgatom ezek a komolyabbnak kinezo szirenak se tudnak hangosabbak lenni. Veszek bele jo minosegu litium elemet es az birni fogja.
Jobbat ugyse tud ajanlani senki....
Amennyiben nem szeretnél jelezni (még saját telefonra sem), akkor ez is jó lehet.
Egyet nem láttam egyértelműnek, hogy tölti-e a központ akkut. Mert elég egyértelműen elemet írt hozzá, az meg nem tölthető. Sajna ez így kissé kritikus rész benne. A hasonló kis szirénák hasonlóan szólnak. Bár a mellé írt hangnyomást óvatosan kell kezelni ![]() Viszont két szirénával (a központé bent, a külső meg lehetőleg valahol kint) már elég jól szolhat. Az elemeket viszont rendszeresen ellenőrizni kell! 30E Ft körül vannak beépített GSM hívóval rendelkezőek, vezetékes és vezetéknélküli érzékelőt, valamint távirányítókat kezelő központok sziréna kimenettel.
Sziasztok!
Kérnék egy kis segítséget van egy sp 4000 központ aminek nem ismerem a telepítőkódját, és a zár is be van kapcsolva. Létezik valamilyen megoldás, gyári értékre állításra, vagy belépésre a programozásba? Más központon már sikerült egy IC egyik lábát testre helyezni, és belépni programozásba, de paradoxnál nem tudom megoldható-e?
Babyware program, és egy adatkábellel rácsatlakozhatsz, ha alapértelmezetten hagyták a PC azonosítót, és jelszót. Az esetek jelentős hányadán ez volt a tapasztalat, zárolt kp, de a PC csatlakozás alapon. Ha felcsatlakoztál, onnantól azt csinálsz vele, amit akarsz.
Adatkábel kapható elég sok webshopban is hozzá, a szoftver pedig elérhető a neten is. A hozzászólás módosítva: Nov 23, 2014
Van adatkábelem, már próbáltam. Ellenőrzi a telepítő kódot is, nem csatlakozik össze. Valami drasztikusabb kellesz.
Szia!
Köszönöm. Itt azt írod, hogy folyamatos hangjelzést ad, ha nyitva van. Nekem akkor kéne csipognia, ha bezáródik az ajtó. Ez egy garázskapu, mikor beállok és lecsukom, mindig megvárom, hogy bezáródik e, mert 100-ból egyszer visszanyit, azt szeretném megcsinálni, hogy záráskor is csipogjon, ahogy mondjuk a bejárati ajtó nyitáskor csipog Valahogy meg lehet csinálni, mert egyszer beállítottam egy másik zónára, csak már nem tudom, hogy hogyan...
Sziasztok!
A kültéri szirénával kapcsolatban szeretnék kérdezni. Az világos, hogy a beépített akkumulátor szerepe kettős: egyrészt riasztáskor biztosítja a megnövelt áramfelvételt, (a 0,22nm-es tyúkbél erre nem jó), másrészt a drót elvágása, a sziréna leverése esetén is szól. Hátránya dolognak, hogy az akksi -20 és +60 fok között üzemel, ami rövidíti az élettartamát. A belső felügyelettől eltekintve az ellenőrzés is nehézkes, hiszen célszerűen nehezen hozzáférhető helyen van. Elfogadható-e, ha az akkumulátorát áthelyezem a központba, ahol csak a beltéri 20-30 fok veszi igénybe, ráadásul könnyebben rá is tudok nézni. A szabotázs miatt kevésbé aggódom, mivel 4-4,5m magasan lesz, a drótot belülről vezetem hozzá, tehát kívülről nem lesz elérhető, hacsak le nem verik a falról. Akkor meg nem tudom, mennyit ér a belső akksi, hiszen azonnal szét is verik. Természetesen 15m 1nm-es drótot kihúznék az szirénáig. Mi a véleményetek? Köszönettel:
Sziasztok!
Még egy kérdés: a melléképület védelmére bőven elegendő lenne nekem a Signum-T rendszer. Egy autóriasztóhoz hasonlóan távirányítóval kapcsolható, fény-/hangjelzéssel kommunikál. Régi (2009-es) fórumban találtam róla véleményeket: nem túl megbízható, pl. a távirányító gyakran elhangolódik. Most a Signum-T v2.0-át árulják 26eFt—ért, esetleg ez már továbbfejleszett verzió? A rendszer árban, tudásban, tökéletes nekem. Van-e frissebb tapasztalat vele? Vagy van-e hasonló rendszer, amit érdemesebb megvenni? Köszönettel: csakanzy
Szia!
Nem biztos, hogy jó ötlet áthelyezni az akkumulátort. Vedd figyelembe azt is, hogy azért 2-2,5A áramot kell 12V-on elvinni a kívánt távolságra. Minimális feszültségesés mellett. Az 1mm2 vezeték nem biztos, hogy elég. Keress feszültség-esés kalkulátort az interneten akár. A 15m távolság 30m vezeték, mivel mindkét szálon feszültség esés! Azért attól, hogy a központban megnézed, még nem lesz felügyelve. Sok szirénatípus rendelkezik sziréna teszthez tartozó be és kimenettel is. Ez a jel a központba visszavihető.
Távszerelős segítségemmel szerelt fel ismerősöm ilyet kb. fél éve.
Nem panaszkodott, hogy nem működne.
Szia Johnycorp!
„Nem biztos, hogy jó ötlet áthelyezni az akkumulátort. Vedd figyelembe azt is, hogy azért 2-2,5A áramot kell 12V-on elvinni a kívánt távolságra. Minimális feszültségesés mellett. Az 1mm2 vezeték nem biztos, hogy elég. Keress feszültség-esés kalkulátort az interneten akár.” Ott a pont! Tényleg rossz ötlet. Pedig eszemben is volt, hogy utánanézek, csak aztán eszembe jutott, hogy 2x15m-re, 1 fázison 10mm2-t számolt a villanyszerelő az új földkábeles villanyóra-bekötésnél. Gondoltam 32A = 10mm2, 3A=1mm2. Csak éppen 2V feszültségesés másként veszi ki magát 230V-nál, mint 12V-nál… Szóval köszönöm a segítséget! Csakanzy
Szia!
Nem tudom aktuális-e még, de mi lenne, ha egygombos élesítéssel élesítene a felhasználó, a kódja pedig csak a saját partíciójához lenne hozzárendelve hatástalanításhoz.
Sziasztok!
Végignyálaztam a netet, de nem teljesen egyértelmű, hogy ha a mozgásérzékelő rálát egy radiátora, akkor az okozhat-e éves riasztást. Az Oktel honlapján azt írja, hogy vannak duáltechnológiás infrák (PIR+radar), valamint duál infrák, azaz két érzékelősek. Utóbbira példa Paradox NV5. <http://oktel.hu/szolgaltatas/riasztoberendezesek/mozgaserzekelok/a-passziv-infra-tipusai/> Egy negatív és egy pozitív érzékelő van egymás mellett, így kettős sugárnyalábok vannak. Ha a fűtőtest melegszik, a két sugárnyaláb ugyanazt látja, tehát kioltják egymást. Ha a hőforrás mozog, egymás után keresztezi a nyalábokat, akkor riaszt. Állítólag ma már minden infra legalább két érzékelős. Ezek szerint egy kétszenzoros infra (pl. Paradox NV5) látómezejében nyugodtan lehet radiátor? A leírása szerint ne szereljük radiátor _fölé_. Ez logikus. De nem írja, hogy ne lásson hőforrást. A DSC LC100 pedig azt írja, ne lásson rá fűtőtestre, pedig quad-szenzoros, tehát még precízebbnek kéne lennie? Mi a gyakorlati tapasztalat? Köszönettel: csakanzy
Szia!
Alapvető "ökölszabály", hogy minden érzékelőt úgy rakunk fel, hogy lehetőleg minél kevesebb vakriasztást okozzon. Avagy feleslegesen nem keressük a bajt. Persze az adott helyhez mindig olyan érzékelőt keresünk, ami a vakriasztást még inkább csökkentheti. Meg egyéb tényezőket is figyelembe veszünk: környezet, terület nagysága, megfigyelni kívánt helyszín jellege, stb... Az alapvető mozgásérzékelők egyetlen PIR elemet tartalmaznak. Ezek a legérzékenyebbek. Itt érzékenységet általában két fokozatban az érzékelőben állíthatunk. A dual PIR már két érzékelőt tartalmaz. Ezeknél beállítható az érzékenység, valamint az is, hogy csak akkor jelezzen, ha mindkét PIR érzékel. Az érzékelők jeleinek feldolgozása digitális. Kombinált érzékelő lehet a PIR+radar. Alkalmasabb lehet nagyobb terület érzékelésére is. Beállítható az érzékenység, valamint az hogy csak akkor jelezzen ha a PIR és a radar is érzékel. Az érzékelők jeleinek feldolgozása digitális. Mozgásérzékelőt NEM szerelünk fűtőtest fölé, függöny mögé, direkt huzatba (pl: klima). Ügyeljünk a gyártó által ajánlott felszerelési magasságra. Amennyiben nem különleges a lencse, akkor úgy helyezzük el, hogy a várható mozgás merőlegesen érje. Tehát minél több zónáját sértse meg az érzékelőnek az elhaladó személy. Ezekkel igyekszünk elérni a minimális vakriasztást, valamint mellette a biztos jelzsét amikor szükség van rá. Ezeken felül persze fontos az egész rendszer korrekt kábelezése, kivitelezése. is. Sok múlik ezen is. Volt már szerencsém(?) látni pár igen szép(?) fércmunkát... A Paradox NV5 jó választás, ha van egy kis pénzed feleslegesen. Olcsó, de annyit is ér. Gagyi és érzéketlen. Ma már nem sokkal több pénzért vehetsz DG-55 vagy DG-65 érzékelőt is.
Kedves Johnycorp!
Köszönöm a szakszerű és részletes választ. Akkor az általad javasolt valamelyik érzékelő lesz. Ezen nem szabad spórolni. Szívesen venném a véleményed a családi házunk földszintjén elhelyezendő érzékelőkről. Alapvetően 4 mozgásérzékelőre gondoltam, nem tudom, a nyitásérzékelő mennyire szükséges. Távfelügyelet, otthon maradó élesítés nem lesz. Megelégszem a külső-belső szirénával, esetleg telefonos értesítéssel. A rosszarcú előbb-utóbb úgyis besétál az érzékelők látómezejébe. Az sem biztos, hogy baj, ha bemegy, és nem egyből szól a risztó, hanem kis késleltetéssel, mikor már nem számít rá. Paradox SP5500 központ + KV10 LED-kezelő a terv. A kábelezés miatt a 4 helység jobb felső sarkában helyezném el – a rajz szerint. A gondot két radiátor okozza: - előszoba - konyha – itt áttehetném az érzékelőt a bal felső sarokba, de ott meg a hűtő fölött lenne…. Mit javasolsz, hogy lehetne áthidalni a problémát? Köszönettel: csakanzy
Szia!
Megnéztem az alaprajzot. A radiátor nem okoz gondot feltétlenül. Nem lökésszerűen ad meleget annyira, hogy gond legyen. Egy konvektor problémásabb lenne. Csak ne a konvektor fölött legyen az érzékelő. Viszont nem biztos, hogy az a jó hely az érzékelőknek a szobákban. Könnyen egy függönytartó mögé kerülhetnek. Az átlós sarok gondolatát meg lehetne fontolni. Ekkor keresztirányban van az ajtóra ugyanúgy és az ablak felől történő behatolást is érzékeli. A kábelezés is rövidebb lehet. Fontos átgondolni, hogy nem-e kerül alá szekrény. Annak a tetejére pakolva eltakarható az érzékelő sajnos. Konyhai megfelelő helyen lehet most. Az előszobai érzékelő elöl kicsit kitakarja a helyiség egy részét a lépcső. Amennyiben az alsó része a helyiségnek csak ablak, akkor elfogadható így éppen. Bár nem a legjobb, viszont nem feltűnő. A jobb alsó helyiség mi? Amennyiben tároltok benne bármit vagy kazánház, akkor érzékelőt bele! Idézet: „A rossz-arcú előbb-utóbb úgyis besétál az érzékelők látómezejébe. Az sem biztos, hogy baj, ha bemegy, és nem egyből szól a riasztó, hanem kis késleltetéssel, mikor már nem számít rá.” Én ezt a véleményt nem osztom. Nem akkor riasztunk, mikor már a torkodat markolássza az illető. A behatolás kezdeti pillanatát igyekszünk megakadályozni (vagy lassítani) mechanikus módszerekkel. (rács, lakat, pánt, vizesárok krokodilokkal). Az elektronikus rendszer a behatolás próbálkozását kell, hogy jelezze már (ajtófeszegetés, üvegtörés, stb...), utána pedig a belső térben való mozgást is. Anno ezt még így tanították és ezt is hozta a tapasztalat nekem is az évek alatt. Nyitásérzékelőt azonban egy családi házban nem feltétlenül rakunk mindenhova (kivéve a paranoiások esete - ilyenre is volt példa. Nyitásérzékelő az emeleti WC ablakára ![]() Az otthon maradó élesítés megfontolandó. Tegyük fel, hogy van a külső épületekben érzékelő (kazánház, garázs) és ajtó nyitás érzékelő. Két eset lehetséges: 1: Lent alszotok és ekkor beélesítheted az ajtókat és a külső épületeket. Senki nem jut be illetéktelenül a lakásba és a külső épületekbe és nem viszi el az autót. 2: Fent alszotok. Ekkor az egész földszintet és a külső épületeket is beélesítheted. Sneki nem jut be illetéktelenül a földszintre és a külső épületekbe. Mindkét esetben illetékes személy be tud lépni az ajtón keresztül éjszaka és lehet ideje a kikapcsolásra (pl. 10-20 másodperc). Ez állítható. A második esetben célszerű az emeletre egy második kezelő. Érzékelő beállítás: Minden érzékelő riasszon azonnal. Az ajtó érzékelő a belépési ajtónál késleltetett legyen. Az előszobai mozgásérzékelő lehet követő. Ekkor, ha belépsz az ajtón az enged, mert késleltetett. Ezután, ha meglát az előszobai érzékelő, az is enged, mert előtte jelzett az ajtó. Azonban, ha ajtónyitás nélkül érzékel, akkor azonnal jelez. Távjelzésre nem kötelező távfelügyeletre kötni. Lehet GSM hívóval saját számokat hívni. Itt Fontos, hogy elérhető legyen több személy. Valamint, hogy a SIM hívásképes legyen (feltöltve vagy előfizetés befizetve). A kommunikátor bármikor a központhoz kapcsolható később is. Nem kell a Paradox sajátja, elég egy univerzális GSM hívó (TELL, G-Max). Megfontolandó lehet még: - 24 órás zónára kötve füstérzékelő(k). - 24 órás pánikgomb (vezetékes vagy rádiós - akár univerzális) Remélem nem lett túl sűrű a leírás. Elnézést, de nem akadt most időm dokumentum formába önteni. Amennyiben kérdésed van, írj.
Huh, köszönöm az ismét részletes és kimerítő választ!
Látom, kezdek belebonyolódni a témába, pár hete még csak egy álszirénát akartam a homlokzatra, most meg egyre több minden jön a képbe. De jó ez így, egy jól működő rendszer hosszú távon hasznot hajt, biztonságot nyújt. Meggyőztél a lenti dolgokkal: nyitásérzékelő, otthonmaradó-élesítés, pánikgomb. A tűzjelzést megfontolom, a gsm-átjelző is jönni fog, ha másért nem, hogy a vakriasztásokat ne a szomszédtól tudjam meg. Átlós sarok a szobákban: akkor a mozgásérzékelő direktben látja a radiátorokat és az ablakot, a mozgó függönyt, a délután besütő napot. (?) Én úgy gondoltam, ezek kerülendők. Az előszobai érzékelő: a rajzból persze nem derül ki, de ez egy nyitott falépcső. Az ablak mellett megy fel, tehát az ablak előtti területet láthatja az érzékelő. A lépcső másik szára kb. 1,5m-ről indul 3m-ig, tehát ellát alatta az érzékelő, ha valaki az alsó helységből jönne be. Az egyébként egy hobbiszoba, oda is indokolt lenne érzékelő, de tavaly nem gondoltam rá, mikor véstük a villanyt. Most már csak falon kívül tudnám vinni a drótot, amitől persze ódzkodom. Most éppen a szoba 2 a hadműveleti terület – a tetőtérbeépítés miatt a légkábel helyett földkábel kell, így ott körbevéstem, jelenleg a két szoba, az előszoba, beltéri és kültéri sziréna és a kezelő rejtett vezetékeléssel oldható meg. A konyha, a hobbiszoba, az átlós sarkok nagyobb munkát igényelnek, vagy falon kívüli vezetékelést. Egy alapvető rendszerkérdés: Van egy különálló garázs+tároló földkábeles tápellátással. 10m-re van a háztól, tehát nem lenne könnyű a riasztót bekábelezni. Létezik rádiós összeköttetés, mindkét oldalt hálózati táppal? Vagy hogy lehetne célszerűen összekötni? Őszintén szólva én a Signum T riasztóra gondoltam, az távirányítóval kapcsolható, részemről egyelőre nem igény a házriasztóval való összekapcsolás. Viszont távirányítóval bentről is bezárhatom, kinyithatom, ugyanúgy, mint egy autót. Olcsó, egyszerű, kérdés, jó-e? Vakriasztás? Komolyan vehető cucc az? Ráadásul elveszik pl. az egységes felügyelet, gsm átjelzés lehetősége, vagy duplázni kell a rendszert….
Sziasztok!
Pyronix KX15ED mozgásérzékelőnél hogyan lehet az megoldani, hogy alapállapotban a tamper- és a riasztás kimenet rövidzárat adjon? Mi a véleményetek erről a típusról?
Alap állapotban (természetesen feszültség alatt) rövidzárat ad mindkét kimenetén... Nem is értem a kérdést....
Jumperek vannak rajta, 1k, 2,2k, 4,7k, 5,6k és 6,8k állásokkal mindkét kimenetnél. Bővebben: Link
Az nem feltétlenül jelent problémát, ha az érzékelő lát fűtőtestet és függönyt. A onvektor lenne az, ami bekapcsolásakor hírtelen ad ki meleget. A függöny akkor mozog igazán, ha huzat van. De lakást nem illik nyitott ablakokkal otthgagyni.
Az előszoba így rendben van. Az érzékelők elhelyezésénél vedd figyelembe az érzékelésnek legjobb helyet. De persze a vezetékelés is fontos szempont emellett. Lényeg, hogy ne takarja el semmi az érzékelőt és ne legyen közvetlenül a fűtés felett. Rádiós rendszerbővítés a Paradoxhoz is megoldható. Amennyiben megvetted az SP5500 központot, akkor ahhoz is hozzáépítheted a Paradox Magellan vevőt. Viszont, ha még nincs meg, akkor el lehet gondolkodni egy Paradox MG5050 központban. Ez képes vezetékes és rádiós eszközöket is kezelni. Valamint távirányítókat. tehát a hobbiszobába mehet egy érzékelő. Valamint a garázs+tárolóba is rakható érzékelő. Az előny itt az, hogy nem kell különálló rendszer a külső épületbe, külön akkus táplálással. Egységes a rendszer, együtt vagy külön apcsolható, egy GSM átjelzővel küldhető jelzés. Távirányítóval be és kikapcsolható, pánikriasztás indítható. Fontos tudni, hogy ezen rádiós rendszer kétirányú. tehát a központ felügyeli az érzékelőket. Figyeli a bennük lévő elem feszültségszintjét, valamint azt, hogy valóban jelen van-e az érzékelő. Sőt: a távirányító is kétirányú. Lekérdezhető vele a riasztó ki és bekapcsolt állapota. Minden rádiós eszköznek egyedi elektronikus azonosítója van, hiába rakna a helyére valaki egy másikat, az nem helyettesíthené. Csak a központ programban cserélhető. A Signum T azért kissé komolytalanabb rendszer. Külső akkus tápellátás szükséges. Nincs kiterjedt önteszt. Külön kell bekapcsolni és erről nincs visszajelzésed. Külön GSm hívó kell.
Jumperek azért vannak rajta, hogy egyszerűbben lehessen illeszteni többféle központhoz.
PL: Paradox: 1k és 2,2k (üzemmódtól függően, ATZ használattal) Bosch: 4,7K, 6,8K (bár hiányzik a 3,3k) DSC: 4,7K, 5,6K (ha jól emlékszem, valamint 2,2k) Alapvetően pedig mindkét érzékelő zárt, ahogy előttem is írták. A TAMPER akkor van zárva, ha az érzékelő fedele a helyén van. A RELAY pedig akkor, ha feszültség alatt van az eszköz és nincs mozgás.
Ez rendben is van amit írsz, de ha én rövidzárat akarok használni "külső" ellenállással akkor ennél az érzékelőnél ez nem megvalósítható?
A hozzászólás módosítva: Dec 1, 2014
De igen.
Ne rakjál fel jumpert egyik ellenállás értékhez sem.
No, kezd bővülni a látóköröm, köszönet Johnycorp.
![]() Nem vetem el a rádiós rendszert, csak vannak félelmeim a tömör tégla falak miatt. - korábban használtam wifit a házban, átlósan a főfalon keresztül problémás volt a vétel. De lehet, hogy a D-Link router volt gagyi. - a SAL vezeték nélküli csengő nem volt stabil a 10m-es távon - itt lehet, hogy az oldalsó főfalon átlósan nem ment át a jel, vagy a SAL gagyi. ![]() - a riasztóközpont a régi villanyóraszekrényben lenne - a középső főfalban, igaz a garázs és a hobbiszoba felé nyitott. - - a garázs 11m hosszú (2 autó egymás mögött), utána 8m hosszú a tároló/műhely. Ez utóbbihoz már több, mint 20m a távolság a központtól. - télen leesik kint a hőmérséklet 0 fokra, az elemek hirtelen elgyengülnek. Tulajdonképpen vezetéket is húzhatnék ki: - most a homlokzaton (a hobbiszobával átellenes végen) megy ki az új betáp (1x32A), mellette akár ki is mehetnék egy jelkábellel. 5m-re jobbra van a vízóra, onnan új KPE-csövet kell húznom a hobbiszobához, mert onnan megy be az új vízbkötés. Ezzel az ásással együtt a jelkábelt is elvihetném egy KPE-csőben a garázsba. Ilyenkor milyen vezeték használandó? Gondolom nem a 4x0,22.... A garázsban pedig lehetne egy zónabővítő, valamint egy belső és egy külső sziréna. Az ottani akkus tápellátástól nem ódzkodom, szimpatikusabb, mint az elem.
Röviden:
A SOHO kategóriájú routerektől nem kell nagy eredményt várni. A SAL csengő nem sokra alkamas. Amit ráírnak az nyílt terepen, hátszéllel igaz. Nekem egy elvileg 30m-et tudót kölső építésű antennával sikerül valóban ilyenre alakítani. Persze nyílt terepen. A Paradox eszközök nem olyan rosszak. 20m nem feléttlenül jelent gondot neki. Vezeték kihúzás is egy jó megoldás, ha van rá lehetőség. Pár dolog: - Lehetőleg külön csőben menjen az erősáramú vezetékektől (230/400V) - Kábel árnyékolásokat gondosan kösd le PE potenciálra. a központ panelt és a dobozt is! - Kihúzható normál riasztókábel, de szigorúan végig védve, csőben! Jó megoldás lehet kint egy önálló akkus segédtáp, melyről mennek az érzékelők és a sziréna. A jelek már mehetnek a központba kábelen. A sziréna vezérlése is megoldható. Vagy lehet egy zónabővítőt kihelyezni oda. Ezen van egy PGM kimenet. Ide egy relét kötve megműködtetheted a belső és külső szirénát is.
Megfogadom a tanácsokat, lassan kialakul a kép a fejemben.
A PE-potenciál pontosan hogy értendő? Az új külső villanyóra mellett van egy földelőkaró, onnan jön be 15m 10mm2-es kábel a régi szekrénybe. Ott jó, ha rákötöm? Tudomásom szerint a földhurkok kerülendők, csak egy ponton szabad leföldelni. Nem értem a leírásban a fém vízcsövet... ![]() Még egy-két kérdés hirtelen: - milyen füstérzékelőt ajánlasz? Egyszerűt, kombináltat, gyártót, típust? - külső-belső szirénából van javaslatod? Olvastam, hogy a Solo egy időben kigyulladt...A Signal PS128 meg fut sokféle név alatt, pl. Paradox is. De a leírása alapján jónak tűnik.
Ahonnan megtáplálod a központi egységet 230V-al, onnan kösd ki a fázist, nullát és a földelést is. A dobozt földelni kell, hiszen fémből van és egy trafó is található benne. A panelnak meg szüksége van rá a védelmek és zavarszűrök működéséhez (egyszerűen fogalmazva).
A fém vízcsövet felejtsd el, nem atuális. Főleg a sok műanyag elem esetében miből készül manapság. Füstérzékelő: Hova is kell? Konyhába nem rakunk ilyet, csak hősebesség /hőmaximum érzékelőt (ECO 1005+ECO1000RL aljzat)) Lakás többi részébe mehet a normál füst (Honeywell System Sensor ECO-1003+ECO1000RL aljzat) Szirénából sokféle van a piacon. Az is mérvadó lehet, hogy melyiket viseled el nézegetni a homlokzaton. De a PS128-7 elég jól bevált darab. Vannak többféle hangot tudó modellek is. Pl: ebből a PS128-AL7 változat. Még riport kimenete is van. Akku hibát jelezni tudja a központ felé egy kábeléren. |
Bejelentkezés
Hirdetés |