Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » TDA1558Q
 
Témaindító: Vassjozsef01, idő: Ápr 2, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   27 / 28
(#) Tomi94 hozzászólása Jún 23, 2014 /
 
Sziasztok!
A téma címében szereplő IC-vel építek hidalt sztereo végfokozatot. A képen szereplő hűtőborda elég lenne ehhez az IC-hez? (Valami régi processzor/VGA kártya hűtőbordája lehetett egyébként.) Az egész erősítő egy kibelezett PC táp dobozába kerülne, esetleg rásegítő ventillátort tudok betenni, mert a helye megvan neki a dobozon..

Kép.jpg
    
(#) reloop válasza Tomi94 hozzászólására (») Jún 23, 2014 / 1
 
Szia! Ez a borda elég hozzá. A lamellák álljanak függőlegesen, hogy a felmelegedett levegő a fajsúlykülönbség miatt jól tudjon áramolni. A lamellák alatt és felett legyen szellőző nyílás.
(#) Tomi94 válasza reloop hozzászólására (») Jún 29, 2014 /
 
Szia!
Megcsináltam ezzel, kulturált szobahangerőn kb. 45-50 fokosra melegszik fel a borda 10 percen belül, viszont utána nem megy feljebb. Nagyon meghajtani még nem mertem megpróbálni, ez még rendes üzemi hőfok? Valószínűleg azért több órás bulikhoz beszerelek egy kis ventilátort, ott úgysem zavar senkit, ha van egy kis alapzaja..
A másik egyébként, hogy a megfelelő trafó híján egyelőre egy autós akkutöltőről próbáltam ki (nem búg egyébként egyáltalán, pedig ez biztosan nem stabilizált), és így 17.5V a tápfeszültség az IC-n, ami már nagyon a határon van.. Gondolom, ez is befolyásolja a melegedést.
(#) reloop válasza Tomi94 hozzászólására (») Jún 29, 2014 /
 
Soknak vélem a melegedést szobahangerőn. A hangszórókapcsokon mennyi az egyenfeszültség jel nélkül? 200mV alatti értéket várunk.
A tápfeszültség még határon belül van, nyugalmi áramfelvételt tudnál mérni?
Jó lenne egy fotó, lássuk a huzalozás okot ad-e gerjedésre?
(#) Tomi94 válasza reloop hozzászólására (») Jún 29, 2014 /
 
Hangszórókimeneten 33mV-ot mérek egyenfeszültség állásban, az semmi. Fotókat mellékelek. Nyugalmi áramot meg egyszerűen nem sikerül mérnem.. Ha direktbe rá van kötve a tápra az erősítő, akkor beindul és szól szépen (nagy hangerőn is, szóval emiatt nem gondolnám azt, hogy gerjed..). Viszont, amint sorbakötöm vele az árammérőt, csak halkan zúg, semmit nem erősít, de azért felvesz fél ampert..
szerk.: Esetleg az jutott még eszembe, a hűtőbordát lehet, hogy le kell földelni? Egyszer építettem már ilyen végfokot ugyanezzel a paneltervvel, de ott a hűtőborda hozzá volt csavarozva a készülék dobozához, az meg a földponthoz..
A hozzászólás módosítva: Jún 29, 2014
(#) reloop válasza Tomi94 hozzászólására (») Jún 29, 2014 /
 
A borda testelésétől nem várom a probléma megoldását.
Mekkora a tápszűrő (puffer) kondenzátorod? Úgy látom a panelről is hiányzik a helyi elkó. Így nem biztosított a stabil működés!
(#) Tomi94 válasza reloop hozzászólására (») Jún 29, 2014 /
 
A tápegységben van 4700 mikró, annyi elég, ha nem hallok semmi búgást a hangszóróban akkor, amikor beindul?
(#) Tomi94 válasza Tomi94 hozzászólására (») Jún 29, 2014 /
 
Most jövök rá, nem biztos, hogy tökéletes a multim árammérője, mert pár napja véletlenül direktbe megkapott egy robogó indítóakkut, meg kell nézetnem majd másik műszerrel, hogy nem történt-e benne valamilyen kár..
(#) reloop válasza Tomi94 hozzászólására (») Jún 29, 2014 /
 
Ha nem kap jelet az erősítő akkor tapasztalsz melegedést?
(#) Tomi94 válasza reloop hozzászólására (») Jún 29, 2014 /
 
Vezérlés nélkül csak 37-38 fokig melegszik, az még normális?
(#) reloop válasza Tomi94 hozzászólására (») Jún 29, 2014 /
 
Az adatlap szerint a legnagyobb nyugalmi áram 160mA. Kiszorozva a tápfeszültségeddel valamivel kevesebb mint 3W-ot kapunk. Ha azt mondjuk ez a borda 5 K/W-os akkor elfogadható.
A tápáram mérés majd eldönti a kérdést.
Az ampermérőt 10A méréshatárban kösd be, az átlag multiméterben lévő 500mA-es biztosíték elvérezhet a bekapcsolási tranzienstől.
(#) Tomi94 válasza reloop hozzászólására (») Jún 29, 2014 /
 
Az a gond, hogy előszedtem egy régi multit, de azzal is ugyanez a jelenség, szóval nem úgy tűnik, hogy a saját műszerem miatt zúg.. érdekes módon ha közvetlenül a tápegységre kötöm, akkor meg nem is hallani a zaját a bekapcsolási kb. egy másodperces búgáson kívül. Egyébként rájöttem, hogy az akkutöltőn is van egy Deprez-es ampermérő, az csak annyit mutat, hogy bekapcsoláskor ugrik egyet, majd vezérlés nélkül visszaáll 0-ba. Tehát azért nem úgy tűnik, hogy zabálja az áramot üresben is, viszont akkor ezek szerint érdemes vagy ventilátort, vagy nagyobb bordát betennem (esetleg mindkettőt is).
(#) reloop válasza Tomi94 hozzászólására (») Jún 29, 2014 /
 
Ez egy tipikusan ventilátort igénylő borda, jól látod. A ventilátort egy soros ellenállással (megfelelő teljesítményű legyen) lassíthatod, egész hangtalan működést is elérhetsz kielégítő hűtés mellett.
A panelre feltétlen tennék tápszűrő elkót, akár 100µF is jó, ha nincs nagyobb.
(#) titi válasza Tomi94 hozzászólására (») Jún 29, 2014 /
 
Hali!
Szerintem egy kicsit takaritsd meg a gyantától a panelt...
Bár azok a forrasztások se valami szépek...
Én évekig használtam ilyen IC-t mindössze egy kb. 8-10cm-es darab U alu profillal, aminek közel sem volt ekkora hőleadó felülete, és gyakorlatilag épphogy kézmeleg volt.

Szerk: Igaz én 12V-ról hajtottam... Olvasd el az utolsó pár mondatomat: Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Jún 30, 2014
(#) Tomi94 válasza reloop hozzászólására (») Jún 30, 2014 /
 
Rendben, körülnézek még, hátha találok jobb hűtőbordát neki. Igaz, elvileg a nagy felület a legfontosabb, de azért amit legutóbb építettem ugyanezzel a tervvel ismerősnek, ahhoz jóval ritkább bordázatú, viszont legalább kétszer ilyen nehéz hűtőt kaptam az alkatrészcsomagban. Na, az csak 3/4-ed hangerőn bőgetve kezdett el erősebben melegedni.
Vagy az jutott még eszembe, hogy az adatlap nem írja sehol, hogy a hűtőfelület bármelyik kivezetéssel össze lenne kötve (LM317-essel szívtam már meg ilyen miatt..), ha a bordát hozzácsavaroznám a fémdobozhoz, szintén nagyobb felületet és tömeget kapnék..

A tápelkót meg holnap beszerzem, ezen ne múljon. A helye azért van ott, mert az előző panelt egy az egyben elkészítettem változás nélkül, de utána jöttem rá, hogy a puffert az egyenirányító paneljére építettem fel (amihez viszont nem érkezett még meg a trafó..).
(#) kockaxd hozzászólása Aug 2, 2014 /
 
HI

Kezdő vagyok úgymond ebben a nyák készítés és hasonló dolgokban, viszont összeraktam egy erősítőt ennek a topicnak az alapján (pontosabban 3 van egymás mellett ) és 2dolog lenne amire keresném a választ.
1. hogy miért van alap ilyen 'súgás' a bekapcsolást követően?
2. Illetve hogy mély hangok helyett miért csak ilyen kis recsegés szerűt ad?
Viszont istenemre mondom nagyon jó az egész.
Egyépkén 2x22W módban használom a 3at

Előre is köszönöm. Üdv!
(#) titi válasza kockaxd hozzászólására (») Aug 3, 2014 /
 
Hali!
Kép? Forrasztások jók? Miről hajtod?
(#) kockaxd válasza titi hozzászólására (») Aug 4, 2014 /
 
Egy ilyen kis szerver gép táp vagy valami hasonlóé lehetett.

Forrasztások jók. mindent átnéztem mielött üzemeltetni kezdtem viszont azóta mással is rakoncátlankodik. az 1. számú végfok eldobja a jobboldalt ha elkezdem úgymond terhelni. ami annyit takar hogy a windows volume 3ason van.
a 2.számú végfok a bal oldalt dobja el mikor terhelem. az olyan 4es windows volume szint mellett dobja el.
a 3. tökéletesen megy viszont terheléssel is. ezért nemtudom hol ronthattam el.
A megoldásom viszont valóban kicsit 'paraszt' úgymond mivel kicsit elcsúsztak a nyákon a lyukak az IC lábaihoz, ezért nagyon rövid vezetékekkel oldottam meg.
viszont arra gondoltam meg olvasgattam hogy a súgás lehet a táp hibája, meg hogyha a kimeneteknél kondival levágnám a mély hangokat az mennyiben segítene..?
Bár most a fő problémám hogy 3végfokból csak 1 megy normálisan.. :\ kicsit elkeserítő.

Válaszokat, ötleteket előre is köszönöm
(#) Ameron24 válasza kockaxd hozzászólására (») Aug 4, 2014 /
 
Ha küldenél az egészről képet az sokat segítene mert így látatlanba sok mindent nem lehet mondani, de ez a vezetékes megoldás nem hangzik jól számomra ( az hogy elcsúszott a furat mégis mennyivel, mert pár század mm-t sőt még akár fél mm is lehet korrigálni akár csipesszel lábigazgatással). Végszóként ha csatolsz képeket az nagyon sokat segít.
(#) Kovidivi válasza kockaxd hozzászólására (») Aug 7, 2014 /
 
Szia.
Ez az IC-s erősítő annyira egyszerű, hogy ha nem működik, rakd össze egy újra egy teljesen új nyákon, ha ekkor sem működnek a csatornák, akkor tönkrement. Vegyél egy újat, és a nyákon cseréld ki az IC-t. Ha ez is súg, akkor mégsem ment tönkre, hanem elkötés van valahol. Jobb esetben most van tartalék IC-d, rossz esetben 2db rossz IC-d. A tápfeszültséget kell ellenőrizni, hova jut el, ha ez rendben van, akkor nehéz tönkretenni az IC-t.
(#) titi válasza kockaxd hozzászólására (») Aug 14, 2014 /
 
Csak ismételni tudnám Kovidivi szavait...
Illetve a sajátomat: kép...
(#) kockaxd hozzászólása Okt 27, 2014 /
 
Hi

Pár hónap tárolás után ismét belevetettem a hitemet az erősítőbe (nehogymár csak porosodjon szerencsétlen) próbálgattam óvatosan, méregettem, és arra jutottam így szakértetlen szemmel, hogy lehet ,hogy nagyon nagy volt a gépem kimeneti jele, mikor először próbáltam, így úgygondoltam méricskélek kicsit. 1x telefonomról próbálgattam. megkerestem azt a szintet ahol még nem recseg a kimenő hang. ekkor a kimeneten 5-7V-ot mértem, míg a bemeneten olyan 23-30mV körüli értéket mértem. (nemtudom hogy ez mennyire reális). Ezután gondoltam megnézem mennyi a max kimeneti jel a gépemen (win7 alatt) és 0.5V ot mértem maxon (eztsem tudom mennyire valós).
Most az lenne a kérdésem hogy másnakis ilyen-e, illetve ez mennyire lehetséges?
Ha valósak az értékek hogy tudnám redukálni a bemenetre eső jelet a megfelelő szintre?


Szakértelmet és Türelmeteket előre is köszönöm!
(#) reloop válasza kockaxd hozzászólására (») Okt 27, 2014 /
 
Szia! A sima csatorna erősítése százszoros, hídban pedig kétszáz. Nem jársz messze az igazságtól.
A bemenő jelet szabályozd potenciométerrel.
(#) kockaxd válasza reloop hozzászólására (») Okt 27, 2014 1 /
 
Akkor nem rosszat mértem köszönöm.
Még annyit ezesetben, hogy mekkora kellene esetleg?

Köszönöm.
(#) reloop válasza kockaxd hozzászólására (») Okt 27, 2014 /
 
Normál esetben 47k, ha kimondottan hangkártyához használod 10k-sat ajánlok a jobb kábelzaj elnyomás érdekében. A típusa legyen logaritmikus Bővebben: Link.
(#) kockaxd válasza reloop hozzászólására (») Okt 27, 2014 /
 
Köszönöm a Válaszod! igen, legfőképp úgyérzem gépről fog kapni jelet, de ha esetleg más eszközt választok mint ilyen 5.1es hangprocesszor és hasonlók, akkor sem lesz gond ha rendesen állítom be ugye?

válaszodat köszönöm!
(#) reloop válasza kockaxd hozzászólására (») Okt 27, 2014 /
 
Ruházz be egy 10k-s potiba és meglátod kielégíti-e az igényedet
(#) kockaxd válasza reloop hozzászólására (») Okt 27, 2014 /
 
Köszönöm szépen a segítséget!
(#) joel003 hozzászólása Dec 14, 2014 /
 
Szia valaki tudna nekem egy nyákrajzot a egyenirányitásrol ? szimentrikus táp egyseg
(#) patya003 hozzászólása Feb 10, 2015 /
 
Sziasztok! Ez így működik sztereóba is?
Következő: »»   27 / 28
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem